تهران گردی و معرفی جاهای دیدنی تهران

تهران گردی با ماشین در شب

کلان شهر تهران دارای مکان‌های جذاب گردشگری و دیدنی متنوعی است که می‌توانید در طول شب و روز این مکان‌ها را ببینید. دیدنی‌های کلان شهر تهران در طول شب زیبایی و جذابیت بالایی دارند. این مکان‌ها بین تهرانی‌ها بسیار پرطرفدار هستند و بخصوص در شب‌های بلند و گرم تابستان بیشتر مورد استقبال قرار می‌گیرند.

معمولا افراد بسیاری به دلیل مشغله‌هایی که در طول روز دارند فقط می‌توانند در طول شب در تهران بگردند. معمولا شب گردی در تهران، با ماشین انجام می‌شود. مزایای تهران گردی با ماشین در شب این است که شما با ترافیک کمتری رو به رو خواهید شد و این خود باعث می‌شود سریعتر به محل مورد نظر برسید. 

اگر برای شما هم این سوال که نصف شب در تهران کجا بریم پیش آمده می‌توان به شهربازی‌، پارک‌ها، بازی‌های گروهی اشاره کرد، با ما همراه باشید تا جاهای دیدنی تهران با ماشین را به شما معرفی کنیم. تهران گردی با ماشین در شب می‌تواند برای بسیاری از شما آرامش بخش باشد. امروزه برای گردش و سفر داشتن خودرو ضروری است و افراد نیز یا خودرویی اجاره می‌کنند یا از خودروی خود استفاده می‌کنند. تفریح و گردش شبانه جاهای دیدنی تهران با ماشین یکی از بهترین گزینه‌ها برای اهالی پایتخت و گردشگران است که چند ساعتی را به دور از دغدغه‌های زندگی خوش‌گذرانی می‌کنند.

برای آشنایی با جاهای دیدنی تهران در شب با ما در ادامه همراه باشید.

بهترین جاذبه‌های گردشگری تهران

بازدید از جاذبه های گردشگری تهران یکی از لذت‌بخش‌ترین کارهایی است که می‌توانید در سفر به این شهر بزرگ و پرجمعیت انجام دهید. در این سفر اگر خودرویی برای تردد و گشت و گذار در سطح شهر را ندارید، پیشنهاد میکنیم از خدمات اجاره ماشین سعادت رنت بهره مند شوید و با استفاده از خودروی موردعلاقه خود به مناطق گردشگری تهران و حومه بروید و سفری خاطره انگیز را برای خود رقم بزنید. در این صفحه از سایت سعادت رنت همراه ما باشید تا شما را با مناطق طبیعت گردی تهران آشنا کنیم.

توچال

دامنه جنوبی البرز که به کوه توچال شهرت دارد، میعادگاه اصلی کوه‌نوردان و ورزشکاران تهران است. مشهورترین و پربازدیدترین پناهگاه‌های توچال از شرق به غرب عبارت است از: کلک چال، شروین، شیرپلا، توچال، اسپید کمر و پلنگ چال که همه آنها به تهران مشرف هستند.
تله کابین توچال یکی از طولانی‌ترین خط‌های تله کابین است که از سه خط اصلی و سه خط تله سی یژ و یک خط تله اسکی تشکیل شده است.

بام تهران

با اجاره خودرو با راننده از سعادت رنت می‌توانید یک تور طبیعت‌گردی با ماشین شخصی در تهران داشته باشید و از سفر به این شهر بزرگ لذت ببرید. بام تهران به بخش بالایی ولنجک و قسمت ابتدای تله کابین توچال گفته می‌شود.
این مجموعه بین بخش پارکینگ تله کابین و ایستگاه اول آن به‌صورت جاده آسفالت است. به علت وجود مناظر زیبای کوهستانی و نیز دید زیبا از بالاترین نقطه شهر تهران، یکی از دیدنی‌ترین مکان‌های تهران به‌حساب می‌آید. همین امر سبب شده است تا شهروندان این شهر و مسافران برای استفاده از طبیعت و مناظر زیبا، این جاده را به‌عنوان مسیری تفریحی و محلی برای پیاده‌روی انتخاب کنند.
خیابان بام تهران از ارتفاع ۱۸۳۰ متری در انتهای خیابان ولنجک تهران آغاز و در ارتفاع ۱۹۱۰ متری از سطح دریا در ایستگاه ۱ تله کابین توچال به پایان می‌رسد.

دریاچه شهدای خلیج فارس

دریاچه چیتگر یا دریاچه شهدای خلیج‌فارس دریاچه‌ای مصنوعی است که در شمال غرب و منطقه ۲۲ تهران واقع شده است. این دریاچه مصنوعی در شمال پارک جنگلی چیتگر قرار گرفته است که از جنوب به آزادراه تهران - کرج، از شمال به بزرگراه همت، از شرق به بزرگراه آزادگان و از غرب به بافت مسکونی منطقه ۲۲ شهرداری تهران محدود می‌شود.
منبع تأمین آب دریاچه چیتگر، رودخانه کن است که پس از پیمودن ۷ کیلومتر و انجام مراحل تصفیه، وارد مخزن بزرگ دریاچه چیتگر می‌شود.
دریاچه چیتگر و پارک جنگلی چیتگر به دلیل قرارگرفتن در مسیر بادهای غربی - شرقی تهران می‌توانند علاوه بر تلطیف هوا و بالابردن رطوبت در سطح شهر تهران و با استقرار کاربری‌های تفریحی - گردشگری مناسب سهم به سزایی در جذب گردشگران داخلی و خارجی داشته باشند. این دریاچه همچنین علاوه بر ایجاد چشم‌اندازهای زیبا و منحصربه‌فرد می‌تواند سبب کاهش خطرات ناشی از سیلاب‌های فصلی و همچنین تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی گردد.

جاذبه‌های گردشگری اطراف تهران 

اگر اهل پیک نیک و گشت‌وگذارهای یک روزه در طبیعت هستید، در تهران و اطراف آن مقاصد بسیاری برای تفریح و گذراندن یک آخر هفته کوتاه و لذت‌بخش وجود دارد. در قسمت زیر شما را با مکان‌های دیدنی و لذت‌بخش اطراف تهران آشنا می‌کنیم تا بتوانید سفری کوتاه و به‌یادماندنی را برای خود رقم بزنید.

پارک قوری چای

شهر ورزش - قوری چای محلی که روزی شنیدن نام آن، فضایی نامناسب توأم با آلودگی‌های زیست‌محیطی را به یاد می‌آورد، امروزه به محلی برای تفریح و ورزش و گذراندن اوقات فراغت شهروندان ساکن در این منطقه تبدیل شده است.
این پارک در محدوده منطقه ۲۱ واقع در جنوب آزادراه تهران - کرج به پارک جنگلی چیتگر قرار گرفته است و محیطی مناسب برای گشت‌وگذار و تفریح به‌حساب می‌آید. پارکینگ طراحی شده برای مجموعه قوری چای با ظرفیت ۲۰۰۰ خودرو، از مهم‌ترین امکاناتی بوده است که هنگام ساخت این بوستان از نگاه تیزبین طراحان آن به‌دور نمانده است.

روستای کردان

روستای کردان یکی از روستاهای زیبا و تاریخی منطقه هشتگرد است که گردشگران می‌توانند با اجاره خودرو از سعادت رنت، راهی این روستا شوند و از جاذبه‌های آن بازدید کنند. از دیدنی‌های این روستا می‌توان به برج مقبره کردان، پل بانو صحرا، آبشار سنج کردان، رودخانه کردان و... اشاره کرد .
در دو کیلومتری شمال غرب روستا پلی باستانی به نام بانو صحرا هست که به دلیل واقع شدن در منطقه بانو صحرا، به این نام نام‌گذاری شده است. این پل آجری در دوره صفوی بنا شده که در حال حاضر تنها دوپایه و قسمتی از تاق‌های آن باقی‌مانده است.
همچنین بازدید از روستای سرسبز و خوش‌آب‌وهوای فشند را نیز به تمام کسانی که به این منطقه سفر می‌کنند، توصیه می‌کنیم. سعادت رنت با اجاره خودرو در تهران این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا بتوانید با خودروی مناسب و موردعلاقه خود از به طبیعت گردی در تهران بپردازید و از سفر به این شهر لذت ببرید.

روستای خور

روستای خور نزدیک شهر هشتگرد واقع شده است که به‌عنوان یکی از مناطق گردشگری تهران و حومه شناخته می‌شود. از روستاهای زیبایی که می‌توانید با اجاره خودرو در کرج به آسانی به آن سفر کنید و از طبیعت زیبا و خوش آب و هوای آن لذت ببرید. روستای خور علاوه بر طبیعت زیبا دارای جاذبه‌های تاریخی نیز است. از دیدنی‌های این منطقه گردشگری اطراف تهران می‌توان به امامزاده سلیمان، تپه‌ها و دره دو چنار، امامزاده برچشمه یا زبیده خاتون، برج و باروی قلعه خور و چنار ۸۰۰ ساله‌اش اشاره کرد.
در ناحیه زرچه کانی این روستا که چنار تپه نام دارد، درختان کهنسال و بزرگی از گونه چنار دیده می‌شود که بسیار زیبا و دیدنی هستند. با استفاده از اجاره خودرو با راننده در تهران می‌توانید، تور طبیعت گردی با ماشین شخصی در تهران را تجربه کنید و با فردی که منطقه را می‌شناسد از جاذبه‌های این روستا لذت ببرید.
در نزدیکی حیاط مسجد جامع روستای خور نیز چناری ۸۰۰ ساله را خواهید دید که یک نشان زنده از قدیمی بودن این منطقه است. از محوطه برج و باروی قلعه خور، بخش بسیار کوچکی باقی‌مانده است. بازدید از این مناطق دیدنی و گردشگرپذیر را با اجاره ماشین سعادت رنت تجربه کنید. بنا بر تحقیقات انجام شده یکی از قله‌های این قلعه تا سال ۱۳۴۰ نیز وجود داشته است که متأسفانه امروزه بخشی کوچک از آن باقی است.

روستای آبگرم لاریجان

روستای آبگرم شاید توریست‌پذیرترین روستای این منطقه باشد که این موقعیت را مدیون چشمه آب گرم لاریجان است. بسیاری از مشتریان اجاره خودرو در تهران به بازدید این منطقه می‌روند. در این روستا حمام‌های آب گرم بسیاری وجود دارد که گردشگران را در تمام فصول مختلف به سمت خود جذب می‌کند.
روستای آبگرم شامل یک خیابان اصلی است که در هر دو سمت آن تعداد زیادی مغازه، برای رفع نیازهای گردشگران و مسافران اجاره خودرو در تهران وجود دارد. از چشمه آبگرم لاریجان در هر دقیقه حدود ۱۰۰۰ لیتر آب خارج می‌شود. درجه حرارت آن بین ۶۵ تا ۷۰ درجه سانتی‌گراد است.
مزه این آب بد و بوی هیدروژن سولفور دارد و رنگ آن شفاف است. این چشمه دارای املاح بی‌کربنات منیزیم است و برای بیماری‌های پوستی، زخم‌های کهنه، رماتیسم، بیماری‌های مجرای تنفسی و ناراحتی‌های عصبی مفید است. از بناهای معروف این روستا حمام شاه عباسی مربوط به دوره صفوی است که گردشگران با حضور در این مکان به تفریح می‌پردازند.

پارک جنگلی لویزان

پارک جنگلی لویزان یا شیان که به‌عنوان ریه‌های تنفسی تهران معرفی می‌شود، در بخش شرقی این استان واقع شده است. اگر به ارتفاعات این پارک بروید، می‌توانید تهران را از بالا مشاهده کنید. این پارک با وسعت ۱/۱۰۰ هکتار از شمال به قوچک، از جنوب به شمس‌آباد، از غرب به ده لویزان و از شرق به پادگان خاتم‌الانبیا محدود می‌شود. پارک لویزان نیز از گردشگاه‌های بزرگ استان، به‌ویژه شهر تهران است که می‌توانید در سفر به تهران به آن مراجعه کرده و اوقات خوشی را در آن سپری کنید.

پارک جنگلی چیتگر

پارک جنگلی چیتگر، یکی از بهترین تفرجگاه‌های شهری در استان تهران است که مکانی مناسب برای گذراندن اوقات فراغت و تعطیلات برای گردشگران و ساکنان این شهر محسوب می‌شود.
این پارک با وسعت ۱/۴۵۰ هکتار در غرب پایتخت و منطقه ۲۲ واقع شده است. از جاذبه‌ها و امکانات پارک جنگلی چیتگر می‌توان به پیست دوچرخه‌سواری، باشگاه سوارکاری، بوستان بانوان، رستوران‌های متعدد و... اشاره کرد که می‌توانید از آنها بهره‌مند شوید.

پارک جنگلی وردآورد

پارک جنگلی وردآورد با ۱/۰۲۰ هکتار وسعت، دومین پارک جنگلی بزرگ استان است که در محدوده کوه‌های وردآورد در حدفاصل اتوبان کرج و پادگان سپاه قرار دارد.
این پارک دارای امکاناتی چون پیست دوچرخه‌سواری، زمین ورزشی، مبلمان پارکی و... اشاره کرد که می‌توانید در سفر به تهران به این پارک رفته و از آب‌وهوای خوش آن بهره‌مند شوید.

دره اوین - درکه

این دره در شمال شهر تهران واقع است. ابتدای مسیر دره اوین، درکه روستای درکه قرار دارد که یکی از خوش‌آب‌وهواترین مناطق روستایی تهران است. در طول دره اوین رودخانه‌ای پر آب جریان دارد که در بخشی از مسیر خود، به‌صورت پلکانی در می‌آید که به هفت‌حوض معروف است و به‌صورت یک استخر طبیعی عمل می‌کند. دره اوین - درکه به علت قرارگرفتن در مسیر راه کوهنوردان، یکی از پررفت‌وآمدترین دره‌های شهر تهران است

دره کن - سولقان

این دره در شمال شرقی شهر تهران قرار دارد و رودخانه که از بلندی‌های شمال البرز سرچشمه می‌گیرد در مسیر آن جریان دارد. در طول دره‌ها قهوه‌خانه‌هایی وجود دارد که در روزهای هفته به‌ویژه در روزهای تعطیل تابستان از مسافران پذیرایی می‌کنند.

دره اوشان - فشم

این دو ناحیه به ترتیب در ۳۰ و ۳۵ کیلومتری شمال شرق تهران قرار دارند. فشم از مسیر از جاده لشکرک دارای باغ‌های میوه بسیار است و هوای آن در بهار و تابستان معتدل است. روستاهای آهار، شکرآب، زایگون، گرماب دره و میگون نیز در همان حوالی، از مناطق تفریحی‌اند که برای سفرهای یک روزه بسیار مناسب هستند.

دره جاده چالوس

این دره که در مسیر جاده کرج به چالوس قرار دارد، یکی از زیباترین دره‌های ایران و شاید جهان به شمار می‌آید و چشم‌اندازهای بی‌نظیری دارد. در این جاده رستوران و هتل‌های بسیاری وجود دارد که می‌توان شب را در آنجا سپری کرد.
دره چالوس به دلیل زیبایی‌های فراوانی که دارد در تمام فصول حتی در زمستان که برودت هوا در آنجا به چندین درجه زیرصفر می‌رسد و برف و سراسر آن را می‌پوشاند، پذیرای گردشگران است. کنار جاده کرج - چالوس در ۷۰ کیلومتری تهران و در انتهای یک جاده فرعی مکانی به نام تکیه سپه‌سالار وجود دارد که چشم‌انداز آن قله هفت‌خوان‌ها است. در این مکان ساختمانی بزرگ با سالنی مجهز به امکانات رفاهی برای مسافران وجود دارد.

روستای واریان

از مسیر جاده کرج می‌توان به شماری از خوش‌آب‌وهواترین گستره‌های ییلاقی پیرامون تهران رسید. پس از پی‌ریزی سد امیرکبیر، تنها راه ارتباطی به ده واریان، گذر با قایق از دریاچه سد کرج است. در هتل واریان نیز که در کنار جاده چالوس قرار دارد، امکاناتی برای قایقرانی و اسکی روی آب فراهم آمده است. هوای این منطقه در تابستان ملایم و معتدل و در زمستان بسیار سرد است. باغ‌های سیب و گلستان‌های ارتگه نیز شهرت بسیار دارد.

آبشار گزو

این آبشار با ارتفاع ۷۵ متر در میان جنگل زیبای لفور در استان مازندران واقع شده است. فاصله این مسیر تا تهران در حدود دو ساعت است. برای رسیدن به آنجا باید از جاده فیروزکوه تا شیرگاه رفته، سپس از طریق جاده لفور در پشت سد البرز، وارد جنگل زیبا و بکر لفور شوید.
پس از طی ۲۸ کیلومتر جاده خاکی، در این جنگل زیبا به امامزاده برادران گزو می‌رسیم. البته در طول مسیر به دو راهی‌های زیادی می‌رسیم که با تابلوی به‌طرف امامزاده گزو راه کاملاً مشخص می‌شود. از امامزاده تا آبشار به مدت نیم ساعت پیاده‌روی به سمت پایین جنگل با یک شیب نسبتاً تند فاصله داریم. به‌تمامی دوستداران طبیعت سفارش می‌شود که حتماً از این آبشار دیدن کنند و از زیبایی‌های آن لذت ببرند.

دریاچه سد امیرکبیر (کرج)

دریاچه سد امیرکبیر، در کیلومتر ۲۳ جاده کرج - چالوس در تنگه واریان واقع شده است. هوای این منطقه در تابستان‌ها خنک و مطبوع است. در این دریاچه، فعالیت‌های ورزشی و تفریحی مانند قایقرانی، ماهی گیری، اسکی روی آب، شنا و پرواز با کایت انجام می‌شود.

دریاچه شورمست

در فاصله ۱۷۰ کیلومتری تهران مکانی زیبا و رؤیایی به نام دریاچه شورمست واقع شده است. دریاچه‌ای طبیعی به وسعت ۱۵ هزار مترمربع و عمق ۵ متر. این دریاچه در ۵ کیلومتری غرب شهر پل سفید در ارتفاعات مشرف به این شهر در مجاورت روستای شورمست واقع شده است. فاصله زمانی از مرکز تهران تا دریاچه نزدیک به دو ساعت و نیم است.

دریاچه سد لتیان

این دریاچه در ۱۰ کیلومتری شمال شرقی و جنوب لواسان تهران واقع شده است. علاوه بر زیبایی‌های طبیعی خود محل مناسبی برای پرورش انواع ماهی نیز است. در این دریاچه می‌توانید از تفریحاتی چون ماهیگیری، قایق‌سواری، اسکی روی آب و... بهره‌مند شوید.

منطقه حفاظت شده لار

این منطقه در شمال و شمال شرقی تهران و در فاصله ۹۰ کیلومتری آن قرار دارد و به دلیل وجود رودهای پر آب، از مناطق آبخیز ایران به شمار می‌رود. منطقه لار به علت غنای ساختارهای طبیعی، گونه‌های مختلفی از حیات‌وحش مانند قوچ، میش، پلنگ، گراز، روباه، شغال و ۹۷ گونه پرنده و انواع خزندگان را در خود جای داده و از گستره بسیار متنوع گیاهی نیز برخوردار است. عقاب طلایی، گونه‌ای بی‌همتا، تنها در این حوزه از ایران زیست می‌کند و بومی این منطقه است. دریاچه سد لار در ۸۴ کیلومتری تهران است این منطقه به دلیل نزدیکی به قله دماوند هوایی خنک و چشم‌اندازهایی زیبا دارد و ورزش‌هایی مانند شنا و اسکی در این دریاچه امکان‌پذیر است. در سفر خود به تهران می‌توانید با اجاره خودرو از شرکت‌های معتبر، با ماشین شخصی از این دریاچه دیدنی بازدید کنید.

منطقه حفاظت شده ورجین

شکارگاه حفاظت شده ۲۸ هکتاری ورجین در ۱۵ کیلومتری شرق تهران قرار دارد و دسترسی به آن از مسیر جاده لشگرک امکان‌پذیر است. ورجین منطقه‌ای کوهستانی است که به دلیل جاذبه‌های دیدنی فراوان، یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری تهران محسوب می‌شود.

پارک ملی کویر

پارک ملی کویر در ۵۰ کیلومتری جنوب شرقی تهران و در غرب کویر مرکزی ایران و شرق دریاچه نمک قرار دارد. اراضی مسطح این پارک با پوشش گیاهی کویری و نیمه کویری، زیستگاه پستاندارانی چون جبیر، آهو و گونه‌های با ارزشی چون یوزپلنگ و گورخر است. در ناحیه کوهستانی بخش شمالی پارک، کل و بز و قوچ و میش به سر می‌برند.
پرندگانی چون کبک و تیهو بومی این منطقه هستند؛ اما سالانه پرندگان مهاجری چون فلامینگو، آنقوت، سرسبز و خوتکا به آب بندهای این منطقه می‌آیند. علاوه بر آن در این پارک آثار فرهنگی و تاریخی مانند کاروانسرای قصر بهرام و باقی مانده آثار کاروانسرای عین الرشید نیز به چشم می‌خورد.

آبشار شاهان دشت و قلعه ملک بهمن

آبشار زیبای شاهان دشت در قسمت شرقی جاده هراز و در فاصله ۱۰۰ کیلومتری شهر تهران، در کنار روستای شاهان دشت (شونا دشت) واقع شده است. این آبشار بلند حدود ۵۰ متر ارتفاع دارد که از کنار قلعه ملک بهمن عبور کرده و به سمت پایین سرازیر می‌شود. قلعه ملک بهمن در جنوب آبشار قرار دارد و قدمت آن دست کم به دوره ساسانی باز می‌گردد که یکی از بزرگ‌ترین قلعه‌های کوهستانی رشته‌کوه البرز به شمار می‌رود.
ظاهراً این قلعه به نام ملک بهمن (ملک قلا)، آخرین امیر سلسله استندر لاریجان نامیده شده است. این قلعه بنا به فرمان شاه عباس صفوی در سال ۱۰۰۵ هجری تسخیر گردید. قلعه ملک بهمن به شماره ۲۷۸۸ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

مکان‌های پیشنهادی برای تهران‌گردی

تهران‌گردی، یکی از جذاب‌ترین تفریحاتی است که پیشنهاد می‌کنیم حتماً آن را تجربه کنید. سفر به تهران برای کسانی که به خرید و مراکز خرید علاقه دارند، برای افراد علاقه‌مند به تاریخ و برای دوستداران طبیعت و مناطق طبیعی بکر پیشنهاد بسیار خوبی است. برخی مکان‌های پیشنهادی برای تهران‌گردی شامل: 

کاخ گلستان

این کاخ زیبای دوران قاجار تلفیقی از معماری ایرانی و اروپایی است و باغ سرسبز آن همیشه یک مقصد جذاب و دیدنی برای تهران گردی با ماشین است.
 کاخ گلستان یکی از دیدنی‌ترین مکان‌های تاریخی تهران است که از کنار هم قرارگرفتن بناهای مختلفی چون تالار آینه، تخت مرمر، حوض خانه، تالار سلام و... تشکیل شده است. این کاخ محل تاج‌گذاری آغامحمدخان قاجار و هر دو شاه پهلوی بوده است.

کاخ سعدآباد

مجموعه فرهنگی - تاریخی سعدآباد متعلق به دوره قاجار و پهلوی است که در شمالی‌ترین و خوش‌آب‌وهواترین منطقه در تهران قرار دارد و یکی از معروف‌ترین و زیباترین کاخ‌موزه‌های شهر است.
اگر علاقه‌مند به بازدید از فضاهای تاریخی هستید، بازدید از مجموعه سعدآباد را به‌هیچ‌عنوان از دست ندهید. کاخ سعدآباد تهران، یکی از اقامتگاه‌های ییلاقی پادشاهان قاجار و پهلوی بوده است.
مجموعه سعدآباد شامل موزه‌ها و بخش‌های مختلفی است که برای بازدید از آنها باید بلیت مربوط به هر بخش را به‌صورت جداگانه تهیه کنید.

مقاله پيشنهادی: کاخ های تهران، تلفیق اشرافیت و هنر

باغ نگارستان

باغ نگارستان یکی از بناهای باقی‌مانده از دوران قاجار از باغ‌های همیشه‌سبز تهران است که با ورود به آن طبیعت رنگارنگش شما را محصور می‌کند. در این باغ‌موزهٔ زیبا، می‌توانید از تالارها و گالری‌های نقاشی متعددی چون گالری آثار کمال‌الملک و شاگردانش بازدید کنید و سفری پرخاطره را برای خود رقم بزنید؛ همچنین در این مکان می‌توانید در کافه و رستوران روحی که جوی صمیمانه و ایرانی دارد از خود پذیرایی کنید.

دربند

اگر از فضای شلوغ شهر تهران خسته شده‌اید و می‌خواهید کمی هوای تازه تنفس کنید، دربند یک مقصد جذاب برای شما خواهد بود. دربند یکی از مکان‌های خلوت تهران است که هم می‌توانید از مسیرهای آن برای کوهنوردی استفاده کنید و هم در رستوران‌های بی‌نظیرش غذا بخورید و از این منطقه خوش‌آب‌وهوا لذت ببرید.

بازار تجریش

بازار تجریش یکی از جاهای دیدنی شمال است که از نظر کالا و صنایع‌دستی تنوع بالایی دارد. در این بازار می‌توانید کالاهایی چون ادویه‌جات، میوه، صنایع‌دستی، زیورآلات و تسبیح، ترشی در هر نوع قیمتی یافته و خریداری کنید. بازاری که کنار امامزاده صالح واقع شده و همه‌روزه میزبان زائران و گردشگران زیادی از سراسر کشور است.

پل طبیعت

یکی از مکان‌های دیدنی و زیبای شهر تهران، پل طبیعت است. این پل پیاده‌روی، پارک جنگلی طالقانی و بوستان آب‌وآتش را به هم متصل می‌کند. پل طبیعت با معماری جذاب خود به یکی از مقاصد مهم گردشگری در تهران تبدیل شده است و شما می‌توانید در آن پیاده‌روی کنید و از فضای سبز اطراف آن و رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های آن لذت ببرید.
 پیش از سفر به تهران توصیه می‌کنیم که برای آشنایی بیشتر با جاذبه‌های گردشگری تهران، از صفحه بهترین جاذبه‌های گردشگری تهران و حومه برای طبیعت‌گردی سعادت رنت بازدید نموده و سپس راهی این شهر دیدنی شوید.

مقاله پيشنهادی: خیابان های معروف تهران، مسیرهایی پر از فرهنگ و تاریخ

قله‌ی دماوند

یکی از مناطقی که شما می‌توانید با اجاره خودرو و اجاره ون به این منطقه بروید قلهٔ زیبای دماوند است که یکی از بلندترین کوه‌های جهان و بلندترین کوه ایران و بلندترین کوه آتشفشانی آسیا است این کوه در شمال ایران و مرکز رشته‌کوه البرز قرار دارد گردشگران با اجاره خودرو با راننده و اجاره خودرو بدون راننده و اجاره ون از این قلهٔ زیبا دیدن کنند.

شهرری

یکی از شهرهایی که یک ساعته می‌توانید به آن جا برسید و یک روز متفاوت را سپری کنید شهرری است. شهر ری بر خلاف آن چه مردم فکر می‌کنند به شاه عبدالعظیم محدود نمی‌شود، بلکه جاذبه‌های تاریخی بسیار زیادی دارد که در این مقاله می‌خواهیم شما را با آن‌ها آشنا کنیم پس با ما همراه باشید.

  • شاه عبدالعظیم

در کنار حرم شاه عبدالعظیم جاذبه‌های زیادی هستند که شما می‌توانید در این شهر از آن‌ها بازدید کنید.

  • برج طغرل

برج طغرل از دوره سلجوقیان به‌جامانده و از مشهورترین آثار باستانی استان تهران است که حتماً باید در تور ری گردی خود از آن بازدید کنید و همچنین می‌توانید از مشاورینی که در آنجا هستند راهنمایی بگیرید.

  • چشمه‌علی شهرری

چشمه‌علی شهرری یکی از معروف‌ترین دیدنی‌های استان تهران است. در کنار آن شما می‌توانید آثار و نشانه‌هایی تاریخی را مشاهده نمایید که باستان‌شناسان آن‌ها به دوران ساسانی نسبت داده‌اند. نقش‌برجسته‌های کنار این چشمه هم از جمله آثار باستانی این محوطه است.

  • تپه باستانی شهر ری

این تپه یکی از قدیمی‌ترین آثاری است که در شهر ری می‌توانید پیدا کنید که بخش‌هایی از برج و باروهای این تپه مرمت شده اند.

  • آتشکده بهرام

آتشکده بهرام یکی از آثار به جامانده از دوران ساسانی است که در حال حاضر تنها بخشی از چهار طاقی آن باقی‌مانده است.

جاهای دیدنی تهران در شب

همانطور که بیان شد مکان‌های بسیاری در تهران وجود دارند که با خیابون گردی با ماشین در شب می‌توانید به آنجا سر بزنید و در واقع دیدن آنها در شب جذاب‌تر از روز ایت. در ادامه با تعدادی از آنها آشنا می‌شویم.

شهربازی‌های تهران

شهربازی در شب از بهترین مکان‌های تهران گردی با ماشین است که سن و سال هم نمی‌شناسد. مجهزترین شهربازی ایران در تهران است که هم به صورت سرپوشیده و سر باز طراحی شده‌اند. شما با هر سن و سلیقه‌ای می‌توانید وسایل بازی مورد علاقه‌ی خود را در این شهربازی‌ها پیدا کنید و از حضور در آنها لذت ببرید. از معروف‌ترین شهربازی‌های تهران می‌توان شهربازی ارم، ژوپیتر، سرزمین عجایب، فان تایم ارگ تجریش و پالادیوم، فان لند مجتمع الماس هروی، شهربازی چمران، شهربازی صبا مال و شهربازی روبوکیدز را نام برد.

شهربازی‌های تهران

اتاق فرار در تهران

تفریح اتاق فرار یک بازی فیزیکی و ماجراجویانه است که از دنیای واقعی در ژانرهای ترسناک، معمایی، جنایی، درام و ... الهام گرفته شده است. در اتاق فرار بازیکنان وظیفه دارند برای رسیدن به هدف، معماهای بازی را با استفاده از سرنخ‌ها، راهنمایی‌ها و استراتژی حل ‌کنند. از اتاق‌های فرار معروف تهران می‌توان به مجموعه اتاق فرار تهرومز، مجموعه اتاق فرار شانس فرار، مجموعه اتاق فرار ذهن برتر، مجموعه اتاق فرار اسکیپ روم دات آی آر، مجموعه اتاق فرار اسکیپ رود، اتاق فرار مایندر اسکیپ، مجموعه اتاق فرار اپیک، مجموعه دژاوو، مجموعه اتاق فرار انیگما اشاره کرد.

اتاق فرار در تهران

باغ فردوس تهران

باغ فردوس از باغ‌های زیبای زمان قاجار است که در حوالی میدان تجریش قرار دارد. این باغ محیطی دلنواز و سرسبز داشته که امکان بازدید در طول شبانه‌روز نیز دارد؛ اما رفتن در شب به باغ فردوس می‌تواند جذابیت این باغ را چند برابر کند. این باغ به موزه سینما اختصاص دارد و با داشتن امکاناتی چون سالن‌های سینما، کافه و رستوران آن را به پاتوق‌ هنرمندان و هنردوستان تبدیل کرده است. این باغ به دلیل داشتن درختان بسیار جزو لیست جاهای دیدنی تهران در شب پاییز قرار گرفته است.

بام تهران

در بام تهران همه چیز زیر پایتان است و یکی از محیط‌های تفریحی در پایتخت است که می‌توانید با حضور در تمام ساعات شبانه‌روز از زیبایی‌ها و تفریحات آن لذت ببرید. بام تهران بهترین مکان برای تهران گردی با ماشین در شب نیز محسوب می‌شود زیرا بسیاری تفریحات آن در شب برگزار می‌شود. بام تهران در انتهای خیابان ولنجک است که دارای امکاناتی چون بگ جامپینگ، بانجی جامپینگ، صخره نوردی، ترامپولین جامپینگ، سورتمه بام تهران، زمین تنیس، سینمای ۵ بعدی و زیپ لاین است.

بام تهران

پل طبیعت در تهران

پل طبیعت به‌عنوان یکی از نمادهای زیبای پایتخت شناخته می‌شود که دو پارک طالقانی و پارک آب و آتش را به هم متصل می‌کند. این پل بر روی اتوبان مدرس تهران احداث شده است. برای هر گردشگری قدم زدن، بازدید از پل، استفاده از فضاهای تفریحی می‌تواند لذت بخش و جذاب باشد به خصوص در شب که چشم‌انداز زیبایی از تهران را می‌توانید در آن شاهد باشید.

پل طبیعت در تهران

دریاچه چیتگر در تهران

دریاچه چیتگر یا دریاچه شهدای خلیج فارس، بزرگ‌ترین دریاچه مصنوعی ایران در منطقه چیتگر ساخته شده است و محلی برای دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی، پیک‌نیک، شب‌گردی‌ به شمار می‌رود. مرکز خرید باملند نیز در نزدیکی دریاچه قرار دارد که می‌توانید به آنجا نیز سر بزنید. دریاچه چیتگر دارای تفریحاتی چون شهربازی، قایق سواری، رستوران‌های مجهز است که می‌توانید در هر چهار فصل سال به آنجا بروید.

دریاچه چیتگر در تهران

کافه گردی و رستوران گردی در تهران

تهران مملو از کافه و رستوران‌های لوکس و سنتی است که رفتن به آنها جزو تفریحات پایتخت نشینان به حساب می‌آید. پرطرفدارترین این رستوران‌ها در خیابان 30 تیر و باب همایون واقع شده اند که در لیست بهترین خیابان های شبگردی تهران برای تفریحات قرار دارند. رستوران‌ و کافه‌های دربند و درکه تهران در شب بسیار زیبا هستند که پایتخت نشینان در شب‌های تابستان این مکان‌ها را انتخاب می‌کنند.

کافه گردی و رستوران گردی در تهران

برج میلاد تهران

بلندترین برج ایران برج میلاد است که به عنوان نماد تهران محسوب می‌شود. این برج شامل بخش‌های مختلف اداری، تجاری و گردشگری می‌شود. برج میلاد به‌دلیل ارائه‌ی خدمات و امکانات گسترده تفریحی، بین ساکنان شهر بسیار محبوب است. برای دیدن و استفاده از قسمت‌های اصلی برج باید هزینه پرداخت کنید؛ اما بخش‌های پایین برج و محوطه برای عموم مردم آزاد و رایگان است. برج میلاد در شمال محله‌ی کوی نصر و منطقه 2 قرار دارد.

برج میلاد تهران

سینما‌های تهران

اگر اهل فیلم دیدن هستید حتما به سینماهای تهران نیز سر بزنید. سینما رفتن در لیست تفریحات تنهایی در تهران نیز به حساب می‌آِید. بیشترین زمان حضور افراد در سینما در ساعت عصر و شب است. از بهترین سینماهای تهران می‌توان سینما پردیس سینمایی راگا، پردیس سینمایی شمیران، پردیس سینمایی زندگی، پردیس سینمایی گالریا، پردیس سینمایی اطلس مال تهران، پردیس سینمایی لوتوس مال و پردیس سینمایی ارگ را نام برد.

سینما‌های تهران

بولینگ‌ در تهران

در تهران چند مرکز بولینگ تاسیس شده است که این بازی پرطرفدار با هدف ایجاد ورزش پرتحرک و سرگرم‌کننده طراحی شده است. شاید جالب باشد که بدانید قدمت این بازی به زمان مصر باستان بازمی‌گردد که به شکل بازی کنونی نبوده و در طول زمان تغییرات بسیاری داشته است. از معروفترین باشگاه‌های بولینگ تهران می‌توان به عبدو، انقلاب، شیان، اریکه ایرانیان، تیراژه، ایران مال و مگامال اشاره کرد.

بولینگ‌ در تهران

بهترین زمان برای سفر به تهران

باتوجه‌به آب‌وهوای شهر تهران و جمعیت بالای آن، بهترین فصل برای سفر به تهران، بهار و پاییز است. با آمدن فصل بهار و ایام نوروز، اکثر ساکنان تهران به سفر می‌روند و جمعیت شهر به حداقل می‌رسد. به‌این‌ترتیب با سفر به تهران در این ایام می‌توانید شاهد شهری بدون ترافیک به همراه آسمان آبی باشید.
به‌این‌ترتیب بهترین زمان سفر به تهران دو فصل پاییز و بهار است؛ زیرا در این دو فصل سال آب‌وهوای تهران بسیار مطلوب و دلپذیر می‌شود که با سفر به این شهر می‌توانید از دیدن جاذبه‌های طبیعی و مکان‌های خلوت تهران لذت برده و سفری به‌یادماندنی را برای خود رقم بزنید.
برای اینکه سفری راحت و بی‌دغدغه به تهران داشته باشید و بتوانید بدون محدودیت از مکان‌های دیدنی این شهر بازدید کنید، پیشنهاد می‌کنیم که پیش از سفر، وارد وب‌سایت سعادت رنت شوید و خودروی موردعلاقهٔ خود را اجاره کرده و با استفاده از آن به گشت‌وگذار در سطح شهر بپردازید.
اجاره خودرو به شما کمک می‌کند تا برای جابه‌جایی در سطح شهر با مشکل مواجه نشوید و بتوانید هر زمان که مایل بودید به رفت‌وآمد و گردش بپردازید.
امیدواریم پیشنهادهای ما برای شما مفید واقع شده باشد. پس مدارک موردنیاز اجاره خودرو را آماده کنید و با اجاره ماشین مدنظرتان یک روز خاطره‌انگیز را برای خود رقم بزنید.

بهترین وسیله نقلیه برای تهران‌گردی

امروزه که مشغلهٔ کاری سبب کلافگی و خستگی بسیار در افراد شده است، سفر به شهرهای دیدنی و بازدید از مقاصد گردشگری، می‌تواند اندکی از این مشکلات را کم کرده و امید و انگیزه‌ای دوباره به آنها ببخشد.
مسافران پیش از اینکه چمدان‌های خود را ببندند و راهی سفر شوند، باید به فکر چگونگی رفتن به سفر و گشت‌وگذار در مقصد موردنظر خود باشند. حتماً می‌دانید که یکی از وسایل پرطرف‌دار و مناسب برای سفر ماشین است. سفر با ماشین این امکان را به مسافران می‌دهد تا بتوانند از زیبایی‌های مسیر لذت برده و سری به شهرهای قرار گرفته در مسیر تهران بزنند.
اگر ماشین شخصی برای سفر به تهران را ندارید، می‌توانید از خدمات اجاره خودرو سعادت رنت بهره‌مند شوید؛ علاوه‌برآن، از آن جایی که بیشتر مکان‌های جذاب و دیدنی تهران در مرکز شهر قرار دارند و به دلیل وجود طرح ترافیک در این شهر، شما با ماشین شخصی خود نمی‌توانید به بسیاری از این مقاصد بروید به همین دلیل پیشنهاد ما به شما برای تردد در سطح شهر حتی در روزهای طرح ترافیک، اجاره خودرو ارزان از سعادت رنت است.
شرکت‌های اجاره خودرو باتوجه‌به مسیر و مقاصد موردنظر و همچنین روزی که می‌خواهید به گشتن در تهران بپردازید، ماشینی به شما اجاره می‌دهند که اجازه عبور از طرح ترافیک و طرح زوج و فرد را داشته باشد تا بدون مشکل به کارهای خود در هر جای تهران بپردازید.
شرکت‌های معتبر در این زمینه هم خدماتی همچون اجاره ماشین ارزان را به شما ارائه می‌دهند تا نگران هزینهٔ اجاره ماشین نباشید، پس مدارک لازم برای اجاره ماشین خود را آماده کنید و برای تهران‌گردی با ماشین آماده شوید.

تهران‌گردی با اجاره خودرو 

هنگامی که در تقویم رسمی روز چند روز تعطیلات رسمی باشد بیشتر افراد ساکن تهران چمدان‌های خود را جمع می‌کنند و راهی جاده چالوس و شهرهای شمال کشور می‌شوند.
شما می‌توانید یک تعطیلات عالی را در شهر تهران بگذرانید البته اگر بدانید که این شهر بزرگ چه جاذبه‌هایی دارد. شما می‌توانید با خانواده خود یا حتی جمع دوستان خود یک روز به گشت‌وگذار در تهران و خوش‌گذرانی در این پایتخت بزرگ که در این تعطیلات بسیار خلوت و دوست‌داشتنی‌تر می‌شود بپردازید.

چرا اجاره خودرو برای تهران‌گردی

دلایل زیادی وجود داد که چرا ما برای گشت‌وگذار در پایتخت اجاره خودرو را انتخاب کنید. اول این که شما می‌توانید متناسب با تعداد خود و همراهانتان به اجاره ماشین یا اجاره ون بپردازید و با جمعی صمیمی که همه در یک جا جمع شده‌اند به تهران‌گردی بپردازید.
دلیل دوم طرح‌های ترافیک در نواحی مرکز شهر است. همان‌طور که می‌دانید بیشتر جاذبه‌های تاریخی و بهترین کافه‌ها و رستوران‌های ایرانی در بخش مرکز شهر و در نواحی طرح ترافیک شهر تهران قرار دارند. به همین دلیل شما ممکن است برای این یک روز که می‌خواهید به تهران‌گردی بپردازید نتوانید از ماشین شخصی خود استفاده کنید، به همین دلیل شما با اجاره خودرو می‌توانید این مشکل را حل کنید.

سخن آخر

شمار جاهای دیدنی پایتخت در شب بسیار است و برایتهران گردی با ماشین نیز مناسب هستند که ما در این بخش از سعادت رنت تعداد محدودی از آنها را بیان کردیم، در صورتی که شما مکانی را می‌شناسید و از رفتن به آن در هنگام شب لذت می‌برید لطفا آن را با ما در میان بگذارید. 

سعادت رنت شرکتی موفق و سرشناس در صنعت اجاره خودرو است که می‌توانید درخواست ماشین را به دو صورت اجاره خودرو با راننده و بدون راننده دهید. بدون اینکه نگران قیمت، مشکلات فنی و... باشید، خودروهای سعادت رنت با شرایط و قیمت مناسب در اختیار شما عزیزان قرار می‌گیرد. برای اجاره خودرو کافیست وارد وب سایت ما شوید و به صورت آنلاین بدون نیاز به پرداخت هیچ مبلغی رزرو آنلاین خود را انجام دهید.

سوالات متداول

در ادامه به چند سوال متداول درباره تران‌گردی و جاذبه‌های گردشگری تهران می‌پردازیم:

بهترین مکان برای تهران گردی با ماشین کجا است؟

 مکان‌های بسیاری هستند که بسته به سلیقه می‌توانید انتخاب کنید ولی پرطرفدارترین مکان‌ها، بام تهران، دربند و درکه هستند که در فصل گرم سال نیز می‌توان از آنها دیدن کرد.

آیا شبگردی در تهران هزینه‌ی بالایی دارد؟

بسته به مکانی که انتخاب می‌کنید متفاوت است اما معمولا هزینه‌ی مناسبی دارند.

بهترین زمان سفر به تهران کی است؟

بهترین زمان سفر به تهران فصل بهار و ایام نوروز است که خبری از ترافیک نیست و می‌توانید بدون ماندن در ترافیک و شلوغی شهر، از مکان‌های دیدنی تهران بازدید کنید.

چرا تهران‌گردی با ماشین شخصی پیشنهاد می‌شود؟

تهران شهری بزرگ است که مکان‌های گردشگری بسیاری برای بازدید دارد. ازاین‌رو با داشتن ماشین شخصی می‌توانید از تمامی این جاذبه‌ها دیدن کنید و سفری خوش و راحت را در کنار خانواده و دوستان داشته باشید.

از کجا تور تهران‌گردی بخریم؟

اگر تصمیم دارید که با استفاده از ماشین شخصی از دیدنی‌های پایتخت بازدید کنید و سفری به‌یادماندنی را رقم بزنید، می‌توانید به سایت اجاره خودرو سعادت رنت مراجعه نموده و خودروی موردنظرتان را به درخواست خود به‌صورت با راننده یا بدون راننده اجاره کنید.

بهترین مکان‌های تهران برای گردش کجا هستند؟

تهران جاذبه‌های دیدنی بسیاری چون برج میلاد، پل طبیعت، دریاچه چیتگر، پارک جنگلی لویزان، روستای کردان و... دارد که می‌توانید با استفاده از اجاره خودرو از تمامی جاذبه‌های تهران بازدید کنید.

(5.00)
:
نظر خود را بنویسید
نظرات
نام کامل : سمانه | تاریخ : یکشنبه ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ ۱۱:۰۸

من یک روز بیشتر تهران نیستم، به چند تا از جاذبه های دیدنی تهران میرسم؟ خودم میتونم برم یا باید حتما تور بگیرم؟

نام کامل : پشتیبان سعادت رنت | تاریخ : یکشنبه ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ ۰۷:۴۴

سلام و وقت بخیر. باتوجه به مکان‌هایی که انتخاب میکنید می توانید حداقل از 2 جاذبه یا حداکثر 7 جاذبه گردشگری تهران دیدن کنید. برای تهرانگردی اجباری به استفاده از تور نیست، برای سهولت در رفت و آمد نیز می توانید از تاکسی، لوازم نقلیه عمومی یا اجاره خودرو استفاده کنید.