راهنما اجاره ماشین در عید ۱۴۰۳ از سعادت رنت

اجاره ماشین در عید ۱۴۰۳

از نگاه بسیاری از افراد بهترین زمان برای سفر در ایران، بهار و عید است؛ به همین علت یکی از اصلی‌ترین کارهایی که اکثر افراد و خانواده‌ها در عید و تعطیلات نوروز انجام می‌دهند، مسافرت و سفر به شهرهای مختلف کشورمان است. سفر با خودروی شخصی بسیار پرطرفدارتر و راحت‌تر از سفر با وسایل دیگر مانند قطار و اتوبوس است و هزینه کمتری نیز دارد. با وجود همه این‌ها برخی افراد یا ماشین ندارند یا به دلیل بالا بودن هزینه تعمیرات و نگهداری خودرو ترجیح می‌دهند که با ماشین شخصی در عید سفر نکنند. بهترین گزینه برای چنین افرادی اجاره خودرو در عید است. 

اجاره ماشین در عید

منبع: سعادت رنت

قیمت اجاره ماشین برای عید ۱۴۰۳

انواع خودروهای اجاره‌ایقیمت زیر + ۲۵% افزایش برای نوروز
خودروهای اقتصادی

۶۵۰ تا ۱.۱۰۰ هزار تومان

خودروهای نیمه اقتصادی

۱.۲۰۰ تا ۱.۴۵۰ هزار تومان

خودروهای متوسط

۱.۷۰۰ تا ۳.۵۰۰ هزار تومان

خودروهای شاسی بلند

۲.۵۰۰ تا ۳.۵۰۰ هزار تومان

خودرو تشریفاتی

۴ تا ۱۲ میلیون تومان

محدودیت کیلومتری خودروهای اجاره‌ای

انواع خودروهای اجاره‌ایمحدودیت کیلومتری
خودروهای اقتصادی

روزانه ۳۰۰ کیلومتر

خودروهای نیمه اقتصادی

روزانه ۳۰۰ کیلومتر

خودروهای متوسط

روزانه ۲۵۰ کیلومتر

خودروهای شاسی بلند

روزانه ۲۰۰ کیلومتر

خودرو تشریفاتی

روزانه ۱۵۰ کیلومتر

شعب فعال اجاره خودرو در عید نوروز ۱۴۰۳

سعادت رنت، یکی از شرکت‌های شناخته شده برای اجاره خودرو در ایران، در ایام عید نوروز خدمات ویژه‌ای را به مشتریان ارائه می‌دهد. با توجه به افزایش تقاضا برای سفرهای نوروزی، شعبات سعادت رنت در شهرهای مختلف ایران، از جمله تهران، اصفهان، شیراز، مشهد و... آماده ارائه انواع خودروها از مدل‌های اقتصادی گرفته تا خودروهای لوکس و ویژه هستند. این شرکت با ارائه بسته‌های ویژه نوروز، برنامه‌های متنوع، و خدمات مختلف، تجربه‌ای خاطره‌انگیز و راحت را برای مسافران نوروزی فراهم می‌کند. سعادت رنت در شعبات زیر آماده ارائه خدمات کرایه ماشین در عید نوروز ۱۴۰۳ است:

شعب پرطرفدار برای اجاره خودرو در عید نوروز ۱۴۰۳

این شعب از پرطرفدارترین شعبات ایران سعادت رنت برای اجاره خودرو در نوروز هستند که خدمات اجاره ماشین را در عید ۱۴۰۳ به مشتریان ارائه می‌کنند.

قیمت اجاره ماشین در عید به چه عواملی بستگی دارد؟

به طور کلی قیمت اجاره انواع ماشین‌ها در عید نوروز از سعادت رنت با افزایش ۲۵% همراه است. قیمت اجاره ماشین در عید بستگی به عوامل مختلفی دارد. این عوامل عبارت‌اند از: نوع و ویژگی‌های وسیله نقلیه‌ای که انتخاب می‌کنید، میزان تقاضا برای اجاره ماشین، مدل و فراوانی ماشین در محل مورد نظر برای کرایه. در سعادت رنت شما می‌توانید انواع مختلف ایرانی و خارجی را از ارزان و قیمت مناسب گرفته تا لوکس و گران را برای سفر در تعطیلات نوروز اجاره کنید. همچنین هنگام رزرو خودرو حتماً به تعداد نفرات نیز توجه کنید و ماشینی را انتخاب کنید که ظرفیت مناسبی برای شما داشته باشد. لازم به ذکر است که بهترین گزینه برای سفرهای گروهی شما نیز اجاره ون در تهران یا سایر شهرها است و می‌تواند برای شما بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر از لوازم نقلیه عمومی باشد.

مقاله پيشنهادی: قیمت اجاره ون از تهران به شمال | ترانسفر + دربستی

شرایط کرایه ماشین برای عید نوروز ۱۴۰۳ - ۲۰۲۴

در عید نوروز ۱۴۰۳، شرایط اجاره ماشین در شعب ایران و خارج از ایران مانند سابق است. این شرایط عبارت‌اند از:

  • مشتریان مقیم ایران

داشتن گواهینامه رانندگی معتبر با اعتبار حداقل ۶ ماه 
ارائه کارت شناسایی
حداقل سن ۱۹ سال
ارائه مدرکی برای احراز شغل
ارائه سفته‌ای به میزان ارزش خودرو برای ماشین‌های ایرانی یا ارائه چک به مبلغ ارزش خودرو برای ماشین‌های لوکس و خارجی
پرداخت ودیعه ضمانت نقدی (deposit) باتوجه‌به نوع و مدل ماشین

  • مشتریان مقیم خارج

کپی از گواهینامه رانندگی بین‌المللی یا گواهینامه رانندگی صادرشده از کشور محل سکونت
کپی پاسپورت
ارائه بلیط پرواز در صورت درخواست تحویل خودرو در فرودگاه امام خمینی
واریز ودیعه نقدی (deposit)
ارائه اصل پاسپورت برای اجاره خودروهای لوکس و کپی پاسپورت برای اجاره خودروهای اقتصادی

نکته: در نظر داشته باشید که امکان رزرو اجاره خودرو برای نوروز ۱۴۰۳ از قبل وجود ندارد. به دلیل نوسان قیمت‌ها و تغییرات برنامه مسافران، اجاره خودرو در عید در همان روز یا یک روز قبل رزرو می‌شود.

شرایط اجاره ماشین

منبع: whocanfixmycar

اجاره ماشین در خارج از کشور

اگر جز آن دسته از افرادی هستید که می‌خواهید در تعطیلات نوروز به خارج از کشور سفر کنید نیز می‌توانید خودرو اجاره کنید. سعادت رنت در برخی کشورها و شهرها مانند امارات، استانبول و مسقط نیز خودرو اجاره می‌دهد و اگر مقصد سفر شما این شهرها و کشورهاست، می‌توانید در آن جا اقدام به اجاره خودرو کنید و برای تردد خود در شهر استفاده کنید. البته باید توجه داشته باشید که اجاره خودرو در خارج از کشور نیاز به شرایطی دارد که حتماً باید آن‌ها را داشته باشید تا بتوانید اقدام به اجاره خودرو کنید.

مزایا اجاره خودرو در عید

  • صرفه‌جویی در زمان
  • کاهش میزان محدودیت‌ها
  • افزایش آزادی عمل
  • راحتی زیاد
  • مقرون‌به‌صرفه

اجاره خودرو ارزان برای سفر

صرفه جویی در زمان

با اجاره خودرو عید و سفر، زمان شما بسیار کمتر هدر می‌رود و زمان بیشتری را می‌توانید به گشت و گذار و تفریح اختصاص دهید و از سفر خود لذت بیشتری می‌برید.

کاهش میزان محدودیت‌ها

افرادی که در سفر از وسایل نقلیه عمومی استفاده می‌کنند، محدودیت زیادی در تردد در شهر دارند و نمی‌توانند به راحتی به هر نقطه از شهر بروند. اما با اجاره ماشین در عید، این محدودیت‌ها از بین می‌روند و به راحتی می‌توانید به بازدید از مکان‌های دیدنی شهر مقصد خود بروید.

راحتی زیاد

قطعاً یکی از مزیت‌هایی اجاره خودرو در عید دارد این است که راحتی بیشتری نسبت به وسایل نقلیه عمومی در اختیارتان قرار می‌دهد. با استفاده از اجاره خودرو دیگر شما وابستگی به سایر مسافرها و افراد حاضر در وسایل نقلیه عمومی ندارید و هرجا که بخواهید می‌ایستید و استراحت می‌کنید و می‌توانید به خوبی سفر خود را مدیریت کنید.

راحتی اجاره خودرو

منبع: mangaxyz

عدم نیاز به جابه‌جایی چمدان‌ها

برای افرادی که چمدان‌ها و وسایل زیادی دارند، جا به جایی میان وسایل نقلیه عمومی بسیار سخت و دشوار است. با استفاده از اجاره خودرو دیگر نیازی به جا به جایی مداوم ندارید و تنها در مبدأ و مقصد یکبار جابه‌جایی دارید.

مقرون‌به‌صرفه

در نگاه اول همه افراد فکر می‌کنند که تردد با وسایل نقلیه عمومی در مسافرت ارزان‌تر است. اما حقیقت این است که وسایل نقلیه عمومی در مقابل راحتی بسیار کم، قیمت و هزینه بالایی دارند. درواقع باید گفت که اجاره خودرو در عید و سفر بسیار به‌صرفه‌تر است.

نکات مهم اجاره ماشین در عید نوروز

  • مقاومت و ایمنی ماشین
  • سایز کابین و فضای داخلی ماشین
  • خودرو با مصرف کم سوخت
  • سیستم تهویه مناسب ماشین

برای انتخاب بهترین ماشین برای اجاره در ایام تعطیلات عید باید به یک‌سری نکات توجه کنید که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

نکات مهم اجاره خودرو در عید

منبع: quick and easy english

مقاومت و ایمنی ماشین

یکی از مهم‌ترین مواردی که هنگام اجاره خودرو در عید باید به آن دقت کنید مقاومت و ایمنی ماشین است. تمامی خودروهایی در که در سعادت رنت اجاره داده می‌شوند دارای استانداردهای ایمنی و تجهیزات مورد نیاز هستند. برخی از این عوامل مهم عبارت‌اند از بدنه محکم، سیستم ترمز خوب، ایربگ و... . البته باید بگوییم که خودروهای خارجی و لوکس سیستم ایمنی و مقاومت بهتری دارند و قطعاً در تصادفات آسیب کمتری می‌بینند.

سایز کابین و فضای داخلی ماشین

نکته دومی که حتماً باید هنگام اجاره خودرو به آن دقت کنید ظرفیت و فضای کابین است. تعداد سرنشینانی که می‌خواهند با خودرو سفر کنند، در انتخاب خودرو بسیار مهم است. همچنین اگر در سفر افراد آسیب پذیر مانند کودکان یا سالمندان را دارید، باید حتماً خودروهایی با فضای بزرگ‌تر و راحت‌تر را انتخاب کنید. همچنین توجه داشته باشید که در صندوق خودرو انتخابی شما چند چمدان قرار می‌گیرد تا با کمبود فضا روبرو نشوید.

خودرو با مصرف سوخت کم

توصیه می‌کنم افرادی که دنبال سفری اقتصادی و با کمترین هزینه هستند، خودرویی را برای اجاره در عید انتخاب کنند که مصرف سوخت کمی داشته باشد تا تردد در شهر برای شما هزینه زیادی نداشته باشد. پس بهتر است خودرویی را انتخاب کنید که پیشرفته‌تر باشد و سوخت پایین‌تری مصرف کند.

سیستم تهویه مناسب ماشین

آخرین نکته‌ای که هنگام اجاره خودرو باید به آن توجه کنید این است که خودرو انتخابی شما سیستم تهویه مناسبی داشته باشد تا در هر فصلی بتوانید به راحتی سفر کنید.

ویژگی‌های مهم خودرو اجاره‌ای سفر در نوروز

  • کروز کنترل
  • دنده اتومات
  • صندلی استاندارد و راحت

کروز کنترل

یک سری ویژگی‌ها هستند که سبب می‌شوند تا رانندگی در طول سفر برای شما راحت شود. یکی از این ویژگی‌ها کروز کنترل است. با استفاده از کروز کنترل سرعت شما ثابت می‌ماند و نیازی نیست در جاده پای خود را روی پدال گاز فشار دهید. یکی از ویژگی‌های کروز کنترل هوشمند این است که با سیستمی که دارد می‌تواند در مواقع مورد نیاز، ترمز کند.

دنده اتومات

اگر راننده تازه کاری هستید و در سفرتان مسیرهای پر پیچ و خم زیادی دارید، بهتر است حتماً خودرویی اجاره کنید دنده آن اتومات است. البته اگر بیشتر مسیرتان اتوبان و بزرگراه است نیازی به دنده اتومات نیست و با دنده دستی نیز به راحتی می‌توانید رانندگی کنید.

صندلی استاندارد و راحت

از مهم‌ترین مواردی که بر خسته نشدن شما و راننده در طول سفر تأثیر می‌گذارد، صندلی راحت و ارگونومیک خودرو است. همچنین برخی از آپشن‌ها مانند گرمکن و سردکن صندلی نیز می‌تواند راحتی و آسودگی شما را در طول مسیر سفر چندین برابر کند.

بهترین ماشین اجاره‌ای برای سفر در عید

اینکه چه ماشینی برای شما در سفر عید بهترین است، به تعداد و استفاده شما بسیار بستگی دارد.

بهترین ماشین برای سفر خانوادگی در عید

ماشین پیشنهادیظرفیتظرفیت صندوقشتاب و سرعتمصرف سوختقیمت اجاره روزانه
پارس۵ نفر

۴۷۰ لیتر

۱۹۰ کیلومتر بر ساعت

۸ تا ۹.۱ لیتر

۱.۱۵۰.۰۰۰ تومان

آریزو۵ نفر

۴۴۰ لیتر

۱۸۵ کیلومتر بر ساعت/ ۱۰.۵ ثانیه

۵ تا ۵.۷ لیتر

۱.۷۵۰.۰۰ تومان

اسپورتیج۵ نفر

۲ چمدان بزرگ

۱۸۰ کیلومتر بر ساعت/۱۰.۴ ثانیه

۷ تا ۸ لیتر

۲.۹۵۰.۰۰۰ تومان

سانتافه۷ نفر۹۰۰ لیتر

۱۹۰ کیلومتر بر ساعت/ ۱۱.۶ ثانیه

۸ تا ۱۰ لیتر

۳.۱۵۰.۰۰۰ تومان

*نکته: به قیمت‌های بالا ممکن است برای اجاره ماشین در عید نوروز ۱۴۰۳ حدودا ۲۵% اضافه شود.

بهترین ماشین برای سفر مجردی در عید

ماشین پیشنهادیظرفیتظرفیت صندوقشتاب و سرعتمصرف سوختقیمت اجاره روزانه
رانا۵ نفر

۴۰۰ لیتر

۱۹۰ کیلومتر بر ساعت

۶ تا ۶.۹ لیتر

۱.۱۳۰.۰۰۰ تومان

پژو ۲۰۷۵ نفر

۲۴۵ لیتر

۱۷۰ کیلومتر بر ساعت / ۱۴.۱ ثانیه

۶ تا ۶.۴ لیتر

۱.۵۹۰.۰۰۰ تومان

*نکته: به این قیمت‌ها ممکن است برای اجاره ماشین در نوروز ۱۴۰۳ حدودا ۲۵% اضافه شود.

مقاصد ارزان برای سفر نوروزی در ایران

  • شهر همدان
  • شهر رشت
  • شهر قزوین
  • ماسوله در گیلان
  • شهر شهرکرد

مقاله پيشنهادی: هزینه سفر به ایران | راهنمای جامع محاسبه قیمت‌ها برای گردشگران

شهر همدان

برای افرادی که علاقه زیادی به بازدید از جاذبه‌های تاریخ دارند، همدان یک مقصد مناسب و ارزان برای سفر نوروزی است. شما می‌توانید از بسیاری از جاذبه‌های تاریخی این شهر را بدون هزینه ورودی یا هزینه بسیار کم دیدن کنید. این جاذبه‌ها عبارت‌اند از هگمتانه، غار علی‌صدر، آرامگاه ابن سینا و باباطاهر و... . همچنین با داشتن خودرو شخصی می‌توانید بدون هدر دادن وقت به راحتی از این جاذبه‌ها دیدن کنید.

غار علی صدر همدان

منبع: Instagram

شهر رشت

چه کسی هست که دوست نداشته باشد در عید به شمال کشور سفر کند؟ رشت یکی از شهرهای جذاب شمال کشور است که علاوه بر هوای بسیار خوب در عید و مناظر زیبا، هزینه‌ها در آن نیز بسیار کم است و به همین دلیل افراد زیادی هر سال در تعطیلات نوروز به این شهر سفر می‌کنند. علاوه بر مکان‌های دیدنی و تفریحات زیاد و اقتصادی، می‌توانید در روستاهای اطراف رشت در اقامتگاه‌های ارزان بمانید و اقامت داشته باشید.

میدان شهرداری رشت

منبع: Instagram

شهر قزوین

شهر قزوین در گذشته پایتخت سلسله صفویان بوده و به همین دلیل جاذبه‌های تاریخی و جذاب زیادی مانند عالی‌قاپو، مسجد عتیق و... دارد. بازدید از این مکان‌ها بسیار مقرون به صرفه است و می‌توانید سفر خوبی در عید داشته باشید.

باغ صفوی در قزوین

منبع: سعادت رنت

ماسوله در گیلان

ماسوله یکی از روستاهای استان گیلان است و فاصله خیلی زیادی با رشت ندارد. این روستا در جهان نظیر ندارد و معماری جالب آن قطعاً شما را به وجد می‌آورد. صنایع دستی که در این روستا و بازار آن فروخته می‌شود نیز گزینه مناسب و ارزانی برای سوغات هستند.

ماسوله گیلان

منبع: theotheriran

شهر شهرکرد

شهرکرد نیز یکی دیر از گزینه‌های ارزان برای سفر در عید است. همچنین مکان‌های دیدنی زیادی دارد و برای بازدید از آن‌ها هزینه زیادی نیاز نیست. علاوه بر همه این ها، هزینه اقامت و غذا در این شهر نیز مقرون به صرفه و ارزان است.

کلام نهایی

اجاره ماشین در عید نوروز ۱۴۰۳ یکی از بهترین گزینه‌ها برای افرادی است که به هر دلیلی نمی‌خواهند در سفر از خودرو شخصی خود استفاده کنند و تمایلی به دیگر وسایل نقلیه نیز ندارند. با استفاده از اجاره خودرو در عید شما راحتی و آسودگی را به خود و همراهان خود در سفر هدیه می‌دهید. در سعادت رنت می‌توانید انواع مختلف خودروها را برای سفر اجاره کنید.

سؤالات متداول

در این قسمت به پرسش‌هایی در مورد اجاره ماشین در عید و تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ پاسخ می‌دهیم.

حداقل مدت زمانی که می‌توانیم خودروها را بدون راننده برای مسافرت اجاره کنیم چقدر است؟

حداقل مدت زمانی که می‌توانید خودروها را بدون راننده برای مسافرت اجاره کنید، برای برخی خودروها ۲ روز و برای برخی دیگر ۳ روز است.

آیا رانندگی با خودروها در خارج از شهر محدودیت کیلومتری دارد؟

بله. بسته به نوع خودرویی که اجاره می‌کنید محدودیت کیلومتری از ۱۵۰ تا ۲۰۰ کیلومتر وجود دارد.

افراد مقیم ایران برای اجاره خودرو در عید باید چه مدارکی ارائه دهند؟

افراد مقیم ایران برای اجاره خودرو در عید باید کپی گواهینامه رانندگی، کپی کارت شناسایی، مدرک احراز شغلی، ودیعه ضمانت و چک یا سفته به ارزش خودرو را ارائه دهند.

بهترین و ارزان‌ترین ماشین سعادت رنت برای سفر خانوادگی در عید چیست؟

بهترین و ارزان‌ترین ماشین سعادت رنت برای سفر خانوادگی در عید، پژو پارس است که هزینه اجاره روزانه آن ۱.۱۵۰.۰۰۰ تومان است.

ویرایشگر: شادی قلی خانی
(5.00)
:
نظر خود را بنویسید
نظرات
نام کامل : اکبری | تاریخ : شنبه ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ ۱۴:۰۱

میشه از حالا برای عید ماشین اجاره کنم؟

نام کامل : پشتیبان سعادت رنت | تاریخ : شنبه ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ ۱۰:۳۳

خیر، اجاره ماشین برای عید نوروز 1403 در حال حاضر امکان‌پذیر نیست و شما باید در طول عید نوروز و نهایتا یک روز قبل از تاریخ مورد نظر خودرو دلخواه‌تان را اجاره کنید.

نام کامل : یاور | تاریخ : یکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ ۱۷:۴۱

سلام. میتونم هر خودرویی که میخام رو با راننده برای 2 روز اجاره کنم؟

نام کامل : پشتیبان سعادت رنت | تاریخ : یکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ ۱۳:۴۱

سلام. تمام خودروهایی که سرویس با راننده آن ها ارائه می شود را می توانید از حداقل 10 ساعت اجاره کنید.