راهنمای جامع اجاره خودرو در ایران، آنچه باید هنگام اجاره ماشین بدانید

پنج دلیل برای اجاره ماشین در ایران

افراد زیادی به‌جای خرید خودرو از خدمات اجاره ماشین استفاده می‌کنند. امروزه اجاره خودرو در بین افراد زیادی از محبوبیت روزافزونی برخوردار است؛ طوری که امروزه اشخاص زیادی علاقه به استفاده از خدمات اجاره خودرو در ایران دارند. در واقع اجاره خودرو به یکی از کسب‌وکارهای پر رونق در سراسر جهان تبدیل شده که از جنبه‌های مختلفی در اقتصاد هر جامعه‌ای تأثیر می‌گذارد. کشورهایی مانند ایران که قطب گردشگری بسیاری دارند همواره سعی بر این دارند تا خدمات اجاره خودروی با کیفیتی به تمام مردم ارائه دهند. از طرفی اجاره ماشین ممکن است در هر شهر و کشوری متفاوت و شرایط خاصی داشته باشد؛ اما بااین‌وجود اگر جزء کسانی که هستید که نیاز به خدمات اجاره ماشین در ایران دارید باید به نکاتی توجه کنید که در ادامه به آن‍ها می‌پردازیم.

اجاره ماشین

دلایل اجاره ماشین در ایران

  • سفر به شهرهای دیگر با اجاره خودرو در ایران 
  • محدودیت زمان برای گشت‌وگذار در سفر
  • ایراد داشتن ماشین شخصی
  • استفاده از خودرویی با آپشن‌های زیاد
  • صرفه‌جویی در هزینه‌ها
  • تجربه رانندگی با ماشین‌های گران‌قیمت

اهمیت اجاره خودرو

کرایه خودرو، امروزه استفاده از وسایل نقلیه و خودروهای شخصی به جزء جدایی‌ناپذیری از زندگی مردم تبدیل شده است؛ طوری که اگر صبح تا شب در یک شهر بگردید امکان ندارد، خیابانی بدون خودرو بینید. افراد به دلایل زیادی از خودرو استفاده می‌کنند که اصلی‌ترین آن‌ها جابه‌جایی و از رفت‌وآمد محلی به محل دیگر است. در برخی مواقع استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی مثل تاکسی و مترو اصلاً به‌صرفه نیست. از طرفی در بسیاری از موقعیت‌ها نمی‌توان از خودروهای شخصی استفاده کرد؛ به‌عنوان‌مثال هنگامی که فردی به یک شهر یا کشور جدید سفر می‌کند، نمی‌تواند به خودرو شخصی خودش را که در مبدأ قرار دارد دسترسی داشته باشد و همان‌طور که می‌دانید استفاده از وسایل نقلیه عمومی با مشکلاتی همراه است و به زمان و انرژی زیادی نیاز دارد و راحتی خودروهای سواری شخصی را ندارد. یکی از دلایلی که مسافران از پرواز جا می‌مانند، عدم رسیدن به‌موقع و زمان‌بندی نادرست است؛ بنابراین بسیاری از افراد از خدمات اجاره خودرو در فرودگاه استفاده می‌کنند که در اصطلاح به آن ترانسفر فرودگاهی گفته می‌شود.

اجاره خودرو ارزان در فرودگاه امام خمینی تهران

نکات ضروری برای اجاره ماشین

  • تدوین قرارداد و ذکر مشخصات خودرو در آن
  • ذکر مسئولیت‌های شرکت اجاره‌دهنده و فرد اجاره کننده در قرارداد
  • ذکر مسئولیت‌های که شرکت اجاره‌دهنده در قرارداد
  • شرایط فسخ قرارداد اجاره خودرو در ایران 

هدف از اجاره ماشین در ایران

  • اجاره ماشین عروس
  • اجاره خودرو برای قرار ملاقات ها
  • اجاره خودرو برای گشت و گذار
  • اجاره خودرو برای مسافرت
  • اجاره خودرو تشریفاتی

افراد به دلایل مختلفی از خدمات اجاره ماشین در ایران استفاده می‌کنند. افت قیمت ماشین پس از خرید، استهلاک به‌روز خودرو، پرداخت مالیات برای خودروهای وارداتی، برخورداری از هزینه‌های مصرفی بالا و یکنواختی خودرو پس از مدتی از مشکلات و مهم‌ترین دلایلی هستند که افراد سعی دارند تا به‌جای خرید خودرو به‌صورت شخصی از خدمات اجاره ماشین استفاده کنند. در ادامه نیز به بررسی این موارد می‌پردازیم.

اجاره ماشین عروس

این روزها مراسم‌های عروسی روزبه‌روز مجلل‌تر و باشکوه‌تر برگزار می‌شوند. به همین دلیل زوج‌های جوان بیشتر به این فکر می‌افتند تا برای شب خاص زندگی خود، بیشتر هزینه کنند و یک ماشین عروس شیک اجاره کنند. هم چنین برای گل‌آرایی و تزیین ماشین عروس هم حتماً برنامه‌ریزی‌های خاص می‌کنند تا برای جشن عروسی خود سنگ تمام گذاشته و حرفی برای فک‌وفامیل و باقی مهمانان باقی نگذارند. به همین دلیل با گذشت زمان روزبه‌روز به تعداد کسانی که برای مراسم عروسی خود اقدام به اجاره ماشین عروس مدل بالا می‌کنند، افزوده می‌شود.

اجاره ماشین عروس

منبع: سعادت رنت

اجاره خودرو برای قرار ملاقات‌ها

از دیگر دلایل سؤال امروزه چرا مردم خودرو اجاره می‌کنند می‌توان گفت فرض کنید بعد از مدت‌ها یک قرار کاری مهم دارید که اگر همه چیز عالی پیش برود، به عقد یک قرارداد همکاری عالی بین دو طرف ختم می‌شود. برای همین باید بهترین تأثیر را بر طرف مقابل بگذارید. در این زمینه ما به دو مورد که خدمات اجاره خودرو در ایران که می‌تواند به شما کمک کند اشاره می‌کنیم. برخورد اولیه به‌خصوص در موردی که شریک کاری آینده شما قرار است از شهر یا کشور دیگری بیاید بسیار مهم است. پیشنهاد ما برای شما این است که با اجاره خودرو با راننده در فرودگاه امام به استقبال آن‌ها بروید و با یک خوش آمد گویی رسمی آن‌ها را به محل اقامتشان برسانید. فرض کنید در دفتر یا شرکت طرف کاری خود قرار ملاقات دارید. برای این که خودتان را در یک موقعیت اجتماعی بالا نشان دهید می‌توانید یک ماشین شیک اجاره کرده و به محل قرار خود بروید. اگر هم نگران هزینه هستید، بسیاری از شرکت‌ها با اجاره خودرو ارزان این موضوع را برای شما حل می‌کنند. البته همیشه هم بحث کاری و مربوط به کار نیست. حتی شما برای شرکت در یک مهمانی خاص یا یک مراسم ویژه می‌توانید به فکر اجاره خودرو بدون راننده در تهران برای یک شب بیفتید.

اجاره خودرو برای قرار ملاقات‌ها

منبع: سعادت رنت

اجاره خودرو برای گشت‌و‌گذار

شاید به نظر شما خیلی کلیشه‌ای به نظر بیاید؛ اما این موضوع حقیقت دارد. افراد زیادی هستند که برای چند ساعت گشت‌وگذار در خیابان‌های تهران اقدام به اجاره خودروهای لوکس می‌کنند. نوروز یکی از بهترین فرصت‌ها برای اجاره خودرو است. شما می‌توانید با اجاره خودرو همراه با دوستان خود در خیابان‌ها و محله‌های تهران گشت بزنید.

اجاره خودرو برای گشت‌و‌گذار

منبع: سعادت رنت

اجاره خودرو و سفرهای بین شهری

آیا شما قصد سفر دارید و شما می‌خواهید از سفر خود لذت ببرید و آرامش داشته باشید؟ یا نقصی در وسیله نقلیه شما به وجود آمده و نیاز به یک ماشین دارید؟ اجاره ماشین می‌تواند بهترین راه حل باشد. اگر شما نیاز به سفر از طریق جاده دارید و همچنین شما وسیله نقلیه خود را در اختیار ندارید می‌توانید برای این سفر از اجاره خودرو در ایران استفاده نمایید. شاید با هواپیما وقت را صرفه‌جویی کنیم و در مسافرت با قطار راحت‌تر و ایمن‌تر به مقصد برسیم؛ ولی مسافرت با خودرو، آن هم خودروی تحت اختیار خود، تجربه‌ای است که به سبب برخی ویژگی‌های آن نمی‌توان برایش جایگزینی یافت. مسافرت با اتومبیل شخصی این امکان را به سرنشینان می‌دهد که چشم‌های خود را به طبیعت اطراف جاده صیقل دهند و با پیمودن پیچ و خم‌ها و پشت سر گذاشتن ناهمواری‌ها، مسیر مقصد را به شکل دیگری تجربه کنند.

اجاره خودرو ارزان

اجاره خودرو برای سفرهای نوروزی

بدون شک یکی از اصلی‌ترین کاربردهای اجاره خودرو، سفرهای بین‌شهری در تعطیلات است. به دلیل بالا رفتن بیش از حد هزینه‌های سفر در تعطیلات نوروزی، اجاره خودرو گزینه مناسبی برای افرادی است که دسترسی به خودروی شخصی ندارند. این موضوع به کاهش هزینه‌های سفرهای داخلی شما و یا سفر به کشورهای همسایه کمک زیادی می‌کند.

مقاله پيشنهادی: راهنما اجاره ماشین در عید از سعادت رنت

اجاره خودرو برای تشریفات

از دیگر کاربردهای اجاره خودرو، استفاده از آن برای تشریفات است. اجاره خودرو در این مورد برای آن دسته از افرادی است که مهمان مهمی از شهر یا کشور دیگر دارند و برای خوش آمد گویی و استقبال از آن‌ها به اجاره ماشین اقدام می‌کنند. هم چنین اشخاص مهم و سران کشور که برای شرکت در همایش‌ها و جلسات مهم دعوت می‌شوند، با اجاره ماشین آن‌ها را تا محل برگزاری آن مراسم خاص می‌رسانند.

اجاره خودرو برای تشریفات

منبع: سعادت رنت

بهره‌گیری از شرکت‌های با کیفیت برای اجاره ماشین در ایران

دومین مرحله‌ای که برای اجاره ماشین در ایران باید انجام دهید؛ بهره‌گیری از شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اجاره خودرو باکیفیت است. امروزه شرکت‌های زیادی در زمینه اجاره ماشین در ایران فعالیت می‌کنند. این شرکت‌ها با استفاده از جدیدترین خودروهای روز دنیا سعی بر این دارند تا بهترین خدمات را به مشتریان خود ارائه دهند. به همین دلیل ایران از کشورهایی است که در زمینه شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اجاره خودرو جزء بهترین‌های دنیا قرار دارد؛ به همین دلیل در زمان اجاره خودرو باید شرکتی را انتخاب کنید که خودرویی متناسب با نیاز شما داشته باشد.

ترانسفر فرودگاهی

یکی دیگر از نکاتی که باید برای اجاره ماشین در ایران به آن توجه کنید، ترانسفر فرودگاهی است. اگر مسافری هستید که به ایران می‌آیید و یا ایرانی هستید و می‌خواهید از کشور خارج شوید خدمات ترانسفر فرودگاهی مخصوص شماست. در این خدمات حمل‌ونقل مسافران از فرودگاه به هتل و بالعکس از هتل به فرودگاه با استفاده از خودرویی مناسب و بهره‌گیری از راننده‌ای باتجربه ارائه می‌شود. استفاده از خدمات ترانسفر فرودگاهی یکی از اغلب کارهایی است که افرادی که می‌خواهند به ایران وارد و یا از آن خارج شوند انجام می‌دهند؛ چرا که ترانسفر فرودگاهی باعث رفاه مسافران و کاهش استرس آن‌ها برای کمبود زمان و نرسیدن به‌موقع به پرواز می‌شود. خدمات ترانسفر فرودگاهی ممکن است از نظر میزان هزینه و شرایط اجاره با دیگر خدمات متفاوت باشد؛ بنابراین در زمینه نیز باید با شرکت رنت موردنظر خود مشورت نمایید.

ترانسفر فرودگاهی

منبع: سعادت رنت

نحوه ملاقات مسئول تحویل خودرو در فرودگاه

معمولاً شرکتی که از آن خدمات اجاره خودرو در ایران دریافت کرده‌اید، برای کرایه اتومبیل برای ترانسفر فرودگاهی، درباره جزئیات سفر و زمان فرود شما به شهر اطلاعاتی دریافت می‌کنند. این شرکت‌ها معمولاً کارکنان و مشاورانی دارند که جزئیات سفر شما را کاملاً ثبت و ضبط کرده و سپس مطابق با آن خودرو را در محل موردنظر به شما تحویل می‌دهند. به‌عنوان‌مثال شما از خدمات اجاره خودرو با راننده استفاده می‌کنید، فردی از شرکت ارائه‌دهنده خدمات، اطلاعات زمان نشست فرود هواپیما شما در هر شهری که خدمات را برای آن دریافت کردید، ثبت می‌کنند و مطابق با آن با راننده هماهنگ کرده و سپس خودرو را در زمان مدنظر و گفته شده در فرودگاه به شما تحویل می‌دهند؛ بنابراین درباره این موضوع که بسیاری از افراد درباره آن نگران هستند که پیش از دریافت خدمات با شرکت موردنظر مشورت کرده و درباره زمان مدنظر خودتان مطمئن شوید و سپس خودرو را اجاره کنید.

اجاره خودرو در فرودگاه امام خمینی

ارائه مدارک مورد نیاز برای اجاره ماشین

برای انجام قرارداد رسمی با شرکت ارائه‌دهنده خدمات اجاره خودرو باید مدارکی را به این شرکت ارائه دهید تا بتوانید بقیه مراحل اجاره خودرو در ایران را بگذرانید.

مدارک موردنیاز برای اجاره خودرو افراد مقیم ایران

  • کپی از گواهینامه رانندگی که حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشد.
  • کپی کارت ملی
  • مدرکی برای مشان دادن شغل و محل زندگی
  • ارائه سفته یا چک به ارزش خودرو
  • پرداخت مبلغی به عنوان دیپوزیت یا ودیعه ضمانت اجاره خودرو (پس از اتمام زمان قرارداد خودرو، شرکت آن را به مشتریان باز می‌گرداند)

مدارک موردنیاز برای اجاره خودرو

مدارک موردنیاز برای اجاره خودرو افراد مقیم خارج از کشور

  • کپی گواهینامه رانندگی کشور محل زندگی یا بین‌المللی
  • کپی یا اصل پاسپورت (برای خودروهای لوکس، اصل پاسپورت الزامی است)
  • ارائه بلیت در صورتی که می‌خواهید خودرو را در فرودگاه تحویل بگیرید.
  • پرداخت مبلغ دیپوزیت (پس از اتمام زمان قرارداد خودرو، شرکت آن را به مشتریان باز می‌گرداند)

دیپوزیت چه زمانی به مشتری بازگردانده می‌شود؟

برای اجاره خودرو در ایران یکی از نکاتی که باید موردتوجه قرار داده شود این است که دیپوزیت شرکت رنت خودرو چه‌قدر است و چه زمانی بازگردانده می‌شود. بسیاری از افراد با دیپوزیت و آشنایی کامل ندارند. در زمانی که شما می‌خواهید خودرویی را اجاره کنید؛ شرکت‌های رنت یا ارائه‌دهنده خدمات اجاره خودرو مبلغی را به‌عنوان ودیعه (ودیعه به مبلغی گفته می‌شود که به‌عنوان امانت نزد کسی دیگری گذاشته می‌شود) دریافت می‌کنند. این ودیعه متناسب با نوع خودرو، مدل آن و ارزشی که ماشین دارد دریافت می‌گردد.

دیپوزیت چه زمانی به مشتری بازگردانده می‌شود؟

منبع: سعادت رنت

به‌عنوان‌مثال ودیعه اجاره خودروهای تشریفاتی و اجاره ماشین عروس تهران معمولاً بسیار بیشتر از ارائه خدمات اجاره خودروهای ارزان‌قیمت است. زمانی که شما ودیعه را پرداخت کرده و خودرو را اجاره می‌نماید؛ پس از اتمام زمان قرارداد خودرو، شرکت رنت آن را به مشتریان باز می‌گردانند. از طرفی برای آگاهی از مبلغ دقیق دیپوزیت خودرو بهتر است با شرکت رنت موردنظر تماس گرفته و یا حضوراً به آن جا مراجعه کرده و اطلاعات دقیقی کسب کنید؛ هر اندازه درباره خدمات کرایه خودرو آگاهی بیشتری داشته باشید در این زمینه موفقیت‌آمیزتر عمل خواهید کرد.

مقاله پيشنهادی: دیپوزیت اجاره خودرو چیست؟

مدت زمان اجاره خودرو

همان‌طور که می‌دانید خودرویی که اجاره می‌کنید برای همیشه در اختیارتان نخواهد بود. شما باید در مدت زمانی که در قرارداد گفته شده است از خودرویی که اجاره کرده‌اید استفاده کنید و آن را در زمان مقرر شده به شرکت ارائه‌دهنده خدمات اجاره خودرو تحویل دهید و درصورتی‌که نیاز به خودرو داشتید می‌توانید مدت‌زمان اجاره خودرو را تمدید کرده و یا از خودرویی دیگر استفاده نمایید و در صورت تحویل ندادن خودرو طبق قرارداد باید خساراتی بپردازید. از طرفی زمانی که می‌خواهید از خدمات اجاره ماشین در ایران استفاده کنید مسلماً باید چهار قدم گفته شده را در انجام دهید به آخرین قدم یعنی حداقل زمان برای اجاره خودرو برسید. بسیاری از مشتریان زمانی که به شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اجاره خودرو در ایران مراجعه می‌کنند می‌پرسند که حداقل زمان اجاره خودرو چقدر است؟ پاسخ به این سؤال به چندین فاکتور بستگی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به اجاره خودرو با راننده و اجاره خودرو بدون راننده اشاره کرد. اگر می‌خواهید از خدمات اجاره خودرو استفاده کنید بهتر است اطلاعات حداقل زمان برای اجاره اتومبیل‌های بدون راننده و با راننده را از کارشناسان ما به دست آورید.

مقاله پيشنهادی: حداقل مدت زمان اجاره خودرو از سعادت رنت

بروز نقص فنی در زمان اجاره خودرو 

یکی از مشکلاتی که ممکن است در زمان اجاره خودرو برای شما رخ دهد اختلالات و نقص فنی خودرو است. نقص فنی ماشین ممکن است بر اثر تصادف، استفاده نامناسب از خودرو و موارد این چینی رخ دهد که معمولاً بیشتر این نگرانی‌ها بی‌مورد است؛ چرا که شرکت‌های رنت برای پشتیبانی خودروهای خود خدمات باکیفیت و خوبی به مشتریان ارائه می‌کنند؛ اما در زمان بروز نقص فنی خودرو چه باید کرد؟ عموماً خودروهایی که در شرکت‌های اجاره خودرو به افراد ارائه داده می‌شود، معمولاً بر اساس مدل جدید و سال هستند؛ اما بااین‌وجود در صورت بروز هر گونه نقص فنی و مشکلات خودرو در اقصی‌نقاط ایران، شرکت سعادت رنت ارائه‌دهنده خدمات اجاره خودرو، معمولاً سرویس امدادرسانی رایگان به مشتریان خود دارد و در این زمان‌ها به مشتریان خود در عرض ۲۴ ساعت خدمات امدادرسانی ارائه می‌کند. این خدمات شامل برطرف کردن مشکلات فنی خودرو و در مرحله آخر تعویض خودرو به‌صورت رایگان است. از طرفی باید به این نکته باید توجه کرد که زمانی شما به خودرو آسیب برسانید و باعث افت کیفیت و قیمت ماشین شوید، باید مطابق با قرارداد و مفادی که در آن ذکر شده و بیمه مدنظر، خسارات آن را به شرکت رنت پرداخت نمایید.

نقص فنی در زمان اجاره خودرو

منبع: Instagram

سلامت فنی در هنگام اجاره خودرو

شرکت های اجاره خودرو موظف هستند که از سلامت فنی تمامی خودروهای خود مطمئن باشند. هم چنین تمامی خودروهای شرکت اجاره خودرو سعادت رنت دارای معاینه فنی کامل بوده و هم چنین دارای کارت گارانتی برای مشتریان اجاره خودرو نیز می باشند.

آیا بروز نقص فنی بعد از اجاره خودرو امکان پذیر است؟

با این که تمامی ماشین های شرکت اجاره خودرو سعادت رنت برای سال های جدید (96-97) بوده و کم کارکرد هستند، اما به هر حال با درصد بسیار کم اما امکان بروز نقص فنی وجود دارد. حال اگر شما از خدمات اجاره خودرو استفاده کردید و این اتفاق برایتان افتاد باید چه کنید؟ با ما همراه باشید تا پاسخ این سوال را بیابید.

در صورت بروز نقص فنی چه کنیم؟

اگر بعد از اجاره خودرو، ماشین دچار نقص فنی شد، بهترین کار این است که ابتدا با شرکت اجاره خودرو تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند و بعد از تماس با شرکت اجاره خودرو، بهتر است با امداد خودرو تماس بگیرید. اگر هم از خدمات اجاره ماشین در اختیار استفاده کرده اید که مسئولیت این کار بر عهده راننده است.

هزینه تعمیر نقص فنی خودرو با چه کسی خواهد بود؟

در صورتی که برای خودرو مشکلی پیس بیاید، کلیه هزینه های تعمیر نقص فنی خودرو، بر عهده ی شرکت اجاره خودرو خواهد بودف حتی در صورت نیاز ماشین خراب شده تعویض می گردد.

مدت زمان تعمیر نقص فنی خودرو

اگر تعمیر نقص فنی بعد از اجاره خودرو بیش تر از 5 ساعت طول بکشد، شرکت اجاره خودرو سعادت رنت، ماشین کرایه ای شما را به صورت رایگان با یک خودروی دیگر تعویض می کنند تا بتوانید از زمان باقی مانده ی خود نهایت استفاده را بکنید.

نکاتی برای کاهش خطرات در زمان اجاره ماشین

 زمانی که شما خودرویی را اجاره می‌کنید در برابر آن مانند خودروی شخصی چه بسا بیشتر از آن مسئولیت دارید تا از قطعات و لوازم آن به خوبی مراقبت نمایید. به همین دلیل بیشترین نگرانی مردم برای اجاره ماشین، احتمال بروز حوادث احتمالی برای آن‌هاست.

سلامت فنی در هنگام اجاره خودرو

منبع: سعادت رنت

باتوجه‌به این نکات و اینکه هرچند هیچگاه حادثه خبر نمی‌کند و ممکن است هر زمانی در حین رانندگی تصادف یا مشکلات فنی برای خودرو رخ دهد؛ اما با رعایت چندین نکته می‌توان از وقوع بسیاری از آنان جلوگیری کرد که بعضی از آن‌ها عبارت‌اند از:

مقاله پيشنهادی: هزینه تعمیر ماشین‌ اجاره‌ای با چه کسی است؟

هدف خود را از اجاره ماشین مشخص کنید

 پیش از انجام مراحل کرایه اتومبیل، هدف خود را از اجاره خودرو مشخص کنید. اهداف اجاره خودرو در ایران در بیشتر افراد معمولاً به چند دسته تقسیم می‌شود. افرادی که می‌خواهند اتومبیلی برای مسافرت‌های بین‌شهری کرایه کنند؛ اشخاصی که برای رفت‌وآمد روزانه خودرو اجاره می‌کنند، کسانی که برای ماشین عروس خودرو اجاره می‌نمایند، افرادی که می‌خواهند برای مراسم تحریم خودرو کرایه کنند و کسانی که از خدمات اجاره اتوبوس و ون برای تور یا سرویس مدارس بهره می‌گیرند. به‌این‌ترتیب پیش از کرایه نهایی خودرو اهداف خودتان را مشخص کنید؛ چرا که نوع هدفی که می‌خواهید برای آن اتومبیل اجاره کنید در نوع و مدل خودرو، کیفیت آن، هزینه، نوع بیمه و.... تأثیر پر رنگ و تعیین‌کننده‌ای دارد؛ یکی از نکاتی که می‌تواند در اجاره ماشین شما را چند قدم از دیگران جلو بیندازد؛ دسته‌بندی اهداف خود برای اجاره ماشین است؛ به‌عنوان‌مثال اگر می‌خواهید برای رفت‌وآمد، جابه‌جایی و حمل‌ونقل روزانه خودرویی را اجاره کنید؛ بهتر است از خدمات اجاره ماشین استفاده نمایید و زمانی که اتومبیل ارزان را کرایه می‌کنید؛ مثلاً از خدمات اجاره ماشین بهره می‌گیرید؛ مسلماً هزینه کمتری برای بیمه، اجاره و موارد این چنینی می‌پردازید.

در واقع معمولاً برای رفت‌وآمدهای روزانه نیازی به‌کارگیری از خودرو تشریفاتی نیست البته برای بعضی از افراد این موضوع کاملاً برعکس است. یا به‌عنوان موردی دیگر برای بررسی، زمانی شما می‌خواهید به مسافرت‌های بین‌شهری بروید؛ بهتر است خودرویی را اجاره کنید که از کیفیت و بیمه خوبی برخوردار است و اگر می‌خواهید دست جمعی به سفر بروید بهتر است به جای خودروهای سواری از خدمات اجاره ون یا اتوبوس بهره بگیرید تا هم با خطرات کمتری مواجه شده و هم رفاه و راحتی بیشتری داشته باشید. از طرفی لازم به ذکر است اغلب شرکت‌های اجاره ماشین معمولاً خدمات اجاره خودرو با راننده با تجربه ارائه می‌دهند.

هدف اجاره خودرو

رعایت قوانین رانندگی در زمان اجاره خودرو

تحقیقات نشان داده بیشترین تصادفات و مشکلات رانندگی، ناشی از عدم رعایت قوانین آن است. رعایت قوانین رانندگی نه‌تنها در زمان اجاره ماشین برای سفرهای نوروزی، بلکه در دیگر موارد نیز اهمیت بسزایی دارد؛ به همین دلیل زمانی که یک خودرویی را کرایه می‌کنید؛ پس از امضای قرارداد و تحویل آن شما کاملاً در برابر ضمانت و سلامت خودرویی که کرایه کرده‌ای متعهد هستید؛ بنابراین یکی از نکات فنی‌ای که باید برای کاهش خطرات و آسیب‌های احتمالی به خودرو و خودتان بهتر است قوانین رانندگی تماماً رعایت کنید و از رانندگی پر خطر با خودرو بپرهیزید. یکی از راهکارهایی که پیشنهاد می‌شود مخصوصاً برای مسافرت‌های بین‌شهری که می‌توانید انجام دهید؛ اجاره خودرو با راننده است. برای خودروهایی مانند ون و اتوبوس که حضور راننده در بیشتر شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اجاره ماشین الزامی است؛ اما در صورتی خودروهای سواری شخصی کرایه می‌کنید بهتر است برای کاهش خطرات احتمالی خودرو همراه با راننده کرایه نمایید. از طرفی از حضور در جاده‌های پر خطر بپرهیزید تا بتوانید هم از سفر یا جابه‌جایی خود لذت برده و هم خودرو را سالم و همان‌طور که تحویل گرفته‌اید تحویل دهید.

رعایت قوانین رانندگی در زمان اجاره خودرو

منبع: سعادت رنت

تمدید زمان اجاره خودرو

یکی از نکات فنی و حرفه‌ای که باید در زمینه اجاره ماشین در نظر بگیرید تمدید زمان اجاره خودرو است. یکی از چالش‌هایی که بیشتر افراد مخصوصاً در زمان سفر و گردشگری ممکن است با آن مواجه شوند؛ اتمام زمان اجاره خودرو در حین سفر و یا جابه‌جایی است. برای این کار پیش از اجاره خودرو درباره حداقل زمان اجاره خودرو چقدر است اطلاعات کسب کنید و پس از آن طی قرارداد زمان موردنظر خود را به شرکت رنت مطرح کنید. یکی از راهکارهای مؤثر برای این کار اجاره خودرو بیش از زمان موردنیاز است؛ بسیاری از افرادی که می‌خواهند خودرویی را اجاره کنند برای این که طبق قرارداد عمل کنند؛ اتومبیل را بیش از زمانی که نیاز دارند کرایه می‌کنند. چرا که زمانی که شما خودرویی را اجاره می‌کنید و اگر در زمان مقید شده خودرو را به شرکت تحویل ندهید و در این زمان با خودرو تصادف کرده و یا ماشین با مشکلات فنی دیگری مواجه شود باید تماماً هزینه و جریمه آن را پرداخت کنید؛ به همین دلیل افرادی که از خدمات اجاره خودرو بهره گرفته‌اند تمدید آن را بسیار مهم می‌شمارند؛ از طرفی امروزه با گسترش تکنولوژی و دیجیتالی شدن بیشتر کسب‌وکارها، شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اجاره ماشین از قافله عقب نمانده و بخش مهمی از کسب‌وکار خود را به رزرو آنلاین برای اجاره خودرو، اختصاص داده‌اند. به‌این‌ترتیب اگر در هنگام سفر و رفت‌وآمد با خودرو مدت‌زمان اجاره شما تمام شد می‌توانید با استفاده از خدمات آنلاین خودروی خود را تمدید کنید.

بهره‌گیری از خدمات آنلاین اجاره خودرو

امروزه اهمیت زمان بر کسی پوشیده نیست؛ در دنیا بی‌نهایت افرادی وجود دارند که لحظه به لحظه‌شان برایشان از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین دلیل یکی از مزایای اجاره ماشین، صرفه‌جویی در زمان و انرژی برای افراد است. از طرفی با توجه به آنلاین شدن خدمات، برای کاهش زمان درباره اجاره خودرو، بهتر است از شرکت‌های رنتی بهره بگیرید که خدمات ابتدائی اولیه خود مانند انتخاب مدل خودرو، اطلاعات درباره شرایط اجاره، مدارک موردنیاز، نحوه اجاره، خودروهای مدنظر و شرایط بیمه اتومبیل ارائه دهند و کار شما را برای دریافت خدمات اجاره خودرو کاملاً راحت و آسان کنند تا بتوانید خودروی موردنظر خود را از طریق آنلاین استفاده کنید و سپس بتوانید با شرکت ارائه‌دهنده خدمات اجاره ماشین تماس گرفته و در آخرین مرحله برای امضا کردن رسمی قرارداد و آگاهی از شرایط بیمه خودرو به شرکت مراجعه نمایید. از طرفی اگر شما می‌خواهید در یک شهر یا کشور دیگر خودرو اجاره کنید؛ تماماً می‌توانید از طریق آنلاین و راه دور خدمات خود را انجام دهید؛ بنابراین یکی از نکات فنی و مهمی که باید در زمینه اجاره ماشین رعایت کنید تا بتوانید در این حوزه به خوبی عمل کنید بهره‌گیری از خدمات آنلاین برای اجاره ماشین است.

نکات مهم در انتخاب خودرو

تمامی شرکت‌های خودروسازی در سراسر دنیا در تلاش برای مجهز کردن و افزایش آپشن‌های ماشین‌های تولیدات خود هستند تا تمامی اقشار جامعه با هر بودجه‌ای که در دست دارند، بتوانند ماشین موردعلاقه خود را خریداری کنند. سازندگان خودرو برای راحتی، جذابیت بیشتر و ایمنی ویژگی‌های خاصی را به خودروها اضافه می‌کنند. همه می‌دانیم هرچه بر روی امکانات فنی و ظاهری ماشین کار شود قیمت آن نیز افزایش می‌یابد پس بهتر است با توجه به بودجه موردنظر تحقیق کنیم تا بهترین انتخاب را داشته باشیم.

نکات مهم در انتخاب خودرو

منبع: سعادت رنت

خودروی خانواده

اگر خانواده‌ای ۳ تا ۵ نفره هستید به شما خودروهای سدان (خودروهای چهار در، چهار صندلی و صندوقدار سدان گفته می‌شود) و شاسی‌بلند (خودروهایی بزرگ با ظرفیت سرنشینان ۴ تا ۷ نفر و قابلیت حمل چندین کیلو بار هستند) را پیشنهاد می‌کنیم. با این دو خودرو به‌راحتی می‌توانید در سطح شهر تردد کنید و یا با ایمنی کامل سفری فوق‌العاده داشته باشید.

خودروی خانواده

منبع: سعادت رنت

ما به شما خودروهایی مانند پژو پارس، ال ۹۰، سمند، سوناتا، اپتیما، سانتافه، مزدا ۳ و پرادو را پیشنهاد می‌کنیم. اگر هم با شرایط نا به سامان اقتصادی این روزها نتوانستید ماشین موردعلاقه خود را خریداری کنید به شما اجاره خودرو از یک مؤسسه معتبر را پیشنهاد می‌کنیم. بهتر است بدانید کلاس‌بندی انواع خودروها با توجه به نیاز مردم است.

هزینه اجاره خودروهای خانواده

مدل خودروهزینه اجاره روزانه
سمند LX 

۹۳۰.۰۰۰ تومان

پژو پارس

۱.۱۵۰.۰۰۰ تومان

هیوندای سانتافه

۳.۱۵۰.۰۰۰ تومان

کیا اسپورتیج

۲.۹۵۰.۰۰۰ تومان

رانا پلاس

۱.۱۳۰.۰۰۰ تومان

کیا سراتو

۱.۸۹۰.۰۰۰ تومان

فیدلیتی پرایم

۲.۸۵۰.۰۰۰ تومان

آریزو ۵

۱.۷۵۰.۰۰۰ تومان

سراتو نیو آپشنال

۲.۶۵۰.۰۰۰ تومان

لاماری

۳.۱۵۰.۰۰۰ تومان

هیوندای النترا

۲.۵۵۰.۰۰۰ تومان

کیا اپتیما

۲.۶۵۰.۰۰۰ تومان

تویوتا لندکروز

۶.۹۵۰.۰۰۰ تومان

بی ام و X۳

۵.۹۵۰.۰۰۰ تومان

خودروهای شخصی

اگر جوانی مجرد و تک‌سرنشین هستید و یا خودرویی شخصی دارید که با آن به محل کار می‌روید و یا آخر هفته‌ها را با دوستان خود سپری می‌کنید به شما خودروهای مدل استیشن (استیشن‌ها در واقع همان خودروهای کلاس سدان هستند، اما با بدنه‌های کشیده‌تر و صندوق عقبشان تا سقف ماشین امتداد دارد) و هاچبک ها (به کلیه خودروهای شهری که پشت آن‌ها با یک شیشه و بدنه ماشین پوشش داده شده و قابلیت باز و بسته‌شدن را دارند هاچبک می‌گویند) را پیشنهاد می‌کنیم. خودروهای اسپرت نیز بهترین انتخاب برای جوانان است و در بین آنها بسیار پرطرفدار است.

این دو کلاس از خودروها پرطرفدارترین‌ها در بین جوان‌های ۱۸ تا ۳۰ سال به شمار می‌رود. پر طرفدار ترین و ارزان‌ترین خودروهای هاچبک پژو ۲۰۶ و پراید ۱۱۱ است. لازم به ذکر است که از زیبایی خودروهای استیشن مانند هیوندای آی ۲۰ و یا تالیسمان نمی‌توان گذشت.

مدل خودروهزینه اجاره روزانه

پژو ۲۰۷ دنده‌ای

 ۱.۲۹۵.۰۰۰ تومان

پژو ۲۰۶

۱.۰۳۵.۰۰۰ تومان

پژو ۲۰۷ اتوماتیک

۱.۵۹۰.۰۰۰ تومان

رنو تالیسمان

۳.۵۵۰.۰۰۰ تومان

پورشه ماکان

۱۴.۸۵۰.۰۰۰ تومان

۷۳۰ bmw

۱۳.۹۵۰.۰۰۰ تومان

خودروهای تشریفاتی

اگر به دنبال خودروهایی مناسب برای قرارهای کاری مهم، مهمانان خارجی، سران کشور و یا شرکت‌ها و مؤسسات هستید بهتر است از خودروهای تشریفاتی و ویژه بهره ببرید. خودروهایی که در تشریفات به کار برده می‌شوند بیشتر خودروهای لوکس هستند.

اجاره خودرو لوکس

منبع: سعادت رنت

بنز اس ۵۰۰، سانتافه نیو، سوناتا وای اف، بی ام و، تویوتا لندکروز و... از پر طرفدار ترین خودروهای تشریفاتی هستند که به‌راحتی می‌توانید با شرایط عالی و قیمت‌های مناسب کرایه کنید. البته یکی از خاص‌ترین کلاس های ماشین که بیشتر برای ترانسفر سران مملکت استفاده می‌شود لیموزین است. لیموزین‌ها خودروهای کشیده به همراه چندین در هستند که برای مراسم‌های مهم و تشریفاتی استفاده می‌شوند. به‌طورکلی انتخاب خودرو برای خرید و یا اجاره تنها به دو چیز بستگی دارد. اول میزان بودجه‌ای که در نظر گرفته‌اید، دوم سلیقه شما!

مدل خودروهزینه اجاره روزانه (بدون راننده)هزینه اجاره 10 ساعت در اختیار (با راننده)

بی ام و X۳

۵.۹۵۰.۰۰۰ تومان

۶.۸۰۰.۰۰۰ تومان

تویوتا لندکروز

۶.۹۵۰.۰۰۰ تومان

۷.۰۰۰.۰۰۰ تومان

بنز S۵۰۰

۸.۵۰۰.۰۰۰ تومان

۷.۰۰۰.۰۰۰ تومان

پورشه ماکان

۱۴.۸۵۰.۰۰۰ تومان

۱۱.۵۰۰.۰۰۰ تومان

رنو تالیسمان

۳.۵۵۰.۰۰۰ تومان

-

چری تیگو ۷ پرو

۲.۸۵۰.۰۰۰ تومان

-
هیوندای سانتافه

۳.۱۵۰.۰۰۰ تومان

۴.۰۰۰.۰۰۰ تومان

رنگ‌های پرطرفدار در صنعت اجاره خودرو

بر اساس بررسی‌های انجام شده، محبوب‌ترین رنگ اتومبیل در سراسر دنیا، رنگ سفید است؛ اما با این حال برخی افراد در کاربردهای مختلف، رنگ‌های متفاوتی مدنظرشان است. افرادی که برای مسافرت‌های بین شهری یا گشت‌و‌گذار در داخل شهر به شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اجاره خودرو مراجعه می‌کنند بیشتر به سراغ ماشین‌هایی با رنگ سفید، خاکستری و مشکی می‌روند. در حوزه تشریفات، خودرو‌هایی با رنگ مشکی نسبت به دیگر خودرو‌ها، پرطرف‌دار‌تر هستند و متقاضیان بیشتری دارند. همانطور که در ابتدا ذکر شد رنگ سفید محبوب‌ترین رنگ در اتومبیل‌ها است. این مسئله در اجاره ماشین عروس نیز صدق می‌کند و خودرو‌هایی با رنگ سفید بیشتر انتخاب می‌شوند. رنگ‌های قرمز و مشکی نیز در حوزه اجاره ماشین عروس‌های لوکس مثل BMW Z4 و Porsche Boxster بسیار پرطرفدار هستند.

رنگ‌های پرطرفدار در صنعت اجاره خودرو

منبع: سعادت رنت

مشاوره و پشتیبانی در زمان اجاره خودرو 

نکته‌ای که هر چند در نگاه اول بسیار مهم به نظر نرسد اما در کیفیت خدمات اجاره خودرو در ایران از اهمیت بسزایی برخوردار است، مشاوره و پشتیبانی شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اجاره خودرو است. اگر چه افراد زیادی هستند که در زمینه اجاره خودرو اطلاعات و دانش بالایی دارند اما ممکن است در طول اجاره خودرو با مشکلاتی مواجه شوند و به مشاوره و پشتیبانی نیاز داشته باشند؛ بنابراین در زمان اجاره خودرو حتماً درباره مشاوره و پشتیبانی شرکت رنت مدنظر پرس‌وجو کنید؛ به‌خصوص در زمان و فصولی مانند زمستان که معمولاً بیشترین آمار مشکلات و تصادفات در این مواقع است، مشاوره و پشتیبانی شرکت خودرو اهمیت بسزایی دارد. شرکت‌های رنت خودرو باکیفیت از افراد و پرسنل با تجربه‌ای بهره می‌گیرند تا به‌صورت شبانه‌روزی حتی در ایام تعطیل بتوانند به مشتریان خود درباره مشکلات و مسائلی که ممکن است با آن‌ها مواجه شوند مشاوره دهند و آن‌ها را راهنمایی کنند.

 ویژگی‌های شرکت‌های کرایه خودرو با کیفیت 

هر چند امروزه بر تعداد شرکت و مؤسسات ارائه‌دهنده اجاره خودرو در حال افزایش است؛ اما تمامی این مجموعه‌ها از خدماتی باکیفیت یکسان برخوردار نیستند. شرکت‌هایی خودروهای لوکس و ماشین‌هایی در مدل‌های مختلف را کرایه می‌دهند ویژگی‌های مشخصی دارند که باعث می‌شود در بین رقبایشان برتری داشته باشند. اجاره خودرو باید طی قرارداد رسمی به مشتریان تحویل داده شود یکی از ویژگی‌های شرکت اجاره خودرو باکیفیت، ارائه خودرو طی قرارداد رسمی، همراه با بیمه کامل است. همچنین از دیگر مزایای این شرکت‌ها می‌توان به دریافت کپی گواهینامه و کارت شناسایی از شخص کرایه دهنده است. از طرفی اجاره خودرو توسط این شرکت‌ها به دو صورت اجاره خودرو با راننده و کرایه ماشین بی راننده انجام می‌گیرد که در هر دوی آن‌ها، خودروهای تحویل داده شده بیمه هستند و از خدمات خوبی بهره‌مند می‌شوند. تمامی اتومبیل‌های شرکت اجاره خودرو سعادت رنت متعلق به خود شرکت است.

مزایا و کاربرد اجاره خودرو در ایران

مردم برای کاربردهای مختلف نظیر سفر، عروسی، تشریفات، جلسات مهم برای استقبال از یک شخص خاص و ... ماشین اجاره می‌کنند. مسلماً اجاره خودرو مزایای زیادی دارد؛ بدون دردسر و نگرانی می‌توانید سفری لذت بخش را تجربه کنید. شما دیگر به فکر مواردی نظیر تعمیرات و استهلاک خودرو نیستید و از مزایای آن نظیر عدم پرداخت مالیات، داشتن بیمه شخص ثالث، معاینه فنی، بیمه بدنه، داشتن تجهیزات مورد نیاز و غیره بهره‌مند می‌شوید. به‌طور کلی با اجاره خودرو می‌توانید به‌راحتی و در آرامش خیال سفر کنید.

مزایا و کاربرد اجاره خودرو در ایران

منبع: سعادت رنت

مزایای اجاره اتومبیل از شرکت سعادت رنت

۶ نمایندگی در نقاط مختلف ایران، ۱۵ تأمین‌کننده کرایه اتومبیل موتور، رزرو ۳ مرحلهٔ آسان، طیف گسترده‌ای از وسایل نقلیه، ارزش استثنایی نرخ پایین، امکانات رایگان ویژه، امنیت، سیستم پرداخت آنلاین، طیف گسترده‌ای از ارائه اجاره اتومبیل مستقر در فرودگاه، ارائه یک وب‌سایت در دسترس و قابل‌استفاده برای تمامی گروه‌های کاربری از جمله معلولان، همگی مزایای اجاره ماشین از سعادت رنت است. سعادت رنت علاوه بر خودروهای خارجی و لوکس، امکان اجاره خودرو های ایرانی و اقتصادی از قبیل اجاره خودرو ۲۰۶ و اجاره ماشین پرشیا و... را برای متقاضیان فراهم کرده است که می‌توانید مطابق با شرایط و درخواست خود، اقدام به رنت خودرو کرده و از خدمات بی‌نظیر این شرکت بهره‌مند شوید.

کلام آخر

سعادت رنت ارائه دهنده انواع ماشین‌های مختلف از اقتصادی گرفته تا لوکس در ایران و برخی دیگر شهرهای جهان است. امروزه اجاره خودرو میان مردم بسیار رواج پیدا کرده است و مردم علاقه و دلایل زیادی برای اجاره خودرو در ایران دارند. در این مقاله به بررسی نکات و دلایل اجاره خودرو پرداختیم. توجه به نکاتی که گفته شد حین اجاره خودرو می‌تواند بسیار به شما کمک کند.

سؤالات متداول

در ادامه به پرسش‌هایی در زمینه نکات اجاره خودرو پاسخ خواهیم داد.

چه دلایلی برای اجاره ماشین وجود دارد؟

دلایل مختلفی برای اجاره ماشین از جمله اجاره ماشین عروس، اجاره خودرو برای مسافرت، اجاره خودرو برای قرار ملاقات و... وجود دارد.

مبلغ دیپوزیت که هنگام اجاره خودرو از فرد اجاره کننده دریافت می‌گردد، چه زمانی بازگردانده می‌شود؟

مبلغ دیپوزیت که هنگام اجاره خودرو از فرد اجاره کننده دریافت می‌گردد، پس از اتمام قرار خودرو بازگردانده می‌شود.

آیا می‌توان خودرو مورد نظر را برای هر تعداد روزی که می‌خواهیم اجاره کنیم؟

خیر. حداقل و حداکثر مدت زمان اجاره خودرو با توجه به نوع خودرو انتخابی شما متفاوت است.

آیا برای اجاره خودرو به اصل پاسپورت افراد مقیم خارج از کشور ایران نیاز است؟

در صورتی که خودرو انتخابی افراد مقیم خارج از کشور ایران، از نوع لوکس و تشریفاتی باشد به اصل پاسپورت نیاز است؛ در غیر این صورت کپی پاسپورت کفایت می‌کند.

ویرایشگر: سحر رضائی زاده
(5.00)
:
نظر خود را بنویسید
نظرات
نام کامل : فریبرز | تاریخ : یکشنبه ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ ۰۸:۲۸

حداقل مدت زمانی که میتونم سوناتا اجازه کنم چند روزه؟

نام کامل : آنیتا باقری | تاریخ : یکشنبه ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ ۰۵:۰۶

سلام. حداقل مدت زمان اجاره خودرو سوناتا در سعادت رنت 3 روز است.