انواع بیمه خودرو در دبی - امارات (مدارک لازم، نحوه ثبت بیمه)

بیمه خودرو در دبی

بیمه خودرو در دبی 

اگر در حال خرید خودرو در دبی و یا یکی از شهر‌های امارات هستید و یا می‌خواهید در دبی خودرو رنت کنید یا به دنبال بیمه خودرو هستید، باید انواع بیمه خودرو در دبی آشنا شوید. در کشور امارات انواع مختلفی از پوشش‌های بیمه برای خودرو، مسافران و راننده در صورت تصادف وجود دارد. در این مقاله می‌خواهیم با انواع بیمه خودرو در دبی؛ بیمه ماشین‌های اجاره‌ای در دبی آشنا شویم.

طبق قانون RTA امارات متحده عربی بیمه خودرو اجباری است. یافتن نوع بیمه‌ای که متناسب با نیاز و بودجه شما باشد نیاز به اطلاعاتی  در مورد انواع بیمه خودرو در دبی امارات و سطح پوشش هر بیمه دارد.

در اینجا یک راهنمای جامع  برای همه چیز‌هایی که باید در مورد دریافت بیمه خودرو در امارات بدانید آورده شده است.

انواع بیمه خودرو در دبی امارات

بیمه خودرو در دبی

بیایید نگاهی به انواع بیمه خودرو در دبی بیندازیم.

در امارات برای خودرو ها دو نوع بیمه وجود دارد که باید متناسب با نیاز و بودجه ای که دارید یکی از آنها را برای خودرو خود انتخاب کنید.

  • بیمه مسئولیت شخص ثالث
  • بیمه کامل خودرو

بیمه کامل خودرو

این نوع بیمه، خودرو را در هر شرایطی تحت پوشش قرار می‌دهد. به همین دلیل است که به آن بیمه کامل می‌گویند. بیمه جامع خودرو برای محافظت از شخص ثالث و راننده در برابر خسارات و ضرر‌های به وجود آمده در رانندگی است. این نوع بیمه  تمام خسارات و ضرر‌های خودرو در زمان تصادف و سرقت یا هر چیز دیگری  را پوشش می‌دهد.

مثلا؛ اگر ماشین شما دچار تصادف شود، چه مقصر شما باشید و یا چه طرف دیگر، بیمه خودرو شما را پوشش می‌دهد.

در این نوع بیمه حتی اگر وسیله نقلیه شما به تابلو، علامت یا بلوکی در پیاده رو برخورد کند، خسارت وارده شده به اموال توسط شرکت بیمه پرداخت می‌شود و شما مجبور به تحمل بار مالی نخواهید بود. علاوه بر این، بیمه نامه کامل خودرو بسته به شرکتی که برای بیمه انتخاب می‌کنید، مسئولیت شخص ثالث و هزینه‌های تعمیر و تعویض خودرو را نیز پوشش می‌دهد.

فقط این نکته را باید بدانید که در صورتی که بیمه شده مقصر باشد باید مازاد یا فرانشیز بیمه توسط بیمه شده پرداخت شود.

پوشش بیمه کامل شامل موارد زیر است:

  •  انفجار
  •  آتش سوزی
  •  خودسوزی خودرو
  • تصادف
  • سرقت
  •  صاعقه

 حتی اگر شخص ثالث مرتکب عمل مخربی شود را پوشش دهد.

زمان خرید این نوع بیمه حتما تمامی موارد ذکر شده در قرارداد را بررسی کنید تا  تمام جزئیات به درستی با شما به اشتراک گذاشته شده است.

بیمه شخص ثالث خودرو

بیمه شخص ثالث خودرو

بیمه شخص ثالث ابتدایی‌ترین پوشش بیمه خودرواست و طبق قوانین امارات باید تمامی خودرو‌ها این نوع بیمه را داشته باشند. این نوع بیمه فقط خسارات وارده شده توسط شما به خودرو‌های دیگر را پوشش می‌دهد. اگر خودروی شما در تصادفی که مقصر شما باشید آسیب ببیند، بیمه شخص ثالث هیچ گونه خسارتی را برای تعمیر خودرو شما پرداخت نمی‌کند. شرکت بیمه تنها موظف به پرداخت خسارت به شخص ثالثی که در حادثه‌ای که شما آن را ایجاد کرده‌اید است.

این نوع بیمه شامل مرگ یا آسیب بدنی به شخص ثالث است و  هیچ گونه خسارت وارده شده به خودرو شما را پوشش نمی‌دهد. مگر اینکه مقصر طرف مقابل شما باشد که در این صورت باید خسارت را از  بیمه طرف مقابل درخواست کنید. پس اگر به دنبال سطح پوشش بیمه بیشتری هستید باید سراغ بیمه‌های دیگر بروید.

مدارک لازم برای بیمه خودرو در دبی

مدارک لازم برای بیمه خودرو در دبی

  • برای صدور بیمه نامه خودرو به مدارک زیر نیاز داریم:
  • کپی گواهینامه رانندگی (جلو و پشت)
  • کپی کارت ثبت نام خودرو یا نامه خرید خودرو (جلو و پشت)
  • مدرک شناسایی اماراتی راننده (جلو و پشت)
  • پاسپورت راننده

  نحوه بیمه خودرو در دبی

در مرحله اول برای بیمه خودرو در دبی باید نیاز‌های خود را در مورد بیمه تجزیه و تحلیل کرده باشید تا نوع درستی از بیمه را برای خودرو خود خریداری کنید. برای بیمه خودرو در امارات باید از طریق شرکت‌هایی که در این زمینه وجود دارند اقدام کنید.

شرکت‌های مختلفی در امارات وجود دارند که خودروی های  شما را بیمه می‌کنند. قیمت بیمه بسته به نوع خودرو و شرکت بیمه متفاوت است. فراموش نکنید که قبل از ثبت بیمه خودرو خودر، مقایسه‌ای بین شرکت‌های بیمه‌کننده در دبی داشته باشید.

پس از انتخاب شرکت، بررسی کنید که شرکت بیمه چه مزایای دیگری به شما ارائه می‌دهد.

چطور در دبی ماشین با بیمه اجاره کنیم ؟

بیمه خودروهای اجاره ای در دبی

اجاره خودرو یکی از جذاب‌ترین و پرطرفدارین تفریحات گردشگران در دبی است. طبق قانون امارات عربی شرکت‌های اجاره خودرو  ملزم هستند  تمامی خودرو‌های خود را تحت پوشش  بیمه شخص ثالث قرارداده و بیمه نامه را همراه با مدارک به فرد اجاره‌کننده تحویل دهند. اما اینکه خودرو‌های اجاره‌ای دارای چه سطحی از پوشش بیمه باشند بسته به شرکت اجاره خودرو است.

بیمه خودروهای اجاره ای در دبی

اجاره خودرو در دبی نیاز به رعایتی یکسری نکات ضروری است. اگر شما با هر یک ماشین‌های اجاره تصادف کرده و یا خسارتی به آن وارد شود باید موارد مهم در مورد بیمه مطلع باشید.  سعادت رنت به عنوان یکی از شرکت‌های فعال و بین‌المللی در زمینه اجاره خودرو، تمامی خودرو‌های اجاره‌ای خود در دبی را تحت کامل‌ترین پوشش بیمه قرارداده است.

در دبی در صورت هرگونه حادثه با هراندازه خسارت برای استفاده از بیمه خودرو نیاز به تیکت پلیس است. در صورت عدم دریافت تیکت از پلیس نمی‌توان از بیمه خودرو استفاده کرده و تمامی خسارت وارد شده به ماشین کرایه‌ای بر عهده اجاره‌کننده است.

به همین دلیل نکته مهم در زمان تصادف این است که با پلیس تماس گرفته تا درصحنه تصادف حضور یابد و به شما تیکت بدهد.

سوالات متداول

آیا بیمه خودرو در امارات اجباری است ؟

بله، در امارات تمامی خودروها ملزم به داشتن بیمه هستند .

آیا بیمه خودرو در دبی قابل انتقال است؟

اگر بیمه نامه فعلی شما کمتر از 9 ماه اعتبار داشته باشد، نمی توانید آن را به مالک جدید منتقل کنید. اما اگر  بیش از 9 ماه اعتبار داشته باشد،  می توانید با شرکت بیمه خود مشورت کرده و در صورتی که آنها گزینه انتقال داشته باشند بیمه را به مالک جدید انتقال دهید.

ماشین های شرکت سعادت رنت بیمه دارند ؟

بله تمامی خودرو‌های سعادت رنت تحت پوشش بیمه هستند. سعادت رنت سه نوع بیمه دارد (بیمه پایه، بیمه متوسط، بیمه CDW بین‌المللی) که در صورت به وجود آمدن خسارتی که شما مقصر باشید بسته به نوع بیمه انتخابی قسمتی از مبلغ خسارت بر عهده شماست و مابقی بر عهده شرکت می‌باشد. هر چه بیمه انتخابی از نوع بالاتری باشد تعهد شما در جبران خسارت کمتر خواهد شد.

(5.00)
:
نظر خود را بنویسید
نظرات