قوانین فرودگاهی دبی و امارات، ضوابط ورود و خروج

قوانین فرودگاهی دبی و امارات، ضوابط ورود و خروج

همه‌‌ی کشورها قوانین خاصی را برای ورود و خروج مسافران به سرزمین خود دارند. این قوانین در هر کشوری ممکن است متفاوت با دیگر کشورها باشد، برای مثال ممکن است که ورود یک نوع دارو به یک کشور مجاز و به دیگری غیر مجاز باشد. 
بدین ترتیب در این مطلب به بررسی قوانین ورود به فرودگاه دبی خواهیم پرداخت تا بتوانید با آگاهی بیشتر و بدون برخورد با مشکلات احتمالی به این شهر سفر کنید. با ما همراه باشید تا با قوانین حجاب، میزان بار و موارد ممنوعه که ممکن است در دبی شما را به دردسر بیندازد آشنا شوید. مسئولان دبی در رعایت مقررات بسیار سخت‌گیرانه عمل خواهند کرد پس دانستن قوانین فرودگاه دبی امری بسیار ضروری و حائزاهمیت به شمار می‌رود.

داروهای ممنوعه فرودگاه دبی

    در کشور امارات نیز مانند سایر کشورها ورود برخی داروها غیرقانونی بوده و همراه داشتن آن تخلف محسوب می‌شود. زیرا ممکن است این داروها سبب به خطر افتادن سلامتی افراد شود. داروهای ممنوعه در فرودگاه دبی که در صورت به همراه داشتن آنها به صورت قانونی با شما برخورد خواهد شد شامل این موارد می‌شود:

    مواد مخدر: این شامل هر نوع مواد مخدری است که قانوناً ممنوع است، مانند هروئین، کوکائین، افیون، ماریجوانا و غیره.

    داروهای تحت نظارت: برخی از داروهای تحت نظارت قانونی هستند و فقط تحت نظارت پزشک مصرف می شوند، بنابراین ورود آنها به فرودگاه دبی ممنوع است.

    داروهای بدون نسخه پزشک: بعضی از داروها بدون نسخه پزشک ممنوع هستند و نیاز به مجوز از مقامات دارند، بنابراین ورود آنها به فرودگاه دبی ممنوع است.

    داروهایی که به عنوان مواد تقلبی شناخته می‌شوند: برخی از داروها به عنوان مواد تقلبی شناخته می‌شوند و ممکن است برای استفاده‌ی تبهکارانه باشد، بنابراین ورود آنها به فرودگاه دبی ممنوع است.

    برخی از داروهای ممنوعه نیز که در سفر به دبی از همراه داشتن آنها باید خودداری نمایید شامل موارد زیر است:

    1. مورفین
    2. الفا متیل فنتانیل
    3.  بتامتودول
    4. کدئین
    5. کتامین
    6. تری مپریدین
    7.  ترامادول
    8. ریسپریدون
    9.  اتورفین
    10.  تیوفنتانیل

    اگر شما داروی خاصی دارید که می‌خواهید به فرودگاه دبی بیاورید، بهتر است با سفارشگاه ویژه‌ی فرودگاه تماس بگیرید و اطلاعات دقیق‌تری در این زمینه دریافت کنید.

    داروهای ممنوعه فرودگاه دبی

    وسایل ممنوعه فرودگاه دبی       

    همان‌طور که گفتیم برخی از وسایل هستند که ورودشان به دبی کاملاً ممنوع است؛ در واقع وارد کردن این وسایل در هنگام ورود به فرودگاه دبی برای شما دردسر ساز خواهد شد.  به این ترتیب آگاهی از قوانین فرودگاه دبی می‌‎تواند شما را از دردسرهایی که ممکن است در اثر ناآگاهی به وجود آیند، دور کند. برخی از وسایل ممنوعه در فرودگاه دبی شامل موارد زیر است:

    • استفاده از  سیگار الکترونیک در داخل هواپیما ممنوع است.

    • ورود وسایل الکترونیکی که دارای باتری‌های شارژی بزرگ هستند به داخل هواپیما ممنوع است.

    •  آوردن مواد غذایی تازه مانند سبزیجات، لبنیات، میوه، ماهی، گوشت، خوراکی‌های دریایی و مواد غذایی ژاپنی که کمتر از دو هفته تاریخ انقضا دارند ممنوع است. غذاهای ژاپنی که تاریخ آنها بیشتر از 2 هفته هستند باید دارای گواهینامه بهداشت کشور ژاپن باشند. (در فرودگاه ابوظبی و فجیره مواد غذایی از نظر آلودگی به بیماری وبا نیز بررسی می‌شوند.)

    • وارد کردن پرندگان زنده و مرده و حتی تمامی خوراکی‌هایی که در آنها از مشتقات پرندگان استفاده شده از کشورهای آسیایی و آلمان، مصر، بریتانیا، مصر، عراق، لبنان، اردن و هلند اکیدا ممنوع است؛ زیرا ممکن است که دارای آنفولانزای مرغی باشند.

    •  البته ورود پرندگان از کشورهای دیگر نیز با داشتن مجوز ورود ممکن است.

    • تمامی مواد غذایی حیوانی کشور چین که جزو خوراکی‌های غیر طبیعی هستند ممنوع است؛ این موضوع به دلیل شیوع بیماری هانتاویروس می‌باشد.

    • ورود اسلحه تنها با داشتن مجوز وزارت داخلی دبی امکان‌پذیر است.

    • ورود هر نوع مواد مخدر به دبی ممنوع است و برای پیدا کردن آن شما را تفتیش بدنی می‌کنند.

    • سی دی و فیلم‌های مذهبی که در آن تبلیغ هر دینی جز دین اسلام باشد به فرودگاه دبی ممنوع است.

    • ورود ابزارآلات مربوط به قمار بازی به فرودگاه دبی مجاز نیست.

    • ارز جعلی در فرودگاه دبی نیز غیر قانونی است.

    • تمامی مواد منفجره و آتش‌بازی را نباید به فرودگاه دبی وارد کرد.

    • هرگونه وسیله‌ای که دارای برچسب و عکسی که با قوانین اسلام مغایرت داشته و بی اخلاقی باشد را نمی‌توان به دبی برد.

    • ورود لوازم تیز و برنده مثل شمشیر، چاقو و تجهیزات دفاع شخصی نیز ممنوع است.

    • ورود کلیه‌ی گیاهانی که در خاک کاشته شده‌ باشند به دبی ممنوع است.

    • ورود عاج و شاخ حیوانات به فرودگاه مجاز نیست.

    • ورود هرگونه غذای خانگی پخته شده به دلیل مشخص نبودن محتویات مجاز نیست.

    • تورهای ماهیگیری که بیش از 3 لایه دارند را نمی‌توان به دبی وارد کرد.

    • ورود تایرهای استفاده یا تعمیر شده به فرودگاه دبی غیر قانونی است.

    اقلام ممنوعه در فرودگاه دبی

    قوانین چمدان و ساک دستی استاندارد در فرودگاه دبی چیست؟

    یکی دیگر از قوانین فرودگاهی دبی که توجه به آن از واجبات سفر است، قوانین چمدان ها و ساک دستی است. در فرودگاه دبی نیز مانند سایر فرودگاه‌ها، قوانینی برای تعداد چمدان‌ها و میزان بار تعیین شده است که در صورت بی‌توجهی به آن و همراه داشتن بار اضافه با پرداخت جریمه و هزینه اضافه بار مواجه خواهید شد.

    به صورت کلی قوانین حمل چمدان و ساک دستی در فرودگاه دبی به شرح زیر خواهد بود:

    •  برای سفرهای بین المللی مجاز به حمل دو چمدان با حداکثر 32 کیلوگرم خواهید بود. (البته وزن بیان شده باتوجه به نوع بلیط و ایرلاین انتخابی متفاوت خواهد بود)

    •  ابعاد چمدان تحویلی مسافر به قسمت بار هواپیما باید حداکثر دارای طول 90 سانتی متر، عرض 60 سانتی متر و ارتفاع 75 سانتی متر باشد.

    •  چمدان ها باید حداقل از یک سطح مسطح برخوردار باشند تا بتوانند به راحتی در گیت اسکن و پردازش چمدان حرکت کنند.

    • در صورتی که وزن چمدان شما بیش از حد مجاز باشد، باید مجددا اقدام به بسته بندی آن کرده یا هزینه اضافه بار را پرداخت نمایید.

    لجاره خودرو در دبی

    قوانین لوازم ممنوعه در ساک دستی مسافران فرودگاه دبی چیست؟

    برای سفر به هر کجای دنیا، علاوه بر حمل چمدان های مختلف لازم است که ساک کوچکی را به عنوان ساک دستی همراه داشته باشید تا اقلام ضروری سفر که در طول پرواز به آن احتیاج پیدا خواهید کرد را درون آن قرار دهید.

     توجه کنید که لازم است لوازم گران قیمت و مدارک خود را در ساک دستی نگه دارید تا از مفقود شدن آن جلوگیری کنید زیرا در این صورت هیچگونه مسئولیتی بر عهده مسئولان ایرلاین و فرودگاه دبی نخواهد بود.

    لازم به ذکر است که لوازمی که در ساک دستی خود قرار میدهید باید از قوانین فرودگاه تبعیت کرده و جزو لوازم ممنوعه نامبرده در لیست زیر نباشد:

    • مایعات، ائروسل‌ها و ژل‌ها : اینگونه مواد باید در ظروفی با حجم کمتر از 100 میلی لیتر و کیسه های پلاستیکی شفاف و قابل بسته بندی شدن قرار داده شده و حجم کل آنها از یک لیتر بیشتر نشود.

    • چاقوها و اشیاء برنده: چاقو، موچین، ناخن گیر، سوهان و ...

    • وسایل ورزشی: طناب، انواع چوب، اسکیت و ...

    • وسایل شکاری: انواع تفنگ و تیرهای آن و سایر وسایل مرتبط با شکار

    • وسایل منفجره: دینامیت، باروت و ...

    • گازهای سمی: هرگونه گاز سمی یا محترق شونده

    • مواد شیمیایی: مواد قابل اشتعال یا انفجار و اسیدها

    • مواد مخدر: هرگونه ماده مخدر یا مواد محترق شونده

    • ابزارهای الکترونیکی بزرگ: مثل لپ تاپ ها که باید جداگانه روی ظرف اسکن قرار داده شوند.

    قانون لوازم ممنوعه در ساک دستی

    مقررات ترخیص چمدان در فرودگاه‌ دبی

    فرودگاه دبی یکی از بزرگترین و پرترددترین فرودگاه های جهان است که ترخیص چمدان در آن تحت نظارت و مقررات دقیقی انجام میشود. عبور از این مرحله به این صورت است که به محض تحویل چمدان به گیت بازرسی، چمدان وارد فرآیند بررسی و اسکن وسایل داخل آن خواهد شد. سپس در صورت عدم وجود وسایل ممنوعه در آن، ترخیص شده و به صاحب چمدان تحویل داده خواهد شد. برخی از قوانین فرودگاهی دبی در مورد ترخیص چمدان به صورت زیر خواهد بود:

    • موارد ممنوعه: مواردی که اجازه ورود به فرودگاه و شهر دبی را ندارند مانند مواد مخدر، اجناس تیز، موارد انفجاری و ...

    • الکل و دخانیات: مسافران بالای 18 سال می‌توانند تا 4 لیتر الکل یا ۲۴ بطری آبجو، 400 نخ سیگار، یا 1کیلوگرم دیگر محصولات دخانیات قانونی و موردتایید کشور دبی را وارد فرودگاه دبی کنند.

    • داروها: ورود دارو با نسخه پزشک به جز داروهای ممنوعه درذ این کشور، آزاد بوده و منع قانونی ندارد.

    • مواد غذایی: ورود برخی مواد غذایی چون سبزیجات، لبنیات، ماهی، گوشت و ... که کمتر از دو هفته تاریخ انقضا دارند و همچنین غذاهای خانگی پخته شده و گیاهان به دبی ممنوع است.

    •  اجناس با ارزش: کالاهایی چون طلا، جواهرات و ... که از ارزش بالایی برخوردار هستند، باید در فرم ترخیص گمرکی ثبت شوند.

    قانون ترخیص چمدان در فرودگاه دبی

    قوانین فرودگاه دبی درباره آب و مایعات

    حمل مایعات در تمام فرودگاه‌های دنیا با محدودیت‌هایی همراه است، دبی هم از این موضوع استثنا نیست. شهر دبی برای هرآنچه که می‌خواهید وارد این کشور کنید قانون‌های خاصی دارد، یکی از قوانین فرودگاه دبی درباره مایعات است. ورود هر نوع مایعات به دبی اگر کمتر از 100 میلی لیتر باشد مجاز است؛ اما ورود بیشتر از این مقدار مجاز نیست. برای حمل مایعات باید حتما آنها را در ظرف شفاف ریخته باشید. در فرودگاه دبی اگر بخواهید مایعات را در کیف‌دستی خود قرار دهید باید در یک کیسه‌ی شفاف گذاشته باشید تا محتویات درون آن مشخص باشد.
     در مورد نوشیدنی‌های الکلی برای غیر مسلمانان و افراد 18 سال به بالا در هر شهر امارات قوانین خاصی وجود دارد که شامل: 

    شهر دبی: تنها ورود 4 لیتر از هر نوع نوشیدنی الکلی یا ۲۴ قوطی آبجو مجاز است.

    شهر ابوظبی: تنها ورود 4 لیتر از هر نوع نوشیدنی الکلی یا ۲ کارتن آبجو که هر کدام شامل ۲۴ قوطی باشند مجاز است.

    شهر فجیره: تنها ورود 4 لیتر از هر نوع نوشیدنی الکلی مجاز است.

    شهر شارجه: ۴ لیتر شراب یا اسپریتز یا ۴۸ قوطی آبجو مجاز است.

    قوانین فرودگاه دبی در مورد مایعات

    قوانین ورود به فرودگاه دبی درباره حجاب بانوان

    در دبی سخت‌گیری‌های زیادی برای پوشش وجود ندارد، اما یک سری قوانین برای حجاب زنان وجود دارد که باید رعایت شود. بهتر است که در امارات و شهرهای آن از لباس‌های مناسب استفاده کنید. برخلاف کشورهای اروپایی، لباس‌های تنگ و بدن‌نما در دبی ممنوع است.
    در دبی زنان باید از پوشیدن برخی از لباس‌ها نظیر شلوارک، دامن، لباس مجلسی و لباس شفاف خودداری کنند. برای مردان نیز قوانینی درباره‌ی حجاب وجود دارد که باید رعایت کنند. شلوارک‌های بالای زانو، تیشرت‌هایی با تصاویر و متن‌های نامناسب و توهین آمیز در دبی ممنوع است. 
    توجه داشته باشید که مردان و زنان در استخر و ساحل‌های دبی می‌توانند لباس شنا بپوشند. در کلوب‌های شبانه دبی نیز پوشیدن هر نوع لباس مجاز است. در برخی از مراکز خرید دبی هم علائمی هشدار دهنده برای پوشش مناسب وجود دارد. اگر قصد بازدید از اماکن مذهبی را هم دارید باید با رعایت حجاب وارد آنجا شوید.
    این نکته مهم است که بدانید پوشیدن لباس نامناسب در دبی ممکن است یک ماه زندان برای شما به همراه داشته باشد.

    قوانین حجاب در فرودگاه دبی

    قوانین ترانزیت فرودگاه دبی

    در اینجا قوانین ترانزیت فرودگاه دبی را برای شما توضیح می دهیم:

    گذرنامه: مهمترین نکته در قوانین ترانزیت فرودگاه دبی داشتن گذرنامه معتبر می‌باشد. 

    ویزای ترانزیت: اگر شما ترانزیت در فرودگاه دبی را برای بیشتر از 8 ساعت برنامه ریزی کرده‌اید و جزو شهروندان کشورهایی که برای ورود به دبی نیاز به ویزا دارند نیستید، شما به یک ویزای ترانزیت نیاز دارید. این ویزا را می‌توانید از پنجره‌های ویژه ترانزیت در فرودگاه دبی دریافت کنید.

    محدودیت‌های حمل و نقل: در ترانزیت فرودگاه دبی، شما ممکن است محدودیت هایی در مورد حمل و نقل بار و محصولات داشته باشید؛ برای مثال، برخی از موارد مانند الکل، مواد نفتی، اسلحه، سلاح های سرد و مواد مخدر ممنوع هستند. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه، به سایت فرودگاه دبی مراجعه کنید.

    انجام فرآیند ترانزیت: شما برای ترانزیت در فرودگاه دبی باید از یکی از ترمینال‌های فرودگاه استفاده کنید. برای رسیدن به ترمینال‌های مختلف، شما می‌توانید از قطار مترو، اتوبوس های ترانزیت و یا تاکسی استفاده کنید.

    زمان ترانزیت: اگر شما برنامه ریزی کرده‌اید که ترانزیت در فرودگاه دبی را تجربه کنید، مهم است که برنامه ریزی کافی را برای زمان ترانزیت خود داشته باشد.

    امکانات فرودگاه: فرودگاه دبی به عنوان یکی از پربارترین فرودگاه‌های جهان، امکانات بسیاری را برای مسافران خود فراهم کرده است. این امکانات شامل رستوران‌ها، فروشگاه‌ها، اتاق‌های انتظار، دسترسی به اینترنت، شارژرهای موبایل و ... می‌شود که آن را برای یک ترانزیت ایده آل کرده است.

    امنیت: امنیت در فرودگاه دبی بسیار حائز اهمیت است. شما باید طبق دستورالعمل‌های امنیتی فرودگاه عمل کنید، از جمله اینکه اشیای خود را در چمدان و کیف خود نگه دارید و محتویات آن را به خوبی بشناسید.

    نحوه ورود به کشور: اگر شما قصد ورود به کشور دبی را دارید، باید دارای ویزای لازم و مدارک دیگری مانند بلیت پرواز و رزرو هتل باشید. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه، به سایت سفارت کشور دبی در کشور شما مراجعه کنید.

    توصیه‌های بهداشتی: در زمان ترانزیت در فرودگاه دبی، شما باید از دستورالعمل‌های بهداشتی و ایمنی جدی بگیرید.

    برای اطلاعات بیشتر در مورد قوانین ترانزیت در فرودگاه دبی، شما می‌توانید به سایت رسمی فرودگاه دبی یا شرکت هواپیمایی خود مراجعه کنید؛ همچنین، می‌توانید از طریق واحد خدمات مشتریان فرودگاه دبی با اطلاعات بیشتری در ارتباط باشید.

    قوانین ترانزیت در فرودگاه دبی

    قوانین فرودگاه دبی درباره حیوانات خانگی

    دبی جزو محبوب‌ترین مقاصد سفر برای ایرانیان است. بسیاری از مسافران در سفر به این شهر دوست دارند که حیوان خانگی خود را همراه ببرند. دبی برای حیوانات خانگی قوانین بسیار سختی دارد. در این بخش به قوانین فرودگاه دبی برای حیوانات خانگی پرداخته‌ایم.
    ورود هر نوع حیوان خانگی مثل سگ، گربه و پرنده بدون داشتن گواهینامه‌ی سلامت و کارت واکسن ممنوع است. در واقع شما باید برای بردن حیوان به دبی کارت سلامت وی را به همراه داشته باشید. حیوانات خانگی مجاز برای ورود به کشور امارات شامل سگ‌، گربه‌ و پرندگان (از جمله شاهین‌ها) هستند.

    • ورود بیش از 2 سگ و 2 گربه یا ترکیب آنها در یک سال ممنوع است؛ مگر اینکه حیوانات محل اقامتشان دبی باشد.

    • حداقل سن مجاز گربه‌ و سگ‌ها برای ورود به امارات از کشور‌های کم‌خطر 12 هفته و کشورهای پرخطر 15 هفته است.

    • علاوه بر واکسیناسیون منظم هاری، برای ورود حیوان آزمایش تیتر هاری وجود دارد که باید انجام شود. 

    • برای بردن حیوانات خانگی باید 2 روز قبل پرواز به فرودگاه اطلاع داده شود.

    • مهم‌ترین قانون ورود به فرودگاه دبی برای حیوانات داشتن میکروچیپ است. در صورت نداشتن میکروچیپ هیچ یک از مدارک حیوان اعتبار نخواهد داشت و میکروچیپ باید مورد تایید کشور امارات باشد.

    • قبل از ورود حیوان خانگی به دبی باید اطلاعات و مدارک حیوان را در سامانه‌ی دولتی مربوط به اخذ مجوز ورود حیوانات خانگی وارد کرد، زیرا بدون داشتن این مجوز از ورود حیوانات خانگی به دبی جلوگیری می‌شود.

    • اجازه‌ی ورود صادر شده توسط وزارت تغییر اقلیم و محیط‌ زیست امارات متحده عربی لازم است.

    • گواهی بهداشت معتبر دامپزشک مورد تأیید مقامات کشور مبدا باید همراه باشد.

    • حیوانات باید در بارنامه لیست شوند.

    • طبق قوانین دبی کسی نمی‌تواند همراه خود حیوان خانگی را داخل کابین یا در قسمت بار، حمل کند. تنها راه انتقال از طریق کارگو است. کارگوی حیوانات زنده به معنی ارسال آنها بدون همراهی مسافر است.

    • تمامی حیوانات خانگی باید واکسیناسیون کامل و آپدیت داشته باشند و نباید از آخرین واکسن ویروسی آنها یک سال گذشته باشد. 

    مقاله پيشنهادی: ورود حیوان خانگی به دبی+ قوانین و هزینه‌ها

    قوانین فرودگاه درباره حیوانات خانگی

    مقررات جانبی فرودگاه دبی

    در این بخش شما را با برخی از مقررات جانبی فرودگاه دبی آشنا می‌کنیم.

    • برای سفر به دبی و هر یک از شهر‌های امارات نیاز به ارائه‌ی ویزا هست. برای ویزای دبی می‌توانید از طریق آژانس‌های هواپیمایی اقدام کنید.

    • آوردن داروهایی که برای استفاده‌ی شخصی بوده و نسخه‌ی پزشک دارند مجاز هستند.

    • ارز همراه مسافر چه مسافران ورودی و خروجی محدودیت ندارد؛ اما مسافران باید بیش از ۱۰۰۰۰۰ درهم یا ارزهای معادل آن را در اظهارنامه، اعلام کنند.

    • گذرنامه‌ی شما در زمان سفر به دبی باید بیش از 6 ماه اعتبار داشته باشد.

    • اگر به‌صورت موقت به دبی سفر می‌کنید و تعداد زیادی وسیله خریده‌اید، بدانید که روی هر وسیله مقداری مالیات برای شما محاسبه شده است که باید در فرودگاه قبل از طی کردن مراحل خروج از فرودگاه دبی به مسئولان فرودگاه اعلام کنید که ساکن دبی نیستید تا مبلغی که از شما به عنوان مالیات گرفته شده، بازگردانده شود؛ بنابراین هیچ مسافری در سفر به دبی نباید مالیات خرید اجناس پرداخت کند برای این کار باید به بخش TAX در فرودگاه مراجعه کنید.

    •  برای سفر به دبی نیاز به ارائه‌ی کارت واکسیناسیون و سلامت نیست و این قانون فقط برای حیوانات خانگی است.

    بازرسی در فرودگاه دبی

    برای بررسی امنیت مسافران، فرودگاه بین‌المللی دبی راه جدیدی را پیدا کرده است. مسافران از یک خط مخصوص می‌گذارند که به یک آکواریوم مجازی شبیه سازی شده است که در آن 80 دوربین وجود دارد که قادر است چهره و عنبیه مسافران را اسکن کنند، در صورتی که مشکل امنیتی نداشته باشند با پیام سفر خوبی داشته باشید رو به رو خواهید شد، در غیر این صورت نشان قرمز رنگ را خواهید دید که نیروهای امنیتی را فرا می‌خواند. در این مسیر چشم‌اندازهایی مثل دشت و صحرا یا تبلیغات نمایش داده می‌شود. 

    پس از اتمام بازرسی و دریافت چمدان‌ها می‌توانید با اجاره خودرو در فرودگاه دبی با قیمتی مناسب و شرایطی آسان، به سمت محل اقامت خود رفته و به استراحت بپردازید. اجاره ماشین در دبی این امکان را به شما خواهد داد تا بتوانید لذت رانندگی در خیابان‌های مدرن و زیبای دبی را تجربه کرده و سفری خاطره انگیز را سپری کنید.

    اجاره خودرو در فرودگاه دبی

    مواردی که عدم رعایت آنها سبب جریمه خواهد شد!

    دبی شهریست که در آن رعایت قوانین و مقررات امری مهم و جدی بوده و تمامی افراد اعم از مسافران این شهر در صورت عدم رعایت قوانین به پرداخت جریمه های سنگین و حتی حبس محکوم خواهند شد. در این قسمت به مواردی که عدم رعایت آنها سبب جریمه خواهد شد اشاره می‌کنیم:

    1. اقلام ممنوعه: همراه داشتن یا حمل اقلام ممنوعه مانند مواد مخدر، مواد منفجره یا هر کالای ممنوعه دیگری می‌تواند منجر به دستگیری، جریمه‌های سنگین و حتی زندان طولانی مدت شود.
    1. تخلفات گمرکی: عدم اعلام کالاهای مالیاتی یا تلاش برای قاچاق اقلام می‌تواند منجر به جریمه، ضبط کالاها یا حتی بازداشت شود.
    1. داروها: حمل داروها بدون نسخه پزشک، به ویژه داروهایی که حمل آنها در امارات ممنوع بوده و ممکن است به عنوان مواد مخدر شناخته شود، منجر به دستگیری و تعقیب قانونی شما خواهد شد.
    1. رفتار نادرست: رفتار ناشایست یا خشونت آمیز با کارکنان فرودگاه دبی می‌تواند منجر به دستگیری، جریمه یا حتی ممنوعیت استفاده از فرودگاه در آینده شود.
    1. تخلفات امنیتی: نقض پروتکل‌های امنیتی، مانند سرپیچی از انجام چک‌های امنیتی هنگام ورود به فرودگاه یا تلاش برای ورود به مناطق ممنوعه در سطح شهر، می‌تواند منجر به بازداشت و پیامدهای قانونی شود.
    1. مصرف الکل: اگرچه الکل در فرودگاه و بسیاری از پروازهای ورودی و خروجی از دبی سرو می‌شود، اما مستی علنی یا ایجاد اختلال به دلیل مصرف الکل می‌تواند منجر به دستگیری فرد شود.
    1. تاخیر یا مسائل ویزا: تاخیر در ویزا یا نداشتن مدارک مناسب می‌تواند منجر به جریمه، بازداشت و اخراج شود.

    حیاتی است که با قوانین و سنت‌های محلی هر کشوری که قصد سفر دارید آشنا شوید، به ویژه در مکان‌هایی مانند دوبی که قوانین ممکن است به طور قابل توجهی با کشورهای غربی متفاوت باشد. همیشه قبل از سفر، راهنماها و مشاوره‌های رسمی را بررسی کنید.

    قوانینی که باید هنگام خروج از دبی به آن توجه کنید

    هنگام خروج از دبی، مسافران باید با مجموعه‌ای از قوانین و مقررات گمرکی و مرزی آشنا باشند. در زیر برخی از این قوانین را ذکر می‌کنیم:

    1. مدارک مورد نیاز: مطمئن شوید که گذرنامه، ویزای معتبر (اگر لازم باشد) و سایر مدارک مرتبط با خود دارید.

    2. محدودیت‌های گمرکی: هنگام خروج از دبی، باید اطمینان حاصل کنید که هیچ کالای ممنوعه‌ای همراه خود ندارید. مثلاً مواد مخدر، اسلحه و تجهیزات نظامی، و موارد غیرقانونی دیگر.

    3. داروها: حتی برخی داروهای تجویزی نیز ممکن است به دلیل قوانین سخت گیرانه دبی محدود یا ممنوع باشند. اگر داروی تجویزی با خود دارید، مطمئن شوید که نسخه و توضیحات مربوط به آن را نیز همراه داشته باشید.

    4. کالاهای قیمتی: اگر از دبی با جواهرات یا کالاهای با ارزش خروج می‌کنید، ممکن است نیاز به ارائه فاکتور خرید یا مدارک مرتبط دیگر داشته باشید.

    5. اشیاء تاریخی و فرهنگی: هر گونه کالای فرهنگی یا تاریخی، از قبیل سکه‌ها، آثار هنری و تاریخی، باید دارای مجوز خروج از کشور باشد.

    6. مواد قابل اشتعال یا خطرناک: هر گونه ماده قابل اشتعال، خطرناک یا فشرده مانند گازهای فشرده ممنوع است.

    7. محصولات گیاهی و حیوانی: برخی محصولات گیاهی یا حیوانی ممکن است نیاز به مجوز خاص برای خروج از دبی داشته باشند.

    لطفاً توجه داشته باشید که این لیست کلی و مقدماتی است و قوانین ممکن است متغیر باشد. برای اطلاعات دقیق و به روز، به وب‌سایت گمرک دبی یا سفارت‌ها و کنسولگری‌های خود در دبی مراجعه کنید.

    جمع‌بندی

    مهم‌ترین قوانین فرودگاه دبی را نام بردیم تا در زمان سفر خود به دبی با مشکلی روبه رو نشوید. قبل از سفر خود حتما قوانین را چک کنید تا در صورت تغییر قوانین از آن مطلع باشید. یکی دیگر از نکاتی که پیش از سفر به دبی باید به آن توجه کنید، نحوه تردد در این شهر است که اجاره ماشین یکی از گزینه های مقرون به صرفه و راحت برای رفت و آمد به شمار میرود. به این ترتیب پیشنهاد می‌کنیم که پیش از سفر حتما خودروی مدنظر خود را رنت کنید تا به محض رسیدن به فرودگاه آن را نمایندگان مجموعه تحویل گرفته و به راحتی به سمت محل اقامت خود حرکت کنید.

    سوالات متداول

    چقدر سیگار و تنباکو می‌توان با هواپیما از ایران به دبی برد؟

    ورود حداکثر ۴۰۰ نخ سیگار و سیگار برگ که ارزشی معادل ۳۰۰۰ درهم داشته باشند و 1 کیلوگرم تنباکو (به غیر از انفیه یا تنباکوی جویدنی) برای مسافرانی که بالای 18 سال سن دارند به دبی مجاز است.

    قوانین ورود به فرودگاه دبی درباره حمل دارو چگونه است؟

    ورود تمامی داروهای آرام‌بخش به دبی ممنوع است و تنها داروهایی که دارای نسخه پزشک بوده را می‌توان با خود به دبی برد.

    چگونه از فرودگاه دبی به هتل برویم؟

    برای رفتن به هتل میتوانید از وسایل نقلیه مختلفی استفاده کنید. اما پیشنهاد ما به شما اجاره خودرو است که به شما این امکان را میدهد تا در طول سفرتان به شهر صاحب خودرویی شخصی باشید و به آسانی در دبی تردد کنید.

    (---)
    :
    نظر خود را بنویسید
    نظرات