نکات مهم رانندگی برای رانندگان مبتدی

نکات مهم رانندگی برای رانندگان مبتدی

یکی از هیجان‌انگیزترین تجربه‌های دنیا، رانندگی با خودروهای لاکچری در جاده و خیابان است. داشتن مهارت کافی در رانندگی جزو موارد مهمی به حساب می‌آید که نیازمند تمرین و صبر بالایی‌ست. امروزه با توجه به قیمت بالای ماشین‌ها، رانندگی با خودروی لوکس و لاکچری برای افراد زیادی تنها با سرویس اجاره خودرو قابل استفاده است. 

اجاره خودرو در تمام کشورهای دنیا با ارائه‌ی انواع ماشین لوکس و اقتصادی مرسوم است و این فعالیت نیاز به رانندگی حرفه‌ای دارد. اگر می‌خواهید به عنوان یک راننده‌ی برتر شناخته شوید، بهتر است اقدامات احتیاطی لازم را انجام دهید تا بدون استرس رانندگی کنید.

در صورتی که به تازگی گواهینامه‌ی رانندگی گرفته‌اید و به دنبال تقویت دانش خود در این زمینه هستید، بهتر است یک ماشین ارزان اجاره کنید. در استفاده از این روش، وسیله‌ی نقلیه‌ی شما در معرض خطر قرار نمی‌گیرد؛ ضمن آنکه خودروهای اجاره‌ای دارای تمامی بیمه‌های مورد نیاز برای پوشش خسارت‌های ناشی از تصادف هستند.

چند توصیه مهم قبل از شروع رانندگی

در ادامه چند توصیه خواهید خواند که بهتر است قبل از رانندگی با ماشین خود یا استفاده از خدمات اجاره خودرو بدانید.

اعتماد به نفس در رانندگی

هیچ کس نمی‌خواهد تصادف کرده و دردسری ایجاد کند باید بدانید که خطرات و چالش‌ها در حین رانندگی با حفظ روحیه و اعتماد به نفس بالا قابل کنترل هستند. در صورتی که اعتماد به نفس و روحیه‌ی خوبی ندارید چه در زمان استفاده از خدمات اجاره خودرو و چه در رانندگی با خودروی شخصی بهتر است که در کنارتان فردی حضور داشته باشد که بتواند شما را به درستی راهنمایی کند. 

رانندگی بدون استرس

برای اینکه یک راننده‌ی حرفه‌ای شوید ممکن است با مشکلاتی همچون خاموش کردن ماشین، تعویض اشتباهی دنده، جا نرفتن دنده، ترمز‌های تند و ناگهانی زیادی روبرو شوید؛ پس برای حرفه‌ای شدن حتما استرس خود را کنار بگذارید و کاملا آرام حرکت کنید. 

عدم توجه به بوق دیگر رانندگان

باید به این نکته توجه کنید که برای حرفه‌ای شدن نیاز به تمرین دارید پس هیچ شخصی نمی‌تواند به شما حرفی بزند یا پشت خودروی شما بوق یا چراغ بزند؛ سعی کنید توجهی نکنید و حواستان به رانندگی باشد و با باز کردن مسیر اجازه دهید سایرین راهشان را ادامه بدهند.

به همراه داشتن بیمه

توجه به قوانین راهنمایی رانندگی شما را کمتر دچار مشکل و تصادف خواهد کرد، یکی از این قوانین این است که همیشه باید بیمه و کارت ماشین همراه راننده در خودرو باشد. توجه داشته باشید که در صورتی که یکسال از تاریخ گواهینامه‌ی شما نگذشته باشد امکان خروج از شهر و سفر در جاده را نخواهید داشت. در صورت عدم توجه به این مورد نمره منفی دریافت خواهید کرد و ماشین شما توسط پلیس به پارکینگ منتقل خواهد شد. در صورت اجاره‌ای بودن ماشین هم شرکت اجاره خودرو بیمه‌نامه و کارت ماشین را در زمان تحویل ماشین به شما ارائه خواهد داد.

به همراه داشتن بیمه

عدم مشکل فنی خودرو

حالا که گواهینامه رانندگی دارید باید مسئولیت پذیر باشید و از وسیله‌ی نقلیه‌ی خود به خوبی مراقبت کنید. قبل از حرکت اطمینان حاصل کنید که وسیله‌ی نقلیه‌ی شما توسط متخصصان چک شده و هزینه‌ی بیمه‌ی آن به موقع پرداخت شده است. 

توجه داشته باشید که روغن، آب، روغن ترمز و غیره باید به طور ماهانه بررسی شوند و در صورت مشاهده‌ی هرگونه مشکل باید فورا تعمیرات لازم انجام شود تا آسیب کمتری به خودرو وارد شود. در زمان استفاده از خدمات اجاره خودروی شرکت سعادت رنت، تمامی مشکلات فنی قبل از تحویل ماشین به شما برطرف خواهند شد و در صورت بروز هرگونه مشکل احتمالی نیز بلافاصله برطرف شده یا خودرو تعویض می‌شود.

عدم استفاده از موبایل هنگام رانندگی

درست است که مغز ما برای انجام چند کار طراحی شده، اما در حین رانندگی از موبایل خود استفاده نکنید. سعی کنید حتی از هندزفری برای پاسخگویی به تماس‌تان جلوگیری کنید. در واقع از انجام هر کاری که باعث حواس پرتی شما می‌شود خودداری کنید و روی رانندگی و جاده متمرکز باشید. اگر تماس فوری داشتید، ماشین را در نزدیک‌ترین تقاطع نگه دارید و تماس خود را پاسخ دهید.

حفظ فاصله‌ی ایمنی با خودروی جلویی

عدم حفظ فاصله‌ی ایمنی با خودروی روبرویی باعث بروز مشکلاتی خواهد شد به طوری که اگر وسیله‌ی نقلیه‌ی روبروی شما ترمز اضطراری کند، نمی‌توانید کنترل ماشین را حفظ کنید و در نتیجه از عقب به خودروی جلویی برخورد خواهید داشت. از این رو رانندگان می‌توانند با حفظ فاصله‌ی ایمنی بین دو وسیله‌ی نقلیه‌ی در حال حرکت از وقوع چنین خطراتی جلوگیری کنند.

حفظ فاصله‌ی ایمنی با خودروی جلویی

عدم رانندگی در حالت مستی

این اولین قانونی است که هر راننده باید از آن پیروی کند. رانندگی پس از مصرف مواد و خوردن نوشیدنی الکلی می‌تواند منجر به حوادث جبران ناپذیری شود. بیشترین موارد مرگ و میر در تصادفات بر اثر استفاده‌ی رانندگان از مشروبات الکلی به هنگام رانندگی ثبت شده است. اگر احساس می‌کنید تحت تاثیر الکل قرار گرفته‌اید، بهتر است اقدام به اجاره خودرو با راننده کنید تا مطمئن شوید که در امنیت هستید و آسیبی به افراد اطراف خود نخواهید زد؛ فراموش نکنید که اطرافیان بیشترین اهمیت را دارند.

استفاده از مسیریاب یا نقشه

در صورتی که با مسیر آشنا نیستید، حتما از اپلیکشین‌های مسیریاب استفاده کنید. خیابان‌ها، مسیرها، طرح‌های ترافیک، یک طرفه‌ها بودن خیابان‌ها، ورود ممنوع‌ها همگی مواردی هستند که باید هنگام رانندگی از آنها مطلع باشید.

استفاده از مسیریاب یا نقشه

شناخت کامل علائم راهنمایی و رانندگی

علائم راهنمایی رانندگی در تمام دنیا یکسان است و تنها در برخی کشورها کمی تفاوت دارد؛ شناخت کامل آنها به شما کمک می‌کند تا کنترل بهتری روی خودرو داشته باشید. توجه به تابلوهای راهنمایی رانندگی در جاده نیز بسیار مهم است.

 توجه کامل به رانندگی

داشتن گواهینامه دلیلی بر راننده‌ی حرفه‌ای بودن شما نیست. هر گونه حواس پرتی در طول رانندگی ممکن است تمرکز شما را بگیرد و دچار مشکلی شوید؛ همچنین صدای ضبط ماشین را زیاد بلند نکنید زیرا موسیقی بلند شما را هیجان زده خواهد کرد و ممکن است به زیاد شدن سرعت یا هواس پرتی شما منجر شود.

با توجه به نکات گفته شده می‌توانید تجربه رانندگی اصولی و بدون مشکلی را داشته باشید.

مناسب‌ترین ماشین برای رانندگان مبتدی

خودرو‌هایی با مدل و قیمت پایینتر برای رانندگی مبتدیان بهترین گزینه‌ها هستند. سعادت رنت آماده‌ی ارائه‌ی خدمات اجاره خودرو با قیمت پایین است تا شما بتوانید با رانندگی با این خودروهای مدل پایینتر، در رانندگی تسلط کافی را بدست آورید. خودروهای موجود در شعبه‌ی ایران که با قیمت مناسب به شما تقدیم می‌شود در ادامه قابل مشاهده هستند:

1-سمند

2-پژو پارس

3-پژو 206

ماشین‌های ذکر شده از خودروهای پرطرفدار مجموعه‌ی سعادت رنت به شمار می‌روند. شما با ارائه‌ی مدارک مورد نیاز می‌توانید خودروی مورد نظر را برای مدتی مشخص کرایه کنید و حرفه‌ای شوید.

سوالات متداول

1- چه خودروهایی برای خدمات اجاره خودرو برای رانندگان مبتدی مناسب است؟ 

خودروهایی مدل پایین و قیمت مناسب همچون پژو پارس، پژو 206 و سمند

2- بهترین کاری که می‌توانید برای کم شدن استرس هنگام رانندگی انجام بدهید چیست؟

فردی کنارتان باشد که بتواند شما را راهنمایی کند.


 

(5.00)
:
نظر خود را بنویسید
نظرات