مقاصد طبیعت گردی در کرج بهترین جاهای دیدنی

مقاصد طبیعت گردی در کرج

کرج، شهری در ارتفاع ۱۳۰۰ متری از سطح دریاست که در کوهپایه‌های دامنه رشته کوه البرز قرار دارد. در سال 1389 کرج جزو استان البرز قرار گرفت و از تهران جدا شد. این شهرستان آب‌وهوای نیمه بیابانی و خشک دارد.
بسیاری از جاذبه‌های گردشگری و مناظر کرج و دیدنیهای جذاب در اطراف آن وجود دارند که شاید حتی خود ساکنان کرج از آن‌ها بی‌اطلاع باشند؛ بنابراین در ادامه سفری مجازی خواهیم داشت به کرج زیبا، جایی که می‌تواند مقصد محبوب باشد برای سفرهای جاده‌ای تا بتوانید در تمام فصول به این شهر زیبا سفر کنید و جاذبه‌های زیبای آن لذت ببرید.
حتی برای عزیزانی که خودروی شخصی ندارند تا از جاذبه‌های این خطه از ایران لذت ببرند نیز پیشنهادی عالی داریم؛ با ما همراه باشید تا علاوه بر آشنایی با مقاصد طبیعت گردی کرج این راه حل ناب را هم معرفی کنیم.

جاذبه های گردشگری طبیعی کرج

دیدنی‌های کرج بسیارند اما ما در اینجا به مهم‌ترین آنها اشاره می‌کنیم. یکی از بهترین انتخاب‌ها برای کرج‌گردی راهی شدن به این دیار با ماشین شخصی است که سفر را آسان‌تر می‌کند اما در صورتی که به هر دلیلی خودروی مناسبی در اختیار ندارید باز هم مشکلی نیست چون ما امکانی را برای شما فراهم کردیم تا بتوانید انواع ماشین را برای هر مقدار زمانی که بخواهید اجاره کنید.

برای اجاره خودرو در کرج کافی‌ست از طریق منوی وب‌سایت پیش رو به قسمت اجاره ماشین مراجعه کرده و هر اتومبیلی که علاقه‌مندید را انتخاب کرده و با بهترین قیمت اجاره کنید.

پارک پرندگان کرج

بزرگترین نمایشگاه پرندگان زینتی و کمیاب در خاورمیانه، پارک پرندگان کرج است که 10 هزار متر مربع مساحت دارد. این مجموعه حدود دو هزار پرنده‌ی نادر از 65 کشور جهان را در خود جای داده و آدرس پارک پرندگان کرج در چهار باغ نزدیک متروی محمدشهر قرار گرفته است. کافی‌ست دو ساعت زمان در نظر گرفته و برای یک آخر هفته برنامه ریزی کرده و از پارک پرندگان دیدن کنید.

یکی از بخش‌های جذاب این مجموعه قسمت پروانه‌شناسی آن است که در دو فاز قرار دارد. در هر فاز 50 هزار گونه مختلف پروانه نگهداری می‌شود. این مجموعه در واقع یک بانک پروانه شناسی جامع و کامل است که ارزش مطالعاتی بسیاری دارد. 

آدرس باغ پرندگان کرج:

استان البرز، اتوبان کرج – قزوین، خروجی کردان، شهر چهارباغ، نبش گلستان پنجم

باغ پرندگان کرج

روستای گچسر در نزدیکی تهران

روستای گچسر در ناحیه کوهستانی کرج قرار دارد که قدمت آن به دوره صفویه برمی‌گردد. مردم این روستا مشغول به زراعت، باغداری و دامپروری هستند. روستای گچسر در بخش آسارای کرج واقع است که از مرکز شهر حدودا 82 کیلومتر مسیر را باید طی کنید تا به روستا برسید. این روستا جزو زیباترین مناظر کرج به شمار می‌رود و یکی از بهترین مقاصد طبیعت گردی در کرج است که برای گذراندن یک روز به همراه خانواده و برپایی یک پیک نیک خانوادگی انتخابی هوشمندانه است. با یک اجاره خودرو در کرج می‌توانید به راحتی از این روستا دیدن کنید.

آدرس روستای گچسر

استان البرز، شهرستان کرج، جاده چالوس، منطقه آسارا، دهستان نسا

غار یخ مراد کرج

از مهمترین دیدنی‌های کرج غار یخ مراد است که عمر آن به حدود 50 میلیون سال می‌رسد. مردم اطراف این غار بر این باورند که هر کس از یخ‌های آن را بخورد به مراد خود می‌رسد. غار یخ مراد در 60 کیلومتری جاده کرج-چالوس قرار گرفته است که از شهر کرج تا آنجا حدود یک ساعت و نیم راه را باید طی کنید تا برسید.

این غار در سال 1381 در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد. داخل این غار مملو از قندیل‌های یخ است که منظره‌ای جذاب برای عکاسی و لوکیشنی خاص برای سفر به شمار می‌رود. اگر در جستجوی مقصدی متفاوت در نزدیکی تهران یا کرج هستید غار یخ مراد پیشنهاد ماست.
 

آدرس غار یخ مراد

نزدیکی روستای کهنه ده و آزادبر در جاده کرج-چالوس

غار یخ مراد کرج

غار تاریخی بادامستان استان البرز

غار تاریخی بادامستان در مجاورت روستای وشته از توابع طالقان قرار گرفته است. این غار قدمت زیادی دارد و محل سکونت غارنشینان بوده است و دیواره‌های آن از جنس رس می‌باشد. این غار از مرکز شهر کرج حدود 110 کیلومتر فاصله دارد و به مدت 2 ساعت نیاز دارید تا از تهران به آن برسید. 
اگر در صدد بازدید از مقصدی هستید که امکان پیاده‌روی را برای شما مهیا کند ضمن آنکه بتوانید با ماشین نیز به نزدیکی آن رفته به طوری که بتوانید از مناظر جاده هم استفاده کنید غار بادامستان انتخاب مناسبی خواهد بود.

آدرس غار تاریخی بادامستان استان البرز

البرز-طالقان، روستای وشته، کنار امامزاده یوسف

غار تاریخی بادامستان

آبشار نوجان کرج

آبشار نوجان در روستای نوجان قرار دارد که برای رسیدن به این روستا باید از 15 کیلومتر جاده کرج-چالوس یک از راه فرعی و خاکی عبور کنید. روستای نوجان از مناطق زیبای جاده چالوس به شمار می‌آید که این روستا در نهایت به منظره‌ی زیبای آبشار نوجان می‌رسد. از مرکز شهر کرج تا این آبشار 26 کیلومتر فاصله است که ما به شما پیشنهاد می‌کنیم در فصل بهار حتما به آن سفر کنید.

پیمایش تا آبشار نوجان سخت نیست و اگر از سلامت معمولی برخوردار باشید می‌توانید به آن برسید. 

آدرس آبشار نوجان 

در ۱۵ کیلومتری جاده کرج-چالوس و در نزدیکی روستای نوجان

آبشار نوجان کرج

روستای واریان کرج

روستای واریان کرج در مسیر جاده کرج- چالوس واقع شده که در سمت شرق سد امیرکبیر قرار گرفته است و برای رسیدن به این روستا باید از سد به وسیله‌ی قایق عبور کنید. این روستا تنها روستای آبی ایران بوده که به جاذبه گردشگری و توریستی کرج تبدیل شده است. بر اساس سرشماری که در سال 1395 صورت گرفت، مشخص شد 15 خانوار در این روستا زندگی می‌کنند که به زراعت، گله داری، زنبورداری، گیوه بافی مشغولند و زبان آنها نیز تاتی می باشد. 

توجه داشته باشید که ورود به این روستا برای همه امکان پذیر نیست و لازم است که پیش از حرکت از سازمان گردشگری در رابطه با قوانین و مجوزهای ورود پرس و جو کنید. 

آدرس روستای واریان

استان البرز، شهرستان کرج، بخش آسارا، دهستان آدران، ۲۵ کیلومتری جاده چالوس

روستای واریان کرج

پارک جنگلی جهان نمای کرج

پارک جهان نما دارای مساحت 1400 هکتار است که بزرگترین پارک شهر کرج با قدمتی نیم قرن به شمار می‌رود. بسیاری از گیاهان و درختان نادر را می‌توانید در این پارک ببینید. پارک جهان نما در فاصله‌ی 13 کیلومتر از مرکز شهر کرج قرار گرفته است.

از امکانات تفریحی پارک جنگلی جهان نما می‌توان به زمین بازی برای کودکان، مسیر دوچرخه سواری، میز و صندلی‌های شطرنج، انواع بوفه خوراکی و کافه اشاره کرد. برای رفتن به این مکان زیبا در زمانی که خودرویی ندارید، می‌توانید به راحتی با اجاره ماشین در کرج، اقدام کنید و بدون محدودیت زمانی از منظره و هوای پاک لذت ببرید. 

آدرس پارک جنگلی جهان نما

استان البرز، کرج، آزادراه تهران – کرج، مقابل کارخانه بهنوش

قلعه دختر کرج

قلعه دختر کلاک را با نام‌های دیگری همچون قلعه دختر و آتشگاه قصران نیز می‌شناسند که در 3 کیلومتری شرق شهر کرج در روستای کلاک قرار گرفته است. این قلعه در گذشته جزو پایگاه‌های دیدبانی بوده است. شما با حضور در این منطقه می‌توانید بخش‌هایی از تهران، گرمدره را ببینید.

آدرس قلعه دختر

استان البرز، کرج، روستای کلاک، قلعه دختر کرج

قلعه دختر کرج

پیست اسکی دیزین

پیست اسکی دیزین در 6 کیلومتری روستای ولایت رود قرار دارد و جزو شمیرانات تهران به حساب می‌آید اما شما می‌توانید از سمت غرب و از کرج نیز به این پیست معروف بروید و ضمن تفریح از طبیعت نیز لذت ببرید. این پیست در سال 1348 تاسیس شد و جز مشهورترین پیست‌های اسکی معروف ایران محسوب می‌شود.

پیست دیزین شامل امکانات رفاهی همچون 2 هتل، 19 کلبه و 5 رستوران معروف است که می‌توانید در فصل‌های زمستان و تابستان به آنجا رفته و لذت ببرید. پیست اسکی دیزین امکانات بسیار متنوعی دارد که در بخش دیگری به صورت کامل به آنها خواهیم پرداخت؛ اما در نظر داشته باشید که این پیست یکی از جذاب‌ترین مکان‌های نزدیک کرج است که با اجاره ماشین در کرج می‌توانید از آن دیدن کنید.

آدرس پیست اسکی دیزین

 استان البرز، ۷۴ کیلومتری کرج، دهکده توریستی دیزین، پیست بین‌المللی دیزین

پیست دیزین کرج

پیست اسکی خور استان البرز

پیست اسکی خور در سال 1350 افتتاح شد که دارای دو مسیر 1850 متری و 350 متری برای اسکی بازان است. این پیست در فاصله‌ی یک ساعتی از مرکز کرج قرار دارد و محلی برای گردش در چهار فصل سال به شمار می‌آید.

برای رسیدن به پیست اسکی خور باید از کیلومتر ۲۳ جاده کرج-چالوس، قبل از ورودی تاسیسات سد امیرکبیر، وارد یک مسیر فرعی به‌سمت خاورپی شوید تا پس از عبور از روستاهای ارنگه و جی به پیست اسکی خور برسید. تفریح در این پیست اسکی هم برای پایتخت نشینان مناسب است و هم استان البرز.

آدرس پست اسکی خور 

استان البرز، نرسیده به سد امیرکبیر (سد کرج)، روستای خور

پیست اسکی خور کرج

سخن آخر
 
سعادت رنت امکانی فراهم کرده تا با راحتی هرچه تمام‌تر برای اجاره خودرو در کرج اقدام کنید برای مثال شما می‌توانید در طول 24 ساعت شبانه روز، با انتخاب ماشین مورد علاقه و مطابق با بودجه خود انواع متنوعی از ماشین‌ها را اجاره کنید.
 
سوالات متداول
1-     چطور می‌توان در کرج ماشین اجاره کرد؟
از دو روش. در صورتی که می‌خواهید اقدام به اجاره خودرو با راننده کنید می‌توانید از طریق ارسال پیام در واتساپ ماشین مورد نظر را رزرو کنید؛ همچنین در صورتی که می‌خواهید اقدام به اجاره خودرو بدون راننده کنید کافی‌ست از طریق سایت، به صورت آنلاین بدون نیاز به پرداخت مبلغی ماشین مورد نظر را رزرو کنید.
2-     اجاره ماشین و طبیعت گردی در کرج به صرفه است؟
بله، دیگر نیاز نیست شما هزینه‌ای بابت بیمه، معاینه فنی و ... پرداخت کنید.می‌توانید با اجاره ماشین در کرج به راحتی بدون در نظر گرفتن زمان به مناطق گردشگری آن بروید.
 

(5.00)
:
نظر خود را بنویسید
نظرات