برند پژو، تاریخچه ماشین های پژو

برند پژو، تاریخچه ماشین های پژو

پژو یک برند فرانسوی محبوب است که نقشی اساسی در صنعت خودروسازی جهان ایفا می‌کند. تقریبا هیچ کسی در دنیا پیدا نمی‌شود که نام برند پژو را نشنیده باشد. محصولات تولید شده این شرکت در ابتدا هیچ ارتباطی به خودروسازی نداشت و به تولید قهوه ساب مربوط بوده است.

حالا محصولات پژو از ماشین‌های پرطرفدار در ایران است که در حال حاضر توسط شرکت ایران خودرو تولید می‌شود. در ادامه با سعادت رنت همراه باشید تا به طور کامل از جزئیات و تاریخچه خودرو پژو اطلاعاتی دقیق بدست بیاورید.

تاریخچه برند ماشین پژو، داستان برند

آشنایی با تاریخچه خودروهای پژو دید بازتری از این برند ایجاد می‌کند و حتما جالب است که وقتی با ماشین خود رانندگی می‌کنید قصه و سرگذشت آن را بدانید؛ قصه‌ای که باعث شده تا حالا لذت رانندگی با پژو برای شما مهیا باشد. در این قسمت تاریخچه خودرو پژو را به طور کامل مورد بررسی قرار می‌دهیم.

شرکت پژو توسط فردی به نام امیل پژو برای اولین بار در سال 1810 برای ساخت آسیاب‌های قهوه تاسیس شد و در سال 1842 به محصولات این شرکت نمکدان‌ها و فلفل‌دان‌های چرخنده نیز اضافه شد و لوگوی شیر این شرکت در سال 1958 برای اولین بار به طور رسمی در محصولات مورد استفاده قرار گرفت.

حضور پژو در صنعت خودروسازی در سال 1882 با تولید دوچرخه توسط «آرماند پژو» فرزند امیل پژو صورت رسمی آغاز شد.

«Le Grand Bi» نام اولین دوچرخه‌ی ساخته شده این شرکت است که از نوع «penny farthing» بود؛ به معنی دوچرخه‌هایی با چرخ جلوی بسیار بزرگ و چرخ عقب بسیار کوچک.

penny farthing

آغاز خودروسازی پژو

پس‌ از ساخت دوچرخه آرماند پژو به خودروسازی علاقه‌مند شد. آرماند در سال 1889 با همکاری یک صنعت‌گر فرانسوی بنام «Léon Serpollet»، ساخت اولین خودروی پژو را شروع کرد. همین زمان بود که یک خودروی سه‌چرخ با موتور بخار را تولید کردند که مجهز به موتور تک سیلندر با سوپاپ و میل‌لنگ و یک دیگ بخار بود که با نفت کار می‌کرد؛ بنابراین شرکت پژو به همراه بنز و تاترا از قدیمی‌ترین خودروسازان جهان محسوب می‌شود.

خودروی ساخته شده به دلیل سنگینی موتور بخار و زمان‌بر بودن گرم شدن موتور مورد استقبال قرار نگرفت. در نتیجه آقای آرماند پژو تصمیم به ساخت خودروهایی گرفت که در آن از موتور درون‌سوز استفاده شود.

در نتیجه برای ساخت خودروی تایپ 2 در سال 1890 از گوتلیب دایملر که از پیشگامان ساخت موتورهای درون‌سوز بود کمک گرفت. تایپ 2 بر خلاف تایپ 1، خودرویی چهارچرخ بود. پژو تیپ 2 از خودروهای هم‌دوره‌ی خود پیشرفته‌تر بود.

پس از ساخت پژو تیپ 2، خودروهای بیشتری توسط این شرکت ساخته شد به‌ طوری که تولیدات پژو از 29 دستگاه در سال 1892 به 300 ماشین در سال 1899رسید.

داستان پژو در قرن بیستم

نیمی از خودروهای بازار فرانسه در سال 1903 توسط پژو تولید می‌شدند. در سال 1974 نیز پژو 30 درصد از سهام شرکت سیتروئن را خریده و یک سال بعد کل سیتروئن را به تملک خود درآورد. بدین ترتیب شرکت جدیدی بنام PSA یا پژو-سیتروئن شکل گرفت که در آن هر دو برند پژو و سیتروئن به‌صورت مجزا عمل می‌کردند اما از لحاظ فنی، تکنولوژی و تحقیقات باهم اشتراک داشتند. در حال حاضر گروه پژو-سیتروئن پس از گروه فولکس‌واگن بزرگ‌ترین خودروساز اروپا محسوب می‌شود.

نام‌گذاری مدل‌ خودروهای پژو

در سال 1929 شرکت پژو تصمیم گرفت که نام گذاری خاصی را برای محصولات خود در نظر بگیرد که در آن هم مدل خودرو مشخص باشد و هم نماد سال تولید. به طوری که هرچه رقم بالاتر باشد مدل خودرو جدیدتر خواهد بود. به طور مثال 207 مدل بالاتر 206 است اما استثنا نیز وجود دارد به طور مثال پژو 306 جدیدتر از پژو 309 است.

انواع ماشین های پژو

در این قسمت از وب‌سایت سعادت رنت تعدادی از انواع ماشین برند پژو را به شما معرفی کنیم:

پژو ۴۰۵

پژو ۴۰۵ برای اولین بار در سال 1987 توسط کمپانی پژوی فرانسه تولید شد. در سال 2020 این خودرو به عنوان بیستمین نسل خودروی پژو شناخته شد که پس از 33 سال تولید آن در سال 1997 متوقف شد. در سال ۱۳۶۹ مونتاژ این خودرو در ایران آغاز شد و در اواخر خرداد ماه ۱۳۹۹ پس از حدود ۳۰ سال، تولید پژو 405 برای همیشه متوقف شد.

پژو ۴۰۵

پژو ۲۰۰۸

پژو 2008 جزو اولین خودروهایی‌ست که پس از برجام پا به ایران گذاشت. این خودرو در اکتبر 2022 در فهرست امن‌ترین ماشین‌های پژو جای گرفت؛ همچنین 50% از قطعات موتوری این خودرو از نسل گذشته و 50% از قطعات نسل جدید ساخته شده است. این خودرو محصول مشترک پژو و ایران خودرو در ایکاپ (شرکت سرمایه گذاری مشترک پژو و ایران خودرو) است. پژو 2008 دارای مخزن سوخت ۱.۶ لیتری و ۱۶۰ اسب بخار قدرت بوده که اولین کراس اوور پژو در ایران نیز به شمار می‌رود.

پژو ۲۰۰۸

پژو ۲۰۶ 

پژو ۲۰۶ در سال ۱۳۸۰ وارد ایران شد. این خودرو ابتدا 6 تیپ داشت که از سال ۱۳۹۱ به بعد فقط در دو تیپ ۲ و ۵ تولید می‌شود. این خودرو با مخزن سوخت ۱.۴ و ۱.۶ لیتری به بازار عرضه می‌شود که تیپ ۵ جزو پرفروش‌ترین تیپ‌های 206 به شمار می‌رود و باید اشاره کنیم که صحبت‌هایی در رابطه با تولید تیپ 6 پژو نیز به گوش می‌رسد.

۲۰۶ صندوق دار

پژو ۲۰۶ صندوقدار یا اس دی آخرین تیپ خودرو ۲۰۶ است. این خودرو در سال ۲۰۰۰ توانست ۴ ستاره‌ی ایمنی را از یورو انکپ NCAP (سازمان ارزیابی امنیت خودرو) دریافت کند.

از آپشن‌های مهم این پژو که می‌توان نام برد: دارا بودن دو ایربگ، ایموبلایزر و ترمز ABS و سیستم‌ EBD (سیستم ترمز) است.

۲۰۶ صندوق دار

پژو ۲۰۷

شرکت پژو، پژو 207 را که در واقع نیوفیس پژو 206 است را بر اساس استانداردهای آلایندگی یورو 5 تولید کرد. این خودرو که از نظر ظاهری تنها در چراغ‌ و آینه‌ها با مدل‌های اولیه تفاوت دارد در سال 2008 توانست 1.5 میلیون فروش از این مدل داشته باشد. این خودروساز ایرانی از پاییز سال ۱۳۹۷ تولید 207 را شروع و به دو صورت اتومات و دنده‌ای به بازار عرضه کرد.

پژو ۲۰۷ صندوق دار

پژو 207 صندوقدار یک خودروی سدان خانوادگی است که توسط ایران خودرو از سال 1395 به بازار عرضه شد. از امکانات این خودرو می‌توان به مانیتور لمسی، کروز کنترل، دوربین و سنسور عقب، دی لایت و غربیلک فرمان با دکمه‌های صوتی اشاره کرد.

پژو ۲۰۷

پژو روآ

پژو روآ ROA در واقع نمونه‌ی بهبود یافته‌ی پژو آردی است که توسط ایران خودرو در اختیار مشتریان قرار گرفت. این خودرو در سال 1388 به صورت کامل بهبود یافت و با موتور 1.7 لیتری OHVG2 پایه‌ی گاز سوز و تغییراتی در ظاهر روانه‌ی بازار شد. این پژو در واقع همان پیکان است یک موتور 1.6 Hillman Avenger دارد و فروش آن از دهه‌ی 90 شروع شد.

پژو روآ

پژو 504

پژو 504 در سال 1968 در شهر پاریس رونمایی شد. این خودرو که به افسانه‌ی پژو معروف است نسبت به مدل پیشین خود یعنی 204، طراحی محافظه کارانه‌ای داشت. پژو 504 برای سفرهای طولانی بسیار مناسب است زیرا سیستم تعلیق و فضای مناسب در بخش کابین دارد.

پژو 504

پژو 505

پژو 505 پس از 11 سال از گذشت معرفی مدل 504 به بازارهای کشورهای آمریکای جنوبی، آفریقا و چین روانه‌ی بازار شد که حالا به عنوان مدلی تاریخی و به یادماندنی شناخته شده است. آخرین مدل این خودرو در موزه‌ی نیجریه قابل مشاهده می‌باشد. این مدل با توجه به اندازه‌ای که دارد برای رانندگی در جاده‌های ناهموار مناسب است و در کشورهای اروپایی طرفداران بسیاری دارد.

پژو 505

پژو 403

پژو 403 در سال 1955 رونمایی شد و اولین محصول مشترک کمپانی محبوب پژو و برند پینینفارینای (Pininfarina) ایتالیایی بود که فضای زیادی داشت و از ماشین‌هایی با بهترین عملکرد در زمان خود محسوب می‌شد. این پژو ویژگی‌های خاصی دارد که آن را برای خریداران جذاب می‌کند و در واقع این پژو موتور خوبی هم دارد.

پژو 403

پژو 306

پژو 306 یک خودروی خانوادگی کوچک است که توسط خودروساز فرانسوی پژو از سال 1993 تا 2002 تولید شد. پژو 306 جایگزینی برای پژو 309 بود که در زمان خود جزو موفق‌ترین تولیدات پژو به عنوان مدل هاچ بک به شمار می‌رفت؛ به همین دلیل در سال بعد یعنی 1994، نسخه‌ی 3 این خودرو را به بازار عرضه کردند. 

پژو 306

قیمت کرایه خودرو پژو در ایران

داستان پیدایش کرایه خودرو زمانی اتفاق افتاد که مسافران برای زمان کوتاهی نیاز به خودرویی داشتند و بنا به هر علتی (نداشتن گواهینامه، سفر کاری، ترانسفر فرودگاهی، تعمیرگاه بودن خودرو) ماشینی در اختیار نداستند؛ در نتیجه شرکت‌های بسیاری در این صنعت شروع به فعالیت کردند که در حال حاضر در ایران بهترین و موفق‌ترین موسسه در این زمینه سعادت رنت است.

همانطور که می‌دانید در ایران بسیاری از افراد علاقه‌ی زیادی به خودروهای پژو دارند به همین منظور شرکت سعادت رنت انواع خودرو پژو را برای شما در نظر گرفته است که می‌توانید، آنها را برای زمان و مکان مشخص کرایه کنید.

قیمت کرایه خودروهای پژو به نوع اجاره (اجاره خودرو با راننده، اجاره خودرو بدون راننده)، مدل خودرو، میزان کیلومتر طی شده در طول روز، مدت زمان کرایه بستگی دارد. انواع خودرو پژو که در سعادت رنت قابل کرایه هستند در ادامه بیان شده‌اند:

1- پژو 206

2- پژو 207 دنده ای

3- پژو 207 اتوماتیک

4- پژو پارس

امکان کرایه‌ی تمامی خودروهای بالا را در طول سال با مدت زمان مشخص دارید. تمامی ماشین‌های پژو موجود در سعادت رنت در حد صفر کیلومتر، کارواش رفته و بدون مشکل فنی در اختیار شما عزیزان قرار خواهد گرفت که از طریق منوی وب‌سایت می‌توانید اطلاعات تکمیلی را در زمینه اجاره ماشین در مقاصد مختلف به دست بیاورید.

سوالات متداول:

  • برند ماشین پژو برای چه کشوری است؟

برند ماشین پژو ساخت فرانسه است.

  • چطور در ایران خودرو پژو ارزان اجاره کنیم؟

از طریق شرکت سعادت رنت می‌توانید بدون هیچ نگرانی با مدت زمان مشخص اقدام به رزرو مدل خودروی مورد نظر کنید.

(---)
:
نظر خود را بنویسید
نظرات