پارک های تهران، طبیعت گردی در پایتخت

پارک های تهران

شهر تهران در گذشته با توجه به آب و هوای مناسب دارای باغ‌های سرسبزی بوده است که امروزه به عنوان بهترین پارک های تهران از آنها یاد می‌شود. همانطور که می‌دانید در شهرهای بزرگ و صنعتی همچون تهران ساکنان باید ساعت زیادی را درون آپارتمان‌های کوچک خود بگذرانند و برای اینکه بتوانند از محیط خانه دور شوند به پارک می‌روند، به همین دلیل شهرداری تمام تلاش‌های خود را برای رساندن سرای سبز پایتخت به استانداردهای جهانی داشت به طوری که می‌توان گفت شمار پارک های تهران به بیش از 2 هزار پارک می‌رسد. 

پارک های تهران لوکیشن‌های خوبی برای عکاسی به‌شمار می‌روند؛ زیرا هم وسیع هستند و هم اغلب قدمت زیادی دارند. برای یافتن نقشه پارک های تهران کافیست از طریق مسیریاب‌های آنلاین اقدام کنید.

ما در این قسمت از وب‌سایت سعادت رنت لیست پارک های تهران با آدرس را در اختیار شما عزیزان قرار دادیم با ما همسفر باشید.

بهترین پارک های تهران

اگر می‌خواهید بهترین پارک های تهران را بشناسید، در ادامه همراه باشید. 

بوستان گفت و گوی تهران

بوستان گفت‌وگو از پارک های تهران است که در سال ۱۳۸۲ افتتاح شد و ۱۴۴ هزار و ۵۸۰ متر مربع وسعت دارد. پارک گفت‌وگو محل برگزاری نمایشگاه‌های مختلف از جمله گل است. شما در این پارک شاهد تندیس مشاهیر و مفاخر بسیاری از جمله سعدی، رودکی و مدرس، فرهنگ‌سرا، کافی‌شاپ، رستوران، برکه و گونه‌های پرندگان خواهید بود. در ساخت بوستان گفت و گو از معماری ایرانی، فرانسوی، انگلیسی، ایتالیایی و ژاپنی الهام گرفته شده است.

آدرس پارک گفت‌وگو

بزرگراه شهید حکیم، محله کوی نصر، انتهای خیابان پروژی شرقی

بوستان گفت و گوی تهران

پارک آب و آتش تهران

پارک آب و آتش جزو جاذبه‌های دیدنی تهران است که به صورت مدرن در سال 1388 با مساحت 24 هزار متر مربع ساخته شد. پارک آب و آتش از مناسب‌ترین پارک های تهران برای کودکان به حساب می‌آید زیرا در آن مکان‌های متنوع و جذابی برای تفریح کودکان فراهم شده است که از محبوب‌ترین آنها می‌توان به پیست اسکیت اشاره کرد.

مقاله پیشنهادی: راهنمای جامع تهران گردی | جاذبه های گردشگری تهران همراه با شب گردی

دیدنی‌های پارک آب و آتش

از جاهای دیدنی آب و آتش می‌توان به پل طبیعت، پل ابریشم، فانوس دریایی، فواره‌های آب و آتش، آسمان نمای گنبد مینا، آمفی تئاتر، چند فودکورت و برج آتش اشاره کرد. پل طبیعت یکی از نمادهای تهران و از بهترین مکان‌ها برای پیاده‌روی و عکاسی در تهران است. 

آدرس پارک آب و آتش

خیابان آفریقا نرسیده به چهارراه جهان کودک، انتهای کوچه ژوبین 

پارک آب و آتش تهران

پارک لاله در تهران

پارک لاله یکی از پارک های تهران است که در سال 1345 به خواست فرح همسر شاه سابق ایران، با مساحت 33 هکتار احداث شد. در گذشته این پارک متعلق به ارتش بود و از آن برای رژه استفاده می‌شد. از امکانات پارک لاله‌ی تهران می‌توان به زمین‌های ورزشی مانند والیبال و فوتبال، مرکز فرهنگی-هنری مانند تئاتر عروسکی، میزهای مخصوص بازی شطرنج، کتابخانه‌ و مسجد اشاره کرد. در اطراف این پارک موزه‌های معاصر، فرش و هتل لاله قرار دارند که هریک از آنها به تنهایی جالب هستند.

آدرس پارک لاله

خیابان کارگر شمالی، تقاطع بلوار کشاورز

پارک نهج البلاغه تهران

پارک نهج البلاغه یک دهکده‌ی توریستی است که در سال 1388 در دو فاز با وسعت 35 هکتار، فاز اول آن در شمال اتوبان همت و فاز دوم آن در شمال بزرگراه حکیم احداث شد. از امکانات این پارک می‌توان به مسیر دوچرخه سواری با طول 9 هزار متر مربع، 1.800 متر مربع فضای مناسب ورزش‌های همگانی با انواع وسیله‌های ورزشی و بدنسازی، سینمای 6 بعدی، باغ هنر، آمفی تئاتر، بانجی جامپینگ، شهربازی کودکان، زمین اسکیت، آبشار با طول 700 متر، لانچر، سوئینگ، راپل هوایی و ... اشاره کرد.

آدرس پارک نهج البلاغه

بزرگراه همت، اشرفی اصفهانی، خیابان گلستان، خیابان پارک، خیابان استاد نظری

پارک نهج البلاغه تهران

پارک چیتگر تهران

پارک چیتگر یکی از بهترین پارک های تهران برای پیک‌نیک و دوچرخه‌سواری در تمام طول هفته به خصوص روزهای تعطیل است. این بوستان‌های جنگلی در سال 1342 با مساحت 874 هکتار احداث شده است که در آن چند گونه متنوع اقاقیا، زبان گنجشک، نارون چتری، ارغوان، داغداغان، افرای زینتی و… را در خود جای داده است. هدف از احداث آن وزیدن باد غربی به شهر تهران بوده‌ است.

از جاذبه‌های این پارک می‌توان به پیست‌های مخصوص دوچرخه‌ و اسکیت‌سواری، باشگاه سوارکاری و پینت‌بال اشاره کرد که باعث جذب هرچه بیشتر جوانان شده است.

آدرس پارک چیتگر

آزاد راه تهران- کرج به سمت غرب، پس از اتوبان آزادگان، خروجی پارک چیتگر

پارک چیتگر تهران

پارک جمشیدیه تهران

پارک جمشیدیه با مساحت 69 هزار مترمربع از پارک های تهران است که به صورت جنگلی ساخته شده است. این پارک در شمال تهران قرار دارد به همین دلیل زودتر از پارک‌های دیگر رنگ فصل‌ها را به خود می‌گیرد. پارک جمشیدیه متعلق به فردی به نام جمشید دولو قاجار است که در زمان پهلوی به فرح همسر شاه بخشیده شد.

از دیدنی‌های این پارک می‌توان به آمفی‌تئاتر، دریاچه پارک، بوستان سنگی جمشیدیه و نمایشگاه‌های موقت اشاره کرد.

آدرس پارک جمشیدیه

در انتهای خیابان شهید باهنر (نیاوران)، انتهای خیابان فیضیه و امیدوار 

پارک جمشیدیه تهران

پارک شهر تهران

پارک شهر از قدیمی‌ترین و بهترین پارک های تهران در بخش مرکزی است که در سال 1339 تاسیس شد. جالب است بدانید این پارک یکی از معدود پارک‌های تهران است که برای معلولان بهینه‌ شد. از مکان‌های تفریحی این پارک برای علاقه‌مندان می‌توان موزه‌ی صلح، باغ پرندگان، گونه‌های گیاهی متنوع، دریاچه‌ی مصنوعی و آکواریوم را نام برد.

محل آکواریوم امروزی این پارک در زیر زمین قرار دارد که در دوران جنگ پناهگاهی برای شهروندان تهرانی بوده است. پارک شهر دارای امکاناتی همچون وسایل بازی کودکان، سایت پرنده‌نگری و مسیر دوچرخه‌سواری می‌باشد.

آدرس پارک شهر

محدوده خیابان خیام و خیابان شهید فیاض بخش

پارک شهر تهران

بوستان باغ ایرانی ونک

بوستان باغ ایرانی همانند نامش از طراحی و معماری باغ‌های اصیل ایرانی بهره‌مند است. پارک باغ ایرانی محلی است که برای جداسازی فضای مدرن با فضای اصیل پایتخت ساخته شد اما درختان این پارک سن‌وسال بسیاری دارند. این بوستان معروف متعلق به یک قاجاری است که در سال 1381 به ثبت ملی رسید. باغ ایرانی دارای فواره، گل لاله زمین بازی، زمین ورزش، آلاچیق، نمازخانه و سرویس بهداشتی است.

 آدرس بوستان باغ ایرانی

محله ده ونک، کوچه صابری

بوستان باغ ایرانی ونک

پارک ساعی تهران

پارک ساعی از پارک‌های نوستالژیک تهران است که یک برکه‌ی زیبا، درختانی قدیمی و باغ‌وحش کوچکی مملو از پرندگان دارد. پارک ساعی در سال 1329 توسط زنده‌یاد «مهندس کریم ساعی»، بنیانگذار دلسوز با 30 هکتار به عنوان پارک جنگلی تاسیس شد. پیست اسکیت، زمین بازی کودکان، فرهنگ‌سرا و… از دیگر امکانات این پارک زیبا و دوست‌داشتنی است.

آدرس پارک ساعی

پارک ساعی در خیابان ولی‌عصر، خیابان ساعی یکم قرار دارد.

پارک ساعی تهران

پارک جنگلی کوهسار

پارک کوهسار از پارک های جنگلی محبوب است که در غرب تهران قرار دارد و در سال 1381 در شمال محله کن و دامنه جنوبی رشته کوه البرز تاسیس شد که شما با حضور در این محیط نمایی 360 درجه از شهر را خواهید دید. این پارک 5700 هکتاری دارای امکاناتی همچون فضای تندرستی با وسایل ورزشی، آموزش ساخت و پرتاب بومرنگ، زمین بازی کودکان، سایت پاراگلایدر و چتربازی و پیست موتور سواری برای تمام سنین است.

آدرس پارک جنگلی کوهسار

بزرگراه آبشناسان، میدان اول شهران، انتهای بلوار شهران، بعد از پمپ بنزین

پارک جنگلی کوهسار

پارک های شمال تهران

در بالا سعی کردیم با ارائه‌ی آدرس، نقشه پارک های تهران را در ذهنتان تصور کنید. لطفا توجه داشته باشید که پارک جمشیدیه، پارک قیطریه، پارک نیاوران، جزو پارک‌های شمال شهر تهران محسوب می‌شود.

پارک های مرکز تهران

پارک لاله، پارک ساعی، پارک هنرمندان، پارک دانشجو، پارک شهر، پارک طالقانی، جزو پارک‌های تهران در مرکز هستند که به طور کامل با آنها آشنا شدیم.

پارک های شرق تهران

پارک‌های بوستان پونک، آب و آتش وساعی، پارک پلیس، پارک سرخه حصار، پارک خجیر، پارک لویزان، بوستان یاس، پارک الغدیر، را می‌توان نام برد.

پارک های جنوب تهران

پارک المهدی، بوستان ولایت تهران نیز جزو پارک‌های سمت جنوب می‌باشد.

پارک های غرب تهران

پارک نهج البلاغه، پارک کوهسار، پارک چیتگر و پارک گفت و گو، پارک پرواز، پارک پردیسان، پارک جوانمردان، پارک ژوراسیک، آبشار تهران، پارک لتمان، پارک شهرآرا، پارک ایران زمین از پارک های غرب تهران محسوب می‌شوند

جمع بندی

سعادت رنت آماده‌ی ارائه‌ی خدمات در تمام طول سال به ویژه در ایام نوروز است. شما با اجاره خودرو در تهران می‌توانید به تمام مکان‌های جذاب و پارک ‌های تهران بروید و تعطیلات خود را لذت بخش‌تر کنید.

برای اجاره ماشین کافیست وارد وب‌سایت شوید و با انتخاب خودرو اقدامات لازم برای اجاره را انجام دهید. تمامی خودروهای سعادت رنت در حد نو و صفر کیلومتر می‌باشد. قبل از تحویل به درستی معاینه فنی توسط همکاران سعادت رنت می‌شود و بدون نقص در اختیارتان قرار می‌گیرد.

شما با استفاده از خدمات اجاره ماشین در تهران دیگر نگران نداشتن خودروی مناسب برای سفر برون و درون شهری برای ایام عید نخواهید بود. قیمت و شرایط خودرو در سعادت رنت مناسب‌تر از دیگر شرکت‌های فعال در این صنعت است.

سوالات متداول

1- کدام پارک تهران برای پیک نیک مناسب است؟

بسته به موقعیت مکانی پارک‌های بسیاری در تهران وجود دارد اما ما به شما پارک چیتگر، بوستان ایرانی، نهج البلاغه و کوهسار را پیشنهاد می‌کنیم.

2- کدام پارک تهران برای بازی کودکان مناسب است؟

پارک‌های بسیاری در تهران وجود دارند که برای تفریح کودکان مناسب سازی شده‌اند اما پیشنهاد ما به شما پارک نهج البلاغه است.

(4.85)
:
نظر خود را بنویسید
نظرات