بهترین خودروهای آفرودی در ایران

بهترین خودروهای آفرودی در ایران

در این بخش از وب‌سایت شرکت سعادت رنت قصد داریم بهترین خودروی آفرود که در بازار ایران موجود است را به شما عزیزان معرفی کنیم. در صورتی که علاقه‌مند به اجاره خودرو هستید یا قصد خرید خودروی آفرود دارید برای دریافت اطلاعات کامل با ما همراه باشید.

ماشین آفرودی دارای ابعاد و انواع مختلفی است که بی‌تردید هر فردی در زمان خرید و اجاره خودرو بسته به معیار و علاقه‌ی خود یکی از این روش‌ها را انتخاب می‌کند. 

آفرود چیست؟

خودروی آفرود برای آفرود یا بیراهه نوردی off-road vehicle و دو چندان کردن لذت رانندگی در مکان‌های مختلف طبیعت از جمله جاده‌های پر از برف یا شن و ماسه‌ یا جاده‌های کوهستانی ساخته می‌شود تا همه بتوانند آرزوی رانندگی با خودروی شخصی در جاده‌های بدون آسفالت را برآورده کنند. در سواری با خودروهای آفرود می‌توانید مکان‌های بکر در دشت و کوه‌ها و… را پیدا کنید.

خودروهای آفرود با توجه به امکاناتی که دارند برای جاده و بزرگراه‌های معمولی اصلا مناسب نیستند؛ همچنین ناگفته نماند که خودروسازانِ مدل‌های آفرود به دلیل آسیب‌های زیست محیطی که این نوع ماشین‌ها مسبب اصلی آن هستند، با انتقاداتی زیادی مواجه‌اند.

ماشین آفرودی چه ویژگی‌هایی دارد؟

خودروهای آفرود به دلیل عبور از مسیرهای ناهموار، رودخانه یا گودال‌های پر از آب دارای شاسی بلند و مستقل، سیستم چهار چرخ محرک دو دیفرانسیلی، تایرهای پهن با ارتفاع مناسب از سطح زمین و آج‌های مخصوص و سپر کوچک (که در ارتفاع بالاتر نصب می‌شود) هستند که این سپرها باعث راحتی حرکت ماشین در ناهمواری‌ها می‌گردد.

عملیات هوادهی به موتور از طریق یک هواکش نصب شده در بالای خودروها، انجام می‌شود در نتیجه امکان نفوذ آب به درون موتور بسیار پایین است.

نکات مهم پیش از خرید ماشین آفرود

قبل از خرید یا اجاره‌ی ماشین‌های آفرود باید نکات مهم مربوط به این خودروها را بدانید تا بتوانید مناسب‌ترین و معقول‌ترین ماشین آفرود را انتخاب کنید. این نکات مهم عبارتند از:

بررسی قدرت و توان خودروی آفرود

ابتدا باید بررسی کنید که در چه حدی اهل سفر آفرودی هستید؟

به چه مکان‌هایی در مدت زمانی قرار است بروید؟

آیا اهل ریسک و رانندگی‌های طولانی در مسیرهای سخت و طاقت فرسا هستید؟ 

با پاسخ به این سوالات می‌توانید میزان قدرت و توان موتور ماشین را به فروشنده و شرکت‌های اجاره ماشین مانند سعادت رنت اعلام نمایید تا بهترین گزینه به شما ارائه شود.

بررسی و کارشناسی مدل‌ های کارکرده ماشین آفرود

این مورد را در زمان خرید بسیار جدی بگیرید زیرا خرید و فروش خودروی کارکرده در این حوزه رایج است این در حالی‌ست که خودروهای آفرود در معرض استهلاک و آسیب بالایی هستند که در زمان خرید نمونه‌های کارکرده نیاز به دقت بیشتر و کارشناسی متخصصان دارند. 

در زمان اجاره ماشین، متخصصان سعادت رنت خودروها را با دقت مورد کارشناسی قرار می‌دهند تا بدون مشکل ماشین آفرود در اختیار شما باشد در نتیجه می‌توانید مطمئن باشید که جای هیچ‌گونه نگرانی در رابطه با به وجود آمدن مشکل فنی برای شما باقی نمی‌گذاریم.

شناخت دقیق خصوصیات ماشین آفرود

شما باید بتوانید براساس نیاز خود خودرو انتخاب کنید؛ در ادامه بهترین خودروهای موجود در ایران را با امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی آنها معرفی خواهیم کرد:

تعمیرات راحت خودرو در آفرود

در زمان خرید باید به این نکته دقت کنید که به دلیل کم بودن تعداد خودروی آفرود در کشور قطعات یدکی تمام مدل‌ها به راحتی در دسترس نیستند و تعمیرات این خودروها در هر تعمیرگاهی انجام نخواهد شد. در نتیجه در زمینه‌ی نگهداری از ماشین‌های آفرودی نیز باید نهایت دقت را داشته باشید.

بهترین ماشین‌ های آفرود در بازار ایران

در ادامه بهترین ماشین‌های آفرود موجود در بازار ایران را معرفی می‌کنیم، با سعادت رنت همراه باشید:

تویوتا لندکروز VXR

همانطور که می‌دانید شرکت بزرگ تویوتا Toyota که همواره از بهترین و محبوب‌ترین تولیدکنندگان ماشین‌های آفرود در جهان محسوب می‌شود؛ حالا نام لندکروزش در بین بهترین خودروهای آفرود آن می‌درخشد.

 آخرین مدل این خودرو در سال ۲۰۱۲ وارد ایران شده است. این نسخه از امکاناتی نظیر موتور 6 سیلندر 4 لیتری، مانیتور ۸ اینچ، سنسور پارک جلو و عقب، سیستم ورود و استارت بدون کلید، ترمز پارک برقی، ۶ عدد ایربگ، سیستم تهویه‌ی اتوماتیک، فضای کابین بزرگ و عایق‌بندی عالی برخوردار است.

از معایب این خودرو می‌توان به هزینه‌ی بالای تعمیرات و نگهداری سخت آن اشاره کرد. با این حال در بین طرفداران خودروهای آفرود تویوتا لندکروز بسیار محبوب است.

تویوتا پرادو VXL

آخرین نمونه‌های این خودروی آفرود محبوب در جهان تویوتا پرادو VXL است که در سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ وارد ایران شدند. 

پرادو از کیفیت بالا در ساخت، موتور قوی با کشش بالا و گیربکس هماهنگ با موتور برخوردار است؛ همچنین این مدل ماشین دارای امکاناتی همچون دوربین جانبی در دو طرف، کرال کنترل و تعلیق سه حالته، مزیت موتور ۴ لیتری و ۶ سیلندر قوی و ارتفاع بالاست. 

بی‌شک پرادو به راحتی آماده‌ی پیمودن سخت‌ و طولانی‌ترین مسیرهاست؛ اما از معایب این خودرو می‌توان به بالا بودن هزینه‌ی نگهداری و پایین بودن کیفیت هندلینگ اشاره کرد.

ماشین آفرود کیا سورنتو

سورنتو Kia Sorento جزو ماشین‌های آفرودی‌ست که شاسی‌بلند شهری نیز به حساب می‌آید. بهترین مزیت سورنتو، همین خصوصیات آفرودی در کنار ویژگی‌های شهری آن است. با خرید یا اجاره‌ی سورنتو می‌توانید هم یک شاسی‌بلند خانوادگی در شهر داشته باشید و هم خودرویی آفرودی.

کیا سورنتو از سال ۲۰۰۷ وارد ایران شد و آخرین و بهترین نمونه‌ی آن مربوط به سال ۲۰۱۷ است. کیا سورنتو دارای طراحی مدرن و به‌روز است و به نسبت دیگر خودروهای هم رده‌ی خود قیمت مناسب‌تری هم دارد.

از معایب کیا سورنتو می‌توان به ارتفاع کم، جادار نبودن کابین و هندلینگ ضعیف آن اشاره کرد.

ماشین آفرود میتسوبیشی پاجرو

میتسوبیشی پاجرو Mitsubishi Pajero یک خودروی ژاپنی است که نام آن از دهه‌ی ۷۰ شمسی در بین بهترین ماشین‌های آفرود ایران به چشم می‌خورد. این خودرو دارای موتور قوی، عملکرد سیستم تعلیق فوق‌العاده‌ و استهلاک پایین است. 

اگر به دنبال خرید ماشین آفرود غیرلوکس هستید و از خودرو انتظار موتور قوی دارید میتسوبیشی پاجرو انتخاب مناسبی است.

نیسان رونیز، ماشین مناسب آفرود

خودروهای برند نیسان دارای قدرت مثال زدنی، کیفیت ساخت، دوام و استقامت خوب هستند. اگر به دنبال یک خودروی آفرود کم‌هزینه و جان‌‌سخت هستید، نیسان رونیز را به شما پیشنهاد می‌دهیم؛ اما اگر قصد عبور از مسیرهای ناهموار را برای مدت زمانی طولانی دارید، به دنبال خودروی رونیز نروید زیرا دارای ضعف در سیستم تعلیق خودرو و انتقال زیاد ضربات به داخل کابین است و شما را خسته و ناراحت خواهد کرد.

خودروی آفرود کیا موهاوی 

یکی از بهترین خودروهای آفرود موجود در بازار ایران، کیا موهاوی Kia Mojave است. کیا موهاوی در رده‌ی شاسی‌بلندهای متوسط طبقه‌بندی می‌شود و بین سال‌های ۹۰ تا ۹۴ در ایران وارد شد. از این مدل انتظاراتی مانند تویوتا لندکروز نباید داشته باشید! کیا موهاوی مناسب افرادی است که می‌خواهند خانوادگی به سفر بروند و در طبیعت گردش کنند.

مدل‌های دارای 6- 8 سیلندر ۴.۶ لیتری با طراحی جذاب و کابینی جادار هستند. از معایب این خودرو می‌توان به سیستم تعلیق آن که کمی خشک است و کیفیت ساخت کابینش که چندان بالا نیست، اشاره کرد.

تویوتا اف جی کروز

تویوتا اف جی کروز Toyota FJ Cruiser یکی دیگر از خودروهای آفرود پر طرفدار در ایران است که در سال ۲۰۰۶ به بازار جهانی عرضه شد و در سال ۲۰۱۱ توسط شرکت ایرتویا پا به بازار ایران گذاشت و مورد استقبال جوانان ایرانی علاقمند قرار گرفت.

تویوتا اف جی کروز دارای ۶ سیلندر و حجم موتوری برابر با ۴ لیتر است. موتور این خودرو قادر است ۲۷۰ اسب بخار قدرت و ۳۸۱ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند؛ همچنین، فرمان نرم این خودرو به همراه دیفرانسیل مجهز به قفل الکترونیکی و ارتفاع خوب این خودرو از سطح زمین، تویوتا FJ کروز را به خودرویی منحصربه‌فرد برای آفرود تبدیل کرده است.

تویوتا اف جی کروز به طور کلی کیفیت ساخت بالایی دارد و کابین آن جادار است.

تویوتا هایلوکس، ماشین آفرود محبوب ایرانیان

نسل هشتم تویوتا هایلوکس Hilux جزو پرطرفدارترین خودروهای آفرودی به حساب می‌آید که با موتور و جعبه دنده‌های مختلفی به بازارهای جهانی عرضه می‌شود. از موتورهای بنزینی ۴ سیلندر ۲ لیتری و ۶ سیلندر ۴ لیتری گرفته تا پیشرانه‌های دیزلی ۲.۵ لیتری توربوشارژ و موتورهای اینترکولر ۳ لیتری که قدرتشان از طریق گیربکس‌های ۵ و ۶ سرعته دستی و اتوماتیک به محور عقب یا چهار چرخ منتقل می‌شود.

تویوتا هایلوکس وارداتی در بازار ایران به موتور بنزینی ۲.۷ لیتری با قدرت ۱۶۴ اسب بخار و گیربکس دستی ۶ سرعته یا اتومات مجهز است؛ این موتور بنزینی در تویوتا پرادو هم استفاده شده است.

خودروهای پیشنهادی برای آفرود در ایران

در زیر لیست خودروهای پیشنهادی سعادت رنت برای آفرود را مشاهده خواهید کرد.

  • تویوتا پرادو Prado
  • تویوتا لندکروز Land Cruiser
  • تویوتا اف جی کروز FJ Cruiser
  • تویوتا فورچونر Fortuner
  • تویوتا هایلوکس Hilux
  • جیپ صحرا 
  • جیپ آهو
  • جیپ شهباز
  • وانت کاپرا
  • نیسان رونیز Nissan Roniz
  • نیسان پاترول Nissan Patrol
  • نیسان پیکاپ Nissan pickup
  • شورولت بلیزر Chevrolet Blazer
  • پیکاپ ریچ Pickup Rich
  • پیکاپ آمیکو آسنا Amico Asana pickup
  • پاژن
  • سانگ یانگ موسو SsangYong Muso
  • سانگ یانگ رکستون SsangYong Rexton
  • سانگ یانگ اکتیون SsangYong Action
  • سانگ یانگ کوراندوSsangYong Kurando 
  • پاجرو میتسوبیشیPajero Mitsubishi 
  • مرسدس بنز کلاس Mercedes Benz G Class G
  • رنجرور کلاسیک classic ranger
  • رنجرور ایووک Range Rover Evoque
  • سوزوکی گرند ویتارا Suzuki Grand Vitara

سخن آخر

شرکت سعادت رنت آماده اجاره‌ی انواع خودرو برای رسیدن به کویر در سراسر ایران، استانبول و دبی است. به راحتی با بررسی خودروهای موجود در وب‌سایت پیش‌رو یا حضور در نمایندگی‌های شهرهای مختلف می‌توانید اقدامات لازم برای کرایه ماشین را انجام دهید. 

قیمت اجاره ماشین در سعادت رنت با توجه به شرایط و مدل ماشین نسبت به دیگر شرکت‌های رنت ماشین بهتر است. در صورت بروز هرگونه مشکل، کافیست در هر ساعت از شبانه روز با همکاران مجموعه تماس بگیرید تا در کمترین زمان ممکن در کنار شما باشند و مشکلات به وجود آمده را برطرف کنند. شما چه خودرویی را برای آفرود می‌پشندید؟

با همکاران ما تماس بگیرید تا اطلاعات کامل را در اختیارتان قرار دهند. 

سوالات متداول

1- آیا سعادت رنت خودروی آفرودی برای اجاره دارد؟

خیر، اما می‌توانید برای رسیدن به مقصد از خدمات اجاره ماشین سعادت رنت استفاده کنید. 

2- تفاوت خودروهای معمولی با آفرودی در چیست؟

خودروهای آفرودی برای لذت سفر در طبیعت، جاده‌های پر از برف، شن و ماسه‌ای و کوهستانی ساخته شده‌اند.

(5.00)
:
نظر خود را بنویسید
نظرات