راهنمای کامل خرید سیم کارت در دبی

خرید سیم کارت دبی

 در سفر به دبی، اولین کاری که بهتر است انجام دهید، خرید سیم کارت دبی است؛ زیرا در سفر به دبی قطعاً به تماس تلفنی یا اینترنت نیاز خواهید داشت. خرید سیم کارت دبی و استفاده از بسته‌ی اینترنت اتصالات دبی بهترین راه برای برقراری تماس‌ خواهد بود. توصیه می‌کنیم قبل از سفر این راهنمای خرید سیم کارت و اینترنت دبی را مطالعه کنید و در این بخش به نحوه‌ی خرید و قیمت سیم کارت دبی اشاره می‌کنیم تا بتوانید به راحتی با خرید سیم کارت دبی با دوستان و خانواده خود در ارتباط باشید.

اجاره خودرو در دبی با سعادت رنت

انواع سیم کارت در دبی

برای اینکه بتوانید در دبی سیم کارت فعال کنید باید یکی از اپراتور‌های اصلی شهر را انتخاب کنید. در دبی دو اپراتور اصلی وجود دارد: اپراتور اتصالات و اپراتور دو موبایل که جزئیات هر یک را برای شما در ادامه توضیح خواهیم داد. هر دو اپراتور طرح‌های مختلفی برای تماس، پیامک و بسته‌های اینترنتی ارائه می‌دهند. این سیم‌کارت‌ها در فرودگاه دبی و مراکز خرید بزرگ شهر در دسترس هستند.

توجه کنید در زمان تماس با هر کدام از این دو اپراتور پیش شماره‌ سیم کارت دبی 971 است و فقط تفاوت در ارائه‌ی نوع سرویس و قیمت سیم کارت خواهد بود. قیمت اینترنت در دبی بسته به نوع اپراتور، حجم مد نظر و زمان مورد نیاز مشخص خواهد شد. 

اپراتور سیم کارت اتصالات دبی

مسافرانی که به دبی سفر می‌کنند به دلیل هزینه‌های مقرون‌به‌صرفه و محدوده‌ی پوشش بیشتر، اولین انتخابشان برای خرید سیم کارت دبی اپراتور اتصالات است. اپراتور اتصالات یکی از بزرگ‌ترین اپراتور‌های سیم کارت در دبی است که برای شما اینترنت همراه را نیز تامین خواهد می‌کند. این سیم‌کارت‌ها از اینترنت ۲G، ۳G، ۴G و LTE پشتیبانی می‌کنند.

مهم‌ترین مزیت اپراتور اتصالات نسبت به دیگر اپراتورها این است که بسته‌های اعتباری آن تقریباً در هر فروشگاهی از شهر وجود دارد و قیمت آن نسبت به دو موبایل مناسب‌تر است. در کنار دو ویژگی نام‌برده‌شده باید گفت که اتصالات پوشش شبکه‌ای بسیار خوبی دارد و تقریباً در همه‌ی نقاط دبی می‌توان از پوشش و آنتن‌دهی مناسب اتصالات استفاده کرد.

سیمکارت دبی

کد‌های مورد نیاز برای سیم‌کارت اپراتور اتصالات در دبی

  • برای شارژ سیم کارت از کد *۱۲۰*# استفاده کنید.
  • برای اینکه بدانید چقدر از اعتبار حساب شما مانده است، از کد *۱۲۱# استفاده کنید.
  • بعد از خرید سیم کارت دبی، برای اینکه بدانید سیم‌کارت شما فعال شده یا نه از کد *۱۴۰# استفاده کنید.

اپراتور دو موبایل در دبی

در دبی رقابت تنگاتنگی بین دو اپراتور اتصالات و دو موبایل وجود دارد. اپراتور دو موبایل مانند اتصالات از انواع اینترنت‌های پرسرعت پشتیبانی می‌کند. تنها تفاوتی که دو موبایل با دیگر اپراتورها دارد طرح فروشی است که برای آن در نظر گرفته‌اند. این اپراتور برای فروش سیم‌کارت دو طرح جداگانه دارد که شامل سیم کارت پرداخت در لحظه و سیم کارت توریست است.

قیمت سیم کارت امارات از اپراتور دو موبایل برای طرح توریستی ۷۵ درهم بوده و ۹۰ روز اعتبار دارد. این سیم‌کارت دارای ۲۰۰ مگابایت اینترنت و بیست دقیقه مکالمه‌ی بین‌المللی رایگان به مدت هفت روز است. قیمت طرح پرداخت در لحظه ۵۵ درهم بوده و بیست دقیقه مکالمه‌ی بین‌المللی رایگان به مدت یک روز دارند.

برای خرید سیم کارت دبی دو موبایل می‌توانید به نمایندگی‌های مجاز اپراتور دو موبایل یا سایر فروشگاه‌های معتبر فروش سیم کارت مراجعه کنید.

اپراتور دو موبایل در دبی

نکات تکمیلی خرید سیم کارت در دبی

نکات تکمیلی خرید سیم کارت در دبی را در ادامه توضیح خواهیم داد:

  • برای خرید سیم کارت در دبی نیاز به ارائه‌ی مدرک خاصی نیاز نیست و تنها ارائه‌ی اصل و کپی پاسپورت یا ویزای اقامتی دبی به فروشندگان کافیست.
  • برای هر یک از اپراتورها تعرفه‌ی استفاده از اینترنت همراه، به ازای یک مگابایت یک درهم است.
  • کد دستوری جهت اطلاع از باقیمانده‌ی موجودی در سیم‌کارت اتصالات *۱۲۱# و در سیم‌کارت دو موبایل *۱۳۵# است.
  • دیتای خریداری شده روی سیم کارت در دبی به مدت سی روز و در ۶۶ کشور جهان اعتبار دارد.
     

خرید سیم کارت مجازی امارات

این سیم کارت فاقد پوکه است و فقط یک شماره به صورت اینترنتی در اختیار خریدار قرار داده می‌شود و بیشتر برای فعالیت‌هایی که در ایران تحریم است مورد استفاده قرار می‌گیرد و به همین خاطر نزد ایرانیان محبوب است. از این سیم کارت برای ایجاد اکانت در شبکه‌های اجتماعی نیز می‌توان استفاده کرد. این سیم کارت‌ها غیر قانونی نیستند و می‌توانید به صورت یکبار مصرف و اجاره‌ی چند ماهه آنها را درخواست دهید و استفاده کنید. سم کارت مجازی امارات از نظر قیمتی بسیار پایین‌تر از سیم‌کارت‌های پوکه دار هستند. 

قیمت رومینگ در امارات چقدر است؟

زمانی که به خارج از کشور سفر می‌کنید یکی از اولین مواردی که ذهنتان را مشغول می‌کند، سیم کارت و نحوه‌ی برقراری تماس با ایران است؛ در چنین موقعیتی سرویس رومینگ برای شما بسیار کارآمد خواهد بود. سرویس رومینگ به شما این امکان را می‌دهد تا در زمان سفر به خارج از ایران از سیم کارت ایرانی خود استفاده و با آن تماس گرفته و پیامک ارسال کنید. نکته‌ای که در این بخش به آن می‌پردازیم قیمت رومینگ در امارات است. 

محاسبه‌ی قیمت رومینگ بر اساس دقیقه انجام می‌گیرد؛ یعنی فرقی ندارد که شما ۱۰ ثانیه صحبت کنید یا ۵۹ ثانیه، در هر حالت هزینه‌ی یک دقیقه از حساب شما کسر می‌شود.

هزینه رومینگ همراه اول در دبی به شرح زیر است:

  • هزینه‌ی مکالمه با ایران (دقیقه) در سیم ‌کارت همراه اول در حالت رومینگ: 91.000 تومان
  • تعرفه‌ی مکالمه‌ی دریافتی در حالت رومینگ همراه اول: 70.000 تومان
  • هزینه‌ی مکالمه‌ی داخلی در زمان رومینگ در سیم‌کارتهای همراه اول: 91.000 تومان
  • هزینه‌ی ارسال پیام کوتاه سیم کارت همراه اول در حالت رومینگ در دبی: 25.000 تومان
  • خرید بسته‌ی اینترنت رومینگ همراه اول در امارات: 60.000 تومان

نحوه فعال سازی رومینگ همراه اول در خارج از کشور

برای استفاده از سیم کارت همراه اول در دبی در حالت رومینگ می‌توانید یکی از سه روش زیر را امتحان کنید: 

1- شماره گیری **10*29# که در این حالت پیامکی ارسال خواهد شد و در آن می‌توانید فعال سازی حالت رومینگ یا غیر فعال شدن را مشخص کنید. 

2- ارسال عدد 29 از طریق پیامک به سرشماری 10 که سرویس رومینگ را برای شما فعال خواهد کرد.

3- شماره‌گیری کد دستوری #6*1* که برای خط شما پیامکی ارسال خواهد شد و طریق آن می‌توانید حالت رومینگ را فعال کنید. 

هزینه رومینگ سیم کارت ایرانسل در دبی به شرح زیر است:

  • مکالمه‌ی داخلی (تومان) ۴۹۰۰
  • مکالمه با ایران (تومان) ۹۹۰۰
  • دریافت مکالمه (تومان) ۶۹۰۰
  • ارسال پیامک (تومان) ۲۷۰۰
  • اینترنت (به ازای هر مگابایت) ۳۰۰۰

نحوه‌ی فعال سازی رومینگ ایرانسل در خارج از کشور

معمولا کسانی که سیم‌کارت ایرانسل دارند به محض خروج از کشور، سیم کارت آنها به صورت خودکار به حالت رومینگ تبدیل خواهد شد. اگر ایرانسل دارید و این اتفاق رخ نداد گوشی را خاموش و روشن کنید و کد دستوری *۱۱۱۱*۱# را شماره گیری کنید. در این زمان پیامکی با محتوای فعال شدن رومینگ دریافت خواهید کرد.

از کجا سیم کارت دبی بخریم؟ 

برای خرید سیم کارت دبی می‌توانید از فرودگاه، سوپرمارکت‌های شهر دبی و حتی لابی هتل‌های دبی اقدام کنید و نگران نباشید خرید سیم‌ کارت در دبی کار آسانی است. اگر ساکن دبی هستید با کارت شناسایی امارات و اگر مسافر دبی هستید با ویزا و پاسپورت خود از فرودگاه بین‌المللی دبی یا مراجعه به یکی مراکز خرید، سیم کارت را بخرید.

البته شما می‌توانید برای خرید سیم کارت امارات در ایران از فرودگاه امام خمینی اقدام کنید. سیم کارت در همه جای دبی قابل‌دسترس است و نمایندگی‌های هر دو اپراتور در بیشتر مراکز خرید موجود هستند. برای رجیستر و شارژ سیم کارت از فروشنده بخواهید این کار را برای شما انجام دهد.

خرید سیم کارت دبی در فرودگاه امام خمینی

در صورتی که مایل به خرید سیم کارت امارات در ایران هستید، می‌توانید خرید سیم کارت دبی را در فرودگاه امام خمینی انجام دهید. برای خرید سیم کارت امارات در دبی کافیست مدارکی همچون پاسپورت، ویزا و مدارک شناسایی همراه داشته باشید و در همان جا خرید خود را انجام دهید. بهتر است خرید سیم‌کارت دبی را به فرودگاه‌ های دبی موکول کنید زیرا در آنجا سیم کارت به صورت رایگان در اختیارتان قرار می‌گیرد. 

همه چیز درباره سیم کارت رایگان در فرودگاه دبی

حاکمان دبی برای رفاه مسافران در زمان ورود، یک سیم کارت رایگان با اعتبار ۲۰ روزه به آنان هدیه می‌دهند. این سیم کارت دارای ۲۰ مگابایت اینترنت رایگان و ۳ دقیقه مکالمه است. پس از اتمام شارژ و اینترنت این سیم‌کارت‌ها را می‌توانید با شماره‌گیری کد *۱ ۲۲# شارژ کنید. برای فعال‌سازی این سیم‌کارت‌ها نیز با همین کد آن را فعال کنید؛ تنها نکته‌ این است که سیم‌کارت‌ها فقط به افراد بالای ۱۸ سال تعلق می‌گیرد. 

استفاده از سیم کارت امارات در ایران

چه اقدام به خرید سیم کارت دبی در تهران کنید چه در دبی آن را بخرید، مدت اعتبار آن در ایران 20 روز تا 3 ماه است که پس از آن سیم کارت می‌سوزد. در این مدت می‌توانید از حالت رومینگ سیم کارت استفاده کنید. در صورتی که به دبی سفر کردید مدت زمان استفاده از این سیم‌کارت افزایش خواهد یافت و دیرتر به زمان انقضا نزدیک خواهد شد. 

خرید سیم کارت بین المللی 

اگر جزو افرادی هستند که زیاد سفر می‌کنید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما برای خرید سیم کارت بین المللی اقدام کنید تا بدون ایجاد مشکل به هر جای دنیا که سفر کردید، بتوانید با دوستان و خانواده خود با قیمتی بسیار مناسب تر در ارتباط باشید. این سیم کارت‌ها در ایران آنتن ندارند و قابل استفاده نیستند، اما در بسیاری از کشورها قابل استفاده هستند. پیشنهاد می‌کنیم اگر برای مدت زمان طولانی‌تری می‌خواهید در کشور یا شهری خارجی نظیر دبی بمانید از سیم‌کارت‌های محلی آنها استفاده کنید. این سیم کارت‌ها را می‌توانید از طریق ویزا و مستر کارت شارژ کنید. 

سخن آخر

در این بخش با انواع سیم‌کارت‌های دبی آشنا شدید و اینکه برای خرید سیم کارت دبی به کجا باید مراجعه کنید را بیان کردیم. خرید سیم کارت دبی بسیار آسان بوده و خدمات ویژه‌ای را برای شما به ارمغان خواهد آورد. در کنار خرید سیم کارت، خدمات دیگری نیز مانند اجاره خودرو در فرودگاه وجود دارد که در صورت نیاز می‌توانید از آن استفاده کنید. قیمت اجاره خودرو در دبی نسبت به تاکسی تا حدودی مناسب‌تر است. در کنار خرید سیم کارت دبی حتماً به یاد رفت‌وآمد خود در این شهر باشید.

سؤالات متداول

خرید سیم کارت دبی در ایران امکان‌پذیر است؟ 

بله، شما می‌توانید برای خرید سیم کارت دبی در ایران مدارک لازم را در فرودگاه امام خمینی همراه داشته باشید تا بتوانید سیم کارت دبی را خریداری کنید.

سیم کارت Du امارات چیست؟

این سیم کارت برای اپراتور دو موبایل بوده و جزو سیم کارت توریستی است و می‌توانید آن را در هنگام ورود به‌صورت رایگان از پلیس گذرنامه دریافت کنید که شامل ۲۰ مگابایت اینترنت و سه دقیقه مکالمه رایگان است.

(5.00)
:
نظر خود را بنویسید
نظرات