برج های دبی، معرفی با آدرس و عکس

برج های دبی

دبی شهر بناهای باشکوه، از بلندترین ساختمان جهان تا اولین هتل 7 ستاره است. معماری در دبی چیزی جز شگفتی نیست. در این شهر ساختمان‌هایی با معماری و سبک‌های منحصربه‌فرد می‌توان مشاهده کرد که در هیچ جای دیگری یافت نمی‌شود. نمایشی برای به‌رخ‌کشیدن ثروت. همین موضوع باعث شده تا برخی از ساختمان‌ها با بلندتر شدن تا حد ممکن، مرزهای معماری را جابه‌جا کنند.

با این توصیفات پیشنهاد می‌کنیم که در سفر خود تماشا و بازدید از برج‌ های دبی را فراموش نکنید. در این بخش می‌خواهیم نگاهی به برترین و معروف‌ترین برج‌ های دبی بیاندازیم. عکس برج‌ های دبی به همراه آدرس آنها در این راهنما آورده شده است تا در زمان سفر بتوانید این سازه‌های بی‌نقص را مشاهده کنید. 

  • برج خلیفه 
  • برج العرب
  • برج العالم 
  • برج پرنسس
  • برج‌های امارات جمیرا
  • برج کایان 
  • برج الماس
  • برج الیت رزیدنس
  • هتل آتلانتیس نخل دبی
  • دبی مال

برج خلیفه دبی بلندترین برج دنیا 

برج خلیفه (Burj Khalifa) مشهور و بلندترین برج دبی، با ارتفاع 828 متر از سطح زمین به‌ عنوان بلندترین ساختمان جهان شناخته می‌شود. در میان تمامی برج‌ های دبی، برج خلیفه را می‌توان نماد اصلی دبی دانست.

کار ساخت این برج از سال 2004 آغاز و در سال 2010 به پایان رسید. این برج دارای 163 طبقه بوده که ورود به آن برای عموم آزاد است. طراح برج خلیفه دبی یک معمار آمریکایی بسیار مشهور به نام ادرین اسمیت (Adrian Smith) بود که عضو یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین شرکت‌های طراحی دنیاست. 

این برج ترین‌های زیادی دارد که از مهمترین آنها می‌توان به مرتفع‌ترین رستوران دنیا، بلندترین برج جهان و سریع‌ترین آسانسور دنیا اشاره کرد. برج خلیفه دارای ساختمان‌های اداری، مسکونی، هتل، مرکز خرید و رستوران است.

معروف‌ترین هتل دبی، هتل آرمانی دبی است که با ورودی خصوصی و در طبقه‌ی 162 برج خلیفه دبی قرار دارد.

برج خلیفه دارای یک رستوران شیک و لوکس به نام اتمسفر است که از گرانترین رستوران‌های امارات متحده عربی به شمار می‌رود. 

نکته جالب معماری برج این است که اگر عکس برج خلیفه را از بالا مشاهده کنید، شکلی شبیه به نماد شرکت بنز می‌بینید. در برج خلیفه دبی 160 واحد مسکونی وجود دارد که ساکنان آن‌ همه از ثروتمندان دبی هستند. بخش تفریحی برج یک سکوی بازدید است که در ارتفاع 555 متری واقع شده که ورود به آن برای عموم آزاد بوده اما بازدید از آن نیاز به پرداخت هزینه دارد.

مقاله پیشنهادی: راهنمای 10 تفریح برتر و جذاب دبی در 2023

قیمت بلیط ورودی برج خلیفه دبی

  • طبقه 124 و 125 بخش اسکای یا آسمان برج خلیفه: 159 درهم
  • طبقات 124، 125 و 148 یا همان بخش اسکای یا آسمان برج خلیفه برای بزرگسالان: 500 درهم 
  •  کودکان 4 تا 12 سال 119 درهم 
  • قیمت بلیط پنت‌هاوس برج خلیفه: 224 درهم
  • توجه داشته باشید که بلیط‌های برج خلیفه برای ساعات غیر پربازدید (09:30 – 15:30، 19:00) ارزان‌تر از بلیط‌های ساعات پربازدید (16:00 – 18:30) هستند.

زمان بازدید از برج خلیفه در دبی

زمان بازدید از سکوی تماشای برج خلیفه (At the Top) از ساعت 8:00 صبح تا 6:00 بعد از ظهر در تمام روزهای هفته است. ورود از ساعت 15:00 تا 15:30 محدود خواهد بود. 

ساعات کاری سکوی رصد برج خلیفه از 5:30 صبح به بعد بوده و در روزهای جمعه و شنبه باز است.

مقاله پیشنهادی: جاهای دیدنی دبی | بهترین مکان های دیدنی دبی + قیمت و آدرس

آدرس برج خلیفه دبی

برای مراجعه به برج خلیفه باید به مرکز شهر دبی بلوار شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، برج خلیفه دبی بروید.

برج خلیفه دبی

برج العرب در دبی

برج العرب (Burj Al Arab) را می‌توان در لیست برج‌های معروف دنیا جای داد. برج العرب دبی در 280 متری ساحل جمیرا در یک جزیره‌ای مصنوعی واقع شده است. این برج چهارمین هتل بلند جهان، لوکس‌ترین و اولین هتل 7 ستاره در دنیا به‌ حساب می‌آید. 

ساخت این هتل زیبا در سال 1994 با همکاری بیش از 2000 کارگر آغاز شد و علاوه بر آن، بیش از 250 طراح از دبی، ایالات متحده و بریتانیا طراحی این سازه را بر عهده داشتند.

این برج 14متر از برج ایفل پاریس بلندتر و جزو محبوب‌ترین برج‌های دبی بین گردشگران است. کاربری این برج هتل بوده و جزو لوکس‌ترین و گران‌ترین هتل‌های دبی محسوب می‌شود. اگر بخواهید در هتل برج العرب اقامت داشته باشید هزینه آن از شبی 1000 دلار آغاز می‌شود.

مقاله پیشنهادی: بهترین هتل‌های دبی

امکانات و تفریحاتی که در برج‌ العرب به چشم می‌خورد شامل:

سالن غذاخوری سلطنتی الایوان، رستوران آسیایی جان‌سوی Junsui، رستوران‌های باب الایام، مجلس البحار، صحن اددار Sahn Eddar، سالن رقص الفلک، باغ مارینا، آمفی تئاتر السوان Assawan و کتابخانه‌ی دیوانیا، استخری رو باز در طبقه‌ همکف، ساحلی اختصاصی در خشکی اصلی و پارک آبی به نام وایلد وادی است. در صفحه‌ی پارک‌های آبی دبی می‌توانید بیشتر در رابطه با پارک آبی وایلد وادی اطلاعات به دست بیاورید.

قیمت بلیط ورودی برج العرب دبی

رایگان

آدرس برج العرب دبی

امارات متحده عربی، دبی، شارع جمیرا، ام سقیم 3 

برج العرب

برج العالم دبی

برج العالم (Burj Al Alam) یکی دیگر از برج‌های دبی با شاهکار معماری فوق‌العاده است که ارتفاع آن به 510 متر می‌رسد. این برج دارای 108 طبقه بوده و معماری آن شبیه به گل است.

ساخت این برج از سال 2006 آغاز شد؛ اما هنوز به دلیل مشکلات مالی به اتمام نرسیده است. بدون شک بعد از اتمام کار این برج جزو مهم‌ترین و خاص‌ترین برج‌ های دبی که معماری خاص آن چشم هر بیننده‌ای را به خود جذب می‌کند، خواهد بود.

 کاربری این برج مختلف بوده که شامل تجاری و اداری، رفاهی و تفریحی برای عموم مردم است. در این برج هتلی پنج ستاره، پارکی با عنوان «پارک آسمان» و حمام سنتی ترکی نیز وجود دارد.

قیمت بلیط ورودی برج العالم دبی

رایگان

آدرس برج العالم دبی

امارات متحده عربی، دبی، خلیج تجاری دبی، خیابان شیخ زاید

برج العالم دبی

برج پرنسس دبی

برج پرنسس (Princess Tower) یا برج الامیره با ارتفاع 414 متر جزو بلندترین برج‌های دنیا محسوب می‌شود. این برج دارای 101 طبقه بوده که همراه با استخر، زمین‌بازی کودک، سالن بدنسازی، سونا، پارکینگ و فرودگاه است.

بنر اجاره خودرو در فرودگاه دبی

برج پرنسس از شاهکارهای معماری دبی است که از لحاظ ارتفاع در رده بیست و پنجم برج‌های بلند جهان قرار دارد. این برج بلند قامت دارای 736 واحد، پارکینگی با گنجایش 957 بوده و فقط کاربرد مسکونی دارد. ساخت برج پرنسس از سال 2006 توسط توسعه دهنده آن هلدینگ تامر Tameer Holdings آغاز و در سال 2012 به پایان رسید و تحویل داده شد.

جالب‌ترین نکته در مورد برج این است که دارای ۱۰۱ طبقه در سطح زمین و ۶ طبقه در زیرزمین است.

قیمت بلیط ورودی برج پرنسس دبی

رایگان 

آدرس برج پرنسس دبی

دبی، منطقه مارینا روبروی کلوپ بین‌المللی مارینا دبی 

برج پرنسس دبی

برج ‌های امارات جمیرا در دبی

برج‌های امارات جمیرا دبی (Jumeirah Emirates Towers) در واقع دو برج دوقلو هستند که یکی از آنها کاربرد اداری داشته و دیگری هتل جمیراست. برج‌ها دارای شکل مثلث متساوی الاضلاع بوده و پوششی از پانل‌های آلومینیومی نقره‌ای با شیشه‌های بازتابنده مس و نقره‌ای هستند.

ساخت برج‌ها در سال 1996 آغاز و در سال 2000 به‌صورت رسمی افتتاح شد. یکی از ویژگی‌های این دو برج بلندتر بودن یکی از آنها است. ارتفاع یکی از برج‌ها 354 متر و دیگری 309 متر بوده و دارای پنجاه و شش طبقه و 400 اتاق و سوییت لوکس و مبله هستند. 

اطراف این برج انواع رستوران‌ها و مراکز خرید گوناگون قرار دارد که جذابیت ورود به برج هتل جمیرا را برای گردشگران بیشتر می‌کند.

هزینه بازدید از برج های امارات جمیرا

رایگان

آدرس برج های امارات جمیرا

برج‌های جمیرا امارات در جاده‌ی شیخ زاید بین مرکز همایش‌های بین‌المللی دبی و سالن‌های نمایشگاه و DIFC دبی واقع شده است.

برج ‌های امارات جمیرا در دبی

برج کایان دبی

اگر نقشه دبی را مشاهده کنید، می‌توانید برج‌های معروف زیادی را با معماری‌های عجیب ببینید. برج مارپیچ کایان (cayan Tower) یکی از این شگفت انگیزترین معماری‌ها را در بین برج‌های دبی دارد. این برج به‌صورت پیچ خورده طراحی شده و دارای زاویه‌ی 90 درجه بوده، به‌گونه‌ای که هرکسی که برای اولین‌بار شکل پیچ‌خورده برج را می‌بیند گوشی خود را برداشته و شروع به‌عکس گرفتن می‌کند. 

ارتفاع برج 306 متر بوده و کاربری آن کاملاً مسکونی است. برج کایان در 75 طبقه ساخته شده و تمام ۴۹۵ واحد آپارتمان آن مجهز هستند. ساخت این سازه 7 سال زمان برده است. 

شکل مارپیچ بنا باعث شده که فضای داخلی از نور مستقیم خورشید محافظت شود و در عین حال تاثیر بادهای شدید را نیز کاهش دهد. یکی از نکات جالب برج معلق بودن برخی از قسمت‌های آن است، در واقع این قسمت‌ها روی پایه اصلی برج قرار ندارند.

قیمت بلیط ورودی برج کایان دبی

رایگان 

آدرس برج کایان دبی

برج کایان که در مارینا دبی واقع شده است.

برج کایان دبی

برج الماس دبی

برج الماس (Diamond Tower) بعد از برج خلیفه بلندترین ساختمان اداری در دبی است. این برج در یک جزیره مصنوعی در وسط دریاچه جمیرا ساخته شده است. 5 سال ساخت آن طول کشید و در سال 2009 با هدف کاربرد تجاری به‌صورت رسمی افتتاح شد. 

برج الماس دبی دارای ارتفاع 306 متر و 73 طبقه است. این برج جزو بلندترین برج‌های دبی شناخته می‌شود. با اینکه این برج کاملا اداری است؛ اما گردشگران نیز می‌توانند از این برج دیدن کنند. به همین دلیل امکاناتی برای بازدید‌کنندگان نیز در آن در نظر گرفته شده است. 

قیمت ورودی برج الماس دبی 

رایگان

آدرس برج الماس دبی

دبی، منطقه مارینا روبروی کلوب  بین‌المللی مارینا دبی، کنار برج پرنسس

برج الماس دبی

برج الیت رزیدنس دبی

برج الیت رزیدنس (Elite Residence Tower) با ارتفاع ۳۸۰ متر، جزو معروف‌ترین برج‌های دبی است. این برج چشم‌اندازی به‌سوی جزیره نخل جمیرا دارد. برج الیت رزیدنس کنار برج پرنسس واقع شده و شامل 86 طبقه روی زمین و 4 طبقه زیر زمین است.

برج 4 ستاره الیت رزیدنس برای مسافران و میهمانان خود خدمات و امکانات متنوعی را شامل استخر لوکس، سالن بدن‌سازی با امکانات متنوع، پارکینگ با ظرفیت ۷۸۸ اتومبیل، ۱۲ آسانسور پرسرعت و… در نظر گرفته است. فاصله‌ی این سازه با فرودگاه بین‌المللی دبی در حدود ۲۸ دقیقه است.

قیمت بازدید از برج الیت رزیدنس

رایگان

آدرس برج الیت رزیدنس

لیت رزیدنس، دبی مارینا، دبی، امارات متحده عربی

برج الیت رزیدنس دبی

هتل آتلانتیس پالم دبی

شما در هتل آتلانتیس دبی (Atlantis Palm Dubai Hotel)، اقامت در یکی از لوکس‌ترین هتل‌های جهان را تجربه خواهید کرد. برج آتلانتیس فقط کاربری هتل داشته و در قلب پالم جمیرا واقع شده و یک ساحل اختصاصی برای خود دارد. 

این هتل 5 ستاره عنوان اولین هتل مجلل در مجمع الجزایر را به خود اختصاص داده است. معماری این هتل افسانه‌ای است به گونه‌ای که می‌توانید در آن چند عنصر عربی را مشاهده کنید. اقامت در آتلانتیس پالم ممکن است کمی گران باشد، اما ارزش آن را دارد.

هتل آتلانتیس حدود 1500 اتاق در دو برج غربی و شرقی دارد که از طریق سوئیت رویال بریج به هم متصل می‌شوند. این هتل مجلل دارای پارک آبی آکواونچر و آکواریوم محبوب لاست چمبرز Lost Chambers است که بیش از 65000 گونه دریایی از جمله ماهی‌ و کوسه‌ها را در خود جای داده است.

قیمت بلیط ورودی هتل آتلانتیس نخل دبی

رایگان

آدرس هتل آتلانتیس نخل دبی

امارات عربی، دبی، پالم جمیرا، خیابان کرسنت

هتل آتلانتیس پالم دبی

دبی مال دبی 

دبی مال (Dubai Mall) با مساحت کلی ۱,۱۱۴,۸۳۶ متر مربع به اندازه بیش از 50 زمین فوتبال یکی از بزرگترین مراکز خرید در جهان است. 

این مرکز خرید توسط شرکت خواص عمار (Emaar Properties) ساخته و در سال 2008 افتتاح شد. مرکز خرید دبی مال به‌عنوان یک ساختمان معروف در دبی مجاورت برج خلیفه واقع شده است و سالانه 80 میلیون گردشگر از آن بازدید می‌کنند و به دلیل شهرت و معماری جذاب آن در این فهرست نام آن را آوردیم.

این مرکز خرید در کنار کاربری تجاری دارای آکواریوم، یک هتل مجلل با 250 اتاق، یک پیست یخی، دو فروشگاه بزرگ و بیش از 200 فروشگاه F&B است. 

قیمت بلیط ورودی دبی مال 

رایگان 

آدرس دبی مال دبی 

امارات عربی، دبی، مرکز شهر دبی

دبی مال دبی 

جمع‌بندی

در اینجا شما را با معروف‌ترین و مشهورترین برج‌های دبی آشنا کردیم. در سفر خود به دبی تماشای این برج‌های لوکس و مشهور دبی را از دست ندهید، زیرا ممکن است بعد از سفر پشیمان شوید که چرا معماری خاص و عجیب این برج‌ها را از نزدیک مشاهده نکردید. از آنجایی که اغلب مسافران در زمان اقامت دبی با محدودیت زمانی روبه‌رو هستند و تعداد این برج‌ها هم کم نیست پیشنهاد ما به شما اجاره ماشین در دبی است تا به‌راحتی بتوانید در کمترین زمان ممکن از این برج‌های زیبا با کمترین هزینه دیدن کنید. در سفر خود به دبی بازدید از این برج‌های خارق‌العاده را از دست ندهید.

سؤالات متداول

• برج خلیفه دبی چند متر است؟

برج خلیفه دارای 828 متر ارتفاع از سطح زمین است.

• معروف‌ترین سه برج دنیا کدامند؟

برج ایفل، برج خلیفه و کج پیزا جزو معروف ترین برج های دنیا هستند.

نام برج های دبیارتفاع
828
برج العرب280
برج الماس306
ساختمان دبی مال

(5.00)
:
نظر خود را بنویسید
نظرات