بهترین زمان سفر به استانبول

بهترین زمان سفر به استانبول

استانبول یکی از زیباترین شهرهای جهان است که سالانه افراد بسیاری به منظور مهاجرت یا بازدید از جاذبه‌های گردشگری به این شهر سفر می‌کنند. یکی از سوالات متداول افراد پیش از سفر به ترکیه، این است که بهترین زمان سفر به استانبول چه موقع است؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که بر اساس هدفی که برای سفر به این شهر دارید، بهترین زمان سفر به استانبول، می‌تواند متفاوت باشد.

استانبول در زمان‌های مختلف سال، مزایایی برای سفر دارد که پیشنهاد می‌کنیم پیش از سفر خود حتماً به آن توجه کنید. از نظر برخی گردشگران از بهترین زمان های سفر به استانبول، فصل تابستان است. در این فصل با‌توجه‌به گرمای هوا، مسافران می‌توانند در ساحل‌های این شهر حضور یافته و از تفریحات مهیج آبی لذت ببرند. اما این موضوع دلیلی بر مناسب نبودن سفر به آن در فصل‌های دیگر سال نیست. در ادامه همراه ما باشید تا با‌توجه‌به هدف خود از سفر به این شهر، بهترین زمان سفر به استانبول را دریابید.

بهترین زمان سفر به استانبول ترکیه به تفکیک فصل و ماه

استانبول در هر فصل و ماه، مزایایی برای سفر دارد؛ بسته به اینکه هدف افراد از سفر به استانبول چه باشد؛ بهترین فصل و زمان سفر به استانبول می‌تواند متفاوت باشد. مثلا استانبول در ماه آخر هر فصل، تخفیفات ویژه‌ای برای خرید می‌گذارد و برای خرید مناسب است یا مثلا فصل بهار و پاییز هوای مطلوب‌تری برای استانبول گردی دارد؛ اما فصل تابستان، بهترین زمان سفر به استانبول از نظر تفریحات ساحلی و آبی است. فصل زمستان با وجود زمان تخفیفات بلک فرایدی استانبول، بهترین زمان سفر ارزان به استانبول است و کمی خلوت‌تر است.

در ادامه با تفکیک فصل و ماه‌های سال، به‌صورت جزئی‌تر به بررسی بهترین فصل و زمان سفر به استانبول با‌توجه‌به ترجیحات شما می‌پردازیم؛ با ما همراه باشید.

بهترین فصل سفر به استانبول برای گردش در هوای مطلوب؛ بهار 

فصل بهار به دلیل داشتن هوایی مطلوب و دلپذیر، بهترین زمان سفر به استانبول برای گردشگری، گشت‌وگذار و بهره‌مندی از جشنواره‌های متنوع آن است. آب‌وهوا در این فصل ملایم و مطبوع بوده و دمای هوا به سمت گرم‌شدن می‌رود. در این فصل می‌توانید از جاذبه‌های گردشگری بسیاری بازدید کرده و سفر خوشی را برای خود رقم بزنید. 

فصل بهار بهترین زمان سفر به ترکیه از نظر آب‌وهوا است؛ زیرا در این فصل خبری از گرمای تابستان و سرمای زمستان نخواهد بود. با سفر به استانبول در این فصل می‌توانید شاهد طبیعتی زیبا و گل‌هایی رنگارنگ باشید. استانبول شهری برای تفریح و گردش است که نباید بازدید از بناهای تاریخی، پارک‌ها و شهربازی‌های متعدد، پل‌های زیبا و دیگر جاذبه‌های گردشگری را به‌هیچ‌عنوان از دست بدهید.

سفر به استانبول در بهار

بهترین زمان سفر به استانبول در هوای بارانی؛ فروردین

اگر تصمیم به سفر به استانبول در روزهای اولیه سال شمسی یعنی ماه فروردین را گرفته‌اید؛ بدانید که با روزهایی بارانی مواجه خواهید شد؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که لباس‌های گرم خود را در این سفر فراموش نکنید.

در این ماه می‌توانید شاهد برنامه‌هایی چون کنسرت هنرمندان ایرانی، فستیوال فیلم کوتاه آکبانک، جشنواره جاز استانبول، فستیوال بین‌المللی رقص، جشنواره قهوه، جشنواره تئاتر، جشنواره لاله و... بوده و سفری به‌یادماندنی را رقم بزنید.

بهترین زمان سفر به استانبول برای بازدید از طبیعت و جاذبه‌ها؛ اردیبهشت

با آغاز اردیبهشت‌ماه، کم‌کم هوای استانبول رو به گرم‌شدن می‌رود؛ اما همچنان بارش باران‌ ادامه دارد. آب‌وهوا در روزهای اردیبهشت معتدل و نسبتاً گرم است و شب‌ها نیز هوا کمی سرد می‌شود. در اردیبهشت می‌توانید در روز به‌راحتی از لباس‌های خنک استفاده کنید. البته در شب باید لباس‌های گرم‌تر بپوشید. هنگام سفر به استانبول در این ماه می‌توانید از جاذبه‌هایی چون جنگل کهن و جادویی بلگراد، تپه پیر لوتی، دهکده ببک، پارک مینیاتورک و... بازدید کرده و از تماشای آنها لذت ببرید. 

برای داشتن رفت‌وآمدی آسان در سطح شهر می‌توانید به اجاره خودرو استانبول اقدام کنید تا هر زمان که مایل بودید، بدون نگرانی و محدودیت از مکان مدنظرتان بازدید کرده و اوقات خوشی را سپری کنید.

اجاره خودرو در استانبول

بهترین زمان سفر به استانبول برای بازدید از فستیوال‌های هنری و فرهنگی؛ خرداد

در ماه خرداد هوای استانبول رو به گرم‌شدن می‌رود و این موضوع سبب می‌شود که گردشگران زیادی از سایر کشورها به این شهر سفر کنند؛ بنابراین ممکن است قیمت بلیط‌های سفر به این شهر افزایش قابل‌توجهی داشته باشد. بارش باران‌ در این ماه به حداقل میزان خود رسیده و یا ممکن است به طور کامل قطع شود. در خردادماه 1403 می‌توانید شاهد رویدادهایی چون فستیوال موسیقی چیل اوت در نیمهٔ دوم خرداد، نمایشگاه مواد غذایی استانبول 4 الی 6 خرداد، فستیوال بین‌المللی موسیقی به مدت سه هفته در ژوئن، فستیوال فرهنگ و هنر در استانبول بوده و لحظات خوبی را تجربه کنید.

بهترین زمان سفر به استانبول برای تفریحات ساحلی؛ تابستان

تابستان خشک‌ترین فصل ترکیه محسوب می‌شود که دارای آب‌وهوایی نسبتاً گرم و شرجی است. ازاین‌رو به‌ندرت پیش می‌آید که در فصل تابستان آسمان استانبول را ابری و بارانی ببینید. فصل تابستان دارای تفریحات مهیج و جذاب آبی و ساحلی چون قایق پدالی، موج‌سواری، غواصی، جت اسکی و... است که از محبوبیت بالایی نزد طرفداران برخوردار هستند. همچنین این شهر دارای پارک‌های آبی متعددی است که می‌توانید با حضور در آنها اوقات خوشی را برای خود رقم بزنید.

سفر به استانبول در تابستان

بهترین زمان سفر به استانبول برای شنا؛ تیر

فصل تابستان به علت کاهش بارش باران و گرمی هوا، بهترین زمان سفر به استانبول است. این موضوع باعث می‌شود تا اکثر افراد تصمیم بگیرند در این ماه به استانبول سفر کرده و از جاذبه‌های گردشگری آن بازدید کنند؛ بنابراین با افزایش حجم مسافران، هزینه سفر، افزایش‌ یافته و باید بیش از سایر فصل‌ها برای بلیت هواپیما، خرید، هتل و... هزینه بپردازید. 

یکی از دلایل انتخاب تیرماه به‌عنوان بهترین زمان سفر به استانبول، بازدید از جزایری چون جزایر پرنس است. جزایر پرنس به دلیل داشتن آبی زلال و شفاف، شرایط را برای شنا و غواصی‌کردن گردشگران مهیا کرده و سفری خاطره‌انگیز را برای آنها رقم می‌زنند. علاوه‌برآن، کشتی‌های کروز در تنگه بسفر نیز می‌توانند در هوای خنک نیمه‌شب، لذتی وصف‌نشدنی را برای مسافران به ارمغان آورند.

مقاله پیشنهادی: معرفی بهترین سواحل ترکیه

بهترین زمان سفر به استانبول برای تفریحات آبی؛ مرداد

در مرداد، آب‌وهوای استانبول به گونه‌ای می‌شود که مسافران روزهای گرم و شب‌های به نسبت خنکی را در آن سپری می‌کنند. نکته مثبت زیادشدن دمای هوا این است که افراد می‌توانند با خیال راحت در سواحل زیبای استانبول شنا کرده و به دیگر تفریحات ساحلی و آبی بپردازند و در واقع مرداد ماه و تیر ماه، بهترین زمان سفر به استانبول برای شنا و تفریحات آبی هستند.

بهترین زمان سفر به استانبول ترکیه از نظر آب‌وهوا؛ شهریور

بهترین زمان سفر به ترکیه از نظر آب‌وهوا، شهریور است. آب‌وهوای استانبول در شهریور رو به سرما می‌رود. یعنی در شهریور هوای روزها معتدل و شب‌ها نیز خنک است. بنابراین، اگر تصمیم دارید که در شهریور به استانبول سفر کنید، همراه‌داشتن لباس گرم را به‌هیچ‌عنوان فراموش نکنید. این ماه زمان چندان مناسبی برای تفریحات آبی نیست و گردشگران بیشتر می‌توانند به تفریحاتی چون والیبال ساحلی، فوتبال، تنیس و یا گردش در خیابان‌ها و پاساژها برای گذراندن اوقات خود بپردازند.

بهترین فصل سفر به استانبول برای بازدید از جاذبه‌ها؛ پاییز

یکی از بهترین زمان و فصل‌ها برای سفر به استانبول، پاییز است. در این فصل با رنگارنگ شدن برگ‌های درختان، زیبایی استانبول چندین برابر شده و هوا هم از همیشه بهتر است. در این فصل به دلیل خنک و دلپذیر بودن هوا می‌توانید از تمامی جاذبه‌ها و مکان‌های دیدنی استانبول بازدید کرده و بدون احساس خستگی روز خود را به شب برسانید.

سفر به استانبول در پاییز

یکی از بهترین زمان ها برای سفر به استانبول در هوای دلپذیر؛ مهر

استانبول یکی از پرطرفدارترین شهرها است که سالانه میزبان گردشگران زیادی از سراسر دنیا به‌خصوص ایران می‌باشد. اگر قصد سفر به استانبول در مهرماه را دارید، پیش از هر چیز باید از شرایط آب‌وهوایی آن در این بازه‌های زمانی مختلف مطلع باشید. نیمه اول پاییز به دلیل داشتن هوایی متعادل و دلپذیر، یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر به استانبول است. اما باید به این نکته توجه کنید که به دلیل وجود احتمال بارش در این ماه، بهتر است چتر و لباس گرم به همراه داشته باشید. با سفر به استانبول در مهرماه علاوه بر قدم‌زدن در خیابان‌ها و بازدید از فروشگاه‌ها، می‌توانید در مراسم‌ها، فستیوال‌ها، حراجی‌ها و... شرکت کنید.

روزهای خنک و شب‌های سرد استانبول ترکیه؛ آبان

سفر به استانبول در آبان‌ماه، برای افرادی مناسب است که می‌توانند سوز سرمای شب‌های استانبول را تحمل کنند و از تماشای مناظر پاییزی لذت ببرند. در حقیقت می‌توان گفت که در این ماه می‌توانید چهره‌ای زیبا و پاییزی از استانبول را ببینید که تمام‌وکمال خود را نشان می‌دهد. در ماه آبان به علت سرمای هوا، از تفریحات آبی استقبال کمتری می‌شود؛ اما ممکن است دمای هوا در تمام روزها یکسان نباشد و گردشگران بتوانند در بعضی از روزها از تفریحات آبی استفاده کنند.

بهترین زمان سفر ارزان به استانبول ترکیه؛ آذر

اگر از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید سفری کم‌هزینه و مقرون‌به‌صرفه داشته باشید، خوب است بدانید که سفر به استانبول در ماه آذر از کمترین میزان مبلغ برخوردار است. دلیل اصلی آن هم این است که سرمای هوای استانبول در آذرماه به اوج خود می‌رسد و شاهد بارش‌ بیشتری در این ماه خواهید بود. همچنین لازم به ذکر است که تخفیفات ویژه بلک فرایدی در این ماه برگزار می‌شود.

مطمئننا در این ماه از تفریحات آبی استقبال نخواهد شد و مسافران بیشتر به سمت بازدید از مکان‌های سرپوشیده و بازارها روی می‌آورند.

مقاله پیشنهادی: همه چیز درباره بلک فرایدی در استانبول ترکیه

ارزان‌ترین زمان سفر به استانبول؛ زمستان

فصل زمستان ارزان‌ترین زمان سفر به استانبول به شمار می‌رود و در این فصل، هتل‌ها و مراکز خدماتی در بهترین رنج قیمت قرار دارند. در این فصل نیز مانند پاییز، از تفریحات آبی و ساحلی خبری نیست و گردشگران بیشتر از جاذبه‌هایی چون اماکن تاریخی، مسجد ایاصوفیه، کاخ توپکاپی، کاخ دولما باغچه بازدید می‌کنند.

سفر به استانبول در زمستان

بهترین زمان سفر به استانبول برای شرکت در جشن کریسمس و تخفیفات آن؛ دی

یکی از عواملی که سبب شده است تا گردشگران از سفر به استانبول در دی‌ماه استقبال کنند؛ شرکت در مراسم کریسمس و سال نو میلادی است که از حال و هوای ویژه‌ای برخوردار است. اگر از طرفداران سفرهای زمستانی و حضور در مراسم کریسمس هستید؛ همراه‌داشتن لباس گرم و زمستانی را فراموش نکنید؛ زیرا این فصل سال بسیار سرد بوده و ممکن است نتوانید سوز و وزش بادهای سرد را تحمل کنید. گردشگران در این فصل از تفریحاتی چون سورتمه‌سواری روی دریاچه چلیدر، شهربازی سرپوشیده موی پارک، تله‌کابین سواری، اسکی سواری در پیست و... بهره‌مند شده و روزهای خاطره‌انگیزی را برای خود رقم می‌زنند.

سردترین زمان سفر ارزان به استانبول؛ بهمن

یکی دیگر از گزینه‎‌های ارزان‌ترین زمان سفر به استانبول، بهمن‌ماه است. در این ماه هوا به‌قدری سرد می‌شود که ترجیح می‌دهید گشتی در شهر زده و از جاذبه‌ها و مکان‌های سرپوشیده چون بازارها، مساجد، پاساژها و... بازدید نمایید. جالب است بدانید که اگر در 26 بهمن‌ماه در استانبول حضور داشته باشید، می‌توانید به مناسبت ولنتاین به رستوران‌ها یا کافی‌شاپ‌های معروف این شهر مانند «کافه دریپ کافیست»، «کافه گالاتا کونگ»، «رستوران نصرت»، «نیکول» و … سرزده و روزی خاص را تجربه کنید.

مقاله پیشنهادی: معرفی بهترین مراکز خرید استانبول همراه با آدرس

خلوت‌ترین زمان سفر به استانبول ترکیه؛ اسفند

سفر به استانبول در اسفند‌ماه، با وجود سردی هوا و عدم بهره بردن از تمامی تفریحات استانبول، دارای لذت‌ها و ویژگی‌های خاصی است. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مثبت سفر در فصل زمستان به استانبول، این است که گردشگران کمی این فصل به خصوص ماه اسفند را برای سفر خود به این شهر انتخاب می‌کنند؛ بنابراین استانبول در این ماه بسیار خلوت است و می‌توانید به‌راحتی به گردش در شهر بپردازید. مورد بعدی هزینه‌های سفر به استانبول است که در فصل زمستان به‌شدت کاهش‌یافته و می‌تواند سفری کم‌هزینه و مقرون‌به‌صرفه را برای شما به دنبال داشته باشد.

مقاله پیشنهادی: راهنمای سفر به استانبول - 0 تا 100 سفر استانبول برای اولین بازدید

بهترین زمان سفر به استانبول ترکیه از نظر آب‌وهوا

بهترین زمان سفر به استانبول ترکیه از نظر آب‌وهوا، فصل بهار (مارس تا می) و پاییز (سپتامبر تا نوامبر) است. زیرا در این فصل طبیعت به زیباترین شکل خود درآمده و منظره‌ای تماشایی را برای گردشگران به ارمغان می‌آورد.

بهترین زمان سفر به استانبول از نظر بارندگی

فصل بهار در ماه‌های فروردین، اردیبهشت و اوایل پاییز در ماه مهر، بارندگی و بارش باران در ترکیه بیشتر از هر زمانی است و بهترین زمان برای سفر به استانبول ترکیه از نظر بارندگی است.

بهترین فصل تخفیفات و خرید برای سفر به استانبول

اواخر پاییز یعنی در آذر ماه و فصل زمستان (دسامبر تا مارس) بهترین زمان و فصل برای بهره‌مندی از تخفیفات و سفر ارزان به استانبول است.

گرانترین فصل سفر به استانبول

اواخر بهار (خرداد) و فصل تابستان، باتوجه‌به گرم و مطلوب بودن هوا و امکان تفریحات آبی و ساحلی، بیشتر مورد توجه گردشگران بوده و با افزایش حجم مسافران، هزینه سفر افزایش‌ یافته و باید بیش از سایر فصل‌ها برای بلیت هواپیما، خرید، هتل و... هزینه بپردازید.

پایان کلام

در این مقاله به بررسی شرایط آب‌وهوایی استانبول در تمامی فصل‌ها و ماه‌های سال پرداختیم. حال این که بهترین زمان و فصل سفر به استانبول، چه زمانی است؛ به روزهای تعطیل، میزان بودجه‌ای که در اختیار دارید، اولویت‌ها و سلیقه شما وابسته است. 

سوالات متداول 

در آخر به سوالات متداولی که معمولا در رابطه با بهترین زمان سفر به استانبول ترکیه پرسیده می‌شود؛ پاسخ می‌دهیم.

بهترین زمان سفر به استانبول ترکیه از نظر آب‌وهوا چه موقع است؟

بهترین زمان سفر به استانبول ترکیه از نظر آب‌وهوا، فصل بهار (مارس تا می) و پاییز (سپتامبر تا نوامبر) است. 

بهترین زمان برای سفر ارزان به استانبول چه موقع است؟

اواخر پاییز یعنی در آذر ماه و فصل زمستان (دسامبر تا مارس) بهترین زمان و فصل برای بهره‌مندی از تخفیفات و تجربه سفر ارزان با هزینه‌های کمتر نسبت به هر زمانی به استانبول است.

آیا استانبول در تابستان خیلی گرم می‌شود؟

بله، تابستان‌ها در استانبول می‌تواند بسیار گرم باشد، با دماهایی که گاهی اوقات به بالای 30 درجه سانتیگراد می‌رسد. اگر به دنبال هوای خنک‌تر هستید، بهتر است در بهار یا پاییز سفر کنید.

آیا پاییز زمان خوبی برای بازدید از استانبول است؟

بله، پاییز یکی از بهترین زمان‌ها برای بازدید از استانبول است. هوا هنوز خنک است و جمعیت کمتری در شهر حضور دارد، که این امکان را به شما می‌دهد تا از جاذبه‌ها بدون شلوغی بیش از حد لذت ببرید.

خلوت‌ترین زمان ممکن برای سفر به استانبول چه موقع است؟

فصل زمستان، به‌خصوص بهمن و اسفند ماه، خلوت‌ترین زمان برای سفر به استانبول است.

چه زمانی برای تجربه فستیوال‌ها و رویدادهای فرهنگی در استانبول بهترین است؟

ماه‌های آوریل و می (فصل بهار) بهترین زمان برای تجربه فستیوال‌ها و رویدادهای فرهنگی در استانبول هستند. در این زمان، شهر میزبان جشنواره‌های بین‌المللی فیلم و موسیقی است که فرصت‌های فراوانی برای تجربه فرهنگ و هنر ترکیه فراهم می‌کند.

آیا زمستان زمان مناسبی برای بازدید از استانبول است؟

اگر به دنبال خرید و سفر ارزان و کاوش در موزه‌ها و جاذبه‌های تاریخی استانبول، بدون شلوغی هستید؛ زمستان می‌تواند زمان خوبی باشد. هوا ممکن است سرد باشد و باران ببارد، اما شما می‌توانید از قیمت‌های پایین‌تر و شلوغی کمتر لذت ببرید.

ویرایشگر: سحر رضائی زاده
(5.00)
:
نظر خود را بنویسید
نظرات
نام کامل : شهرزاد عامری | تاریخ : دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ ۱۲:۰۰

من توی فصل بهار و زمستون رفتم استانبول، هزینه سفرمون توی زمستون ارزون تر شد چون تخفیفاتش توی زمستون خیلی بیشتره. خلوت تر هم بود نسبت به موقع های دیگه که رفته بودم.