10تفریح رایگان در دبی - بدون پول در دبی لذت ببرید!

تفریحات رایگان در دبی

تفریحات رایگان در دبی

 متعجب خواهید شد اگر از تفریحات رایگان دبی بشنوید. آنچه که ما از دبی تصور می‌کنیم؛ شهری پیشرفته، بسیار لاکچری و گران‌قیمت است. این مطلب حقیقت دارد، این شهر اصلاً ارزان نیست! بااین‌وجود تصمیم داریم، تفریحات رایگان در دبی را به شما معرفی کنیم. هرگز تصور نکنید که تفریحات ارزان‌تر مدنظر ماست، شما می‌توانید بعد از مطالعه این مقاله، بدون پرداخت هزینه‌ای از تفریح در دبی لذت ببرید. ما یک لیست بلند بالا و هیجان‌انگیز برای شما تدارک دیده‌ایم؛

لیست تفریحات رایگان در دبی

  1. دبی گریک (Dubai Creek) 
  2.  فواره موزیکال دبی (Dubai Fountain) 
  3.   خیابان السرکال دبی (Alserkal Avenue)
  4. مرکز هنری جمیل (Jameel arts centre Gallery)
  5. موزه گردی دبی( Dubai Museum)
  6. القدره یا دریاچه عشق دبی (Love Lake - Al Qudra)
  7. محله الفهیدی دبی (Al Fahidi Dubai)
  8. مجسمه بال‌ های مکزیکی (Wing of Mexico)
  9. ریورلند دبی (Riverland Dubai)
  10. کتابخانه محمد بن رشیدی دبی (Mohammed Bin Rashid Library)
  11. پناهگاه حیات‌وحش راس الخور (Ras Al Khor)
  12. آکواریوم دبی مال  (Dubai Aquarium & Underwater Zoo)
  13. بهترین مراکز خرید دبی

تفریحات رایگان دبی

معرفی بهترین تفریحات رایگان دبی

قدم زدن و دیدن جاهای تفریحی رایگان در شهر دبی خالی از لطف نیست، هرچند که تصورش کمی سخت است. این شهر پر از جاهای دیدنی، متفاوت و منحصر به فرد است. شما می‌توانید به عنوان یک تفریح لذت‌بخش به مکان‌های دیدنی که در ادامه آنها را به شما معرفی می‌کنیم، بروید و لذت ببرید.

دبی گریک (Dubai Creek)

نهر گریک دبی به طول 14 کیلومتر، توانسته یک منطقه زیبا برای گردشگران در دبی ایجاد کند؛ در هر ساعت از شبانه روز می‌توانید برای پیاده‌روی به این منطقه بروید. گریک دبی یکی از بهترین چشم اندازهای دبی برای عکاسی را دارد، شما می‌توانید زیباترین عکس‌ها را از خود ثبت کنید و از منظره قایق‌ها و کشتی‌های شناور روی این نهر به رایگان لذت ببرید.

تفریحات رایگان دبی

موقعیت جغرافیایی گریک دبی

 فواره موزیکال دبی (Dubai Fountain)

فواره موزیکال برج خلیفه از معروف‌ترین و محبوب‌ترین جا‌های دیدنی در دبی است. این فواره در برج خلیفه بر روی دریاچه مصنوعی، واقع در خیابان شیخ محمد بن راشد قرار دارد. این آبنما عنوان بزرگ‌ترین فواره موزیکال و بلند‌ترین فواره‌های آبی دنیا را به خود اختصاص داده است. فواره‌های این آبنمای موزیکال به قدری بلند است که می‌تواند در هر نمایش حدود ۲۲ هزار گالن آب را تا ارتفاع ۱۵۰‌متری به‌سمت بالا پرتاب کند.

این آبنما  جزو تفریحات رایگان در دبی است که چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند. یکی از شگفتی و زیبایی‌های این فواره این است که عملکرد فواره‌های آبنما با ریتم موسیقی و نورپردازی هماهنگ است و همین باعث شده که زیبایی آن دو چندان شود. شما می‌توانید علاوه‌بر بازدید از این فواره، در محوطه برج خلیفه نیز بگردید و به رایگان تفریح کنید.

تفریحات رایگان دبی

موقعیت جغرافیایی فواره موزیکال دبی 

 خیابان السرکال دبی (Alserkal Avenue)

اگر عاشق دیدن آرت گالری‌ و آثار هنری هستید، برای تفریح به خیابان السرکال بروید. این خیابان علاوه‌بر داشتن نقاشی‌های دیواری جذاب، بیش از 20 گالری هنری و فرهنگی در دل خود دارد. شما می‌توانید انواع آثار هنری را در فضاهای مختلف این خیابان دیدن کنید. این منطقه در بیشتر اوقات شلوغ و پرتردد است.

به همین دلیل شما می‌توانید برای یک گردش شبانه نیز به این منطقه سر بزنید. لازم به ذکر است که در این گالری‌های هنری، آثاری از هنرمندان سراسر جهان به نمایش گذاشته می‌شوند که شما می‌توانید به صورت رایگان از آنها دیدن کنید.

بهترین تفریحات دبی

موقعیت جغرافیایی خیابان السرکال

مرکز هنری جمیل (Jameel arts centre Gallery)

اگر علاقمند به فضای هنری و بازدید از آرت گالری‌ هستید؛ مرکز هنری جمیل دبی را نیز به شما توصیه می‌کنیم. در این مرکز آثار بسیار زیادی از هنرمندان مخلتف از سراسر جهان را می‌توانید به رایگان ببینید. بدون پرداخت هیچ گونه هزینه‌ای به این مرکز هنری زیبا سر بزنید و در میان آثار هنری با سبک‌های مدرن و کلاسیک قدم بزنید و لذت ببرید.

معماری کانون هنری جمیل توانسته گردشگران زیادی را به خود جذب کند، مطمئنا شما هم لذت خواهید برد.  شما می‌توانید از ساعت 10 صبح الی 8 بعد از ظهر از این مرکز هنری دیدن کنید.

موزه گردی در دبی

  • موزه شهرداری دبی (Dubai Museum)؛ موزه دبی یا موزه شهرداری، یکی از موزها‌های شهر دبی است که برای تمام مردم رایگان است، موضوع آن آشنایی با تاریخ شهر دبی و رشد و پیشرفت آن است. این موزه در خیابان الفهیدی قرار دارد.
  • موزه پلیس نایف دبی (Naif Police Musseum)؛ این موزه در قلعه‌ای قدیمی واقع شده است که مقر پلیس و زندان بوده و در حال حاضر به موزه پلیس تبدیل شده و به توسعه پلیس و امنیت امارات پرداخته است. این موزه در منطقه دیره و خیابان نایف قرار دارد.
  • موزه سکه بر دبی (Coins Museum Bur Dubai)؛ این موزه یکی از فضاهای جذاب برای دیدن سکه‌های تاریخی دنیا است، اگر دوست دارید اطلاعات خود را درباره پول و ضرب سکه از امپراطوری‌های بزرگ و کشورهای مختلف، بالا ببرید؛ موزه سکه، بدون هزینه ورودی، یکی از موزه‌های جذاب دبی است.
  • موزه قهوه دبی(Dubai Coffee Museum)؛ نمی‌توانید عاشق قهوه باشید و از بازدید از موزه قهوه دبی غافل شوید. بازدید از این موزه کاملا رایگان است؛ شما می‌توانید سیر تولید قهوه و پیشرفت آن در کشور امارت را مشاهده کنید. بافت این موزه به صورت سنتی است و شما می‌توانید ساعات خوشی را در این موزه سپری کنید. بعد از گشت و گذار در موزه می‌توانید به کافه این موزه بروید و از قهوه‌های آن لذت ببرید، البته این بخش رایگان نیست! این موزه از ساعت 9 الی 5 بعد از ظهر باز است و فرصت بازدید از آن را دارید. 

 تفریحات رایگان دبی

القدره یا دریاچه عشق دبی (Love Lake - Al Qudra)

عاشق کمپ و رفتن به دل طبیعت هستید؟ یکی از محبوب‌ترین تفریحات رایگان دبی دریاچه القدره باربیکیو در دبی است. این منطقه یکی از بهترین کمپینگ‌های امارات است. کاملا رایگان است؛ می‌توانید ماشین خود را به رایگان در پارکینگ قرار دهید و برای استراحت چادر بزنید.

تفریحات رایگان دبی

موقعیت جغرافیایی دریاچه القدره

محله الفهیدی دبی (Al Fahidi Dubai)

 اگر نام بستکیه را شنیده‌اید، لازم است بدانید که محله الفهیدی دبی، همان محله قدیمی بسکتیه است، می‌توانید بعد از رفتن به موزه قهوه، به سراغ کوچه پس کوچه‌های این محله بروید. فضای سنتی و دکوراسیون قدیمی این محله شما را جذب خواهد کرد. این محله در کنار کانال آبی دبی قرار دارد.

ادعای جالبی نیز در مورد این محله وجود دارد، که به دست ایرانی‌ها ساخته شده است. در محله مغازه‌های کوچک صنایع دستی نیز موجود است، که می توانید خرید کنید، قدم بزنید و عکس‌های زیبا و ماندگار بگیرید.

تفریحات رایگان دبی

مجسمه بال‌ های مکزیکی (Wing of Mexico)

اگر به دنبال یک منظره زیبا برای ثبت لحظات خاص در دبی هستید بدون شک مجسمه بال‌های مکزیکی می‌تواند برای شما عکس‌های زیبایی خلق کند. شما می‌توانید با این مجسمه عکس‌های زیبایی با منظره برج خلیفه ثبت کنید. منظره اطراف این مجسمه نیز بسیار دیدنی است و با رفتن به این منطقه بسیار لذت خواهید برد.

موقعیت جغرافیایی جسمه بال‌های مکزیکی

تفریحات رایگان دبی

ریورلند دبی (Riverland Dubai)

پارک ریولندز در دبی پارکز اند ریزورتز (Dubai Parks and Resorts) قرار دارد. استفاده از محیط پارک کاملا رایگان است. شما می‌توانید در این پارک و رودخانه‌ای که در آن به طول 1 کیلومتر وجود دارد، تفریح کنید. 

تفریحات رایگان دبی

موقعیت جغرافیایی ریورلندز دبی

کتابخانه محمدبن رشیدی دبی (Mohammed Bin Rashid Library)

کتابخانه محمدبن را که به عنوان بزرگ‌ترین کتابخانه دنیا شناخته می‌شود. معماری منحصر به فرد این کتابخانه که شبیه به رحل قرآن جزء زیبایی‌های این کتابخانه به حساب می‌آید. کتابخانه محمدبن راشد دبی در محله‌ی الجداف واقع شده است. بازدید از کتابخانه رایگان است اما باید برای بازدید از طریق اپلیکیشن MBRL آن را رزرو کنید.

تفریحات رایگان دبی

 موقعیت جغرافیایی کتابخانه محمدبن رشیدی دبی

پناهگاه حیات‌وحش راس الخور (Ras Al Khor)

دیدن حیات وحش از نزدیک برای بسیاری از ما هیجان‌انگیز و لذت‌بخش است. در پناهگاه حیات‌وحش رأس الخور شما می‌توانید انواع پرندگان را از نزدیک ببینید. در این پناهگاه بیش از 270 گونه جانوری و 47 نوع گونه گیاهی زندگی می‌کنند. بازدید از این پناهگاه رایگان است و شما با رفتن به آنجا می‌توانید پرندگان بزرگی مانند فلامینگو، حواصیل و.. را مشاهده کنید.

تفریحات رایگان دبی

موقعیت جغرافیایی پناهگاه حیات‌وحش راس الخور

آکواریوم دبی مال (Dubai Aquarium & Underwater Zoo)

یکی دیگر از جا‌های تفریحی این شهر آکواریوم دبی مال است. شاید باور این موضوع برای شما امکان‌پذیر نباشد اما از تفریحات رایگان دبی که می‌توانید از آن لذت ببرید آکواریوم واقع در مرکز خرید دبی مال است. این آکواریوم با ۱۴۰گونه دریایی جزء مهمترین مکان‌های تفریحی در دبی است.

آکواریوم تقریبا در مرکز دبی مال قرار دارد و بخشی از این آکواریوم برای کسانی که به دبی مال می‌روند قابل مشاهده است. درواقع شما با رفتن به این مرکز خرید، می‌توانید علاوه بر بازدید از فروشگاه‌ها، آکواریوم بسیار بزرگی که هزاران ماهی در آن شنا می‌کنند را تماشا کنید.  تماشای این قسمت از آکواریوم کاملا رایگان است.

تفریحات رایگان دبی

موقعیت جغرافیایی آکواریوم دبی مال

بهترین مراکز خرید برای تفریح رایگان در دبی

  1. مرکز خرید مرکاتو دبی (Mercato Shopping Mall)
  2. دبی مال (The Dubai Mall)
  3. مرکز خرید ابن‌بطوطه (Ibn Battuta Mall)
  4. سیتی سنتر دیره (City Centre Deira)
  5. مارات مال (Mall of the Emirates)
  6. برجمان سنتر (BurJuman Centre)
  7. مارینا مال دبی (Dubai Marina Mall)
  8. نخیل مال (Nakheel Mall)
  9. فستیوال سیتی مال دبی (Dubai Festival City Mall)
  10. وافی مال (WAFI Mall)
  11. دبی هیلز مال (Dubai Hills Mall)
  12. دراگون مارت (Dragon Mart)
  13. اوت لت مال دبی (Dubai Outlet Mall)
  14. مرکز خرید سیتی واک (City Walk)
  15.  بازارچه های سنتی دبی

یکی از بهترین مراکز خرید را برای تفریحات رایگان دبی به شما معرفی کردیم؛ اگر دوست داشته باشید، با صنعت مد و تجارت روز دنیا آشنا شوید، قدم زدن در این مراکز می‌تواند برای شما جالب در عین حال رایگان نیز باشد. 

مقاله پیشنهادی: بازارچه های سنتی دبی 

سخن پایانی 

در این مقاله ما به تفریحات رایگان در دبی پرداختیم تا بتوانید در کنار لذت بردن از سفرتان آن را نیز اقتصادی کنید. همان طور که مطالعه کردید برخی از این تفریحات بسیار لذت بخش است و به بدون نیاز به پرداخت هیچ پولی برایتان سفر را جذاب می‌کند. حتماً در سفر به دبی از موزه‌های تاریخی و منطقه بستکیه و فواره موزیکال دبی دیدن کنید.

(5.00)
:
نظر خود را بنویسید
نظرات