معرفی ایرلاین های ایرانی و بهترین شرکت های هواپیمایی

معرفی ایرلاین های ایرانی و بهترین شرکت های هواپیمایی

ایمنی و کیفیت پرواز یکی از عوامل مهم برای انتخاب و خرید بلیت هواپیما برای سفرهای داخلی و خارجی مسافران است. به‌این‌ترتیب لازم است تا پیش از خرید بلیت، با ایرلاین‌های مختلف و کیفیت آنها آشنایی لازم را داشته باشید.

 لطفا توجه داشته باشید که قدمت ایرلاین و شرکت‌های هواپیمایی، تأثیری بر رتبه‌بندی آنها نخواهند داشت؛ چراکه این شرکت‌ها بر اساس مواردی چون استفاده از هواپیماهای جدید و ایمن، خدمه‌ی پرواز حرفه‌ای، توجه به ایمنی و کیفیت هواپیما و... رتبه‌بندی خواهند شد. آشنایی با ایرلاین های ایرانی و بهترین شرکت‌های هواپیمایی ایران، دغدغه‌ی بسیاری از مسافران است که به این منظور در این قسمت از وب‌سایت سعادت رنت به معرفی ایرلاین های ایرانی و لوکس ترین هواپیماهای ایران برای شما عزیزان می‌پردازیم.

معتبرترین شرکت اجاره خودرو در تهران

معرفی بهترین شرکت های هواپیمایی ایران

همان‌طور که گفتیم رتبه‌بندی ایرلاین‌های ایرانی بر اساس قدمت آنها امری نادرست است. به همین سبب در این قسمت بهترین شرکت‌های هواپیمایی را باتوجه‌به کیفیت هواپیماهای ناوگان هواپیمایی، تکنولوژی‌های مورد استفاده در شرکت، خدمات و رضایت مشتریان این ایرلاین‌ها به شما معرفی می‌کنیم. علاوه‌برآن مقصدهای بین‌ المللی بعضی ایرلاین های ایرانی را خدمت شما مسافران عزیز شرح می‌دهیم.

بهترین هواپیماهای مسافربری ایران به ترتیب شامل:

 شرکت هواپیمایی ماهان

یکی از مجهز و معروف‌ترین شرکت‌های هواپیمایی در ایران شرکت ماهان است که  در سال ۱۳۵۲ از سوی حسین ایمانی به عنوان شرکت خدمات هواپیمایی ایمانی تأسیس شد.

همان‌طور که می‌دانید یکی از مشکلات و دغدغه‌هایی که افراد پیش از سفر با آن مواجه می‌شوند،  تأخیر در پرواز است و این مشکل به‌عنوان یک امتیاز منفی برای ایرلاین در نظر گرفته می‌شود. یکی از شرکت‌هایی که در طی این سال‌ها توانسته پروازهای خود را به‌موقع انجام دهد و خود را خارج از دایره تأخیرهای طولانی پرواز نگه دارد. البته این موضوع به این معنا نیست که تأخیر در این ایرلاین صفر است؛ به این معناست که ماهان در مقایسه با سایر شرکت‌های هواپیمایی‌، در تراز بالایی قرار گرفته است.

اگر ساکن شهرستان هستید و تصمیم گرفتید با ایرلاین هواپیمایی ماهان به تهران سفر کنید، پیشنهاد ما به شما این است که به جای کرایه تاکسی و پرداخت هزینه‌های گزاف برای تردد و گردش در سطح شهر، از خدمات اجاره خودرو فرودگاه مهرآباد سعادت رنت بهره‌مند شوید. با استفاده از رنت خودرو در تهران می‌توانید، با هزینه‌ای مقرون به صرفه به تفریح و گشت و گذار در سطح شهر بپردازید.

پرطرفدارترین مقاصد داخلی شرکت هواپیمایی ماهان:

تبریز، تهران، شهرکرد، ساری، خرم‌آباد، گچساران، عسلویه، جیرفت، ایرانشهر، رفسنجان، زابل، طبس، ایلام، سبزوار، کرمانشاه، اهواز، کرمان، بندرعباس، جزیره کیش، شیراز، اصفهان، مشهد و …

پرطرفدارترین مقاصد خارجی شرکت هواپیمایی ماهان:

بارسلون، مونیخ، پاریس، پکن، بغداد، دمشق، ایروان، میلان، مسکو، کویت، نجف، بیروت، گوانگجو، آنکارا، شانگهای، استانبول، بانکوک، دوسلدورف، دبی و …

 شرکت هواپیمایی ماهان

 شرکت هواپیمایی ایران ایر یا هما

شرکت هواپیمایی ایران ایر یکی از شرکت‌های هواپیمایی بزرگ ایران است که در سال ۱۳۵۳ تأسیس شد. این شرکت در آغاز با نام شرکت هواپیمایی آتا تأسیس شد ولی پس از چند سال تغییر نام داد و به شرکت هواپیمایی ایران ایر تبدیل شد.

این شرکت، یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین شرکت‌های هواپیمایی کشور است که باتوجه‌به خدمات ارزنده و بی‌نظیری که پرسنل آن به مسافران ارائه دادند، توانست محبوبیت بالایی را نزد کاربران کسب کند.

یکی از مزایای قابل‌توجه این ایرلاین، سرویس غذای ویژه‌ی آن است که مطابق با استانداردهای بین‌المللی تهيه شده و از تنوع و کیفیت بالایی برخوردار است. علاوه بر این، مزیت دیگر شرکت ایران ایر، فاصله داشتن صندلی‌های کلاس اکونومی ایران ایر از یکدیگر است که سبب می‌شود تا مسافران در حین سفر، احساس آرامش و راحتی داشته باشند.

پرطرفدارترین مقاصد خارجی شرکت هواپیمایی ایران ایر:

نجف، کویت، دبی، پکن، میلان، وین، لندن، مسکو، هامبورگ، گوتنبرگ، رم، فرانکفورت، پاریس، آنکارا، استکهلم، استانبول، آمستردام و … .

پرطرفدارترین مقاصد داخلی شرکت هواپیمایی ایران ایر:

مشهد، کیش، کرمانشاه، تبریز، کرمان، اصفهان، بوشهر، آبادان، بیرجند، مشهد، بندرعباس، اردبیل، اهواز، قشم، رشت، شیراز، یزد و ….

شرکت هواپیمایی ایران ایر

شرکت هواپیمایی آتا

یکی از شرکت‌های هواپیمایی که تاکنون توانسته توجه مسافران بسیاری را به خود جلب کند، شرکت هواپیمایی آتا است. این شرکت در سال 1387 به عنوان شانزدهمین ایرلاین کشور، در  آذربایجان شرقی و شهر تبریز تاسیس شد.

این شرکت که امن‌ترین و کم حادثه ترین ایرلاین ایرانی است که در طول سابقه خود تنها 12 بار دچاره حادثه شده و خوشبختانه هیچکدام از آنها خسارت جانی به دنبال نداشته است. 

شرکت هواپیمایی آتا با وجود تحریم‌ها و موانع بین‌المللی، در کوتاه مدت توانست با خریداری 9 فروند هواپیما، موفق به گسترش ناوگان هوایی خود شود و خرید هواپیماهای جدید را در دستور کار خود قرار دهد.

پرطرفدارترین مقاصد داخلی شرکت هواپیمایی آتا:

تهران، کرمانشاه، اصفهان، اهواز، مشهد، آبادان، تبریز، شیراز، کیش، ارومیه، ساری، جزیره قشم، بیرجند و …

پرطرفدارترین مقاصد خارجی شرکت هواپیمایی آتا:

ترکیه، کویت، عراق، بحرین، عربستان و …

شرکت هواپیمایی آتا

شرکت هواپیمایی کیش ایر

یکی از ایرلاین‌های مهم در کشور ایران شرکت هواپیمایی کیش ایر است که در سال 1370 تأسیس شد و از ناوگان هوایی پیشرفته و مدرن بهره گرفته است. علاوه بر این، یکی دیگر از دلایل قرار گرفتن این ایرلاین در لیست معرفی بهترین ایرلاین های ایرانی، کیفیت بالای خدمات و سرویس غذا است که توسط کترینگ شرکت با رعایت استانداردهای جهانی، تهیه و سرو می‌گردد.

از دیگر مزایای این ایرلاین، دارا بودن کادری مجرب و وظیفه‌شناس است. در حقیقت وجود خلبان‌های باتجربه و مهمانداران خوش‌رو سبب شده است تا این ایرلاین به یکی از بهترین ایرلاین‌های ایرانی از نگاه مسافران به شمار رود.

پرطرفدارترین مقاصد داخلی شرکت هواپیمایی کیش ایر:

تهران، کیش، شیراز، رشت، بندرعباس، شاهرود، کرمان، گرگان، تبریز، یزد، رشت، اصفهان، مشهد، کرمانشاه، عسلویه، ساری و …

پرطرفدارترین مقاصد خارجی شرکت هواپیمایی کیش ایر:

استانبول، دهلی نو، بانکوک، کوالالامپور، مسکو، شانگهای، بانکوک، بغداد، دها

آدرس شرکت هواپیمایی کیش ایر:

کیش، میدان سنایی، جنب بازار مریم، ساختمان مرکزی کیش ایر، طبقه سوم | تهران، بلوار اصلی اکباتان، فاز اول، بلوار شهید نفیسی، مقابل ورزشگاه راه‌آهن، ساختمان مرکزی کیش ایر، طبقه اول

شرکت هواپیمایی کیش ایر

شرکت هواپیمایی قشم ایر

شرکت هواپیمایی قشم ایر در سال 1372 فعالیت خود را با نام فراز قشم و تنها با یک فروند  هواپیما آغاز کرد. امروزه این ایرلاین با داشتن 13 هواپیمای مدرن و جذاب و ارائه‌ی خدمات باکیفیت به مسافران، به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین ایرلاین‌های ایرانی شناخته می‌شود. علاوه بر این، شرکت هواپیمایی قشم ایر با ارائه‌ی هواپیمای اختصاصی به باشگاه پرسپولیس توانسته توجه افراد بسیاری را به خود جلب کرده و محبوبیت بالایی را کسب کند.

پرطرفدارترین مقاصد داخلی شرکت هواپیمایی قشم ایر:

تهران، کرمان، بیرجند، بندرعباس، اهواز، اصفهان، آبادان، خوی، تبریز، بوشهر، بندر چابهار، یزد، شیراز، قشم، رشت، ماهشهر، کیش، کرمانشاه، مشهد، سنندج، بیرجند، گرگان، ارومیه، جاسک، عسلویه، زاهدان، لار و …

پرطرفدارترین مقاصد خارجی شرکت هواپیمایی قشم ایر:

دبی، بغداد، ازمیر، استانبول، نجف، وارنا، ایروان، بروکسل، هامبورگ، جده، باتومی، باکو، سن‌پترزبورگ، بلگراد و …

آدرس شرکت هواپیمایی قشم ایر:

 تهران، بزرگراه شهید لشگری (جاده مخصوص کرج)، رو‌به‌روی سه‌راه فرودگاه، خیابان شهید ریاحی، پلاک ۱۲، ساختمان قشم ایر

شرکت هواپیمایی قشم ایر

شرکت هواپیمایی معراج

یکی دیگر از محبوب‌ترین شرکت‌های هواپیمایی در لیست معرفی ایرلاین های ایرانی، معراج است. دلیل محبوبیت زیاد این ایرلاین نیز تأخیر اندک آن در پروازها است. علاوه‌برآن شرکت هواپیمایی معراج به دلیل فعالیت گسترده در مقاصد داخلی و بین‌المللی، غذاهای باکیفیت و خدمات بی‌نظیر توانسته محبوبیت بالایی را نزد مسافران کسب کند.

پرطرفدارترین مقاصد داخلی ایرلاین معراج:

تهران، تبریز، کیش، مشهد، شیراز، جزیره قشم، عسلویه، کرمانشاه و …

پرطرفدارترین مقاصد خارجی ایرلاین معراج:

ازمیر، استانبول، نجف، اسپارتا و …

آدرس شرکت هواپیمایی معراج:

 تهران، میدان آزادی، ابتدای خیابان محمدعلی جناح، ساختمان معراج

شرکت هواپیمایی معراج

شرکت هواپیمایی آسمان

این ایرلاین که از ادغام 4 شرکت هواپیمایی کوچک (ایرتاکسی، ایر سروی، هور آسمان و پارس ایر) به وجود آمد و امروزه با 33 فروند هواپیما به یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های هواپیمایی ایران تبدیل شده است.

ایرلاین آسمان با 40 مقصد داخلی و 13 مقصد خارجی جزو فعال‌ترین شرکت‌های هواپیمایی به شمار رفته و نظر مسافران بسیاری را به خود جلب کرده است. از افتخارات و اقدامات ایرلاین آسمان می‌توان به عضویت در انجمن‌های معتبر هوایی جهان همچون یاتا، افزایش تعداد مسافران، توسعه پروازها، آموزش نیروهای خبره، تجهیز و ساخت آشیانه‌ها تعمیرات اشاره کرد.

پرطرفدارترین مقاصد داخلی شرکت هواپیمایی آسمان:

مشهد، تهران، شیراز، رشت، زاهدان، نوشهر، اردبیل، آبادان، بندرعباس، جزیره کیش، ایلام، گرگان، چابهار و …

پرطرفدارترین مقاصد خارجی شرکت هواپیمایی آسمان:

استانبول، نجف، کویت، دبی، دوحه، مسقط، ایروان، دوشنبه و …

آدرس شرکت هواپیمایی آسمان:

 تهران، جاده مخصوص کرج، بعد از شهرک اکباتان، فرودگاه مهرآباد، هواپیمایی آسمان

شرکت هواپیمایی آسمان

شرکت هواپیمایی زاگرس

شرکت هواپیمایی زاگرس در سال 1384 تاسیس شد و توانست در مدت بسیار کوتاه پیشرفت چشم‌گیری داشته باشد. این ایرلاین طی یک دوره کوتاه استانداردهای لازم را دریافت کرد و با استخدام نیروهای حرفه‌ای، خدمات هوایی خوبی را به مراجعان خود ارائه دهد.

این شرکت امروزه به یکی از فعال‌ترین ایرلاین‌های ایران تبدیل شده است که با تعداد زیادی ناوگان خدمات بی نظیری را به مسافران عرضه می‌کنند.

پرطرفدارترین مقاصد داخلی زاگرس

تهران، جزیره کیش، مشهد، شیراز، یزد، اصفهان، آبادان، بوشهر، جزیره قشم، کرمانشاه، کرمان، شهرکرد، رشت و …

پرطرفدارترین مقاصد خارجی زاگرس

دمشق، کویت، تفلیس، بغداد، اسپارتا، ازمیر، استانبول، نجف و …

آدرس شرکت هواپیمایی زاگرس : 

تهران، ابتدای جاده مخصوص کرج، خیابان ریاحی، کوچه سوم، پلاک یک ساختمان زاگرس

شرکت هواپیمایی زاگرس

شرکت هواپیمایی کاسپین

شرکت هواپیمایی کاسپین یکی از اولین شرکت‌های هواپیمایی خصوصی است که در سال ۱۳۷۲ با همکاری نیروی هوایی ایران تاسیس شد.

این شرکت فعالیت بسیاری در زمینه پروازهای داخلی و خارجی دارد و به شهرهای زیادی سفر دارد. امروزه این شرکت به عنوان یکی از مهمترین ایرلاین‌های کشور شناخته می‌شود و روز به روز برتعداد هواپیماهای آن افزوده می‌شود.

پرطرفدارترین مقاصد داخلی شرکت هواپیمایی کاسپین

 اصفهان، جزیره کیش، مشهد، شیراز،  بندرعباس، تبریز، ساری و ...

پرطرفدارترین مقاصد خارجی شرکت هواپیمایی کاسپین

نجف، سلیمانیه، ترکیه، دوبی

آدرس شرکت هواپیمایی کاسپین :

جاده مخصوص کرج تهرانسر بلوار گلها پشت کلانتری ۱۵۰ کوچه هواپیمایی کاسپین 

شرکت هواپیمایی کاسپین

شرکت هواپیمایی تابان

این شرکت هواپیمایی در سال 1385 تاسیس شد و مراکز اصلی فعالیت آن در فرودگاه‌های مشهد، اصفهان، مهرآباد تهران و فرودگاه امام خمینی است. شرکت هواپیمایی تابان از آن دسته ایرلاین‌هایی است که علاوه بر پروازهای داخلی، در زمینه پروازهای خارجی به چند کشور مهم نیز فعالیت می‌کند. از جمله مقاصد خارجی شرکت هواپیمایی تابان می‌توان به عراق، پاکستان، روسیه، ترکیه، گرجستان و ارمنستان اشاره کرد.

آدرس شرکت هواپیمایی تابان:

 تهران - تقاطع اتوبان باکری و بلوار ناصر حجازی (فردوس غرب) - پلاک 505 

شرکت هواپیمایی تابان

کدام شهرها فرودگاه بین المللی دارند؟

از افتتاح اولین فرودگاه بین‌المللی تاکنون، ایران در این زمینه پیشرفت چشمگیری داشته‌ است. به‌طوریکه امکان سفرهای داخلی و خارجی در اکثر شهرهای ایران فراهم شده است. حال اگر می‌خواهید به خارج از کشور سفر کنید، باید پیش از هر چیز، با لیست فرودگاه‌های بین‌المللی کشور آشنا شوید که به‌صورت زیر است:

·        فرودگاه بین‌المللی امام خمینی تهران·    

.        فرودگاه بین‌المللی تبریز

·        فرودگاه شهید باکری ارومیه

·        فرودگاه شهید بهشتی اصفهان

·        فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد

·        فرودگاه اهواز

·        فرودگاه شهید دستغیب شیراز

·        فرودگاه لار

·        فرودگاه بندرعباس

سخن آخر

 در این صفحه شما را با بهترین ایرلاین های ایران و مقاصد پروازهای خارجی ایرلاین های ایرانی آشنا کردیم. حال به شما پیشنهاد می‌کنیم که به منظور رفت و آمد به فرودگاه، گردش در سطح شهر، بازدید از جاذبه‌های تهران و ... برای استفاده از خدمات اجاره خودرو فرودگاه امام از شرکت‌های معتبر رنت خودرو اقدام کنید.

شرکت سعادت رنت خودروی موردنظرتان را بنا بر درخواست و شرایط شما اجاره خواهد داد. باید بدانید که خدمات اجاره خودرو به دو صورت بدون راننده و با راننده به شما ارائه خواهد شد که حداقل مدت زمان اجاره خودروی بدون راننده، 10 ساعت در طول روز و حداقل مدت زمان اجاره با راننده 2 روز خواهد بود.

کرایه خودرو در فرودگاه امام به دلیل هزینه کمتر آن نسبت به تاکسی، بسیار پرمتقاضی است؛بنابراین برای اینکه بتوانید از خدمات اجاره خودرو استفاده کنید، باید از چند روز قبل، برای رزرو آنلاین خودرو اقدام کنید.

سؤالات متداول

باکیفیت‌ترین ایرلاین ایرانی کدام است؟

شرکت هواپیمایی ماهان به دلیل الگوبرداری از ایرلاین‌های خارجی، بهترین و باکیفیت‌ترین ایرلاین‌های ایرانی است.

ایران چند شرکت هواپیمایی دارد؟

ناوگان هوایی ایران دارای ۲۱ ایرلاین دولتی و خصوصی است که در حال حاضر چند مورد آنها فعالیت کمی داشته یا اصلاً فعالیت نمی‌کنند.

(5.00)
:
نظر خود را بنویسید
نظرات