تفاوت بیزینس کلاس و فرست کلاس چیست؟

تفاوت بیزینس کلاس و فرست کلاس چیست؟

امروزه سفر هوایی با داشتن مزایایی چون کاهش زمان سفر، سهولت در انجام سفرهای بین‌المللی و لذت‌بخش بودن از بهترین و آسان‌ترین روش‌های رفتن به مسافرت‌های خارجی و داخلی است.

یکی از مواردی که باید پیش از خرید بلیط هواپیما از آن اطلاعات کاملی داشته باشید، انواع کلاس‌های پروازی و خدمات ارائه‌دهنده آنها است. در حقیقت کلاس پروازی تعیین‌کننده سطح پرواز شما است و می‌توانید متناسب با آن خدمات سفر را دریافت کنید.

به‌طورکلی کلاس پروازی به سه دسته اکونومی، بیزینسی و فرست کلاس تقسیم می‌شود که برای خرید بلیط لازم است که با خصوصیات هریک از آنها و به‌ویژه تفاوت بیزینس کلاس و فرست کلاس آشنا شوید. در این صفحه از وب‌سایت سعادت رنت با تعریف این دو کلاس پروازی و بررسی تفاوت بیزینس کلاس و فرست کلاس به شما کمک می‌کنیم تا بتوانید سفری راحت و متفاوت را تجربه کنید.

شرکت معتبر اجاره خودرو در تهران

منظور از پرواز فرست کلاس چیست؟

پرواز فرست کلاس (First Class) بالاترین و لوکس‌ترین سطح پرواز است که خدمات منحصربه‌فردی را به مسافران ارائه می‌دهد. مسافران با تهیه بلیط پرواز فرست کلاس می‌توانند در بهترین قسمت از هواپیما نشسته و از خدمات و امکانات بی‌نظیر و متفاوت بهره‌مند شوند.

یکی از مواردی که هنگام سوارشدن به هواپیما با بلیط فرست کلاس با آن مواجه می‌شوید، نحوه‌ی استقبال خدمه‌ی هواپیما و راهنمایی آنان است که با سایر کلاس‌های پروازی متفاوت خواهد بود و به گرمی از مسافران استقبال می‌شود.

مورد دیگر وجود فضایی بزرگ و صندلی‌هایی راحت به نسبت بلیط‌های اکونومی است که ایرلاین‌های خارجی این فضا را به‌صورت اتاقک‌های تک‌نفره به مسافران ارائه می‌دهند و انواع غذا و نوشیدنی‌های مختلف را مطابق درخواست مسافر سرو می‌کنند (مسافر می‌تواند از منوی هواپیما غذای دلخواه را انتخاب کند).

برخی از ایرلاین‌های خارجی مثل ترکیش ایرلاین این امکان را به مسافران فرست کلاس ارائه می‌دهند که برای رفتن به فرودگاه و کابین فرست کلاس از خدمات راننده‌ی شخصی فرودگاه بهره‌مند شوند.

البته باید گفت که در ایران نیز می‌توانید با اجاره خودرو فرودگاه امام از شرکت سعادت رنت، از منزل یا هر جای شهر به فرودگاه بروید و سفر خود را بدون نگرانی آغاز کنید.

از امکاناتی که در پرواز فرست کلاس ایرلاین‌های خارجی به مسافران ارائه می‌دهند می‌توان به تختخواب، مبلمان چرمی، نمایشگرهای تماشای فیلم، حمام شخصی و... اشاره کرد.

پرواز فرست کلاس

منظور از پرواز بیزینس کلاس چیست؟

پرواز بیزینس کلاس (Business class) یکی از کلاس‌های پرواز است که توسط شرکت‌های هواپیمایی به مسافران عرضه می‌شود. مشتریان پرواز بیزینس کلاس معمولاً کارکنان شرکت‌ها یا بازرگانان هستند که به‌منظور انجام سفرهای کاری از این نوع بلیط استفاده می‌کنند.

 اگر از آن دسته افرادی باشید که اکثر سفرهای خود را به‌صورت هوایی انجام می‌دهید، قطعاً با تفاوت قیمت بیزینس کلاس و فرست کلاس‌ها آشنا هستید و می‌دانید که قیمت این نوع بلیط از بلیط‌های فرست کلاس کمتر است و قاعدتاً از امکانات و خدمات محدودتری نیز برخوردار هستند.

از جمله خدمات بیزینس کلاس که به مسافران این نوع پرواز ارائه می‌شود می‌توان به سالن انتظار جداگانه، اینترنت رایگان، میز و صندلی‌های راحت در سالن انتظار، صندلی‌های اتوماتیک و بزرگ در هواپیما، پذیرایی ویژه و منو باز در هواپیما و... اشاره کرد. علاوه بر این، مهمانداران بخش بیزینس کلاس، مهماندارانی حرفه‌ای هستند و خدمات ویژه‌ای را به مسافران ارائه می‌دهند.

پرواز بیزینس کلاس

پرواز بیزینس کلاس بهتر است یا فرست کلاس؟

برای رسیدن به پاسخ این سؤال، شما را با تفاوت پروازهای بیزینس کلاس و فرست کلاس آشنا می‌کنیم. صندلی‌های پرواز بیزینس کلاس، با استفاده از یک حفاظ پلاستیکی از یکدیگر جدا می‌شوند؛ اما در فرست کلاس، صندلی‌ها داخل یک کابین بزرگ هستند؛ همچنین در پرواز فرست کلاس سرویس بهداشتی جداگانه، لپ‌تاپ و اینترنت اختصاصی برای مسافران در نظر گرفته شده است.

دیگر تفاوت پروازهای بیزینس کلاس و فرست کلاس، طراحی داخل هواپیما است. به‌طوری‌که در پروازهای بیزینس کلاس، صندلی‌ها به تعداد زیادی تعبیه شده‌اند؛ اما در فرست کلاس تعداد مسافران داخل هواپیما بسیار کم است.

تفاوت دیگر این دو کلاس پرواز، نوع پذیرایی در آنها است که در پرواز بیزینس کلاس انتخاب‌های شما به 2 نوع نوشیدنی و غذا محدود می‌شود؛ اما در فرست کلاس چندنوع غذا و نوشیدنی مهیاست و از مسافران پذیرایی می‌شود.

دیگر تفاوت در استفاده‌ی مسافران از سالن‌های انتظار است. به این صورت که مسافران بیزینس کلاس برای صرف غذا و استراحت از سالن‌های CIP فرودگاه استفاده می‌کنند؛ اما مسافران فرست کلاس از سالن‌های VIP با بالاترین کیفیت و امنیت استفاده می‌کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این دو نوع سالن در فرودگاه‌ها شما را به بازدید از صفحه‌ی تفاوت‌های CIP و VIP دعوت می‌کنیم.

در حالت کلی تفاوت بیزینس کلاس و فرست کلاس در صندلی‌ها و امکانات استراحت، غذاها و نوشیدنی‌ها، خدمات ارائه‌شده، حریم شخصی، راحتی و قیمت است.

کلاس‌ های پروازی در ایران

 اگر می‌خواهید سفر ایده‌آل و راحتی را تجربه کنید و قیمت بلیط برای شما مهم نیست پیشنهاد می‌کنیم که بلیت فرست کلاس تهیه کنید. چرا که هزینه خرید بلیط در پروازهای فرست کلاس بیشتر و خدمات و امکانات رفاهی آن بالاتر است و می‌توانید پروازی خاطره‌انگیز را تجربه کنید. برای تهیه بلیط پرواز فرست کلاس در ایران می‌توانید به شرکت‌های هواپیمایی ایران‌ایر و ماهان در دفاتر هواپیمایی یا فرودگاه یا وب‌سایت آنها مراجعه کنید.

پروازهای بیزینس کلاس، عموماً مناسب افرادی است که تصمیم به سفرهای کاری دارند و می‌خواهند با آرامش و بدون احساس خستگی به مقصد برسند. به این منظور ایرلاین‌هایی چون ماهان، ایران‌ایر، معراج و کیش ایر به‌منظور راه حال تجار و بازرگانان اقدام به فروش بلیط‌های پرواز بیزینس کلاس در ایران کردند که می‌توانید با مراجعه به دفاتر فروش آنها، بلیط‌های بیزینس کلاس را خریداری کرده سفری امن و راحت را برای خود رقم بزنید.

سخن آخر

در این صفحه از وب‌سایت سعادت رنت، شما را با انواع کلاس‌های پروازی آشنا کردیم و سعی داشتیم با بیان تفاوت بیزینس کلاس و فرست کلاس، به شما در انتخاب آنها و داشتن سفری آرام و لذت‌بخش یاری‌رسانیم.

یکی از تفاوت‌های بزرگ و مهم این دو پرواز، تفاوت قیمت بیزینس کلاس و فرست کلاس است که گاهی قیمت فرست کلاس نسبت به بیزینس کلاس چند برابر می‌شود و اغلب به افرادی که مشکلی در پرداخت هزینه‌ی بالا ندارند توصیه می‌شود.

پروازهای بیزینس کلاس و فرست کلاس فقط برای سایر کشورها نیستند و به شهرهای داخلی نیز انجام می‌شوند. به این منظور می‌توانید برای سفرهای داخلی خود از این نوع بلیط‌ها خریداری کنید. برای جابه‌جایی و رفتن به فرودگاه نیز نگران نباشید. سعادت رنت با ارائه خدمات اجاره خودرو فرودگاه مهرآباد به شما کمک می‌کند تا بتوانید در هر ساعتی از شبانه‌روز و با آسودگی خاطر به فرودگاه بروید و کارهای سفر را انجام دهید.

سوالات متداول

مهم‌ترین تفاوت پرواز بیزینس کلاس و فرست کلاس در چیست؟

مهمترین تفاوت بیزینس کلاس و فرست کلاس در قیمت بالای فرست کلاس نسبت به بیزینس کلاس و نوع خدمات ارائه شونده آن‌ها است.

کدام ایرلاین ایرانی بهترین بیزینس کلاس را دارد؟

ماهان، ایران‌ایر، معراج و کیش ایر شرکت هایی هستند که خدمات بیزینس کلاس را به مسافران عرضه می‌کنند.

کدام ایرلاین ایرانی بهترین فرست کلاس را دارد؟

شرکت‌های هواپیمایی ایران‌ایر و ماهان، ایرلاین‌هایی هستند که می‌توانید برای خرید بلیط پرواز فرست کلاس به آنها مراجعه کنید.

(5.00)
:
نظر خود را بنویسید
نظرات