منظور از ترانزیت فرودگاه چیست؟

منظور از ترانزیت فرودگاه چیست؟

می‌دانید که منظور از ترانزیت فرودگاه چیست؟ اگر تاکنون با هواپیما سفر کرده باشید حتما واژه‌ی ترانزیت فرودگاهی را شنیده‌اید؛ اما اگر می‌خواهید اولین سفر خود با هواپیما را پشت سر بگذارید، با ما همراه باشید تا با این موضوع که ترانزیت فرودگاه چیست و هنگام ترانزیت چه کاری باید انجام دهید، به طور کامل آشنا شوید. در پروازها و به‌خصوص پروازهای خارجی که مسیر سفر طولانی است، پیش خواهد آمد که هواپیما در یک یا چند مقصد توقف کند تا مسافران به استراحت بپردازند و دراین‌بین در صورت لزوم هواپیما عوض شود. این مدت‌زمان استراحت و جابه‌جایی را مسافر در سالن ترانزیت فرودگاه می‌گذراند که در این صفحه از وب‌سایت سعادت رنت بیشتر در مورد این موضوع به توضیح خواهیم پرداخت.

ترانزیت فرودگاه چیست؟

اگر زیاد با هواپیما سفر می‌کنید قطعا با واژه ترانزیت فرودگاهی آشنایی دارید. هنگامی که به تهیه بلیط پرواز اقدام می‌کنید، با موردی روبه‌رو خواهید شد که به شما خواهند گفت پرواز به‌صورت مستقیم انجام می‌شود یا دارای توقف است. در این‌گونه سفرها باید در کشوری دیگر از هواپیما خارج شوید و برای سفر با هواپیمای دیگر کارت پرواز تهیه کنید. در این حالت باید مدتی را در سالن ترانزیت فرودگاه مقصد خود سپری کنید.

به این نکته توجه کنید که پرواز مستقیم به این معنا نیست که بدون توقف به مقصد بروید؛ بلکه چون هواپیمای شما تغییر نمی‌کند، لازم نیست وسایل خود را جابه‌جا کنید و فقط باید مدت زمانی را به‌منظور سوخت‌رسانی و بررسی‌های فنی هواپیما در فرودگاه سپری کنید.

برای اینکه بتوانید به‌آسانی و بدون پرداخت هزینه‌ی زیاد، از مقصد مدنظرتان به فرودگاه بروید، پیشنهاد می‌کنیم که از خدمات اجاره خودرو فرودگاه مهرآباد این مجموعه استفاده کنید. اجاره خودرو این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید بدون دغدغه و پرداخت هزینه بالا به‌موقع به فرودگاه و پرواز خود برسید.

سالن ترانزیت فرودگاه دوحه قطر

اگر اهل سفرهای خارجی باشید، می‌دانید که مقاصدی چون ایتالیا و روسیه، از ایران پرواز مستقیم ندارند و باید در کشوری دیگر از هواپیما پیاده شوید و پس از رفتن به سالن ترانزیت فرودگاه دوحه قطر به کانکس‌های A ، B، C و D مراجعه کنید. سپس باید به دریافت کارت پرواز و تعویض هواپیما اقدام کنید و راهی کشور موردنظر خود شوید. اگر زمان توقف در فرودگاه طولانی است می‌توانید ویزا تهیه کنید و در سطح شهر بگردید.

سالن ترانزیت فرودگاه دوحه قطر

سالن ترانزیت فرودگاه استانبول

اکثر ایرانی‌ها برای سفر به اروپا و آمریکا ترانزیت فرودگاه استانبول را انتخاب می‌کنند. ترانزیت در فرودگاه استانبول بسیار پیشرفته است و گزینه‌های زیادی پیش روی شما قرار دارد؛ برای مثال در سالن ترانزیت فرودگاه استانبول تخت خواب‌هایی برای استراحت مسافران تعبیه شده است که در تاخیرهای طولانی می‌توانند با خیال راحت از آنها استفاده کنند. به این دلیل مسافران ترجیح می‌‎دهند که توقف بین سفرشان در استانبول انجام شود. در حال حاضر کرایه هر ساعت این تختخواب‌ها 9 یورو است.

سالن ترانزیت فرودگاه استانبول

سالن ترانزیت فرودگاه دبی

ترانزیت فرودگاه می‌تواند دلایل مختلفی چون محدودیت‌های سیاسی، گردشگری، نقص فنی هواپیما و... داشته باشد؛ برای مثال دو کشوری که از نظر سیاسی مشکلاتی با یکدیگر دارند، اجاره‌ی استفاده از مرزهای هوایی را به یکدیگر نمی‌دهند و همین موضوع باعث می‌شود تا هواپیماها در یک فرودگاه دیگر توقف کنند و از همان جا دوباره به سمت مقصد نهایی بروند. حین این‌گونه پرواز مسافران اجازه خروج از هواپیما را نخواهند داشت. اگر به هر دلیلی پرواز شما قصد نشستن در فرودگاه دبی را داشته باشد، می‌توانید به سالن ترانزیت رفته و مدتی را در آن استراحت کنید.

سالن ترانزیت فرودگاه دبی

سالن ترانزیت فرودگاه امام خمینی و مهرآباد

همان‌طور که بیان شد هر فرودگاه سالنی برای انتظار و استراحت مسافران دارد که می‌توانند هنگام جابه‌جایی و حمل بار و لغو سفر به آن سالن مراجعه کرده و لحظاتی را در آن سپری کنند. یکی از اتفاقات عادی که هنگام پرواز با آن مواجه می‌شوید، بازگشت هواپیما به فرودگاه به دلیل بدی آب‌وهوا یا نقص فنی است؛ برای مثال اگر پرواز داخلی از مبدأ تهران انجام شود و پرواز پس از دقایقی با مشکل روبه‌رو شود، در این حالت هواپیما به فرودگاه بازگشته و مسافران به سالن ترانزیت فرودگاه مهرآباد منتقل می‌شوند. برای پروازهای خارجی که در فرودگاه امام انجام می‌شود نیز همین روال خواهد بود.

برای رفت‌وآمد به فرودگاه می‌توانید از خدمات اجاره خودرو فرودگاه امام به‌صورت اجاره خودروی با راننده و بدون راننده‌ی شرکت سعادت رنت بهره‌مند شوید. رانندگان ما در هر زمانی از شبانه‌روز آماده‌ی ترانسفر شما به فرودگاه یا مقاصد موردنظر خواهند بود.

سالن ترانزیت فرودگاه امام خمینی و مهرآباد

هنگام ترانزیت فرودگاه چه کاری باید انجام دهید؟

هنگامی که در حال تهیه‌ی بلیط هواپیما هستید، مدت‌زمان ترانزیت فرودگاه به شما اطلاع داده خواهد شد. اگر زمان ترانزیت کوتاه باشد باید به‌سرعت کارهای پرواز بعدی ازجمله دریافت کارت پرواز را انجام دهید؛ بنابراین فرصتی برای گشت‌وگذار در شهر یا خرید را ندارید.

زمان‌هایی که زمان ترانزیت شما به چندین ساعت برسد، می‌توانید در سالن ترانزیت به استراحت بپردازید. حتی می‌توانید برای شهرهایی که تردد در آنها نیاز به ویزا دارد، ویزا تهیه کنید و به سطح شهر رفته و به گردش و خرید مشغول شوید.

سخن آخر

در پایان لازم است یادآور شویم که ایرلاین‌ها برای ارائه‌ی خدمات ترانزیت فرودگاهی، قوانین مربوط به خود را دارند و با یکدیگر متفاوت هستند؛ بنابراین لازم است پیش از سفر اطلاعات لازم در این حوزه را کسب کنید. در این صفحه از سعادت رنت در مورد اینکه ترانزیت فرودگاه چیست و شهرهای پرترددی که می‌توانید در سالن‌های ترانزیت آنها به استراحت بپردازید صحبت کردیم. اگر تاکنون رفتن به سالن ترانزیت فرودگاهی را تجربه کرده‌اید، می‌توانید در قسمت نظرات کاربران با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

منظور از ویزای ترانزیت چیست؟

ویزای ترانزیت یک نوع ویزای کوتاه مدت است که در مدت زمان انتظار برای پرواز بعدی به مسافر اجازه می دهد تا بتواند در فرودگاه ثالث حضور داشته باشد یا به گردش در سطح شهر بپردازد.

منظور از سالن ترانزیت فرودگاهی چیست؟

سالن ترانزیت فرودگاهی به سالنی گفته می‌شود که مسافران به منظور استراحت و انتظار تا زمان پرواز در آن حضور می‌یابند.

(5.00)
:
نظر خود را بنویسید
نظرات

آخرین پست ها

معرفی جزیره پالم جمیرا دبی و تفریحات آن
معرفی جزیره پالم جمیرا دبی و تفریحات آن پالم جمیرا یکی از جاذبه‌های دیدنی و توریست...