برای سفر به دبی چه پولی با خود ببریم؟

برای سفر به دبی چه پولی ببریم؛ دلار ببریم یا درهم؟

نویسنده
-
نویسنده ویرایشگر
Author picture
سعادت رنت
-
802

-
نویسنده
802

-
Author picture
نویسنده ویرایشگر
سعادت رنت
هیچ داده ای یافت نشد

برای سفر به دبی چه پولی ببریم و بهترین ارز برای سفر به دبی چیست؟ دبی به‌عنوان شهری در امارات متحده عربی، از ریال امارات (AED یا درهم) برای واحد پول رسمی خود استفاده می‌کند. علاوه بر این که توریست‌ها می‌توانند از درهم در امارات و دبی برای خرید و به‌طورکلی برای مخارج خود استفاده کنند، همچنین می‌توانند از ارز بین‌المللی یعنی دلار نیز پرداخت‌های خود را انجام دهند. دلیل این امر توریستی بودن دبی است. البته، کارت‌های اعتباری بین‌المللی نظیر ویزا کارت، مستر کارت و امریکن اکسپرس نیز در هتل‌ها، رستوران‌ها و فروشگاه‌های بزرگ پذیرفته می‌شوند که متاسفانه افراد مقیم ایران دسترسی به این کارت‌ها ندارند. بنابراین بهترین ارز برای سفر به دبی برای ایرانیان ترکیبی از درهم و دلار به منظور پوشش نیازهای مالی است.

سرفصل‌های مقاله

واحد پولی دبی چیست؟

همان‌طور که می‌دانید واحد پول امارات، درهم است که به آن درهم دبی و درهم اماراتی هم گفته می‌شود و با کد اختصاری AED در بین مردم معروف شده است. پیش‌ازاین که وارد کشور امارات شوید لازم است که اطلاعات خود را دررابطه‌با بهترین ارز برای سفر به دبی کامل کنید تا بتوانید برنامه‌ریزی درستی در مورد این‌که بهتر است به دبی چه پولی ببریم داشته باشید. زمانی که شما به‌عنوان گردشگر وارد این کشور می‌شوید و قصد دارید که دلار را به درهم تبدیل کنید باید به صرافی‌های معتبر مراجعه کنید و ارز مناسب در دبی را دریافت کنید.

دبی چه پولی ببریم؟

بهترین ارز برای سفر به دبی بعد از درهم دلار آمریکا است. وقتی نظرات گردشگران در سایت www.quora.com را بررسی می‌کنیم در پاسخ به این سوال که به دبی چه پولی ببریم گفته می‌شود که دلار بهترین گزینه است. شما با رجوع به صرافی‌های برتر و بزرگ در امارات می‌توانید به تبدیل دلار به اسکناس‌های درهم از قبیل ۵، ۱۰، ۲۰، ۵۰، ۱۰۰، ۵۰۰ و ۱۰۰۰ درهمی اقدام کنید. با وجود این که می‌توانید در دبی از درهم دبی استفاده کنید، بسیاری از فروشنده‌ها و مراکز تفریحی و سرگرمی دلار را نیز از توریست‌ها قبول می‌کنند. قیمت دلار آمریکا بر اساس درهم و باتوجه‌به نوسان‌های روز و ارزی در امارات تعیین می‌شود.

در دبی کجا پول چنج کنیم؟

  1. صرافی‌ها
  2. بانک‌ها
  3. هتل‌ها

در پاسخ به این سوال که به دبی چه پولی ببریم گفتیم درهم و دلار بهترین ارز برای سفر به دبی هستند، اما چون واحد پول دبی درهم است برای صرفه اقتصادی هنگام خرید و رفت و آمد بهتر است درهم داشته باشید. امکان تبدیل ارز در مکان‌های مختلفی از دبی مانند صرافی‌ها، بانک‌ها و هتل‌ها وجود دارد. صرافی‌ها بهترین گزینه برای چنج پول با حداقل کارمزد در دبی هستند.

این صرافی‌ها در سراسر شهر دبی، به‌ویژه در مناطق توریستی، مراکز خرید، فرودگاه‌ها و نزدیک بازارهای محلی یافت می‌شوند. بانک‌های ارزی نیز خدمات چنج پول را ارائه می‌دهند، اما ساعات کاری محدودتری داشته و معمولاً کارمزد بالاتری نسبت به صرافی‌ها دریافت می‌کنند. در هتل‌ها نیز امکان تبدیل ارز وجود دارد، اما معمولاً نرخ کارمزد بالاتری نسبت به دیگر گزینه‌ها دارند؛ بنابراین، برای به‌دست‌آوردن بهترین نرخ تبدیل ارز در دبی، توصیه می‌شود نرخ‌های موجود در چند صرافی را مقایسه کنید.

نکته: فرودگاه دبی یکی از مهم‌ترین مراکز خدماتی در کشور توریستی امارات است. به همین دلیل مسافران می‌توانند به راحتی در بانک و صرافی‌های موجود در فرودگاه پول خود را چنج کنند. همچنین سعادت رنت به منظور رفاه بیشتر مشتریان خود امکان اجاره خودرو در فرودگاه دبی با تمامی ارزهای رایج را فراهم کرده است.

اجاره خودرو ارزان در فرودگاه دبی
اجاره خودرو ارزان در فرودگاه دبی

تبدیل ریال به درهم در دبی

بهترین ارز برای سفر به دبی ریال نیست اما اگر در دبی همراه خود ریال ایران داشتید به‌صورت رسمی قابل خرید و فروش نیست ولی برخی از صرافی‌هایی که صاحبان آن ایرانی هستند، ممکن است برایتان تبدیل کنند. در صورت نیاز هم می‌توانید سری به صرافی‌های بازار‌های سنتی دور از مراکز خرید بزرگ و معروف بزنید ممکن است در آنجا ریال شما را تبدیل کنند یا از صرافی‌هایی که هم در ایران و هم در امارات شعبه دارند کمک بگیرید تا به شما درهم بدهند. به دلیل مشکلات تبدیل ریال به درهم در دبی برای پاسخ به سوال دبی چه پولی ببریم گفته می‌شود به‌جای ریال ایران ترجیحا از ارزهای رایج در صرافی‌های جهانی استفاده کنید.

خرید درهم در دبی با کارت شتاب

شاید آخرین گزینه‌ای که در پاسخ به سوال دبی چه پولی ببریم و بهترین ارز برای سفر به دبی کدام است، ریال ایران باشد. زیرا به دلیل تحریم‌ها سیستم‌های پرداخت بین‌المللی و داخلی ایران با سایر بانک‌های جهان ارتباط ندارد خرید درهم در دبی با استفاده از کارت‌های شتاب ایران به طور مستقیم امکان‌پذیر نیست. البته برخی از صرافی‌ها و سایت‌های شرکتی امکان خرید درهم در دبی با استفاده از کارت‌های شتاب ایران را دارند و مشتریان می‌توانند هر مبلغ درهمی که خواستند را با پرداخت کارمزد و استفاده از دستگاه‌های کارت خوان سیستم شتاب ایران مستقر در دبی خریداری کنند. همچنین، برخی از بانک‌ها و موسسات مالی ایرانی کارت‌هایی با پشتیبانی بین‌المللی ارائه می‌دهند که می‌توانند برای برداشت نقدی از دستگاه‌های خودپرداز (ATM) در دبی استفاده شوند.

انواع پول در دبی

واحد پولی دبی و کل امارات متحده عربی، درهم (Dirham) با نماد “AED” یا “د. إ” است. این واحد پولی به اسکناس‌ها و سکه‌ها (فلس) تقسیم می‌شود و هر درهم حاوی 100 فلس است. به‌صورت کلی بهترین و راحت‌ترین ارز برای سفر به دبی درهم است چون کارمزد جابه‌جایی ندارد. اما هزینه خرید درهم از ایران و تبدیل آن به ریال نسبت به دلار مقرون‌به‌صرفه نیست. به همین دلیل توصیه می‌شود برای سفر به دبی دلار تهیه کنید. البته در اینجا لیستی از اسکناس‌ها و سکه‌های مرسوم درهم را مشاهده می‌کنید تا هنگام چنج دلار و ارز به درهم با آن‌ها آشنا باشید:

اسکناس‌ها:

  • ۵ درهم
  • ۱۰ درهم
  • ۲۰ درهم
  • ۵۰ درهم
  • ۱۰۰ درهم
  • ۲۰۰ درهم
  • ۵۰۰ درهم
  • ۱۰۰۰ درهم

سکه‌ها (فلس):

  • ۱ فلس
  • ۵ فلس
  • ۱۰ فلس
  • ۲۵ فلس
  • ۵۰ فلس
  • ۱ درهم
انواع پول در دبی
منبع: stock adobe

ارز مسافرتی برای سفر به دبی

ارز مسافرتی و دولتی به مسافران خارجی و فقط سالانه یکبار تعلق می‌گیرد و مزیت آن این است که قیمتش کم‌تر از نرخ روز ارز است و به همین دلیل بسیاری از مسافران مایل به دریافت آن هستند. البته باید توجه داشته باشید که ارز دولتی به افراد زیر ۱۲ سال و ایرانیان مقیم خارج کشور تعلق نمی‌گیرد. اما مبلغ ارز دولتی برای سفر به دبی چقدر است؟

میزان ارز دولتی که با مسافران تعلق می‌گیرید بستگی به این دارد که کشور مقصد آن‌ها نیاز به ویزا دارد یا خیر. مسافران برای سفر به دبی نیاز به ویزا دارند و ۵۰۰ یورو ارز دولتی به آنها تعلق می‌گیرد. البته نکته قابل‌توجه این است که مسافران می‌توانند علاوه بر یورو ارزهای دیگری مانند دلار و پوند نیز دریافت کنند. درصورتی‌که مسافر درخواست دریافت دلار و پوند داشته باشد، معادل ۵۰۰ یورو، ارز انتخابی خود را دریافت می‌کند. بنابراین اگر شما بخواهید به عنوان بهترین ارز برای سفر به دبی، دلار تهیه کنید با ارائه مدارک زیر باید اقدام کنید:

  1. اصل و کپی کارت ملی
  2. اصل و کپی پاسپورت (پاسپورت حتماً باید حداقل شش ماه اعتبار داشته باشد)
  3. اصل ویزا
  4. اصل و کپی بلیت پرواز دبی که دارای مهر آژانس هواپیمایی است
  5. فرم درخواست ارز مسافرتی (هم به‌صورت اینترنتی و هم حضوری امکان‌پذیر است)
  6. شماره‌تلفن
  7. شماره‌حساب بانکی
  8.  کارمزد بانک
  9. رسید واریزی عوارض خروج

با داشتن مدارکی که در بالا گفته شد، شما می‌توانید به‌راحتی بهترین ارز برای سفر به دبی یعنی دلار را از سامانه اینترنتی my.ice.ir یا بانک‌ها دریافت کنید. دریافت ارز مسافرتی از سامانه موردنظر بسیار راحت‌تر از مراجعه به بانک است؛ زیرا دیگر نیاز نیست در صف طولانی بانک‌ها بمانید و به‌صورت آنلاین درخواست خود را انجام می‌دهید و مدارک خود را ارائه می‌دهید. ضمناً لازم است تا صرافی موردنظر خود را نیز انتخاب کنید و سپس منتظر پیامک برای زمان دریافت ارز دولتی از صرافی باشید. در انتها با مراجعه به صرافی در زمان مقرر می‌توانید ارز مسافرتی خود را دریافت کنید.

اما اگر روش اینترنتی برای شما مقدور نیست و می‌خواهید به‌صورت حضوری با مراجعه به بانک اقدام کنید، باید به یکی از شعب بانک‌هایی که بانک مرکزی به این منظور اعلام کرده است مراجعه کنید. این بانک‌ها عبارت‌اند از بانک تجارت، ملی، پارسیان، سامان، ملت و سپه. ابتدا با مراجعه به یکی از این بانک‌ها در ساعات ۹ صبح الی ۱۲:۳۰ ظهر، حواله ارزی را دریافت می‌کنید و در فرودگاه بعد از اینکه از گیت عبور کردید، حواله خود را به شعبه‌های ارزی بانک موردنظر ارائه می‌دهید و ارز مسافرتی خود را در فرودگاه تحویل می‌گیرید.

بهترین ارز برای سفر به دبی چیست؟

برای بررسی بیشتر موضوع بهترین ارز برای سفر به دبی باید بگوییم شما برای مسافرت به دبی می‌توانید هم از درهم دبی و هم از دلار استفاده کنید. اما تهیه درهم در کشور ما مقرون‌به‌صرفه نیست. ازاین‌رو بهتر است که برای سفر به امارات دلار را تهیه کنید و با ارز بین‌المللی به این منطقه سفر کنید. در این کشور نیز می‌توانید همین ارز را برای گذراندن امورات سفر خود به کار برید. به همین دلیل نیازی نیست که دغدغه‌ای دررابطه‌با این موضوع داشته باشید. در سراسر شهر دبی صرافی‌های بزرگ و شناخته شده‌ای وجود دارند که شما عزیزان در صورت نیاز می‌توانید از آن‌ها برای تبدیل ارز به درهم کمک بگیرید. مهم نیست که شما برای سفر به دبی عزیمت می‌کنید و یا قصد انجام کارهای تجاری خود را دارید. شما درهرصورت بهتر است ارز مناسب دبی را به همراه داشته باشید.

راهنمای سفر به دبی
پیشنهاد خواندنی:

درهم امارات (AED): واحد پولی رسمی دبی و کل امارات متحده عربی است. تقریباً تمامی فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و اماکن تجاری در دبی این واحد پولی را قبول می‌کنند.

کارت‌های اعتباری: بسیاری از مکان‌ها در دبی کارت‌های اعتباری رایج مانند Visa، MasterCard و American Express را قبول می‌کنند. استفاده از کارت‌های بانکی می‌تواند بسیار راحت‌تر و امن‌تر از حمل نقد باشد.

دلار آمریکا (USD): دلار آمریکا بهترین ارز برای سفر به دبی بین گردشگران است و بسیاری از مکان‌ها آن را به‌راحتی قبول می‌کنند. البته تبدیل دلار به درهم در دبی نیز ساده است. به همین دلیل اکثر افرادی‌که تجربه سفر به دبی را دارند در پاسخ به سوال در سفر به دبی چه پولی ببریم می‌گویند که دلار آمریکا انتخاب مناسبی است.

بهترین ارز برای سفر به دبی
منبع: stock adobe

یورو (EUR): یورو هم مانند دلار آمریکا در برخی مکان‌ها قابل‌قبول است، همچنین تبدیل آن به درهم در صرافی‌های دبی نیز امکان‌پذیر است.

کارت‌های پیش‌پرداخت: این کارت‌ها مانند یک کارت‌بانکی عمل می‌کنند؛ اما مبلغ معینی روی آن‌ها شارژ می‌شود. برای کسانی که نمی‌خواهند با نقد یا کارت اعتباری خود معامله کنند، گزینه مناسبی است.

اپلیکیشن‌های پرداخت الکترونیکی: با گسترش فناوری، استفاده از اپلیکیشن‌های پرداخت الکترونیکی مانند Apple Pay و Samsung Pay نیز در دبی افزایش‌یافته است.

صرافی‌ها: اگر به هر دلیلی نیاز به تبدیل ارز داشته باشید، صرافی‌های متعددی در دبی وجود دارد که ارائه‌دهنده نرخ‌های رقابتی هستند. بهترین صرافی در دبی صرافی الانصاری نام دارد که بهترین قیمت‌ها را برای تبدیل نرخ ارز دارد. یکی دیگر از ویژگی‌های صرافی الانصاری این است که تقریباً در همه مراکز خرید دبی شعبه دارد.

باتوجه‌به انتخاب‌های متفاوت و تنوع ارزهای قابل‌قبول در دبی، بهتر است قبل از سفر تحقیق کنید تا با دانش کافی و با آگاهی از نرخ‌های روز درباره اینکه به دبی چه پولی ببریم و انتخاب بهترین ارز برای سفر به دبی تصمیم‌گیری کنید.

برداشت آخر

زمانی که قصد سفر به دبی را دارید، شناخت بهترین ارز برای سفر به دبی یکی از مسائل مهمی است که باید موردتوجه قرار دهید. ما مبحث بهترین ارز برای سفر به دبی و سوال به دبی چه پولی ببریم را از جنبه‌های مختلفی بررسی کردیم. امارات جزو آن دسته از کشورهایی است که هر ساله پذیرای تعداد زیادی گردشگر از سراسر دنیا است. ازاین‌رو علاوه بر این که توریست‌ها می‌توانند ارز بین‌المللی را در این کشور برای پرداخت هزینه‌های خود به درهم دبی تبدیل کنند می‌توانند خود دلار را هم به همراه داشته باشند و به این صورت از این ارز خارجی که یک ارز مناسب در دبی است، برای هزینه‌های خود استفاده کنند. شناخت بهترین ارز در دبی به شما کمک می‌کند تا سفر خوبی به این منطقه داشته باشید.

سوالات متداول

در ادامه به سوالات مهم در زمینه بهترین ارز برای سفر به دبی پاسخ می‌دهم.

بهترین ارز برای سفر به دبی چیست؟

بهترین ارز در سفر به دبی درهم است؛ همچنین می‌توانید از دلار نیز استفاده کنید.

واحد پول امارات چیست؟

واحد پول رسمی امارات متحده عربی، درهم امارات است.

آیا می‌توان از دلار در دبی استفاده کرد؟

بله، می‌توانید از دلار نیز استفاده کنید. اما بهتر است مقداری درهم نیز برای مواقع ضروری به همراه داشته باشید.

اسکناس‌های رایج در دبی کدام‌اند؟

اسکناس‌های رایج در دبی عبارتند از 5درهمی، 10درهمی، 20درهمی، 50 درهمی، 100درهمی، 500درهمی و 1000درهمی.

پول نقد مجاز در سفر به دبی چقدر است؟

طبق مصوبه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران خروج 5000 دلار توسط هر مسافر بلامانع است. اما دولت امارات این امکان را دارد که مسافران 100,000 دلار پول را به‌صورت نقد یا در قالب چک‌های مسافرتی ارزی با خود داشته باشند.

برای سفر به دبی دلار ببریم یا درهم؟

بهترین ارز برای سفر به دبی توسط ایرانیان دلار است. زیرا نرخ کارمزد جابه‌جایی ریال به دلار کمتر از درهم است.

802
|

2 دیدگاه دربارهٔ «برای سفر به دبی چه پولی ببریم؛ دلار ببریم یا درهم؟»

  1. اگه بخوام هزینه اجاره ماشین تو دبی به دلار پرداخت کنم مشکلی نداره؟ یا باید حتما به درهم چنج کنم؟

    1. شادی قلی‌خانی

      سلام و وقت بخیر. شما می توانید هزینه اجاره ماشین در دبی را با تمامی ارزهای رایج و حتی ارز دیجیتال پرداخت کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن