فاصله تهران تا یزد چقدر است؟

فاصله تهران تا یزد چقدر است؟

اگر ساکن تهران هستید و چشم‌تان از دیدن ساختمان­‌های چند طبقه با نمای سنگی و هوای آلوده تهران خسته است پیشنهاد می‌کنیم به سمت یزد راهی شوید و از هوای خنک کویری و ساختمان‌های بادگیری این شهر لذت ببرید. برای رفتن از تهران به یزد راه‌های مختلفی وجود دارد. فاصله تهران یزد حدود 630 کیلومتر است که جزو طولانی‌ترین جاده‌های ایران به حساب می‌آید. برای اینکه به این شهر سفر کنید، می‌توانید از خدمات اجاره خودرو تهران به یزد سعادت رنت استفاده کرده و فاصله تهران یزد را با خودروهای اجاره‌ای و لوکس این شرکت طی کنید. راه‌های رسیدن به یزد در زیر اشاره می‌کنیم:

  • سفر با ماشین از تهران به یزد
  • سفر با هواپیما از تهران به یزد
  • سفر با اتوبوس از تهران به یزد
  • سفر با قطار از تهران به یزد

در ادامه فاصله مسیر و مدت زمان رسیدن را بیان خواهیم کرد.

فاصله تهران تا یزد با ماشین

فاصله تهران یزد حدود 630 کیلومتر است که با ماشین از مسیر جاده‌ای بدون پیچ و خم عبور خواهید کرد. در ابتدا وارد آزاد راه تهران- قم خواهید شد و با عبور از کاشان، نایین و اردکان به یزد خواهید رسید. مسافت تهران تا یزد بسته به این که چه میزان زمانی را در مسیر توقف می‌کنید متفاوت است؛ اما حالت کلی بدون توقف فاصله تهران تا یزد با ماشین 6 تا 7 ساعت زمان خواهد برد.

فاصله یزد تا تهران با ماشین 

برای اینکه از یزد به تهران برسید دو مسیر وجود دارد که هریک مزایا و معایبی دارد و این مسیرها عبارتند از::

در مسیر اول باید برای رسیدن به تهران چیزی حدود 623 کیلومتر را در 6 ساعت 30 دقیقه طی کنید و از مسیر بزرگراه نائین-اردکان، آزادراه کاشان-نطنز، آزادراه قم-تهران عبور کنید.

در مسیر دوم برای رسیدن به تهران باید 735 کیلومتر را در مدت 8 ساعت و 30 دقیقه طی کنید و از مسیر بزرگراه نائین-اردکان، جاده نایین، آزادراه قم-تهران عبور کنید.

فاصله تهران تا یزد با هواپیما 

برای طی کردن فاصله تهران تا یزد با هواپیما شما حدود 504 کیلومتر را در مدت زمان 1 ساعت طی خواهید کرد. برای پیمودن فاصله تهران یزد از طریق سفر هوایی شما با سرعت بالاتری به مقصد خواهید رسید برای استفاده از این سرویس شما پس از تهیه بلیط به فرودگاه مهرآباد تهران رفته و پس از یک ساعت پرواز به فرودگاه شهید صدوقی یزد می‌رسید.

فاصله تهران تا یزد با قطار 

سفر با قطار راه دیگر رسیدن از تهران به یزد است. فاصله تهران تا یزد با قطار حدود 626 کیلومتر است که با استفاده از آن در مدت زمان 8 ساعت طی خواهید کرد. البته این زمان حدودی است و به نوع قطاری که انتخاب می‌کنید بستگی دارد و ممکن است زمان رسیدن شما تغییر کند به طور مثال قطار سه ستاره‌ی البرز و 4 ستاره غزال در 8 ساعت، سه ستاره‌ی کویر در 8 ساعت و 45 دقیقه و قطار اتوبوسی نگین در 8 ساعت و 30 دقیقه این مسیر را طی می‌کنند.

فاصله تهران تا یزد با اتوبوس

فاصله تهران تا یزد با اتوبوس همان مسیری است که برای سفر با ماشین شخصی گفته شد، با این تفاوت که ممکن است زمان رسیدن شما بیشتر باشد؛ زیرا اتوبوس با سرعت کمتری به مسیر خود ادامه می‌دهد در نتیجه با آن ممکن است بین 7 تا 8 ساعت به مقصد برسید. برای استفاده از خدمات سفر با اتوبوس به یزد می‌توانید به پایانه‌های اتوبوسرانی جنوب و غرب تهران مراجعه کنید.

دیدنی های مسیر تهران یزد 

 برای رسیدن به یزد باید از قم و کاشان عبور کنید که می‌توانید وارد هر دو شهر شوید و از مکان‌های گردشگری آنها نیز دیدن کنید در زیر به تفکیک هر کدام را توضیح خواهیم داد:

جاذبه‌های دیدنی قم

  • زیارت حرم حضرت معصومه (س)
  • بازدید مسجد جمکران
  • بازار قدیم قم
  • رفتن به رستوران‌های قم (رستوران البرز، رستوران مدائن، فست فود دلفین)

جاذبه‌های دیدنی کاشان

  • خانه‌ی بروجردی‌ها
  • مسجد آقابزرگ کاشان
  • بازار تاریخی کاشان
  • باغ فین و حمام فین کاشان

جاذبه‌های دیدنی اردستان

  • مسجد جامع اردستان
  • مقبره امیر اویس (سنگ سفید)

جاذبه‌های دیدنی نایین

  • مسجد جامع نایین
  • خانه پیرنیا، موزه مردم‌شناسی نایین
  • زیارتگاه چک‌چک
  • نارین قلعه (نارنج قلعه)

شهرهای مسیر تهران تا یزد 

در فاصله تهران یزد شما از شهرهایی مانند قم، کاشان، نطنز، اردستان، نایین، اردکان و میبد عبور می‌کنید.

فاصله تهران تا اردکان یزد 

 اردکان سرزمین مقدسی در استان یزد است که حدود 24 هزار کیلومتر مربع مساحت و 970 هزار نفر جمعیت دارد. فاصله تهران تا اردکان یزد حدود 568 کیلومتر است که برای رسیدن به آنجا 6 ساعت زمان نیاز دارید. شما قبل از اینکه به یزد برسید این شهر را خواهید دید و بالاتر مکان‌های دیدنی آنجا را بیان کرده‌ایم. اگر کویرنورد و ماجراجو هستید حتما به این شهر تاریخی و کهن سفر کنید و لذت ببرید.

بهترین فصل سفر به یزد

اوایل اسفند تا اوایل اردیبهشت ماه بهترین فصل سفر به یزد از نظر آب و هوا است. در این بازه زمانی آب و هوای شهر یزد از دمای 25 درجه سانتی‌گراد بالاتر نخواهد رفت و کاملا معتدل است.

سخن آخر

شما می‌توانید برای پیمودن فاصله تهران یزد از طریق استفاده از خدمات اجاره خودرو سعادت رنت به مقصد برسید. این سرویس به دو صورت امکان پذیر است:

  • از تهران خودرو اجاره کنید و به یزد برسید
  • با هر وسیله‌ای عمومی به یزد سفر کنید و در آنجا خودروی خود را در محل تحویل بگیرید.

سعادت رنت هر دو سرویس فوق را به راحتی با رزرو در اختیار شما عزیزان خواهد گذاشت. در یزد در هر محلی می‌توانید ماشین را تحویل بگیرید.

با مراجعه به صفحه اجاره خودرو در یزد خودروهای موجود برای اجاره در این شهر قابل مشاهده هستند. 

سوالات متداول

فاصله تهران تا یزد با اتوبوس چند ساعت است؟

بستگی به سرعت اتوبوس دارد بین 7 تا 8 ساعت زمان خواهد بود.

فاصله تهران تا یزد با ماشین چقدر است؟

حدود 630 کیلومتر است.

فاصله زمانی تهران تا یزد با ماشین چقدر است؟

بسته به سرعت ماشین و اینکه چقدر در مسیر توقف کنید، متفاوت خواهد بود ولی حالت کلی بین 6 تا 7 ساعت خواهد بود.

(5.00)
:
نظر خود را بنویسید
نظرات