بهترین رستوران ایرانی در استانبول

بهترین رستوران ایرانی در استانبول

ترکیه از کشورهایی است که ایرانیان برای سفر به آن نیازی به ویزا ندارند و این موضوع از دلایل محبوبیت این کشور و سفر به آن به شمار می‌رود. استانبول دارای جاذبه‌های دیدنی زیادی است که با سفر به آن می‌توانید از آنها بازدید کرده و سفری خوش و لذت بخش را تجربه کنید. علاوه بر مکان‌های تفریحی و دیدنی، استانبول دارای رستوران‌هایی است که در آن غذاهای ایرانی سرو می‌شود و توجه گردشگران و به خصوص ایرانیان را به خود جلب می‌کند؛ بنابراین لازم است که پیش از سفر به این شهر، با رستوران‌هایی که دارای منوی ایرانی هستند آشنا شوید و سپس با رفتن به بهترین رستوران ایرانی در استانبول، غذاهایی خوشمزه و بی‌نظیر را صرف کنید.

به این منظور در این بخش از وب‌سایت سعادت رنت با معرفی چند نمونه‌ از بهترین رستوران‌های ایرانی در استانبول، به شما کمک می‌کنیم تا در مواقع لازم به آسانی به این رستوران‌ها مراجعه کرده و از صرف غذاهای ایرانی آن لذت ببرید.

معرفی بهترین رستوران ایرانی در استانبول

هر کشور دارای آداب و رسوم مخصوص به خود است و ممکن است با سایر کشورها متفاوت باشد.اکنون که میخواهید به استانبول سفر کنید، لازم است که پیش از سفر از آداب و رسوم ترکیه در فرهنگ غذایی آشنا شوید که به صورت زیر است: 

  • گفتن بسم‌الله قبل از غذا خوردن
  • شکر خدا پس از غذا خوردن
  • خوردن غذا در جمع و خصوصاً در کنار خانواده
  • خوردن غذا در خانه
  • استفاده از سالاد کنار غذا
  • خوردن انواع سوپ‌های محلی قبل از غذا
  • خوردن باقلوای ترکی با قهوه یا چای ترکی بعد از غذا
  • مقدم‌بودن بزرگ‌ترها در غذا خوردن
  • شستن دست‌ها قبل از غذا خوردن

استانبول از نظر شکم‌گردی در مقاصد گردشگری حرف اول را می‌زند. البته خوب است بدانید که ذائقه‌ی غذایی ایرانیان و ترک‌ ها بسیار به هم نزدیک است و در سفر به این شهر به مشکل خاصی برخورد نخواهید کرد. البته به دلیل اینکه اکثر مسافران این شهر ایرانی هستند، در استانبول رستوران های ایرانی بسیاری افتتاح شد تا افراد بتوانند با حضور در آنها، غذاهای ایرانی و خوشمزه میل کنند.

نمونه‌هایی از بهترین رستوران ایرانی در استانبول از نظر مسافران به این صورت است:

رستوران ریحون در استانبول

رستوران ایرانی ریحون (Reyhun Iranian Restaurant) در سال 1393 توسط حمید رحیمی در محله‌ی بی‌اوغلو تاسیس شد و امروزه از رستوران‌های پرطرفدار ایرانی در شهر استانبول به شمار می‌رود. 

این رستوران ایرانی در استانبول بین تکسیم و خیابان استقلال واقع شده است. از ویژگی‌هایی که سبب جلب توجه مسافران و مراجعه‌ی آنها به رستوران ریحون شده است، می‌توان به سالن بزرگ روباز و سرپوشیده و کیفیت بالای غذا اشاره کرد. در منوی این رستوران، قیمت غذای ایرانی در استانبول آنقدر هم بالا نیست و می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای به نسبت مقرون به صرفه، طعم غذای ایرانی را در کشور ترکیه تجربه کنید؛ برای مثال در استانبول یک پرس چلو خورشت قرمه سبزی 120 لیر و یک پرس چلو کباب نگینی 150 لیر هزینه دارد.

آدرس رستوران ایرانی ریحون استانبول

ترکیه، استانبول، خیابان ینی کارسی شماره ۸، محله توم توم

حدود قیمت رستوران ریحون استانبول برای یک نفر:

غذاهای اصلی از 90 لیر تا 1150 لیر / خورشت‎‌ها از 120 تا 140 لیر / دسرها از 20 تا 90 لیر

رستوران ریحون استانبول

رستوران ایرانی آسمان در استانبول

رستوران آسمان (asuman) به عنوان قدیمی‌ترین و بهترین رستوران ایرانی در استانبول شناخته می‌شود. در این رستوران می‌توانید انواع غذاهای اصلی، سالاد و پیش غذا را سفارش داده و با هزینه‌ای مناسب خریداری کنید. 

از مزایای رستوران آسمان این است که طعم غذاها به قدری بی‌نظیر است که گویی در ایران پخته شده و عطری از ایران را چاشنی غذاها می‌کنند. ساعت کاری این رستوران از 12 ظهر تا 21 شب است و می‌توانید در این ساعات به آن مراجعه کنید و از غذاهای لذیذ آن بهره‌مند شوید.

تنوع منوی رستوران آسمان بسیار بالاست و غذاهای آن نیز از کیفیت مناسبی برخوردار هستند. مواد اولیه‌ غذاها در این رستوران، همگی تازه و حلال هستند و یکی از دلایل طعم بی‌نظیر غذاهای آسمان همین موضوع است.
از امکانات و خدماتی که در رستوران آسمان به مشتریان ارائه می‌شود می‌توان به منوی کامل از غذاهای اصیل ایرانی، کیفیت بالا و قیمت مناسب غذا، فضای تمیز و بهداشتی، رفتار خوب و مؤدبانه پرسنل، محیطی مناسب و گرم برای خانواده و دوستان، سفارش غذا بدون محدودیت زمانی و ... اشاره کرد.

آدرس رستوران ایرانی آسمان استانبول

 ترکیه، استانبول، فاتح، آکسارای، کمال پاشا، بلوار آتاتورک، سیلان پالاس، شماره 158

حدود قیمت رستوران آسمان: از 35 لیر

رستوران ایرانی آسمان در استانبول

رستوران نایب استانبول

رستوران نایب استانبول (Nayeb Restaurant) با ظرفیت 120 نفر ، یکی از شعبه‌های رستوران های نایب است که غذاهایی خوشمزه و باکیفیت در آن طبخ می‌شود. منوی این رستوران ایرانی است و در آن هیچ گونه غذای ترکی و بین المللی را نخواهید یافت. رستوران نایب یک رستوران ایرانی با موزیک زنده در استانبول است که با حضور در آن می‌توانید علاوه بر صرف غذا لحظاتی شاد و مفرح را سپری کنید. در این رستوران علاوه بر سرو ناهار و شام، صبحانه نیز ارائه می‌شود. این رستوران از ساعت 9 صبح تا 12 شب آماده سرویس دهی به شما عزیزان است تا بتوانید از سفر نهایت لذت را برده و خاطره خوشی را از این سفر برای خود رقم بزنید.

آدرس رستوران ایرانی نایب در استانبول

 ترکیه، استانبول، منطقه ی فاتح، آکسارای، میدان فندک زاده، خیابان ملت

رستوران نایب استانبول

رستوران شیراز در استانبول

رستوران شیراز در استانبول (Shiraz restaurant) از معروف‌ترین رستوران‌های ایرانی است که علاوه بر سرو غذاهای ایرانی و ترکی، منوی مخصوص گیاهخواری و نوشیدنی‌های پر طرفداری را به مراجعه‌کنندگان خود عرضه می‌کند. این رستوران به دلیل داشتن مزایایی چون محیط دنج و زیبا، رفتار حرفه‌ای و مناسب پرسنل، اینترنت وای فای رایگان، سرو غذاهای ایرانی با پخت و کیفیت عالی توانسته توجه گردشگران بسیاری را به خود جلب کند. ساعت کاری رستوران شیراز، از 3 بعد از ظهر تا 12 شب است که می‌توانید برای صرف ناهار و شام به آن مراجعه کنید.

آدرس رستوران ایرانی شیراز در استانبول:

ترکیه، استانبول، خیابان علی صراف شماره ۷، خیابان مودا

حدود قیمت غذا در رستوران شیراز: 50 تا 120 لیر

رستوران شیراز در استانبول

رستوران شهرزاد استانبول

یکی دیگر از بهترین رستوران های ایرانی در استانبول، رستوران شهرزاد (Restaurant Shahrzad) است که در میدان تکسیم واقع شده است. این رستوران با داشتن محیطی بزرگ و آرام، همچنین غذاهایی با کیفیت توانسته توجه ایرانیان بسیاری را در این شهر به خود جلب کند. در منوی رستوران شهرزاد شاهد غذاهای اصیل ایرانی و آسیای میانه با قیمتی مقرون به صرفه باشید. علاوه بر آن در منوی رستوران شهرزاد استانبول غذاهایی را می‌بینید که باعث تعجب شما خواهد شد. کوکو سبزی، املت ایرانی و کشک بادمجان خوشمزه از آن دسته غذاهایی هستند که در استانبول فقط در رستوران شهرزاد می‌توانید به آنها دست پیدا کنید.

ساعت کاری این رستوران از 9 صبح تا 12 شب است و می‌توانید در هر زمان از شبانه روز که مایل بودید به آن مراجعه کرده و غذاهای بی نظیر آن را صرف کنید.

آدرس رستوران ایرانی شهرزاد در استانبول

 ترکیه، استانبول، تکسیم، محله شهیت مختار، خیابان آکارکاسی، پلاک 24

حدود قیمت غذا در رستوران شهرزاد: 21 تا 50 لیر

رستوران شهرزاد استانبول

رستوران ایرانی آریا در استانبول

اگر در انتخاب بهترین رستوران ایرانی در استانبول جز کیفیت و طعم غذا، ظاهر محیط نیز تاثیرگذار است، پیشنهاد می‌کنیم که حتما سری به رستوران آریا (Aria restaurant) بزنید و از غذا خوردن در فضای جذاب آن لذت ببرید؛ همچنین باید گفت که در این رستوران علاوه بر محیطی مدرن و آرامش بخش، تنوع منو و کیفیت بالای غذاها سبب جلب نظر مشتری و افزایش تعداد آنها خواهد شد. به این ترتیب در سفر به استانبول هر زمان که هوس غذای ایرانی کردید، می‌توانید به این رستوران ایرانی سر زده و از خوردن غذاهای خوشمزه و خوش عطر آن لذت ببرید.

آدرس رستوران ایرانی آریا استانبول

منطقه ساریر، محله وادی استانبول، مجتمع وادی کورو

متاسفانه حدود قیمت این رستوران در دسترس نیست. به این ترتیب اگر در سفر به استانبول به این رستوران مراجعه کردید و از قیمت های آن آگاهی دارید، آن را با ما در قسمت دیدگاه کاربران به اشتراک گذارید.

رستوران ایرانی آریا در استانبول

رستوران ایرانی سودی در استانبول

رستوران ایرانی سودی (Sudi Iranian Restaurant) از جمله رستوران‌هایی است که با داشتن تنوع و کیفیت غذا، مشتری مداری، دکوراسیون مناسب و ... تاکنون توانسته نظر افراد زیادی را به خود جلب کند. این رستوران در سال 2019 در محله آتاشهیر استانبول تاسیس شد و با ارائه‌ی غذاهای باکیفیت و متنوع ایرانی توانست محبوبیت بالایی را نزد گردشگران کسب کند. این رستوران ایرانی در استانبول آسیایی واقع شده و مناسب گردشگرانی است که برای بازدید از منطقه آسیایی به آنجا رفته و برای استراحت و صرف غذا به دنبال رستورانی خوب و باکیفیت هستند.

ساعت کاری این رستوران از ساعت 12 تا 22 است که میتوانید با مراجعه با آن طعم غذاهای بی نظیر ایرانی را در استانبول تجربه کنید.

آدرس رستوران ایرانی سودی استانبول

استانبول، آتاشهیر، خیابان آتا پارک 

رستوران ایرانی سودی در استانبول

رستوران ایرانی دریاکنار استانبول

از دیگر رستوران‌هایی که در لیست بهترین رستوران ایرانی در استانبول قرار گرفته رستوران دریاکنار است که با سرآشپزهای بین المللی به فعالیت می‌پردازد. این رستوران با توجه به کیفیت بالای غذا و ارائه خدمات مشتری پسند، توانسته نظر افراد زیادی را به خود جلب کند.

این رستوران علاوه بر سرو غذاهای با کیفیت به مشتریان، با نواختن موسیقی سفری به یاد ماندنی را برای مسافران رقم می‌زند. با مراجعه به رستوران دریا کنار خواهید دید که این رستوران علاوه بر ایرانیان، مورد توجه بسیاری از توریست‌های اروپایی نیز قرار گرفته است.

غذاهای این رستوران را می‌توان به چند بخش اصلی کباب‌، خورشت‌ و سایر تقسیم کرد که امکان سفارش دسر، پیش غذا و نوشیدنی نیز از آن وجود دارد. 

طبق آخرین نظر سنجی که بین ۳۶۰۰ نفر ایرانی و اتباع خارجی رستوران دریاکنار برگزار شد، این رستوران توانسته در بین رستوران‌های ایرانی استانبول، بیش از ٪۹۰ رضایت مشتریان را از لحاظ کیفیت و سرویس‌دهی به خود اختصاص دهد.

آدرس رستوران دریاکنار:

میدان تکسیم به طرف شیشلی بعد از بعد دویست متر روبروی هتل هیلتون پلاک ۱۵۱

حدود قیمت 1 وعده غذا: 39 تا 89 لیر

رستوران ایرانی دریاکنار استانبول

رستوران مژگان استانبول

یکی دیگر از رستوران های ایرانی که در نزدیکی میدان تکسیم واقع شده است، رستوران مژگان است. این رستوران ایرانی با موزیک زنده، داشتن فضایی لوکس به همراه نورپردازی جالب، ارائه‌ی خدمات با کیفیت، قیمت ارزان و ... توانسته محبوبیت بالایی را در لیست بهترین رستوران ایرانی در استانبول کسب کند. در رستوران محبوب و پرطرفدار مژگان انواع غذاهای ایرانی، افغانی، عربی و خاورمیانه‌ای سرو میشود که می‌توانید با امتحان کردن هر کدام از اینها، حس جدیدی را تجربه کنید. علاوه بر این موارد با حضور در رستوران مژگان می‌توانید از خدماتی چون اینترنت رایگان، صرف غذا در محیط روباز یا سرپوشیده، استفاده از سرویس بیرون بر، دسترسی صندلی چرخدار به فضای داخل رستوران و ... بهره‌مند شوید.

آدرس رستوران ایرانی مژگان در استانبول

خیابان استقلال، میدان تکسیم

رستوران مژگان استانبول

رستوران ایرانی زعفران در استانبول

از رستوران‌های خوب ایرانی که در قلب تاریخی شهر واقع شده است، رستوران زعفران است که در سه وعده صبحانه، ناهار و شام آماده سرویس‌دهی به مسافران است. در منوی رستوران زعفران شاهد انواع غذاهای ایرانی، بین‌المللی و آذری خواهید بود که می‌توانید غذای مورد علاقه‌ی خود را سفارش داده و در محیطی لوکس و زیبا صرف کنید؛ همچنین در منوی این رستوران غذاهای گیاهخواران و غذاهای مخصوص وگان را خواهید یافت. 

نکته‌ی قابل توجه و جالب در مورد سرو غذا در رستوران زعفران، سرو غذا در ظرف‌های خاص (عتیقه و آنتیک) است که مدیر رستوران ادعا دارد قدمت این ظروف بالای صد سال است. به این ترتیب پیشنهاد می‌شود که در سفر به استانبول، سری به این رستوران بزنید و از دسرها و پیش غذاهای خوشمزه‌ی آن را امتحان کنید.

آدرس رستوران ایرانی زعفران

 ترکیه، استانبول، فاتح، محله‌ی امین سینان، خیابان پیر لوتی، پلاک 30

قیمت غذاهای رستوران زعفران: بین 20 تا 44 دلار

رستوران زعفران استانبول

سخن آخر

در این بخش لیستی از بهترین رستوران های ایرانی و حدود قیمت غذای ایرانی در استانبول را خدمت شما عزیزان شرح دادیم. اگر از طرفداران غذای سنتی ایرانی هستید می‌توانید به رستوران‌های نامبرده مراجعه کنید و در استانبول غذای ایرانی میل کنید.

این مورد را نیز در نظر بگیرید که برای تردد در سطح شهر به وسیله نقلیه نیاز دارید که سعادت رنت با اجاره خودرو در استانبول به شما این امکان را می‌دهد که به آسانی و بدون دغدغه در سطح شهر رفت و آمد کرده و سفری آرام و لذت بخش را تجربه کنید؛ برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه‌ی اجاره خودرو در استانبول به صفحه‌ی ارائه شده مراجعه کنید.

سوالات متداول

بهترین رستوران ایرانی استانبول کجاست؟

رستوران ریحون به دلیل طبخ و سرو غذا با کیفیت بالا توانسته نظر ساکنان و مسافران استانبول را به خود جلب کرده و آن ها را به مراجعه و سفارش غذا ترغیب کند.

قیمت غذای ایرانی در استانبول ارزان‌تر از ایران است؟

بله غذا در استانبول از هزینه کمتری نسبت به ایران برخوردار است زیرا هزینه مواد غذایی در این شهر کمتر از ایران می‌باشد. با مراجعه به رستوران های ایرانی استانبول می‌توانید با هزینه‌ای به صرفه و مناسب، طعم غذاهایی خوشمزه و بی نظیر را تجربه کنید.

نویسنده: مینو زمانی
(---)
:
نظر خود را بنویسید
نظرات