فرهنگ مردم دبی، آداب و رسوم ساکنان امارات

فرهنگ مردم دبی

دبی شهری توریستی است که با توجه به امکاناتی که در اختیار گردشگران قرار می‌دهد در جهان شهرت خاصی پیدا کرده است و همین موضوع سبب شده تا در هر فصلی از سال میزبان گردشگران خارجی باشد. در صورتی که شما هم قصد بازدید این شهر زیبا را دارید حتما قبل از سفر از فرهنگ مردم دبی با خبر شوید تا بتوانید به راحتی در آن گردش کنید و در صورت دیدن موردی خاص شوکه نشوید.

شعر و رقص در دبی دو رشته‌ی هنری مهم هستند که همواره در فرهنگ این شهر بسیار مورد توجه بوده اند. دبی با برگزاری رویدادهای شعری و رقصی در سطح بین المللی، جذابیت زیادی برای علاقمندان به این هنرها دارد. شعر در دبی به صورت فراوان تولید می شود و شاعرانی با استعداد از سراسر جهان در این شهر به کار مشغولند؛ همچنین رقص در دبی در شکل و سبک های مختلف ارائه می شود و برخی از برنامه های رقصی آن در سطح بین المللی شهرت دارند. دبی همچنین با داشتن امکانات مدرن برای اجرای برنامه های هنری، محلی مناسب برای برگزاری کنسرت ها، نمایش های رقصی و شعری است. در کل، شعر و رقص در دبی به عنوان دو هنر اصیل و بی نظیر، با استقبال زیادی از مردم و گردشگران روبرو هستند.

در دبی ملیت‌های مختلفی زندگی می‌کنند که این موضوع خود بر روی فرهنگ مردم دبی تاثیر گذار بوده است. دبی شهری دموکراتیک محسوب می‌شود که به قوانین اسلام پایبند است؛ اما مهاجران دبی پیروی دین و مذاهب مختلفی هستند که در کنار هم آزادانه زندگی می‌کنند. سعادت رنت پس از استقبالی که از صفحه‌ی راهنمای سفر به دبی شد در اینجا قرار است شما را با فرهنگ و آداب و رسوم دبی آشنا کند با ما همراه باشید.

اجاره خودرو از شرکت معتبر سعادت رنت

طلاق در دبی

در امارات متحده عربی، قانون طلاق با قوانین و مقررات خاصی همراه است که برای حفظ و حمایت از خانواده و ارزش های اسلامی و محلی و همین طور آداب و رسوم مردم دبی، تدوین شده است. رسوم ازدواج در امارات به این صورت است که معمولا از طریق والدین برنامه‌ریزی می‌شود و ازدواج خارج از گروه‌ قبیله‌ای مورد قبول نمی‌باشد به همین دلیل ازدواج به عنوان پایه و اساس خانواده به شمار می رود و در نتیجه، طلاق به عنوان یک موضوع مورد نظر جدی تلقی می شود. بر اساس قانون امارات، طلاق در صورتی که یکی از همسران به دلیل خیانت به قرارداد ازدواجی، فساد رفتاری یا بیماری روانی، تصمیم به طلاق گیرد، قابل قبول است. در غیر این صورت، طلاق تنها با موافقت هر دو طرف، امکان پذیر است. برای اعلام طلاق، فرآیند رسمی و قانونی وجود دارد که با تأیید مراجع قضایی و امور خانواده انجام می شود. همچنین، برای حفظ حقوق هر دو همسر در مورد مالی و نگهداری از فرزندان، مقررات خاصی نیز وجود دارد. در کل، قانون طلاق در امارات با هدف حفظ و حمایت از خانواده و ارزش های اسلامی و محلی، تنظیم شده است.

مهمان نوازی عربی در دبی

مهمان نوازی در فرهنگ مردم دبی اهمیت زیادی دارد و نوشیدن قهوه عربی یا گاوا بخشی از استقبال گرم بومیان از میهمانان است. این قهوه‌ی معطر با میخک، هل، زیره و زعفران درست شده و در فنجان کوچکی سرو می‌شود. ما به شما توصیه می‌کنیم که پس از صرف گاوا فراموش نکنید که فنجان خالی خود را طبق فرهنگ دبی با دست راست تحویل دهید. 

ساکنان دبی معتقدند که احترام به مهمانان و رعایت آداب و رسوم جزو نکات بسیار مهم در زندگی است که هم خودشان رعایت می‌کنند و هم انتظار می‌رود در برخی موارد گردشگران نیز آنها را رعایت کنند. در ادامه برخی از آداب مهمان نوازی را بیان می‌کنیم.

حیا: محلی برای بازدید از خانه‌های قدیمی و سنتی است که برای حضور در آنجا باید برای خود لباس‌های گشاد و بلندی را در نظر بگیرید که بدن شما را بپوشانند و حتما کفش‌های خود را درب منزل بگذارید.

بینی به بینی: در امارات متحده عربی و دبی، بسیاری از مردان اماراتی هنگام اولین ملاقات، بینی همدیگر را لمس می‌کنند. انتظار نمی‌رود که بازدیدکنندگان از این سنت پیروی کنند؛ اما نکته‌ی جالبی است و نوعی میهمان‌نوازی و صمیمیت را نشان می‌دهد.

موقعیت دست‌ و پاها: مردان با همه‌ی حاضران دست می‌دهند، اما توجه داشته باشید که ممکن است برخی از خانم‌ها تمایلی به این کار نداشته باشند. این نکته را هم به یاد داشته باشید که هنگام نشستن اگر انگشت اشاره‌ی پاهای شما به سمت شخصی باشد، می‌تواند کاری توهین آمیز تلقی شود.

شام: وعده‌های غذایی عصر معمولاً در یک بشقاب گرد و بزرگ سرو می‌شود که باید برای میل غذا دستان خود را آماده کنید چون خوردن غذا با دست جزئی از فرهنگ مردم دبی است.

احوالپرسی در دبی چگونه است؟

آداب و رسوم مردم در دبی در احوال‌پرسی با پی در فرهنگ عربی و اسلامی بسیار مهم و ارزشمند است و در دبی نیز به عنوان یکی از آداب پذیرفته شده است. در احوالپرسی عربی دبی، مردم در هنگام دیدار با یکدیگر، ابتدا با سلام و احوالپرسی شروع به صحبت می‌کنند و سپس به موضوع اصلی برای صحبت پرداخته می‌شود.
در احوالپرسی عربی دبی، برخلاف فرهنگ غربی، مردم از همدیگر سوال‌هایی مانند حالت جسمی، خانوادگی و امور شخصی می‌پرسند و این سؤالات به عنوان یک رسم در نظر گرفته می‌شوند. در صورتی که مردم در این سؤالات پاسخی نداشته باشند، به عنوان بی‌تفاوتی شخصی در نظر گرفته می‌شود و ممکن است باعث بروز مشکلاتی برای آن شخص شود.

مقاله پيشنهادی: معرفی زبان مردم دبی | چگونه در سفر با مردم دبی ارتباط بگیریم؟

در احوالپرسی عربی دبی، احترام به مقامات بسیار مهم است و برخلاف فرهنگ غربی، اسم کوچک مقامات به طور مستقیم از زبان مردم بیان نمی‌شود. به جای این کار، از عباراتی مانند "آقای یا حاجی" استفاده می‌شود که به احترام و ارج نسبت به آن شخص اشاره می‌کند.
در احوالپرسی عربی دبی، برخی عبارات و واژگان خاص به کار می‌روند که برای شناختن این واژگان و استفاده صحیح از آن‌ها باید با فرهنگ و زبان عربی آشنا باشید. به عنوان مثال، در احوالپرسی عربی دبی، به جای استفاده از عبارت "چطوری"، از عبارت "كيف حالك" استفاده می‌شود.

مهمان نوازی عربی در دبی

هنر عربی در دبی

هنر سنتی در دبی مبتنی بر خط عربی و فرهنگ اعراب است. نقوش هندسی که در مساجد یا اماکن تاریخی می‌بینید بخش بزرگی از هنر سنتی و فرهنگ مردم این دیار است. برای دیدن هنرهای بیشتر باید منتظر رویداد و نمایشگاه‌هایی باشید که در خیابان السرکال برگزار می‌شوند. در این مرکز شاهد گالری‌های مختلف، استودیوها، مغازه‌های مبلمان، فروشگاه‌های مختلف و کافه‌خواهید بود.

هنر عربی در دبی در حال حاضر یکی از پویا و جذاب‌ترین صنایع فرهنگی در خاورمیانه است. شهر دبی به عنوان یکی از مراکز هنری جهان شناخته می شود و با ارائه یک مجموعه گسترده از فرصت‌های هنری در بسیاری از حوزه های هنری از جمله نقاشی، عکاسی، موسیقی، تئاتر و سینما، در حال توسعه و گسترش است. این شهر به دلیل پشتیبانی مالی برای هنرمندان و برگزاری رویدادهای فرهنگی مختلف، هنرمندان از سراسر جهان را به خود جذب کرده است. علاوه بر این، هنر عربی در دبی به طور مداوم در حال رشد و توسعه است و تلاش برای حفظ و حمایت از هنرمندان محلی در طول سال ها ادامه دارد.

هنر عربی در دبی

شعر و رقص در دبی

شعر در سنت اعراب به وفور به چشم می‌خورد که ریشه در فرهنگ بادیه نشینان عشایر دارد و امروزه جزیی از فرهنگ مردم دبی شده است. مردم دبی از اشعار برای گفتن داستان، پرداختن به مسائل روز جامعه، پذیرایی از مهمانان یا سرگرم کردن آنها در سفرهای بیابانی استفاده می‌کنند. دو نوع شعر در این دیار وجود دارد: نباتی و التغریده Al Taghrouda. 

نباتی به شعری گفته می‌شود که محاوره‌ای و مستقیم باشد، در حالی که التغریده شعری است که بین دو نفر اجرا می شود. گاهی اوقات شعر همراه با رقص محلی است که به طور سنتی در جشن‌ها اجرا می‌شود. مردان عصا در دست می‌گیرند و در ردیف‌هایی در برابر طبل ثابت می‌رقصند تا وحدت را بیان کنند.

شعر و رقص در دبی

ورزش های سنتی در دبی

این روزها ورزش‌های آبی، ورزش‌های موتوری و ماجراجویی‌های بیابانی، بازی‌های همراه با تنیس، گلف، فوتبال و راگبی، بخش بزرگی از تفریحات آخر هفته در دبی است که ریشه در سنن بومیان دبی دارد. ساکنان دبی آخر هفته را برای شرکت در ورزش‌های سنتی همچون شکار، شاهین‌بازی، شتر دوانی و سوارکاری غنیمت می‌شمارند که از ورزش‌های سنتی و کهن اعراب محسوب می‌شود.

ورزش های سنتی در دبی شامل انواعی از ورزش های محلی و سنتی هستند که برخی از آنها به عنوان بخشی از فرهنگ و تاریخ شهر به شمار می روند. برخی از ورزش های سنتی دبی شامل مسابقات کشتی، تیراندازی، اسب سواری، نمایش با عقاب، پرش با بال و تیر و کمان هستند. این ورزش های سنتی در دبی با توجه به تاریخ و فرهنگ این شهر، بسیار مهم هستند و مورد علاقه بسیاری از مردم و گردشگران قرار دارند؛ همچنین دبی با برگزاری مسابقات ورزشی بین المللی نیز در این حوزه محبوبیت خود را افزایش داده است. از جمله برنامه های ورزشی بین المللی در دبی، مسابقات اسب سواری دبی و مسابقات رالی دبی را می توان نام برد. در کل، ورزش های سنتی در دبی با همه جذابیت و ارزش تاریخی و فرهنگی خود، یکی از جاذبه های مهم فرهنگی و گردشگری این شهر به شمار می روند

شتر سواری در دبی

ماه رمضان در دبی

قوانین و فرهنگ مردم دبی به طور مستقیم با سنت اسلامی در ارتباط است. در این مدت، تقریباً همه‌ی غذاخوری‌ها و بارهای دبی در طول روز بسته هستند و خرید غذا از هر جایی امکان پذیر نیست؛ همچنین خوردن، نوشیدن و سیگار کشیدن در اماکن عمومی در ماه رمضان ممنوع است! 

اساساً هر چیزی که از طریق دهان مصرف می‌شود مجاز نیست؛ لطفا در صورت سفر به دبی این موارد را در طول روز رعایت کنید! شما می‌توانید پس از غروب آفتاب از بوفه‌های افطاری در سطح شهر استفاده کنید و در برنامه‌های افطار شرکت کنید. 

توجه داشته باشید که ماه رمضان بر اساس تقویم قمری است، بنابراین تاریخ‌ها هر سال جلوتر می‌روند و با تعطیلات رسمی عید فطر به پایان می‌رسند. عید فطر تعطیلات مذهبی مهم در دبی و مسلمانان در سراسر جهان است. در فرهنگ مردم دبی این روز با سپری کردن اوقات فراغت با خانواده، صلوات و صدقه دادن به نیازمندان به پایان می‌رسد.

دین مردم دبی

دین اکثریت مردم دبی اسلام است و بیشتر مردم این شهر به شیعه اهل بیت و سنی تعلق دارند. برای مردم دبی، دین بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی آن‌هاست و معتقدند که اجرای دین در زندگی روزمره، بهبود کیفیت زندگی آن‌ها و بهبود اجتماعی شهر کمک می‌کند. در دبی، مراکز مذهبی مانند مساجد و حوزه‌های علمیه فراوانی وجود دارد که به عنوان مرکز تعلیم و تربیت دینی، برای مردم شهر و همچنین توریست‌ها به عنوان جاذبه‌های گردشگری عمل می‌کند. به عنوان یک کشور اسلامی، در دبی رعایت اصول و مراسم دینی مانند نماز، روزه، عید، عزای حسینی، ماه مبارک رمضان و نشانه‌ها و داستان‌های هجرت پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله در سراسر شهر مشاهده می‌شود.

علاوه بر اسلام، در دبی مسیحیت، هندوئیسم و بوداییسم نیز به عنوان دین‌های اقلیتی پذیرفته شده‌اند و بسیاری از فرهنگ‌های مختلف به عنوان یک ثروت برای شهر دبی محسوب می‌شوند. به طور کلی، مردم دبی با رعایت دین، معتقدند که بهترین راه برای دستیابی به رضایت الهی و بهبود زندگی روزمره، رعایت اصول و فرایندهای دینی است و این اعتقاد بر تمامی جوامع دبی تأثیرگذار بوده است. 

دو عید قربان و فطر از مهمترین و با ارزش‌ترین اعیاد در دبی محسوب می‌شوند و تعطیلات برای این عید، 4 روز در نظر گرفته‌شده است. عید قربان دهمین روز ماه ذی‌الحجه است و  عید فطر نیز بعد از اتمام ماه رمضان خواهد بود. بهترین زمان سفر به دبی در اعیاد می‌باشد زیرا می‌توانید در جشن‌های سنتی، جشنواره غذا، تخفیفات فروشگاه‌ها شرکت کنید. جشن عید فطر در دبی در روز اول، در ابتدا خانواده‌ها خود را برای برپایی نماز عید آماده می‌کنند و پس از اتمام نماز به برگزاری مهمانی‌های خانوادگی می‌پردازند و طبق رسوم به عزیزان و مستمندان هدیه خواهند داد. روزهای بعدی مردم وقت خود را در مراکز خرید، مکان‌های تفریحی و گردشگری سپری می‌کنند. 

ماه رمضان در دبی

میراث فرهنگی و تاریخی دبی

مناطق فرهنگی و تاریخی دبی در اطراف مرکز شهر قرار دارند. پیشنهاد ما برای دیدن مناطق تاریخی دبی این است که ابتدا از محله‌ی تاریخی الفهیدی شروع کنید و به خانه‌ی شیخ سعید آل مکتوم و دهکده‌ی میراث بروید. 

دهکده‌هایی به سبک سنتی با برج‌های بادگیردار و حیاط‌های ناب را با دقت نگاه کنید و لذت ببرید. شما در این مناطق چند موزه و گالری خواهید دید که قطعا می‌توانند برای شما جذاب باشند. در آنجا شما به درستی اطلاعاتی از گذشته‌ی دبی کسب خواهید کرد. باید بدانید که دبی در گذشته محل صید مروارید بوده و طی سالهای اخیر تغییرات زیادی داشته است. خاندان سلطنتی امارات همواره در تلاش هستند تا از هر فرصتی برای به نمایش گذاشتن گذشته‌ی درخشان اعراب استفاده کنند؛ با این وجود که دبی پیشینه‌ای قوی ندارد باز هم در این امر موفق بوده‌اند.

خانه‌ی شیخ سعید آل مکتوم در دبی

ازدواج در دبی

عقد و ازدواج باید در دفاتر رسمی و شرعی دبی ثبت شود. سن قانونی ازدواج برای هر دو طرف در دبی 18 سال است. در غیر این صورت نیاز به تایید قاضی دارد. در ضمن سن همسر نباید دو برابر دیگری باشد؛ همچنین گواهی غربالگری قبل از ازدواج مورد نیاز است و برای عقد باید ارائه شود.

چیزی که با تحقیق از گذشته‌ و فرهنگ مردم دبی به دست آوردیم این است که در رابطه با برپایی مراسم عروسی رسم بر این بود که جشن در یک خانه‌ی بزرگ که مربوط به اقوام زوج است برپا شود. 

برای اینکه همگان بدانند مراسمی در حال برگزاری‌ست خانه را با پرچم و گل تزئین می‌کردند و این مراسم‌ حدود سه روز ادامه داشت و در این جشن از مهمانان با گوشت شتر پذیرایی می‌شد. امروزه جشن عروسی در یک سالن یا هتل برگزار می‌شود و جشن‌ها به صورت مختلط برای مهمانان زن و مرد است.

آداب و رسوم مردم دبی در  ازدواج بسیار مهم است و مورد توجه قرار دارد. در این کشور، ازدواج به عنوان یکی از مهمترین رویدادهای زندگی انسانی، با فرهنگ و تقالید مختلفی همراه است. یکی از رسوم مهم در این کشور، مراسم خطبه است که پدر عروس در آن به داماد خود اجازه می دهد تا با دخترش ازدواج کند. پس از این مراسم، مراسم نامزدی برگزار می شود که در آن جشن و شادی همراه با غذا و نوشیدنی برگزار می شود. پس از آن، مراسم عروسی با حضور دعوت شده ها در محلی خاص برگزار می شود که به عنوان "المجلس" شناخته می شود. در این مراسم، غذاهای محلی و بومی، ترکیبی از موسیقی و رقص، و پوشش های سنتی برگزیده می شوند. عروس و داماد باید در مراسم عروسی لباس های خاصی بپوشند که با تزئینات و زیورآلات سنتی تزئین می شوند. در کل، رسوم و آیین های ازدواج در امارات متحده عربی نشان دهنده فرهنگ محلی و ارزش های اجتماعی این کشور است.

ازدواج در دبی

پوشش مردم دبی

با توجه به وجود حدود 200 ملیت در دبی نحوه‌ی لباس پوشیدن مردم دبی بسیار متنوع است؛ اما در سطح شهر بیشتر لباس سنتی امارات متحده عربی را می‌بینید.

لباس مردان در دبی

لباس ملی امارات در آداب و رسوم مردم دبی نمادی از غرور و هویت است که با هدف دوگانه‌ی ایجاد آسایش و پایبندی به اعتقادات مذهبی طراحی شده است. در دبی، مردان یک لباس گشاد و بلند از پنبه سفید می‌پوشند که به کاندورا یا دشداشا معروف است. اعراب قطر سر را می پوشاند و توسط عقال که نوعی بند سیاه است پارچه را در جای خود نگه می‌دارند. این لباس در ابتدا برای محافظت از صورت در برابر محیط بیابان استفاده می‌شد.

لباس زنان در دبی

زنان مسلمان در دبی عبا می‌پوشند. عبا یک کت بلند به رنگ مشکی یا روشن روی لباس است. عبا را روی لباس‌های آستین بلند به نام جلابیا می‌پوشند؛ همچنین اغلب روسری سیاهی که شایلا نامیده می‌شود نیز استفاده می‌کنند.

مقاله پيشنهادی: قوانین دبی برای توریست‌ها در سال 2023

توجه کنید شما که به عنوان توریست وارد این شهر می‌شوید باید قوانین دبی را بدانید و زمانی که در مکان‌های عمومی هستید، شلوارهایی بپوشید که حداقل تا زانوهای شما برسد و شانه‌ها را نیز بپوشاند. این قوانین در بسیاری از مراکز خرید نیز اعمال می‌شود؛ البته در هتل‌ها، ساحل و بیابان این قوانین با جدیت کمتری اعمال می‌شود. پوشیدن لباس شنا در ساحل و استخرها موردی ندارد.

در مساجد واجب است که مطابق فرهنگ مردم دبی لباس بپوشید یعنی: پوشیدن شلوار یا دامن که مچ پا را می‌پوشاند، آستین بلند و روسری برای زنان الزامی است؛ همچنین استفاده از کفش در مساجد حرام است.

پوشش مردم در دبی

شرایط زنان در امارات

  • زنان در امارات و دبی می‌توانند با خیال راحت و با امنیت بالا در هر ساعت از شبانه روز در شهر رفت‌و‌آمد کنند.
  • سر کردن روسری در اماکن عمومی اجباری نیست، اما در مساجد اجباری است.
  • در دبی، زنان سبک زندگی آزادتری نسبت به زنان دیگر کشورهای خاورمیانه و عربی دارند.
  • زنان می‌توانند در اینجا رانندگی و کار کنند.
  • با وجود آزادی در دبی، ساختمان‌های دولتی اغلب حتی صف‌های جداگانه برای بانوان تشکیل می‌شود.
  • مترو نیز دارای واگن قطار مجزا برای بانوان است و ورود آقایان به آنجا ممنوع می‌باشد.

رفتار مردم دبی با ایرانیان چگونه است؟

در کل، مردم دبی به صورت کلی در برابر مسافران خارجی با رفتار دوستانه و مهمان‌نواز هستند و به ویژه نسبت به ایرانیان، بیشترین احترام و توجه را نشان می‌دهند. همچنین، در آداب و رسوم مردم دبی از تنوع فرهنگی و نژادی استفاده می‌شود و تفاوت‌های فرهنگی و مذهبی به عنوان یک ثروت برای این شهر محسوب می‌شوند. به عنوان یک کشور اسلامی، اعمال و مراسم دینی نیز بسیار پررنگ و قابل مشاهده هستند که به نوعی باعث تعامل بیشتر بین افراد مختلف می‌شود. در کل، می‌توان گفت رفتار مردم دبی با ایرانیان به عنوان یکی از کشورهای همسایه، مهربان و مثبت است.

شغل مردم دبی

مردم دبی در حال حاضر به عنوان یکی از مهمترین و پویاترین شهرهای جهان شناخته می‌شوند. شغل‌های مختلفی در دبی وجود دارد که برای مردم این شهر به عنوان منابع درآمدی بسیار ارزشمند محسوب می‌شوند. در ادامه برخی از شغل مردم دبی را به شما معرفی می‌کنیم:  

تجار: به دلیل وجود یکی از بزرگ‌ترین بنادر جهان در دبی، تجارت بسیار پررنگی در این شهر وجود دارد و تاجران در بسیاری از صنایع و تجارت‌ها فعالیت می‌کنند.  

مشاغل ساختمانی: با توجه به رشد روزافزون صنعت ساخت و ساز در دبی، شغل‌های مرتبط با ساختمان و سازندگی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.  

گردشگری: دبی یکی از پر بازدیدترین مقاصد گردشگری جهان است و این باعث شده که شغل‌های مرتبط با گردشگری مانند هتلداری، راهنمای گردشگری، توریست کمپ و ... بسیار مهم باشند.  برق و مشاغل الکترونیکی: با توجه به توسعه فناوری و ارتباطات در دبی، شغل‌های مرتبط با برق و الکترونیک نیز از اهمیت بالایی برخوردارند.  

آموزش و پرورش: دبی از پرچمداران آموزش و پرورش در منطقه است و برای پیشرفت در این حوزه نیز از کارکنان با تخصص و مهارت بالا استفاده می‌شود.  

بهداشت و درمان: با توجه به رشد سریع شهر و جمعیت دبی، بهداشت و درمان نیز از اهمیت بالایی برخوردارند و بسیاری از شغل‌های مرتبط با این حوزه مردم دبی را به خود مشغول کرده است.

سخن آخر

در اینجا سعی کردیم تمام نکاتی فرهنگ مردم دبی و آداب و رسوم این کشور که شما با ورود ممکن است شوکه شوید را بازگو کنیم. در صورت سفر به دبی شرکت معتبر سعادت رنت آماده‌ی ارائه‌ی انواع خودروی لوکس و لاکچری در دبی به شما عزیزان است تا بدون نگرانی از پرداخت هزینه‌ی اضافه و اتلاف وقت به مقصد مورد نظر خود بروید و سفر هیجان انگیزی را برای خود رقم بزنید. شرایط اجاره انواع خودرو در صفحه اجاره ماشین دبی قابل مشاهده است.

سوالات متداول

سؤالات مرتبط با آداب و رسوم مردم دبی را در این قسمت پاسخ خواهیم داد.

آیا حجاب در دبی اجباری است؟

خیر،  شما فقط در مکان‌های عمومی و مساجد باید حجاب خود را رعایت کنید. پوشیدن شلوار، دامن تا روی زانو و سر کردن روسری بلند برای خانم‌ها اجباری است.

رفتار مردم دبی با مسافران ایرانی به چه صورت است؟

فرهنگ مردم دبی به این صورت است که در برابر مسافران خارجی بسیار مهمان نواز هستند و رفتار دوستانه دارند و نسبت به ایرانیان، بیشترین احترام و توجه را نشان می‌دهند.

آیا پوشیدن لباس سنتی در دبی اجباری است؟

نه، پوشیدن لباس سنتی در دبی اجباری نیست. اما بسیاری از مردم محلی، به ویژه در مناسبت‌های رسمی و مذهبی، لباس‌های سنتی مانند "کندوره" برای مردان و "عبایه" برای زنان می‌پوشند.

چگونه مردم دبی با گردشگران برخورد می‌کنند؟

به طور کلی بسیار مهمان‌نواز و دوستانه با گردشگران برخورد می‌کنند. آن‌ها به احترام به فرهنگ و سنت‌های خود ارزش زیادی قائل هستند و از گردشگران انتظار دارند که رفتار محترمانه‌ای داشته باشند.

ویرایشگر: شیوا بسطامی
(5.00)
:
نظر خود را بنویسید
نظرات