فاصله تهران تا فرودگاه امام خمینی، از تهران تا فرودگاه امام چند ساعته؟

فاصله تهران تا فرودگاه امام خمینی

روزانه هزاران مسافر به دلایل مختلف نظیر کاری، سیاسی، اقتصادی، تفریحی و ... از سراسر جهان به تهران می‌آیند. در این میان، فرودگاه بین‌المللی امام خمینی، به عنوان اصلی‌ترین درگاه مسافران برای ورود و خروج آنها از کشور، نقش آفرین است. اما فاصله این دو نقطه یعنی تهران تا فرودگاه امام خمینی چقدر است؟ چقدر زمان می‌برد تا خود را از تهران به فرودگاه امام برسانیم؟ بهترین روش برای رفتن از تهران به فرودگاه و برعکس چیست؟

در این مقاله، قصد داریم به بررسی این موضوعات جهت رقم زدن تجربه رفت‌وآمدی آسوده‌تر برای شما در طی کردن فاصله این دو نقطه بپردازیم.

فاصله تهران تا فرودگاه امام خمینی

فرودگاه بین‌المللی امام خمینی در جنوب تهران، واقع شده است. فاصله مرکز شهر تهران تا فرودگاه امام خمینی حدود 40 تا 50 کیلومتر است که این فاصله بسته به نقطه‌ حرکت شما، ممکن است متفاوت باشد.

موقعیت فرودگاه امام خمینی روی نقشه

زمان طی کردن فاصله تهران تا فرودگاه امام 

فاصله زمانی برای رسیدن از تهران به فرودگاه بین‌المللی امام خمینی بستگی به نقطه‌ی شروع حرکت شما در تهران، وضعیت ترافیک و وسیله‌ی نقلیه‌ای که استفاده می‌کنید دارد.

اما معمولا، در شرایط ترافیک معمولی و با ماشین می‌توان فاصله بین مرکز تهران تا فرودگاه امام را در مدت زمان بین 45 دقیقه تا 1 ساعت طی کرد. اما در ساعات اوج ترافیک یا در صورت وجود مشکلات احتمالی در مسیر، ممکن است این زمان بیشتر شود.

فاصله تهران تا فرودگاه امام خمینی

روش‌های رفت‌و‌آمد از تهران به فرودگاه امام خمینی

برای رفت‌وآمد از تهران به فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (IKA)، چندین روش وجود دارد که در این قسمت قصد داریم، این روش‌ها را بررسی کنیم تا شما بتوانید بهترین روش برای رفت‌وآمد بین تهران و فرودگاه امام را انتخاب کنید.

اجاره خودرو سعادت رنت

خودروی شخصی

یکی از روش‌ها برای رفتن از تهران به فرودگاه امام و بالعکس، استفاده از خودروی شخصی است.

برای رفتن از تهران به فرودگاه امام و بالعکس با خودروی شخصی، باید تقریبا یک مسیر 40 کیلومتری را از طریق آزادراه تهران - قم را بپیمایید. اگر با خودروی شخصی به فرودگاه امام می‌روید، باید بدانید که فرودگاه امام خمینی دارای پارکینگ‌های بزرگی است که می‌توانید خودروی خود را در آنجا قرار دهید. اما از آنجا که هزینه پارک و نگهداری ماشین برای چندین روز در فرودگاه زیاد است، بهتر است کسی مانند اعضای خوانواده یا اقوام، همراهتان باشد که با خودرو شما را برساند و برگردد.

نزدیک‌ترین و خلوت‌ترین مسیر تهران به فرودگاه امام

اگر قصد دارید با خودروی شخصی، مسیر تهران تا فرودگاه امام را طی کنید، می‌توانید از یکی از دو آزاد‌راه تهران - قم یا تهران - ساوه بروید که نزدیک‌ترین، سریع‌ترین و متداول‌ترین مسیر دسترسی به فرودگاه امام از تهران، از طریق آزادراه تهران - قم است؛ اما خلوت‌ترین مسیر، آزادراه تهران - ساوه است.

تاکسی

راه دیگر برای پیمودن فاصله بین این دو نقطه، استفاده از تاکسی‌ است. به این منظور شما می‌توانید از تاکسی تلفنی، آنلاین یا تاکسی‌های مخصوص فرودگاه استفاده نمائید. هزینه کرایه تاکسی‌های مخصوص فرودگاه نسبت به کرایه تاکسی‌های معمولی، بالاتر است.

شما می‌توانيد از تاکسی‌های اینترنتی، تلفنی یا سایر تاکسی‌های داخل شهری هم برای رفت‌وآمد خود استفاده کنید که هزینه کمتری نسبت به تاکسی‌های مخصوص فرودگاه دریافت می‌کنند، اما توجه داشته باشید که تنها تاکسی‌های مخصوص فرودگاه می‌توانند در بخش خروج مسافران از سالن فرودگاه، مسافر سوار کنند و آزادانه در فرودگاه حرکت کنند، اما سایر تاکسی‌ها، تنها می‌توانند مسافران را هنگام خروج از فرودگاه، سوار کنند. بنابراین برای رفت و آمد با تاکسی‌ غیرفرودگاهی هنگام خروج از فرودگاه، باید مسیری را طی کنید تا به تاکسی موردنظر برسید.

همچنین تاکسی‌های فرودگاه به صورت مخصوص برای حمل‌ونقل مسافرین بین شهر و فرودگاه طراحی شده‌اند و ممکن است مسیر‌های معین و جاده‌ای را بهتر بشناسند و دنبال کنند و زمان کمتری برای رساندن شما به فرودگاه و تهران صرف شود.

همچنین تاکسی‌های فرودگاه ممکن است ویژگی‌ها و امکانات خاصی مانند فضای بیشتر برای چمدان‌ها داشته باشند و اگر قراره با تاکسی این مسیر را طی نمائید و بار نسبتا زیادی دارید، تاکسی فرودگاهی شاید برای شما گزینه مناسب‌تری نسبت به تاکسی معمولی باشد و همینطور هزینه بالاتری هم به دنبال دارد. 

تاکسی فرودگاه امام خمینی

اتوبوس

راه دیگر برای رفت‌وآمد به فرودگاه امام، خطوط اتوبوس‌های ویژه فرودگاه امام هستند که از ترمینال‌های مختلف تهران به طرف فرودگاه امام خمینی حرکت می‌کنند. مدت زمانی که حدودا طول می‌کشد تا شما با اتوبوس به فرودگاه امام، رفت‌وآمد کنید، حدود یک ساعت است.
اتوبوس‌هایی که به سمت فرودگاه امام می‌آیند عبارتند از :

  • اتوبوس‌های ترمینال 4 فرودگاه مهرآباد (که هر یک ساعت یکبار به سمت فرودگاه امام خمینی حرکت می کنند.)
  • اتوبوس‌های واقع در ایستگاه مترو میدان آزادی
  • اتوبوس‌های حرم مطهر

نکته : برای رفتن به سمت فرودگاه امام خمینی، می‌توانید سوار اتوبوس‌های ترمینال جنوب تهران هم بشوید اما توجه داشته باشید که با اتوبوس‌های ترمینال جنوب تهران، تنها می‌توانيد تا 30 کیلومتری شهر قم بروید و در آنجا پیاد شوید و از آنجا باید با تاکسی تا فرودگاه امام بروید، که بدلیل انتظار برای تاکسی در جاده، چندان پیشنهاد نمی‌شود.

اتوبوس فرودگاه امام خمینی

مترو

روش دیگری که برای رفت‌وآمد به فرودگاه امام وجود دارد، مترو است. اگر بار کمی دارید و به دنبال راهی کم هزینه برای پیمودن فاصله تهران تا فرودگاه امام خمینی هستید، استفاده از مترو، می‌تواند پیشنهاد خوبی برای شما باشد.

متروی فرودگاه امام خمینی بین دو ایستگاه شهر آفتاب و شهر فرودگاهی امام خمینی (یا همان ایستگاه شاهد – باقر شهر)، 11 بار در روز از صبح تا شب، رفت‌وآمد می‌کند. برای استفاده از مترو جهت رفت‌وآمد به فرودگاه امام خمینی، می‌توانید به ایستگاه آفتاب بروید. این مترو همه روزه از 6 صبح تا 8 شب در حال رفت‌وآمد است.

در واقع شما از طریق متروی تهران و در هر ایستگاهی می‌توانید خودتان را به متروی فرودگاه امام خمینی برسانید. برای رسیدن به فرودگاه امام باید به خط یک متروی تهران برسید، سپس باید در ایستگاه شاهد پیاده شوید و از آنجا منتظر بمانید تا متروی فرودگاه امام خمینی بیاید و سوار آن شوید.

رسیدن از تهران به فرودگاه امام با مترو، حدود 30 تا 40 دقیقه زمان می‌برد.

اگر قصد دارید بعد از فرود هواپیما در فرودگاه امام، بجای تهران با هواپیما به شهر خودتان بروید و لازم است خود را به فرودگاه مهرآباد برسانید، می‌توانید با کمک متروی فرودگاه امام خمینی به ایستگاه متروی فرودگاه مهرآباد بروید و همچنین اگر با هواپیما از شهر دیگری به فرودگاه مهرآباد می‌آیید و قصد دارید از فرودگاه مهرآباد، خود را به فرودگاه امام خمینی برای پرواز خارجی برسانید و بار کمی هم دارید، در صورت هماهنگی ساعت فرود و برخاست هواپیماها و حرکت مترو، استفاده از متروی فرودگاه مهرآباد که به سمت فرودگاه امام می‌رود، گزینه مناسبی خواهد بود.

اگر هم به ترمینال جنوب نزدیک باشید یا از شهر دیگری با اتوبوس به ترمینال جنوب می‌آیید و قصد دارید با مترو خود را از تهران به فرودگاه امام خمینی برسانید، می‌توانيد از ایستگاه متروی ترمینال جنوب به متروی فرودگاه امام خمینی دسترسی پیدا کنید.

همچنین اگر نزدیک راه آهن تهران هستید و یا با قطار از شهری دیگر آمده‌اید و قصد دارید به فرودگاه امام بروید یا بلعکس از فرودگاه امام به راه آهن بروید، می‌توانيد از متروی راه آهن تهران به متروی فرودگاه امام خمینی و بالعکس دسترسی داشته باشید.

در کل استفاده از مترو برای طی نمودن فاصله تهران تا فرودگاه امام خمینی و بالعکس، کم هزینه و سریعتر هست. اما اگر بار زیادی دارید، ممکن است رفت‌وآمد با مترو برایتان دشوار باشد، در اینصورت چندان پیشنهاد نمی‌شود.

ایستگاه مترو فرودگاه امام خمینی

اجاره خودرو

راه دیگر برای پیمودن فاصله بین تهران تا فرودگاه امام خمینی، اجاره ماشین است.

اگر قصد دارید برای چند روز به ایران بیایید و با خیالی آسوده به کار و گشت و گذار خود برسید و آزادانه و با هزینه کمتر نسبت به تاکسی رفت‌وآمد کنید، اجاره ماشین در فرودگاه امام خمینی چه بدون راننده و چه با راننده بهترین پیشنهاد برای شما خواهد بود.

مقاله پيشنهادي: با کدام گواهینامه رانندگی خارجی در ایران می‌توان رانندگی کرد؟

شما می‌توانيد قبل از فرود هواپیما در ایران، ماشین موردنظر خود را رزرو و اجاره کنید و به محض فرود هواپیما، بدون هیچ معطلی، ماشین را در فرودگاه یا هر جایی که درخواست کنید، تحویل گیرید و در نهایت در هر کجا که خواستید، ماشین را تحویل دهید. شما همچنین می‌توانید در هر کجا از تهران که هستید، ماشین موردنظر خود را رزرو و اجاره کنید و به محض رسیدن به فرودگاه، ماشین را درب فرودگاه تحویل دهید و به پرواز خود برسید.

سعادت رنت، یک شرکت معتبر و بین‌المللی اجاره خودرو می‌باشد که در شعب متعدد خود در شهرهای ایران، کشورهای خارجی نظیر ترکیه و امارات، امکان اجاره انواع ماشین از لوکس گرفته تا اقتصادی را برای مشتریان فراهم کرده و اگر قصد دارید بلافاصله بعد از فرود هواپیما در ایران یا خارج از ایران، ماشین در اختیار داشته باشید و رفت‌وآمدی مستقل و آسوده را تجربه کنید، اجاره خودرو بهترین گزینه پیش روی شما خواهد بود.  

اجاره خودرو در فرودگاه امام خمینی

سخن آخر

فرودگاه امام خمینی در فاصله حدود 40 تا 50 کیلومتری تهران واقع شده است و شما برای پیمودن فاصله بین این دو نقطه، با توجه به نیاز و شرایط خود، می‌توانید از هر کدام از روش‌های رفت‌وآمد ذکر شده نظیر خودروی شخصی، اتوبوس، مترو، اجاره ماشین و تاکسی بهره ببرید.

سؤالات متداول

در آخر به برخی سؤالات متداول درباره فاصله تهران تا فرودگاه امام می‌پردازیم:

فاصله تهران تا فرودگاه امام خمینی چقدر است؟

فاصله مرکز شهر تهران تا فرودگاه امام خمینی حدود 40 تا 50 کیلومتر است که این فاصله بسته به نقطه‌ حرکت شما، ممکن است کمتر یا بیشتر هم باشد.

چقدر زمان می‌برد تا از تهران به فرودگاه امام برسیم؟

در شرایط ترافیک معمولی و با ماشین می‌توان فاصله بین مرکز تهران تا فرودگاه امام خمینی را در مدت زمان بین 45 دقیقه تا 1 ساعت طی کرد. اما در ساعات اوج ترافیک یا در صورت وجود مشکلات احتمالی در مسیر، ممکن است این زمان بیشتر شود.

چگونه از تهران به فرودگاه امام برویم؟

شما می‌توانید با توجه به شرایط، میزان بار، بررسی هماهنگی زمان حرکت با پرواز و فرود هواپیما و بودجه خود، از روش‌های مختلف رفت‌و‌آمد از تهران به فرودگاه امام خمینی نظیر ماشین شخصی، مترو، اتوبوس، تاکسی و اجاره خودرو، بهره ببرید.

(5.00)
:
نظر خود را بنویسید
نظرات
نام کامل : غزل عبادی | تاریخ : چهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲ ۱۲:۰۸

سلام.
من تهرانی نیستم و متوجه شدم که دو تا مسیر از تهران به فرودگاه امام هست ولی چون پرواز دارم حدود دو هفته دیگه میخوام بدونم کدوم مسیر از تهران به فرودگاه امام خلوت تره که دیرم نشه و توی ترافیک یوقت گیر نکنم؟

نام کامل : سحر | تاریخ : چهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲ ۱۲:۱۰

سلام وقت بخیر
مسیر تهران به فرودگاه امام از طریق آزادراه تهران - قم، سریع‌تر است ولی خب چون در برخی روزها ترافیک هست در این جاده، می‌توانید از آزادره تهران - ساوه بروید که خلوت‌تر است اما کمی مسیرش طولانی‌تر است.