حجاب در دبی، پوشش زنان و مردان شهر

حجاب در دبی

حجاب در دبی اجباری نیست و جزو شهرهای آزاد امارات در مقوله‌ی پوشش شناخته می‌شود با این حال حفظ پوشش برای بومیان دبی اولویت دارد، اما برای توریست‌ها می‌توانند با پوششی آزادتر در خیابان‌ها حضور پیدا کنند. گردشگران موظف هستند که در محیط‌های عمومی حجاب خود بیشتر رعایت کنند، قانون حجاب در دبی فقط مختص خانم‌ها نیست، آقایون نیز باید حجاب خود را رعایت کنند به این معنا که از پوشیدن لباس‌های بدن‌نما خودداری کنند. 

معمولا دو سوال برای مسافرانی که قصد سفر به دبی را دارند به وجود می‌آید، در دبی چی بپوشیم؟ کجا باید بیشتر حجاب را رعایت کنیم؟ پاسخ این سوال را در ادامه دریافت خواهید کرد.

قوانین حجاب در دبی

همانطور که می‌دانید دبی یکی از شهرهای مسلمان نشین است که با وجود جمعیت بالای مهاجر، بومیان به آداب رسوم و سنت‌ها پایبند هستند در نتیجه زنان و مردان، معمولا پوششی کامل دارند به همین دلیل در زمان سفر اهالی را با پوشش خاصی مشاهده می‌کنید.

حجاب در دبی دارای قوانین زیر است:

1- لباس زنان در دبی به این صورت است که حق ندارند لباس‌های تنگ، بدن نما و کوتاه را در خیابان‌ها مکان‌های عمومی همچون پاساژ، رستوران، تئاتر، سینما و... بپوشند.

2- آقایان اجازه‌ی پوشیدن شلوارک‌های کوتاه و لباس‌هایی با یقه‌ی باز در اماکن عمومی را ندارند.

3- برای ورود به برخی از ساختمان‌های رسمی و دولتی باید ابایا (لباس بلند سیاه) پوشید.

4- پوشیدن لباس شنا به جزء در مناطق ساحلی ممنوع است.

5- در مکان‌های مذهبی زنان باید موهای خود را بپوشانند و لباس‌های بلند و ابایا بر تن کنند؛ همچنین مردان نیز لباس مخصوص دبی به نام کاندورا را بپوشند.

6- لباس مناسب ورزش و پیاده روی: در دبی در صورتی که در پارک و مکان‍های عمومی باشید، نباید شلوارک یا شلوار زیر زانو بپوشید؛ اما در باشگاه پوشیدن لباس ورزشی موردی ندارد.

قوانین حجاب در دبی

در دبی چی بپوشیم؟

حجاب در دبی برای گردشگران خانم ایرانی بیشتر سوال می‌شود، در این رابطه باید بگوییم که پوشش زنان ایرانی در دبی باید به گونه‌ای باشد که از سمت افراد مختلف و نگهبانان مورد انتقاد قرار نگیرد در نتیجه بهتر است همراه خود: روسری بزرگ، شال بلند، کتی برای پوشاندن شانه، شلوار بلند و گشاد، بلوز و پیراهن گشاد به صورتی که بدن نما نباشد داشته باشید.

زنان دبی در مکان‌های مختلف پوششی متفاوت دارند در کل شبیه به غربی‌ها لباس می‌پوشند و کمتر از پوشیه و چادر استفاده می‌کنند. در ادامه به این موضوع می‌پردازیم که نوع پوشش زنان در دبی چگونه است و گردشگران باید برای بازدید از اماکن مذهبی چه مواردی را در نظر داشته باشند.

وضعیت حجاب در دبی در اماکن مذهبی

همانطور که بالاتر در مورد قوانین حجاب در دبی گفته شد برای ورود به اماکن مذهبی نیز تن کردن لباس کوتاه، تنگ، چاکدار ممنوع خواهد بود. بانوان در این مکان‌ها باید موی سر خود را بپوشانند و با لباس مناسب با قوانین حجاب دبی حضور داشته باشند. نگران لباس مناسب برای ورود به اماکن مذهبی نباشید زیرا در محل ورودی در صورت نیاز، لباس‌های مناسب در اختیار شما قرار می‌گیرد.

پوشیدن شلوارک و پیراهن‌های آستین کوتاه در مردان نیز ممنوع است. بومیان دبی معمولا در این محل لباس‌های اسلامی و سنتی خود را می‌پوشند. 

حجاب در دبی در اماکن عمومی

در اماکن عمومی دبی همچون مراکز خرید، هتل‌ و رستوران‌ها گردشگران موظف هستند، پوششی داشته باشند که جلب توجه نکند به طوری که پوشیدن لباس‌های کوتاه و باز بودن شانه ممنوع است. سختگیری در حجاب در مکان‌های عمومی همانند مکان‌های مذهبی نیست اما گردشگران همواره باید به حفظ هنجارهای اجتماعی توجه داشته باشند. حجاب در سواحل و پارک های آبی دبی

گردشگران این امکان را دارند که در پارک‌های آبی لباس شنا بپوشند. نکته‌ی مهم این است که باید در سواحل خانوادگی دبی استانداردهای لازم برای پوشش رعایت شود. لطفا به یاد داشته باشید که این آزادی فقط در سواحل امکان پذیر است و در صورت عدم رعایت جریمه خواهید شد؛ به عنوان مثال، بانوان باید روی مایو لباس ساحلی بپوشند و مردان نیز باید پوشش بالا تنه‌ی خود را حفظ کنند.

حجاب در دبی در اماکن عمومی

قوانین حجاب در دبی برای حضور در هتل‌ها و باشگاه‌ها

استاندارد پوشش گردشگران در هتل‌ و باشگاه‌ها متفاوت است؛ بنابراین حتما پیش از ورود به این مکان‌ها قوانین و حجاب را جستجو کنید. به طور معمول، در اغلب این مکان ها مقررات سختگیرانه‌ای برای پوشش زنان وجود ندارد. با این حال، توجه به اصول حجاب تعریف شده در هر یک از آنها امری ضروری است. برای مثال ممکن است که در برخی هتل‌ها امکان تردد با دمپایی وجود نداشته باشد؛ توصیه می‌کنیم که نگران این نکات نباشید زیرا در صورت وجود قوانین خاص برای ورود حتما قانون‌های مربوطه توسط مسئول رسپشن به شما اعلام می‌شود.

لباس مناسب سافاری در دبی

منطقه‌ی اصلی سافاری دبی در محله‌های بومی نشینان است؛ جایی که بومیان با تعصبات مذهبی زندگی می‌کنند؛ در نتیجه از توریست‌ها درخواست می‌شود که لباس‌های محافظه‌کارانه‌تری استفاده کنند. پیشنهاد می‌کنیم کخ لباس اسپورت و راحت به تن داشته باشید تا نوع پوشش مانع انجام فعالیت‌های شما نشود.

لباس مناسب سافاری در دبی

نکات مهم برای بانوان برای حضور در دبی

1-  به بانوان متاهل توصیه می‌شود که حلقه‌ی خود را در دست داشته باشند. 2- در صورتی که راننده‌ی تاکسی خانم نبود، حتما در پشت بنشینید. پیشنهاد ما استفاده از خدمات اجاره خودرو دبی سعادت رنت است تا دیگر این موضوعات برای شما دغدغه نباشد؛ خوب است اشاره کنیم که زنان در دبی اجازه‌ی رانندگی دارند.

2- پیشنهاد می‌کنیم که اگر در زمان مراجعه به رستوران‌ها تنها بودید از قسمت خانوادگی استفاده کنید.

3- اگر نیاز به کمک داشتید از خانم‌ها درخواست کنید.

4- در دبی در برخی وسایل نقلیه‌ی عمومی بخش خانم‌ها و آقایان مجزا هستند و لازم است که شما هم مطابق جنسیت خود در قسمت خانم‌ها حضور پیدا کنید.

5- بر خلاف تصور عامه‌ی مردم، بانوان در دبی در هر ساعت از شبانه روز می‌توانند در امنیت کامل در خیابان‌های دبی پیاده‌روی کنند.

حجاب در دبی

سخن آخر

باید بدانید که در دبی حجاب امری اجباری نیست؛ اما رعایت قوانین در دبی بسیار مهم است. ما در اینجا سعی کردیم دغدغه‌های شما عزیزان را در مورد سوال پر تکرار در دبی چی بپوشم کمتر کنیم تا سفری هیجان‌انگیزتر را تجربه کنید. اگر رعایت حجاب در دبی از نگرانی‌های شماست توصیه می‌کنیم برای اینکه امنیت بیشتری داشته باشید از شرکت سعادت رنت خودرویی لوکس کرایه کرده و در خیابان‌های دبی رانندگی کنید.

با اجاره خودرو در دبی بدون اینکه زمان را برای سوار شدن در وسایل نقلیه هدر دهید و هزینه‌ی اضافه برای استفاده از تاکسی‌های دبی به خرج بدهید، با آرامش به گردش می‌پردازید. خودروهای سعادت رنت در حد نو و صفر کیلومتر هستند و شما با بودجه و علاقه‌ی خود آنها را انتخاب می‌کنید و خودروها در زمان و مکان مشخص در اختیار شما قرار خواهد گرفت و در صورت بروز هرگونه مشکل با نماینده‌ی شرکت که فردی فارسی زبان است در ارتباط خواهید بود.

سوالات متداول

آیا حجاب در دبی اجباری است؟

خیر، اما رعایت قوانین حجاب در دبی الزامی و پوشیدن لباس تنگ، کوتاه، چاکدار و بدن نما ممنوع است. در دبی سعی کنید به فرهنگ و عرف این شهر اهمیت دهید و موارد مرتبط با آن را رعایت کنید تا با انتقاد روبرو نشوید.

آیا حجاب زنان در دبی فقط مخصوص بانوان است؟

خیر، آقایون هم باید در مکان‌های مختلف قوانین دبی را رعایت کنند؛ به طور مثال در مکان‌های مذهبی پوشیدن لباس آستین کوتاه و شلوارک ممنوع است.

(---)
:
نظر خود را بنویسید
نظرات