معرفی کامل فرودگاه بین المللی کیش

فرودگاه بین المللی کیش، راهنمای کامل

جزیره کیش یکی از اصلی‌ترین مقاصد گردشگری ایران است که به دلیل داشتن زیبایی وصف‌نشدنی، همه ساله مسافران بسیاری را از سراسر دنیا به خود جذب می‌کند. یکی از مواردی که سبب شده است تا گردشگران تمایل بسیاری به سفر به این جزیره‌ی زیبا داشته باشند، وجود فرودگاه بین المللی کیش است که سبب می‌شود تا گردشگران بتوانند به‌آسانی در کوتاه‌ترین زمان به این جزیره سفر کنند و از گشت‌وگذار در سواحل دیدنی و زیبای آن لذت ببرند.

اگر قصد سفر به جزیره دیدنی و پرجاذبه کیش را دارید، این صفحه از وب سایت سعادت رنت را مطالعه نمایید تا با فرودگاه بین المللی کیش بیشتر آشنا شوید و بتوانید با اطلاعاتی کامل از این فرودگاه، از طریق هواپیما به کیش سفر کنید.

اجاره خودرو از فرودگاه کیش

معرفی فرودگاه بین المللی کیش

جزیره کیش از زیباترین جزایر خلیج‌فارس است که به دلیل دارا بودن امکانات تفریحی و اماکن تاریخی بسیار از مقاصد اصلی گردشگری کشور به شمار می‌رود. بهترین روش سفر به کیش، سفر با هواپیما است؛ زیرا میتوانید بسیار سریع و راحت به جزیره برسید. جزیره کیش دارای یک فرودگاه بین المللی است که یکی از پر رفت و آمدترین فرودگاه‌های کشور است که از اکثر فرودگاه‌های کشور به این فرودگاه پرواز مستقیم وجود دارد. 

مقاله پیشنهادی: راهنمای جامع سفر به کیش

از پرترددترین پروازها به کیش، تهران است. شاید بپرسید که پرواز تهران کیش از کدام فرودگاه است؟ باید گفت که این پرواز از فرودگاه مهرآباد تهران به فرودگاه بین المللی کیش انجام می‌پذیرد. حال می‌دانید که پرواز کیش از تهران چند ساعت است؟ اگر بخواهید از تهران با هواپیما به این جزیره سفر کنید، 1 ساعت و 45 دقیقه مسیر پیش رو دارید و در کوتاه‌ترین زمان می‌توانید از پایتخت به جنوب کشور سفر کنید.

فرودگاه بین المللی کیش با داشتن مساحت نه میلیون مترمربع یکی از بزرگ‌ترین فرودگاه‌های کشور است که در سال 1356 افتتاح شد؛ فرودگاه بین المللی کیش دارای چهار ترمینال داخلی و خارجی است؛ همچنین این فرودگاه دو باند موازی به طول 3650 متر و پهنای 45 متر را در برمی‌گیرد.

در این فرودگاه قوانینی وجود دارد و از حمل لوازمی چون انواع مواد آتش‌زا و منفجره، انواع اسپری خوشبو و پاک‌کننده و تافت، کپسول و اسپری‌های شیمیایی، مواد اسیدی و خورنده مانند سرکه و آبلیمو، موبایل‌های سامسونگ گلکسی نوت 7 و... به هواپیمای مسافری جلوگیری می‌شود.

فرودگاه بین اللملی کیش

امکانات فرودگاه بین المللی کیش

فرودگاه بین المللی کیش امکانات متنوعی برای رفاه حال مسافران به آنها ارائه‌ی می‌دهد. ازاین‌رو می‌توانید با آسودگی خاطر به کیش سفر کنید و از تفریح در این جزیره زیبا و دیدنی لذت ببرید. امکانات فرودگاه کیش که باید پیش از سفر از آنها مطلع باشید عبارتر است از:

  • خدمات حمل‌ونقل
  • پارکینگ
  • رستوران و کافی‌شاپ
  • خدمات بار فرودگاه کیش
  • اورژانس پزشکی
  • اداره آتش‌نشانی
  • خدمات پستی
  • شعب بانکی و صرافی
  • دستگاه خودپرداز
  • فروشگاه‌های مخصوص خرید سوغات 
  • اینترنت پرسرعت
  • غرفه امانات بار
  • بخش اشیا گمشده
  • جایگاه تشریفات فرودگاه کیش

فرودگاه بین اللملی کیش

 جایگاه تشریفات اختصاصی فرودگاه کیش

از خدمات ویژه‌ای که در فرودگاه بین المللی کیش به مسافران ارائه می‌شود، جایگاه تشریفات اختصاصی (VIP و CIP) است. البته در نظر داشته باشید که خدمات VIP شامل عموم نخواهد بود و فقط ویژه افراد خاص با منصب دولتی است؛ اما سالن CIP فرودگاه کیش برای تمامی افرادی که می‌توانند هزینه‌ی آن را پرداخت کنند قابل‌استفاده خواهد بود.

برای استفاده از جایگاه تشریفات اختصاصی فرودگاه کیش (CIP) باید از پیش هماهنگی‌های لازم را انجام دهید و به‌محض ورود به فرودگاه، به سالن CIP رفته و به استراحت در آن بپردازید. 

با استفاده از جایگاه CIP، دیگر لازم نیست امور ترافیکی فرودگاه را خودتان انجام دهید؛ زیرا کارمندان جایگاه تشریفات به کارهای شما رسیدگی می‌کنند. علاوه‌برآن یکی دیگر از خدمات سالن CIP فرودگاه کیش، این است که می‌توانید به‌جای استفاده از گیت بازرسی عمومی از گیت‌های ویژه در جایگاه تشریفات استفاده کنید.

برای آشنایی بیشتر با جایگاه های ویژه فرودگاه میتوانید به صفحه تفاوت خدمات تشریفاتی VIP و CIP فرودگاه امام خمینی مراجعه نمایید.

ترمینال‌های فرودگاه بین المللی کیش

اگر برای اولین‌بار است که می‌خواهید به جزیره کیش سفر کنید و نمی‌دانید که کیش فرودگاه دارد یا خیر، باید برانید که کیش یک فرودگاه بین المللی دارد که پروازهای داخلی و خارجی بسیاری در طول شبانه‌روز در آن انجام می‌شود. 

فاصله‌ی فرودگاه کیش تا مرکز شهر و بسیاری از هتل‌ها و مراکز خرید 4 کیلومتر و کمتر از 10 دقیقه است که می‌توانید بعد از پیاده‌شدن از هواپیما و خروج از فرودگاه، خیلی آسان به مرکز شهر بروید.

فرودگاه کیش دارای 4 ترمینال مختلف است که به‌صورت هم زمان در آنها پروازهای داخلی و خارجی انجام می‌شود. در فرودگاه بین المللی کیش، یک ترمینال مخصوص پروازهای داخلی است که 9500 مترمربع مساحت داشته و از ساعت 6 صبح تا 12 شب به‌صورت دائم فعالیت دارد.

دو ترمینال دیگر این فرودگاه با مساحت 4000 مترمربع مخصوص پروازهای خارجی است که ترمینال یک مخصوص پروازهای خروجی و ترمینال دو مخصوص پروازهای ورودی به این جزیره است.

در ادامه لیستی از شرکت‌های هواپیمایی فعال در فرودگاه کیش را به شما ارائه می‌دهیم تا بتوانید از بین آنها بهترین ایرلاین برای سفر به کیش را انتخاب کرده و سفری امن و راحت را تجربه کنید.

  • کیش ایر
  • هواپیمایی ایران ایرتور
  • هواپیمایی آتا
  • هواپیمایی کاسپین
  • ایران ایر
  • هواپیمایی آسمان
  • هواپیمایی کارون
  • هواپیمایی ماهان
  • هواپیمایی معراج
  • هواپیمایی قشم
  • هواپیمایی سپهران
  • هواپیمایی تابان
  • هواپیمایی زاگرس

فرودگاه بین اللملی کیش

پروازهای کیش از کدام فرودگاه است؟

فرودگاه بین المللی کیش به ۲۲ مقصد داخلی و ۲ مقصد خارجی پرواز دارد. مقاصد اصلی پروازهای داخلی کیش شامل تهران، اصفهان، تبریز، اهواز، شیراز، کرمان، مشهد، یزد، بوشهر، بندرعباس، همدان، ساری، کرمانشاه، رشت، جم، عسلویه، ارومیه، سنندج، کاشان و قم است که افراد می‌توانند با تهیه‌ی بلیط از شرکت‌های هواپیمایی و فرودگاه‌های واقع در شهر خود، به کیش سفر کنند. مقاصد اصلی پروازهای خارجی کیش دبی و مسقط (پایتخت عمان) هستند که به صورت مستقیم از کیش پرواز دارند. 

مقاله پیشنهادی: بهترین زمان سفر به کیش | هزینه کمتر، سفری هیجان انگیزتر

وسایل نقلیه موجود در فرودگاه بین المللی کیش

در فرودگاه کیش، انواع تاکسی‌های زرد و سفیدرنگ مستقر بوده و آماده‌ی خدمت‌رسانی به مسافران این جزیره هستند. البته پیشنهاد ما به شما، اجاره خودرو از شرکت اجاره ماشین سعادت رنت است. سعادت رنت با اجاره خودروهایی لوکس و لاکچری به گردشگران جزیره کیش، این امکان را می‌دهد تا بتوانند لذت رانندگی در خیابان‌های خلوت و زیبای این جزیره را تجربه کنند؛ همچنین با کرایه خودروی مورد علاقه‌ی خود می‌توانید به‌جای پرداخت هزینه‌های اضافی به رانندگان تاکسی، با هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه صاحب ماشین شده و سفری کم‌هزینه را رقم بزنید.

لوکیشن فرودگاه کیش 

فرودگاه کیش در مرکز جزیره قرار دارد؛ جزیره کیش، بندر کیش، خیابان فرودگاه، فرودگاه بین المللی کیش

سخن آخر

در این صفحه از وب‌سایت سعادت رنت تلاش کردیم تمام اطلاعات لازم و ضروری فرودگاه بین المللی کیش را به شما عزیزان ارائه دهیم تا اگر قصد سفر به جزیره کیش را داشتید با مشکلی مواجه نشوید و بتوانید به‌آسانی به این جزیره زیبا و دیدنی سفر کنید.

اگر در مورد اجاره خودرو در جزیره کیش، سوالی داشتید می‌توانید با ما در قسمت نظرات در ارتباط باشید تا در اولین فرصت پاسخ شما را بدهیم؛ همچنین می‌توانید انتقادات و پیشنهادات خود را در مورد اجاره خودرو از شرکت سعادت رنت با ما در میان بگذارید.

سؤالات متداول

درباره فرودگاه بین المللی کیش چه سوالاتی دارید؟ در این قسمت به سوالات شما می‌پردازیم؛

اطلاعات پرواز فرودگاه بین المللی کیش را کجا ببینیم؟

با مراجعه به وب‌سایت فرودگاه کیش یا وب‌سایت‌های مختلف می‌توانید اطلاعات پرواز را به دست آورید.

از فرودگاه بین المللی کیش به چند کشور پرواز انجام می‌شود؟

فرودگاه بین المللی کیش به دو مقصد خارجی دبی و مسقط پرواز به‌صورت مستقیم انجام می‌شود.

کیش چند فرودگاه دارد؟

جزیره کیش تنها یک فرودگاه دارد، به نام فرودگاه بین المللی کیش است.

(5.00)
:
نظر خود را بنویسید
نظرات
نام کامل : فاطمه شعبانپور | تاریخ : یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ ۱۰:۰۸

من از دوستانی شنیدم اکثر پروازهای فرودگاه بین‌ المللی کیش با تاخیر انجام می‌شود، این حرف چقدر درست است؟

نام کامل : الهه عبداللهی | تاریخ : یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ ۰۶:۴۹

درود، متاسفانه این خبر درست است، اما به طور دقیق نمیتوان اعلام کرد که بیشتر پروازها به کیش با تاخیر انجام می‌شود و تاخیر در ساعت پرواز در تمام دنیا امری معمول است.

نام کامل : صدف رضایی | تاریخ : یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ ۱۳:۳۴

کرایه‌ی خودروی مناسب همیشه از دغدغه‌های همیشگی من برای مسافرت به جزیره کیش است. چطور می‌توانم توضیحات بیشتری رو در این زمینه دریافت کنم؟

نام کامل : الهه عبداللهی | تاریخ : یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ ۰۶:۴۰

درود، برای دریافت اطلاعات بیشتر در ارتباط با اجاره خودرو در جزیره کیش، به صفحه "تماس با ما" در همین سایت مراجعه کنید. کارشناسان سعادت رنت، به سوالات شما پاسخ خواهند داد.