قیمت خرید خانه در دبی چقدر است؟

قیمت خرید خانه در دبی چقدر است؟

دبی، یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای امارات، با بازار ملک درحال‌رشد و پیشرفت‌های اقتصادی و تکنولوژیکی، مقصدی محبوب برای سرمایه‌گذاری است. با وجود قیمت‌های بالای ملک، خرید خانه در دبی به دلیل مزایایی چون اقتصاد روبه‌رشد، اجاره‌دادن سودآور، امنیت بالا، و فرایندهای ساده اداری، جذاب است. خرید آپارتمان با تحقیق اینترنتی آسان بوده و مناطق مشهور شهر از جمله محله‌های مجهز به امکانات بهترین گزینه‌ها برای خرید هستند. شهر دبی به‌خاطر امنیت و رشد اقتصادی، موردتوجه سرمایه‌گذاران قرار گرفته است.

مراحل خرید خانه در دبی

 خرید خانه در دبی امکان اخذ ویزای شهروندی و زندگی در یکی از لوکس‌ترین شهرهای جهان را در اختیار شما خواهد گذاشت. شما با هزینه‌کردن ۱ میلیون درهم برای خرید خانه در دبی، اقامت ۲ سالهٔ کشور امارات را کسب خواهید کرد. برای دریافت گلدن ویزای امارات نیز باید خانه قیمت خرید خانه در دبی حدود ۲ میلیون درهم باشد. قوانین و شرایط اقامت دبی با خرید ملک دائماً در حال تغییر و به‌روزرسانی است.

 شما برای خرید خانه در دبی ملزم هستید تا دست‌کم ۱ میلیون درهم هزینه کنید، تا بتوانید پس از آن اقامت دو سالهٔ کشور امارات را بگیرید.

 برای تمدید ویزایی که با خرید ملک گرفته‌اید نیز می‌توانید با ارائهٔ مدارک ملک تملک شده ویزای خود را تمدید کنید. خوب است بدانید که با خرید آپارتمان به ارزش بالاتر از دو میلیون درهم در دبی می‌توانید ویزای بلندمدت ۱۰ساله را با عنوان گلدن ویزای امارات دریافت کنید.

 توجه داشته باشید که شما با خرید خانه در دبی تابعیت امارات را ندارید و باید هر ۲ سال ویزای خود را تمدید کنید و برای دریافت شهروندی دبی نیز باید مراحل جداگانه‌ای را طی کنید. توصیه می‌کنیم برای گذراندن صحیح مراحل قانونی خرید خانه در دبی از شرکت‌های معتبر و باتجربه در این زمینه کمک بگیرید.

 در ابتدا با جست‌وجو و یافتن خانهٔ موردنظر از طریق آژانس‌های خرید ملک توافق‌نامه‌ای به نام MOU (قراردادی است که شامل مبلغ ملک، تاریخ تحویل و نحوه پرداخت و دیگر موارد که فروشنده و خریدار باهم دارند، می‌شود.) را باید امضا کنید و در نهایت مبلغی را به فروشنده خواهید داد که این مبلغ تا ارائهٔ مدارک و طی مراحلی که در ادامه خواهیم گفت، نزد آژانس خواهد ماند.

 کمک‌گرفتن و دریافت مشاوره از یک مرکز معتبر و دارای سال‌ها تجربه به شما کمک می‌کند تا طی‌کردن مراحل دریافت سند و اخذ تابعیت لازم نباشد انواع قوانین مربوطه را بدانید و بتوانید خانه یا ملک موردنظر را فارغ از نوع آپارتمان یا ویلایی بودن به‌راحتی بخرید.

 در مرحلهٔ بعد برای دریافت مالکیت خانه لازم است گواهی عدم شکایت به نام NOC را از شرکت ارائه‌دهندهٔ پروژه درخواست بدهید که حضور فروشنده نیز در این مرحله لازم است.

 توجه کنید در بعضی از مناطق دبی خانه‌هایی وجود دارند که مالکیت مطلق دارند و فقط کسانی که تبعهٔ امارات و کشورهای خلیج‌فارس هستند می‌توانند آن را خریداری کنند. در نتیجه شما باید به‌عنوان خریدار به دنبال خانه در مناطقی که خارجی‌ها حق خرید ملک در آنها را دارند باشید.

 توصیه می‌کنیم که در زمان امضای قرارداد به طور کامل مفاد داخل آن را بخوانید. توجه داشته باشید که در زمانی که فروشنده خانه را به شما منتقل می‌کند لازم است این مدارک را به همراه داشته باشید:

مدارک لازم برای دریافت سند خانه در دبی

  • کپی ویزا
  • درصورتی‌که زوج هستید و می‌خواهید خانه به نام هر دو شما باشد، ارائه گواهی ازدواج الزامی است
  • کپی پاسپورت
  • گواهی عدم اعتراض از شرکت سازنده
  • توافق‌نامهٔ امضا شده بین خریدار و فروشنده

 پس از خرید خانه در دبی باید هر ۳۶۰ روز یکبار، به دبی وارد شوید تا ویزای شما باطل نشود.

مراحل خرید خانه در دبی

قیمت خانه دبی چقدر است؟

قیمت خرید خانه در دبی بسته به متراژ، موقعیت ملک و تعداد خواب متفاوت است. شما با جست‌وجوی اینترنتی به راحتی می‌توانید خانه یا آپارتمان مد نظر خود را طبق بودجه انتخاب کنید. بهترین مناطق برای خرید خانه در دبی را به صورت مختصر برای شما توضیح داده‌ایم؛

منطقهخرید سوئیتخرید آپارتمان 1 -2 خوابهخرید ویلاخرید تاون هاوس
منطقه پالم دبی۱.۱۷ میلیون درهماز ۲.۲۴ -۲.۷ میلیون درهماز ۸ - ۴۵ میلیون درهماز ۳.۸ - ۶۵ میلیون درهم
مارینا دبیاز ۵۰۰ - ۸۰۰ هزار درهم۱.۶ - ۴.۵ میلیون درهماز ۶.۵ تا ۱۷ میلیون درهماز ۲ میلیون درهم
داون تاون دبیاز ۴۹۰ - ۲.۳ میلیون درهماز ۶۹۰ -۱ میلیون درهماز ۱.۲ - ۱۸ میلیون درهماز ۳.۷ - ۳۵ میلیون درهم
جمیرا ویلج سيرکلاز ۶۳۰ - ۸۵۰ هزار درهمتا ۳.۵ میلیون درهماز ۲.۵ - ۴.۲ میلیون درهم_

 ابتدا باید مشخص کنید که قصد دارید در چه منطقه‌ای خانه بخرید. مناطق دبی را در اینجا به سه قسمت تقسیم می‌کنیم تا بتوانید بر اساس بودجه و منطقه انتخاب درستی داشته باشید.

مناطق لوکس‌نشین دبی

 مناطقی چون پالم جمیرا دبی Palm Jumeirah Dubai، خیابان جمیرا Jumeirah Road، داون تاون Downtown Area، لیونگ Leong، مارینا دبی Dubai Marina جزو مناطق پرطرف‌دار و لوکس دبی به‌حساب می‌آیند که فضای داخلی و خارجی خانه‌ها مجلل، لاکچری و دارای بالاترین درجه امکانات رفاهی هستند؛ به همین دلیل از قیمت بالایی نیز برخوردارند و قیمت خرید خانه در دبی در این مناطق از ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار درهم شروع خواهد شد. این قیمت برای خانه‌های با متراژ کم و تک خواب است، قیمت خانه در این مناطق با متراژ بیشتر و با ۵ اتاق‌خواب ۱۶.۵۰۰.۰۰۰ درهم خواهد بود.

مناطق لوکس‌نشین دبی

مناطق متوسط دبی برای خرید خانه

 مناطق متوسط دبی از نظر قیمت خانه در دبی به مناطق جمیرا لیک تاورز Jumeirah Lakes Towers، گرینز Greens Dubai، ارجان دبی لند Arjan Dubai Land، الجداف Jaddaf، بیزینس بی Business Bay تقسیم می‌شوند. قیمت خرید خانه در مناطق متوسط دبی قاعدتاً متوسط است و شروع قیمت از ۷۰۰ هزار درهم تا ۱.۶۰۰.۰۰۰ درهم خواهد بود.

مناطق متوسط دبی برای خرید خانه

مناطق قیمت پایین دبی برای خرید خانه

 در مناطق پایین‌تر دبی همچون مناطق اینترنشنال سیتی، سیلیکون اوسیس، دیسکاوری گاردنز، ارجان و ماجان، قیمت خرید خانه از ۴۰۰ هزار درهم شروع و تا ۷۰۰ هزار درهم خواهد بود. توجه کنید به‌منظور دریافت ویزای دبی از طریق خرید ملک، حتماً ارزش ملک شما باید بالای ۷۵۰ هزار درهم باشد.

مناطق قیمت پایین دبی برای خرید خانه

قیمت خانه در دبی به پول ایران چقدر است؟

 بسیاری از هم‌وطنان به دنبال قیمت خانه‌های دبی به درهم و تومان هستند. باتوجه‌به نوسانات موجود در ایران که به‌صورت ساعتی و دقیقه‌ای رخ می‌دهد؛ عملاً ارائهٔ قیمت به تومان امکان‌پذیر نیست. در نتیجه بهتر است قیمت‌هایی که بالاتر به درهم بیان شد را به تومان تبدیل کنید. قیمت خرید خانه در دبی به پول ایرانیان به شرح زیر است:

  • قیمت خانه‌های لوکس در دبی از ۱۰ میلیارد تومان به بالا
  • قیمت خانه‌های متوسط در دبی از ۳ میلیارد تومان به بالا
  • قیمت خانه‌های ارزان در دبی از ۲ میلیارد تومان به بالا قیمت

خرید ملک در مرکز و خارج شهر دبی

 همان‌طور که مشخص است خانه در مرکز شهر به دلیل دارابودن امکانات رفاهی و تفریحی، قیمت بالاتری به نسبت مناطق خارج شهر دبی دارند. نکته مهم این است که اگر قصد اقامت در دبی را دارید و نمی‌توانید در هر منطقه و محله‌ای با هر بودجه‌ای ملک بخرید؛ مناسب‌ترین محله‌های دبی برای شما مناطق متوسط هستند.

اجاره خودرو در دبی

مناطق ایرانی نشین دبی برای خرید خانه

 اگر قصد خرید خانه در دبی دارید به محله‌های ایرانی‌نشین هم سر بزنید؛ همچنین شما می‌توانید در ابتدا اقدام به اجاره آپارتمان در دبی کنید و پس از یافتن شغل ثابت خرید را انجام دهید. این مناطق عبارت‌اند از:

  • منطقه جمیرا (Jumeirah) که از محله‌های معروف و زیبای دبی محسوب می‌شود و با ساحل منحصربه‌فردی که دارد توانسته شمار بسیاری از ایرانیان را در خود جای دهد؛ همچنین در این منطقه لوکس‌ترین هتل‌های دبی برج العرب و جمیرا بیچ قرار دارند.
  • منطقه دیره (Deira) از مناطق قدیمی دبی است که به دلیل نزدیکی به مراکز تجاری و وسایل نقلیهٔ عمومی بسیاری از ایرانیان در آنجا سکونت دارند. پارک ساحلی الممرز دبی و هتل حیات ریجنسی دبی نیز در این منطقه قرار دارد.
  • منطقهٔ مارینا (Dubai Marina) بهترین محله در دبی است که به دلیل زیبایی و دلنشین بودنش ایرانی‌های زیادی در آنجا حضور دارند. این منطقه به تفرجگاه‌هایی چون مرکز خرید مارینا مال، ساحل مارینا دبی، فلایینگ کاپ دبی (Flying Cup)، آب‌بازی در زمین‌بازی شناور آکوا فان (Aquafun) و کشتی‌های کروز نزدیک است.
  • منطقه پالم جمیرا دبی (Palm Jumeirah Dubai) یکی از مناطق لوکس دبی که بیشترین هتل‌ها و مراکز خرید در آن قرار دارد و میلیاردرهای ایرانی زیادی در آنجا حضور دارند است. این جزیره به دست انسان به شکل نخل ساخته شده است و زیبایی منحصربه‌فردی دارد و معمولاً خانه‌های این منطقه به شکل ویلایی هستند.
  • منطقه میردیف (Mirdif Dubai) یکی از محله‌های ایرانی‌نشین دبی است که قیمت خانه در آنجا مناسب‌تر است. این منطقه به مراکز خرید مجتمع تجاری سیتی سنتر میردف دبی، مرکز تجاری عربیان سنتر دبی، هتل‌آپارتمان سه ستاره جی فایو میردف دبی، پارک آبی آکوا پلی دبی، پارک المشرف دبی، پارک الرشیدیه دبی، پارک مشرف دبی، و ایستگاه متروی راشدیه نزدیک است.

سخن آخر

با وجود تمام مزایایی که خرید خانه در دبی دارد، معایبی نیز دارد که می‌توان به بالا بودن قیمت املاک، عدم صدور تابعیت دائم با خرید ملک و هزینه‌ی بالای بیمه‌ی خانه اشاره کرد. برای اینکه بتوانید به تمامی محله‌ها بروید و خانه‌ی مناسبی در دبی پیدا کنید، سعادت رنت خودرویی در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌توانید هم خود رانندگی کنید و هم راننده داشته باشید. شما در این حالت به صورت حضوری خانه‌ها و محلات را مشاهده خواهید کرد و دغدغه‌ی حمل و نقل را ندارید.

سوالات متداول

در ادامه به چند سوال متداول از موضوع قیمت خرید خانه در دبی می‌پردازیم؛

با خرید خانه در دبی اقامت داده می‌شود؟

در صورت خرید خانه با ارزش بیشتر از یک میلیون درهم در دبی، اقامت ۶ ماهه یا دو ساله برای شما و خانواده صادر می‌شود. در واقع با خرید ملک در امارات یک نوع اقامت موقت برای شما صادر می‌شود که باید هر چند مدت یکبار تمدید شود.

قیمت یک خانه‌ی متوسط در دبی چقدر است؟

قیمت یک‌خانهٔ متوسط در دبی از حدود ۶۰۰ هزار درهم تا ۱.۵ میلیون درهم متغیر است.

(5.00)
:
نظر خود را بنویسید
نظرات