بازدید از موزه های دبی، عکس و قوانین ورود به موزه ها در دبی

بازدید از موزه های دبی، کشف گنجینه‌های فرهنگی دبی

از موزه دبی در قلعه عتیقه‌ی الفهیدی گرفته تا موزه‌ی مدرن آینده، همگی در دبی مسافران را برای روزها مشغول می‌کنند. بازدیدکنندگان می‌توانند بازدید از این موزه‌ها را با قیمت‌هایی مقرون‌به‌صرفه که اغلب از ۵ تا ۵۰ درهم متغیر است، تجربه کنند. این موزه‌ها در دبی معمولاٌ همه روزه مشغول به فعالیت هستند و نه تنها برای علاقمندان به تاریخ، بلکه برای کلیه بازدیدکنندگان به عنوان جاذبه‌هایی دیدنی و آموزنده محسوب می‌شوند.

موزه آینده دبی

موزه‌ آینده دبی Museum of the Future نشان می‌دهد که چگونه فناوری می‌تواند 50 سال آینده را تغییر دهد. این موزه توسط بنیاد آینده‌ی دبی تأسیس شده است و به عنوان یکی از 14 موزه‌ی زیبا در جهان شناخته شد. نمای بیرونی این موزه در دبی از فولاد بسیار مرغوب ساخته شده است که اشعار الهام‌بخشی از شیخ محمد بن راشد آل مکتوم روی آن نوشته شده است. 

یکی از زیباترین متن‌های نوشته شده بروی نمای موزه‌ی آینده‌ی دبی «آینده متعلق به کسانی است که می‌توانند آن را تصور کنند، طراحی کنند و اجرا کنند. این چیزی نیست که منتظرش باشید، بلکه آن را خلق کنید.» است. موزه‌ی آینده‌ی دبی در حال تبدیل شدن به بزرگترین و هیجان‌انگیزترین موزه جهان است.

ساعت کاری موزه آینده دبی: ۸ صبح تا ۲۰ شب

هزینه خرید بلیط موزه آینده دبی: ۱۵۵ درهم

آدرس موزه آینده دبی: خیابان شیخ زاید، مرکز تجاری ۲

موزه آینده دبی

موزه دبی

موزه دبی Dubai Museum در خیابان الفهیدی در نزدیکی نهر دبی قرار دارد. این موزه، بهترین گزینه در بین موزه های دیدنی دبی برای کسانی است که می‌خواهند اطلاعات کاملی از گذشته‌ی دبی بدانند. قلعه‌ی الفهیدی که این موزه در آن قرار دارد در سال ۱۷۸۷ ساخته شده است. این موزه توسط حاکم دبی در سال ۱۹۷۱ و با هدف ارائه‌ی سبک زندگی سنتی در امارت دبی افتتاح شد. 

در موزه‌ی دبی با نگریستن به برخی از مصنوعات شگفت انگیز نگاهی اجمالی به تاریخ خواهید داشت؛ به طور مثال از طریق نمایش افراد، حیوانات و مکان‌ها به صورت داستانی به تصویر کشیده شده است. موزه دبی جزو اصلی‌ترین موزه‌های دبی به شمار می‌رود و خوب است بدانید که مساحت کل موزه دبی ۴۰۰۰ متر مربع است.

ساعت کاری موزه دبی: ۸:۳۰ تا ۲۰:۳۰

قیمت بلیط موزه دبی: ۳ درهم

آدرس موزه دبی: الفهیدی، قلعه الفهیدی 

موزه دبی

موزه تصاویر متحرک دبی

اگر به دنبال یک سرگرمی بصری هستید که با موضوع سینما در دوران ماقبل تاریخ و تاریخ سینمای امروزی را به نمایش بگذارد، موزه‌ی تصاویر متحرک دبی Moving Image Museum برای شما لذت بخش خواهد بود. این موزه در دبی در نزدیکی جاده‌ی شیخ زاید واقع شده است. موزه‌ی تصاویر متحرک در سال ۲۰۱۴ میلادی توسط شیخ ماجد بن محمد بن راشد آل مکتوم تاسیس شد.

اجاره خودرو در دبی

در این موزه حدود ۳۰۰ دستگاه که برای ساخت تصاویر مورد استفاده قرار می‌گرفتند وجود دارد. قدمت یکی از جذاب‌ترین دستگاه‌های تصویربرداری این موزه به دهه‌ی ۱۷۳۰ بر می‌گردد که متعلق به مجموعه‌ی اکرم میکناس Akram Miknas است. این مجموعه دارای مجموعه‌ای از بازی سایه، جعبه‌های چشم، فانوس جادویی، انیمیشن مدرن و فیلمبرداری است.

ساعت کاری موزه تصاویر متحرک دبی: ۱۱ تا ۱۸

قیمت بلیط موزه تصاویر متحرک دبی: ۵۵ درهم

آدرس موزه تصاویر متحرک دبی: کندو MCN، طبقه 1، TECOM

موزه تصاویر متحرک دبی

دهکده میراث هاتا دبی

دهکده میراث هتا Hatta Heritage Village که در حومه‌ی شهر دبی قرار دارد، تاریخ غنی بین ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ سال پیش را به نمایش می‌گذارد. دهکده میراث هتا در سال ۲۰۰۱ بازسازی و برای بازدید گردشگران افتتاح شد. گردشگران در آنجا نگاهی اجمالی به منطقه کوهستانی هاتا و دهکده باستانی که مدت‌ها پیش وجود داشته است را می‌بینند. برخی از ساختمان‌های اصلی، دو قلعه و یک قلعه در این دهکده وجود دارد که بازدیدکنندگان می‌توانند از آنها بازدید کنند. در اینجا می‌توانید ساختمان‌هایی با ابزارهای موسیقی، مبلمان و سلاح‌های اصلی برای مبارزه را مشاهده کنید.

ساعت کاری دهکده میراث هاتا دبی: ۷:۳۰ صبح تا ۲۰:۳۰

قیمت بلیط دهکده میراث هاتا دبی: رایگان

آدرس دهکده میراث هاتا دبی: ۱۳۰ کیلومتر بیرون شهر دبی، منطقه هاتا

دهکده میراث هاتا دبی

خانه شیخ سعید آل مکتوم دبی

خانه شیخ سعید آل مکتوم House of Sheikh Saeed Al Maktoum واقع در آل شیندقا Al Shindagha، در سال ۱۸۹۶ ساخته شد. این خانه در تاریخ دبی از اهمیت بالایی برخوردار است. خاندان آل مکتوم که خاندان حاکم دبی هستند تا سال ۱۹۵۸ در این مکان اقامت داشتند. 

مرحوم شیخ سعید آل مکتوم آخرین حاکمی بود که در این خانه زندگی می‌کرد و پس از نقل مکان خانواده به یک اقامتگاه جدید، این خانه به موزه ای در دبی تبدیل شد. این خانه دارای عکس‌های تاریخی شگفت انگیز از خانواده سلطنتی، مجموعه‌ای از جواهرات، سکه‌ها و تمبرها است. اگر علاقه‌مند به درک چگونگی تغییر زندگی خانواده سلطنتی در قرن گذشته هستید، دیدن این موزه را از دست ندهید.

ساعت کاری خانه شیخ سعید آل مکتوم دبی: ۸ صبح تا ۲۰:۳۰

قیمت بلیط خانه شیخ سعید آل مکتوم دبی: ۳ درهم

آدرس خانه شیخ سعید آل مکتوم دبی: خیابان الخلیج، بر دبی

خانه شیخ سعید آل مکتوم دبی

البستکیه در دبی

 محله البستکیه Al Bastakiya واقع در محله بر دبی، اطلاعاتی در مورد تاریخ دبی می‌دهد. البستکیه که محله‌ی تاریخی الفهیدی نیز نامیده می‌شود، یک چهارم از خانه‌های قدیمی این محل به عنوان آخرین نمونه‌های باقی مانده از روزهای گذشته دبی است. امروزه آنها مملو از موزه‌های مینیاتوری، گالری‌های هنری، کافه‌ها و مهمان‌خانه‌هایی هستند که داستان‌هایی از تاریخ و میراث فرهنگی را روایت می‌کنند. البستکیه بخشی از مهم‌ترین قسمت‌های تورهای گردشگری شهر دبی نیز هست. 

البستکیه در واقع زندگی مردمی را که قبل از ظهور آسمان خراش‌ها وجود داشته‌اند را به نمایش می‌گذارد. اگر اهل هنر هستید، حتما به محله البستکیه سر بزنید و با مشاهده گذشته خانه‌های دبی تجربه شگفت انگیزی را داشته باشید. 

ساعت کاری محله البستکیه دبی: ۹ تا ۱۸

هزینه خرید بلیط البستکیه دبی: رایگان

آدرس محله البستکیه دبی: ناحیه بر دبی، بین اسکله بر دبی و خیابان المنخول، محله بستکیه 

البستکیه در دبی

موزه قهوه در دبی

موزه‌ی قهوه Coffee Museum Dubai که در محله تاریخی الفهیدی و البستکیه واقع شده است، یکی از موزه‌هایی است که اطلاعاتی در مورد تاریخچه‌ی منطقه‌ای و بین المللی قهوه با کمک اقلام عتیقه را ارائه می‌دهد. 

این مکان در ساختمان‌هایی سنتی واقع شده است و به گردشگر فرصت تماشای سبک زندگی بومیان قدیمی در دبی را می‌دهد. جلسات مزه در موزه برای دوستداران قهوه بهترین است و نباید آنها را از دست بدهید. 

به عبارتی دیگر موزه‌ی قهوه‌ی دبی بهشت عاشقان قهوه است؛ موزه‌ای عجیب و غریب که دوستداران قهوه و فرهنگ قهوه را به عشق فنجان جو (قهوه) زیر سقفی گرد هم می‌آورد. در موزه‌ی قهوه‌ی دبی، می‌توان اطلاعاتی بسیاری مورد اهمیت قهوه در فرهنگ دبی را مشاهده کنید. 

ساعت کاری موزه قهوه: ۹ تا ۱۷

قیمت بلیط موزه قهوه دبی: ۱۰ درهم

آدرس موزه قهوه دبی: منطقه تاریخی الفهیدی، در نزدیکی خیابان الفهیدی

موزه قهوه در دبی

موزه ساروق الحدید دبی

موزه‌ی ساروق الحدید Saruq Al-Hadid Museum که در منطقه‌ی تاریخی شیندقای Al Shindagha دبی واقع شده، از مهم‌ترین و مرموزترین موزه های دیدنی دبی در کشور امارات به حساب می‌آید. موزه ساروق الحدید که در سال ۲۰۱۶ برای عموم افتتاح شد، موزه‌ایست که دوران تاریخی عصر آهن را در دبی به نمایش می‌گذارد.

آثار موجود در این موزه از محوطه‌ای باستانی در حاشیه‌ی صحرای ربع الخالی Empty Quarter پیدا شده است. باستان شناسان هزاران ابزار آهنی، ظروف برنزی، جواهرات طلا و فسیل‌ را پیدا کرده‌اند که اکنون در این موزه در معرض نمایش هستند. این مکان در اصل توسط حاکم دبی، شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، هنگام پرواز با هلیکوپتر خود در صحرا کشف شد.

مقاله پیشنهادی: دبی گردی، دبی گردی در جاهای دیدنی دبی

ساعت کاری موزه ساروق الحدید دبی: ۸ تا ۲۰

هزینه خرید بلیط موزه ساروق الحدید دبی: ۲۰ درهم

آدرس موزه ساروق الحدید دبی: دبی، شیندقا بر دبی

موزه ساروق الحدید دبی

 موزه نایف در دبی

موزه نایف Naif Museum در منطقه‌ی دیره‌ی دبی در قلعه‌ای قدیمی قرار دارد که زمانی به عنوان اولین ایستگاه پلیس در دبی شناخته می‌شد و گذشته مقر دادستانی عمومی و دادگاه‌ها بود دفتر فرماندهی کل پلیس دبی، ایستگاه‌های پلیس دبی، تحقیقات، دادگاه‌ها و بازداشتگاه‌ها در اینجا قرار داشتند. 

موزه نایف پیشرفت نیروی پلیس در دبی را همراه با سیستم قضایی به نمایش می‌گذارد. این قلعه در سال 1939 با استفاده از خاک رس ساخته شد و در سال 1997، به دستور شیخ محمد آل مکتوم بنا به موزه تبدیل شد. در موزه‌ نایف دبی می‌توانید از طریق مجسمه‌هایی که در اندازه‌ی واقعی به نمایش گذاشته شدند، بینش خوبی از توسعه‌ی نیروی پلیس دبی به دست آورید.

ساعت کاری موزه نایف دبی: ۸ تا ۱۴

قیمت بلیط موزه نایف دبی: رایگان

آدرس موزه نایف دبی: دبی، دیره

 موزه مروارید دبی

در حال حاضر اقتصاد منطقه عمدتاً به نفت وابسته است. با این حال، در گذشته دبی به عنوان یک مرکز تجارت طلا شناخته می‌شد، تجارت مروارید نیز نقطه‌ی قوت آن بود. این کشور سابقه‌ی تولید برخی از بهترین مرواریدهای تاریخ جهان را دارد. بسیاری از این شگفتی‌های طبیعی اکنون در موزه‌ی مروارید Pearl museum به نمایش گذاشته شدند و این موزه بزرگ‌ترین مخزن مرواریدهای جهان را به خود اختصاص داده است. 

این موزه زندگی غواصان و تجهیزات استفاده شده توسط آنها را نیز به نمایش می‌گذارد. شما باید برای بازدید از قبل با NBD امارات (بانک ملی امارات دبی) هماهنگ کنید و آنها گروه‌های کوچک ۸-۱۰ نفره را در یک زمان تشکیل می‌دهند.

ساعت کاری موزه مروارید دبی: ۹ تا ۱۷

قیمت بلیط موزه مروارید دبی: رایگان

آدرس موزه مروارید دبی: دبی، دیره

 موزه مروارید دبی

سخن آخر

شاید برای شما سوال باشد که چطور با مترو به موزه های دبی برویم؟ باید بدانید که موزه ها در دبی با فاصله‌ی نسبتا زیادی از خطوط مترو قرار گرفته‌اند و بهترین راه برای اینکه بتوانید به آنجا بروید استفاده از تاکسی و خدمات اجاره خودرو است. برای اینکه بتوانید از این موزه‌ ها با پرداخت هزینه‌ی مناسب‌تری بازدید کنید؛ می‌توانید از خدمات اجاره خودرو سعادت رنت استفاده کنید. این سرویس به دو صورت اجاره خودرو با راننده در دبی و اجاره خودرو بدون راننده در دبی ارائه می‌شود.

کافیست یک هفته قبل از حضورتان در دبی با مراجعه به صفحه‌ی اجاره خودرو در دبی در وب‌سایت سعادت رنت رزرو آنلاین خود را انجام دهید و خودرو را در زمان و مکان مشخص شده از کارشناسان فارسی زبان ما تحویل بگیرید.

سوالات متداول

بازدید از موزه های دبی رایگان است؟

بسیاری از موزه‌های دبی دارای مبلغ ورودی هستند اما موزه‌هایی همچون دهکده میراث هاتا دبی، البستکیه در دبی، موزه نایف در دبی نیاز به پرداخت هیچ هزینه‌ای نیست. 

مهم‌ترین موزه در دبی کدام است؟

موزه‌ی آینده مهم ترین موزه دیدنی دبی است.

موزه دبی چه ساعتی باز و بسته می‌شود؟

زمان بندی موزه دبی: ۲:۳۰ تا ۲۰:۳۰

آیا موزه لوور در دبی است؟

خیر موزه لوور در شهر ابوظبی قرار دارد.

قیمت بلیت‌های موزه دبی چقدر است؟

بسته به مکانی که می‌روید متفاوت است در این صفحه قیمت هر موزه به صورت جداگانه یادداشت شده است. 

ویراستار: شیوا بسطامی
(5.00)
:
نظر خود را بنویسید
نظرات