چطور با مترو، ماشین، اتوبوس و نقشه به فرودگاه مهرآباد بروم؟

راهنمای رفتن به فرودگاه مهرآباد با مترو، ماشین و اتوبوس با نقشه

فرودگاه مهرآباد اولین فرودگاه بین‌المللی تهران است که در حال حاضر در روستای حسین‌آباد یا مهرآباد در نزدیکی پایتخت قرار دارد و قدمت آن به زمان حکمرانی قاجار می‌رسد. این فرودگاه با جابه‌جایی ۱۸ میلیون مسافر در سال جزو پررفت‌وآمدترین فرودگاه‌های ایران محسوب می‌شود.

پروازهای داخلی و خارجی به ایران نیز تا قبل از تاسیس فرودگاه بین المللی امام خمینی از مهرآباد صورت می‌گرفت؛ اما در حال حاضر این فرودگاه، میزبان پروازهای داخلی و زیارتی است. در این بخش از وب‌سایت سعادت رنت تصمیم داریم راهنمای رفتن به فرودگاه مهرآباد را به صورت کامل ارائه دهیم. 

با داشتن اطلاعات کامل در مورد آدرس و مسیر رفت فرودگاه مهرآباد، در هر جایی از تهران که باشید، می‌توانید خود را به ترمینال‌های مختلف این فرودگاه برسانید. درصورتی‌که با تاکسی یا ماشین اجاره‌ای به فرودگاه بروید دیگر نیازی به دانستن سایر اطلاعات در مورد راه‌های فرودگاه مهرآباد تهران ندارید.

فرودگاه مهرآباد

آدرس فرودگاه مهرآباد تهران

فرودگاه مهرآباد تهران در جنوب غرب پایتخت در منطقه ۹ تهران و در نزدیکی میدان آزادی قرار دارد. فاصله میدان آزادی تا فرودگاه مهرآباد حدود ۳.۶ کیلومتر است و برخلاف تصور اغلب افرادی که ساکن تهران نیستند، این فرودگاه داخل شهر است و فاصله‌ای با مرکز شهر ندارد. در ادامه می‌توانید نقشه فرودگاه مهرآباد را ببینید تا به‌راحتی بتوانید پاسخ سؤال چطور برم فرودگاه مهرآباد را با راه‌هایی که خواهیم گفت به دست آورید.

آدرس و مسیر رفت فرودگاه مهرآباد: تهران، میدان آزادی، خیابان معراج، فرودگاه مهرآباد

نقشه فرودگاه مهرآباد

راهنمای رفتن به فرودگاه مهرآباد تهران با ماشین

در راهنمای رفتن به فرودگاه مهرآباد با خودروی شخصی متوجه می‌شویم که راه‌های مختلفی وجود دارد تا به این مقصد برسیم؛ اما از میان آنها ۲ مسیر به مسافران توصیه می‌شود. همین‌جا خوب است بدانید که درصورتی‌که به ماشین شخصی دسترسی ندارید سعادت رنت آمادهٔ ارائهٔ خدمات اجاره ماشین برای رسیدن شما به فرودگاه است.

آدرس و مسیر رفت فرودگاه مهرآباد

  1. خیابان پرواز، بزرگراه شهید لشکری، غرب به سمت میدان آزادی
  2. خیابان معراج، بزرگراه شهید لشکری، به سمت بزرگراه آیت الله سعیدی

مدت زمان حدودی برای رسیدن به فرودگاه مهرآباد در یک روز عادی و با سرعت رانندگی مناسب اینگونه خواهد بود:

مسیرهای فرودگاه مهرآباد با زمان تقریبی عبارتند از:

  • شمال تهران (میدان تجریش) ۴۰ تا ۷۰ دقیقه
  • شرق تهران (میدان تهران پارک وی) ۴۵ تا ۶۰ دقیقه
  • جنوب تهران (میدان راه آهن) ۳۰ تا ۴۵ دقیقه
  • غرب تهران (جنت آباد) ۲۰ تا ۳۵ دقیقه
  • مرکز تهران (میدان انقلاب) ۳۰ تا ۴۰ دقیقه
  • فرودگاه امام خمینی ۴۵ تا ۹۰ دقیقه

پارکینگ فرودگاه مهرآباد

پارکینگ فرودگاه مهرآباد به دودسته تقسیم می‌شود:

  1. پارکینگ طبقاتی
  2. پارکینگ فضای باز

پارکینگ شماره ۱، ۲، ۴ جزو پارکینگ‌های طبقاتی و پارکینگ ۳ جزو پارکینگ فضای باز محسوب می‌شود. پارکینگ شماره ۱ و ۲ نزدیک به ترمینال ۱ و ۲ فرودگاه و پارکینگ ۳ و ۴ نزدیک به ترمینال ۴ و ۶ فرودگاه است. قیمت پارکینگ فرودگاه مهرآباد بسته به زمان متفاوت است. اگر فقط به دنبال مسافران خود آمده‌اید کافی است مبلغ ورودی را پرداخت کنید، اما درصورتی‌که نیاز به توقف بیشتری باشید هزینه‌های روزانه پرداخت خواهند کرد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید با تلفن پارکینگ فرودگاه مهرآباد به شماره ۶۱۰۲۱ تماس بگیرید.

پارکینگ فرودگاه مهرآباد

اجاره ماشین برای فرودگاه مهرآباد

سعادت رنت آمادهٔ ارائهٔ خدمات در فرودگاه مهرآباد به‌صورت ۲۴ ساعته است. سرویس‌هایی که ما در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهیم عبارت‌اند از:

  1. اجاره خودرو با راننده برای فرودگاه مهرآباد 
  2. اجاره خودرو بدون راننده برای فرودگاه مهرآباد

در روش اجاره خودرو با راننده مسئولیت‌ و خسارات برعهده راننده خواهد بود و نیازی نیست مدارک خاصی تحویل بدهید؛ همچنین راننده به تمامی راه‌های فرودگاه مهرآباد تهران و محله‌های منتهی به آن و قسمت‌های مختلف فرودگاه مسلط است و بدون هیچ نگرانی شما را به مقصد می‌رساند. 

در سرویس اجاره خودرو بدون راننده نیاز است که شما مدارکی را به همکاران مستقر در شرکت سعادت رنت ارسال کنید تا نمایندگان مربوطه در زمان مشخص خودرو را به شما تحویل دهند. 

کدام ایستگاه مترو به فرودگاه مهرآباد می رسد؟

 رفتن به فرودگاه مهرآباد با مترو از راحت‌ترین و سریع‌ترین راه‌های رسیدن به پرواز است. فرودگاه به طور تقریبی روبه‌روی شهرک اکباتان است، ایستگاه متروی فرودگاه مهرآباد در خط زرد قرار دارد که پس از رسیدن به ایستگاه بیمه باید خط فرعی که به سمت فرودگاه مهرآباد می‌رود را انتخاب کنید.
 دو ایستگاه با نام‌های پایانهٔ ۱ و ۲ و پایانهٔ ۴ و ۶ فرودگاه مهرآباد وجود دارد که بسته به پرواز خود باید یکی از آنها را انتخاب کنید. ساعت کاری مترو از ۵:۳۷ صبح تا ۲۲:۳۰ شب است که نباید این موضوع را فراموش کنید. مدت‌زمان انتظار برای رسیدن هر قطار نیز ۱۵ دقیقه است.

چطور با اتوبوس به فرودگاه مهرآباد برویم؟

پس از مترو، اتوبوس یکی از بهترین انتخاب‌ها در راهنمای رفتن به فرودگاه مهرآباد است. می‌دانیم که اتوبوس‌ها به دلیل دارابودن مسیر ویژه کمتر درگیر ترافیک خیابان‌ها می‌شوند در نتیجه زودتر به مقصد خواهند رسید.
خط اتوبوس در مسیر فرودگاه مهرآباد در حال حاضر یک خط با شمارهٔ ۳۷۰ است که از میدان ونک به سمت فرودگاه حرکت می‌کند. این خط اتوبوس در ۴ نقطه توقف دارد و از خیابان ملاصدرا عبور کرده و پس از گذشتن از اتوبان شیخ فضل‌الله و میدان آزادی به ترمینال‌های فرودگاه مهرآباد می‌رسد.

چطور از فرودگاه امام تهران به فرودگاه مهرآباد برویم؟

برای عزیزانی که علاقه‌مند هستند از فرودگاه مهرآباد به فرودگاه امام خمینی یا مسیر عکس آن را بروند نیز باید بگوییم که یکی از بهترین راه‌های رسیدن به فرودگاه امام استفاده از خدمات اتوبوس‌رانی فرودگاه مهرآباد است که در ترمینال ۴ اتوبوس‌هایی به این منظور تعبیه شده‌اند و در مدت‌زمان یک ساعت شما را به فرودگاه امام می‌رسانند.

 این اتوبوس‌ها در مسیر در دو ایستگاه متوقف می‌شوند:

  1. ایستگاه میدان آزادی
  2. ایستگاه حرم مطهر

توجه داشته باشید که از فرودگاه امام خمینی تهران به سمت فرودگاه مهرآباد خدمات اتوبوس‌رانی وجود ندارد و این خط از مهرآباد به امام یک‌طرفه است.

سخن آخر

مسیر رسیدن به فرودگاه مهرآباد را به طور کامل توضیح دادیم. سعادت رنت آماده‌ی ارائه‌ی خدمات اجاره خودرو در فرودگاه مهرآباد در هر ساعت از شبانه روز به صورت با راننده و بدون راننده است. در سرویس اجاره خودرو با راننده شما فردی حرفه‌ای و آشنا با آداب تشریفاتی را خواهید دید که تمام مسئولیت‌های خودرو با وی خواهد بود؛ در کنار این موارد توجه داشته باشید که خودروهای سعادت رنت در حد صفر کیلومتر و نو هستند و تجربه‌ی سفر خوبی را برای شما به ارمغان می‌آورند.

سوالات متداول

در ادامه مهترین سوالات شما عزیزان را پاسخ خواهیم داد: 

آدرس دقیق فرودگاه مهرآباد کجاست؟

فرودگاه مهرآباد در تهران، میدان آزادی، خیابان معراج قرار دارد.

ساعت کار فرودگاه مهرآباد به چه صورت است؟

فرودگاه مهرآباد شبانه روزی است. برای اطلاع پرواز فرودگاه مهرآباد با شماره تماس ۱۹۹ بگیرید.

آیا فرودگاه مهرآباد پارکینگ دارد؟ 

بله، چهار پارکینگ طبقاتی ۱، ۲، ۴ را دارد و یک پارکینگ فضای باز آن هم با شماره‌ی ۳ شناخته می‌شود.

آیا فرودگاه مهرآباد پرواز خارجی دارد؟

قبل از اینکه فرودگاه امام تاسیس شود در این فرودگاه پروازهای خارجی نیز انجام می‌شد که در حال حاضر این پروازها فقط از فرودگاه امام انجام می‌شوند.

(4.71)
:
نظر خود را بنویسید
نظرات
نام کامل : سیدموسی پیشوایی | تاریخ : شنبه ۲۳ دی ۱۴۰۲ ۱۱:۴۶

سلام قیمت تاکسی از شهرک بوعلی کوی فراز سعادت آباد به فرودگاه مهرآباد برای دوشنبه حدود ساعت 4 45دقیقه چند میشه؟

نام کامل : زهرا | تاریخ : شنبه ۲۳ دی ۱۴۰۲ ۰۸:۲۰

سلام وقت بخیر
خدمات سعادت رنت شامل: اجاره خودرو بدون راننده، اجاره خودرو با راننده و اجاره ون می‌باشد. شما می‌توانید از خدمات اجاره ماشین با راننده سعادت رنت بهره مند شوید. برای اطلاعات بیشتر با شماره 09198005976 تماس بگیرید.