تاریخچه کیا موتورز، ماشین کره ای محبوب

تاریخچه کیا موتورز، ماشین کره ای محبوب

کمپانی کیا موتورز (Kia Motors Corporation / Kia Motors)، یکی از بزرگترین و معروفترین برندهای ماشین‌سازی آسیایی به شمار می‌آید. کیا موتورز امروزه به‌عنوان زیرمجموعه‌ای از کمپانی هیوندای فعالیت می‌کند. کیا موتورز به نسبت دیگر شرکت‌های بزرگ جهان، جوانتر است که به معنی بی‌کیفیتی و بی‌تجربه بودن صاحبان آن نیست.

خودروهای این شرکت در کل جهان بسیار محبوب هستند به طوری که در دنیای امروز و در قرن بیست و یکم میلادی شاید کمتر کسی باشد که نام شرکت کیا موتورز را نشنیده باشید و تاریخچه کیا موتورز برای وی جذاب نباشد.

در این بخش از وب‌سایت سعادت رنت به بررسی تاریخچه کیا موتورز و بهترین مدل‌های خودروهای این برند می‌پردازیم.

معرفی برند ماشین سازی کیا موتورز | KIA Motors

KIA موتورز از سازندگان خودروهای با کیفیت در دنیا و با توجه به تاریخچه کیا موتورز جزو قديمی‌ترين توليدكنندگان وسايل نقليه‌ی موتوری در کره‌ی جنوبی به حساب می‌آید که در سال 1944 تاسیس شده است و در حال حاضر در جهان بیش از 47000 نفر کارمند دارد.

شرکت کیا موتورز در 9 خط تولید در 5 کشور جهان، سالانه بيش از دو ميليون و هفتصد خودرو را تولید می‌کند و درآمدی حدود 42 میلیارد دلار دارد. 

ماشین‌های تولید شده توسط این مجموعه در 150 کشور جهان در حال توزیع هستند. با توجه به آنالیز دقیقی که در سال 2012 توسط موسسه‌ی بست گلوبال برند (best global brand) انجام شد این برند توانست طی سالهای اخیر بالاترین میزان رضایتمندی مشتری را به دست بیاورد؛ به همین دلیل جزو 100 شرکت تولیدی خودرو در جهان قرار گرفته است. 

رشدی که برند جوان کیا موتورز در این سالها بدست آورده است در پی برنامه‌ی فروش قوی آن بوده که با تکیه بر پویایی و جوانی تیم به اهداف خود رسید.

شعار این برند در سالهای گذشته "The power to surprise" به معنی (قدرتی برای شگفت زده کردن) بوده است که هدف از انتخاب این شعار ارائه‌ی خودروهایی هیجان انگیز و فراتر از انتظارات است.

کیا موتور به منزله‌ی پیشرفت در عرضه‌ی فروش محصولات شروع به شرکت در برنامه‌های حمایت از وقایع مهم ورزشی مانند جام جهانی، انجمن ملی بسکتبال و مسابقات تنیس استرالیا کرده است؛ همچنین در کمپین‌های تبلیغاتی و بسیاری برنامه‌های تبلیغاتی دیگر نیز حضور دارد.

تاریخچه شرکت کیا موتورز KIA

آغاز داستان برند ماشین کمپانی کیا موتورز به سال 1944و یک سال قبل از پایان جنگ جهانی دوم برمی‌گردد. این شرکت توسط هیونگ-کئون لی تاسیس شده است و در ابتدا به تولید مفتول فلزی، تیوب و دوچرخه اختصاص داشت و توانست اولین دوچرخه‌ی منحصربه‌خود را با نام «سامچولی» در سال ۱۹۵۱ بسازد.

پس از گذشت چند سال تولیدات شرکت را به مسیر ساخت و مونتاژ موتورسیکلت و کامیون برد. نام این شرکت از کاراکترهای سینو ـ کره گرفته شده و در فرهنگ کره جنوبی معنای «کی=برخاستن» و «آ=آسیا» می‌دهد. 

در تاریخچه کیا موتورز آمده است که در سال 1986 برخی مدل‌های مزدا را با همکاری شرکت فورد تولید و به جهان صادر کرده است. در همین سال این شرکت فقط 26 دستگاه ماشین تولید کرده بود که با گذشت فقط یکسال تولیدات خود را به 95 هزار دستگاه افزایش داد.

اولین نمایندگی رسمی فروش KIA موتورز در سال 1992 و در ایالات متحد آمریکا بود که پس از مدت کوتاهی خط تولید این شرکت، با تولید خودروی اسپورتیج گسترش پیدا کرد.

کمپانی کیا که روند رو به بالایی داشت ناگهان در سال 1997 در جریان بحرانی که در آسیا به‌وجود آمد ورشکسته و در پی آن بخش زیادی از سهام این شرکت توسط شرکت هیوندای خریداری شد. 

شرکت کیا پس از این ماجرا زیر نظر مدیریت هیوندای خودروهای زیادی را تولید و صادر کرد. این برند از سال 2005 بر روی بازار اروپا متمرکز بود که نتیجه‌ی آن فروش محصولات بیش از یک میلیون دستگاه شد. 

حالا می‌دانیم که برند کیا موتورز پس از 11 سال فعالیت توانست عنوان قابل اعتمادترین خودرو را در کشور آمریکا را کسب کند.

سامچولی کیا

مدل های ماشین برند کیا موتورز

تاریخچه کمپانی کیا نشان می‌دهد که این شرکت تولید کننده‌ی انواع خودرو با سبک‌های مختلف است که در زیر به آنها اشاره می‌کنیم.

اتومبیل‌های کیا موتورز مدل سواری

 شامل سدان، هاچ بک و لیفت بک است که پیکانتو، ریو، ری، سید، ونگا، پیگاس، کارنز، سراتو، کیا ۴، اپتیما، استینگر، کادنزا، کیا ۸، کوریس هم جزو این مدل به شمار می‌آیند.

سدان کیا موتور

خودروهای مدل کراس اوور و شاسی بلند کیا

این نوع شامل خودروهای سول، نیرو، استونیک، سلتوس، اسپورتیج، سورنتو، موهاوی، تلوراید، کی ایکس ۷، سونت، استونی می‌شوند و طرفداران زیادی هم دارند.

کراس کیا موتور

ماشین های کیا مدل هیبریدی و برقی

می‌توان به خودروهای سید هیبریدی، نیرو پلاگین هیبریدی، ری هیبریدی، سول برقی، اپتیما هیبریدی، اپتیما پلاگین هیبریدی اشاره کرد که جزو مدل هیبریدی و برقی هستند.

هیبریدی کیا موتور

ون، اتوبوس، کامیونت برند کیا موتورز

ون پرگیو، ون کارنیوال، کامیونت بونگو، اتوبوس گرین بیرد جزو این دسته از ماشین‌های کیا موتورز به شمار می‌روند.

ون کیا موتور

ویژگی‌های شاخص برند کیا موتورز

دلایل زیادی برای انتخاب این برند وجود دارد که در اینجا تعدادی از آنها را اشاره می‌کنیم:

  1. همانطور که در تاریخچه کیا موتورز نمایان است از ابتدا تا به امروز این شرکت محصولات را سازگار با محیط زیست تولید می‌کند.
  2. گارانتی کاملی برای محصولات خود در نظر گرفته است. (گارانتی 7 ساله)
  3. در خودروهای خود از جدیدترین متدهای روز دنیا استفاده می‌کند.
  4. این شرکت تمامی خودروهای خود را با ظاهری زیبا و فضای داخلی مدرن طراحی کرده است.
  5. دارا بودن سیستم کمک پارک هوشمند، سیستم هشدار که رانندگی در طول روز را برای شما به بهترین شکل ممکن می‌سازد.

مقایسه کیا موتورز و هیوندای

در چند مورد می‌توانیم این دو برند را باهم مقایسه کنیم:

عملکرد و کارآیی

با توجه به امتیاز مخاطبان و تحقیقات موسسه‌های مختلف عملکرد و کارآیی خودروهای شرکت هیوندای نسبت به خودروهای کیا بهتر بوده و امتیاز 8.1 را بدست می‌آورند.

طراحی داخلی

طراحی داخلی، میزان زیادی به سلیقه‌ی رانندگان بستگی دارد، نمی‌توان نظر قطعی در خصوص طراحی داخلی هر دو برند را مطرح کرد اما باز با توجه به امتیازاتی که مخاطبان دادند، امتیاز برند کیا به نسبت هیوندای بالاتر است.

طراحی داخلی کیا موتور

قیمت برند کیا پایین تر است یا هیوندای؟

خودروهای هر دو برند کیا و هیوندای در مقایسه با سایر رقبا در میان خودروهای خوش‌قیمت در بازار عرضه می‌شوند و با توجه به نگاه ویژه‌ای که این دو شرکت به بازار آسیایی دارند، قیمت‌های در نظر گرفته یکسان بوده و تفاوت چندانی با هم ندارند.

امنیت سرنشین

یکی از مهم‌ترین موارد برای خرید یک خودرو، حفظ امنیت سرنشین است. باید خودرویی را که خریداری می‌کنید تا حد امکان جان سرنشینان را در تصادفات حفظ کند. به همین دلیل آزمایش‌های مختلفی بر روی خودرو انجام می‌شود که طی آنها ماشین‌های کمپانی کیا موفق‌تر از هیوندای بودند در نتیجه می‌توان گفت خودروهای کیا امن‌تر هستند.

تنوع محصول

اگر نگاه کوتاهی به خودروهای شرکت کیا بیندازید متوجه خواهید شد که این کمپانی از تنوع بالای محصولات برخوردار است.

هدف شرکت هیوندای تولید خودرو برای قشر خاصی از جامعه است به همین دلیل تنوع تولید این مجموعه به نسبت کیا کمتر است.

جمع بندی

در این بخش از وب‌سایت سعادت رنت سعی کردیم به طور کامل تاریخچه کیا موتورز را توضیح دهیم و شما را با این برند محبوب آشنا سازیم. در صورتی که شما به هر دلیلی توانایی خرید خودروهای این برند را ندارید، می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت مجموعه، برای انتخاب خودرو و اجاره ماشین کیا به راحتی و با قیمت مناسب اقدام کنید.

سعادت رنت امکان استفاده از خدمات بدون راننده و با راننده برند کیاموتورز را در شعب مختلف خود ایجاد کرده است، اما اجاره ماشین با راننده در تهران از برند کیا جزو پرطرفدارترین خدمات این موسسه به شمار می‌رود.

سوالات متداول

1- ماشین‌های کیا برای چه کشوری هستند؟

کشور سازنده خودروهای کیا، کره‌ی جنوبی می‌باشد که در کشورهای بسیاری دارای خط تولید است.

2- پرفروش‌ترین محصولات کیا موتورز کدامند؟

اسپورتیج، اپتیما، سراتو

3- مالک KIA موتورز کیست؟

فردی به نام هیونگ-کئون لی است.

(5.00)
:
نظر خود را بنویسید
نظرات