تجربه رانندگی در دبی با خودروهای لوکس

رانندگی در دبی

دبی یکی از بهترین شبکه‌های جاده‌ای جهان را دارد. رانندگی با انواع ماشین لوکس در دبی از لذت بخش‌ترین تجربه‌ها به حساب می‌آید که گردشگران نیز می‌توانند آن را امتحان کنند. با رانندگی در دبی با قسمت‌های جدیدی از شهر آشنا خواهید شد، شما مناظر فراتر از پنجره تاکسی و مترو را خواهید دید. رانندگی در دبی با وجود هیجان انگیز بودن ممکن است برای افراد تازه وارد بسیار دلهره‌آور باشد، اما با توجه به نکاتی که در ادامه خواهیم گفت دیگر جای هیچ نگرانی نداشته باشید.

برای اینکه بتوانید به راحتی با اجاره ماشین در خیابان‌های استاندارد دبی رانندگی کنید باید در زمینه‌ی قوانین و شرایط رانندگی در این شهر، اطلاعات کامل داشته باشید به همین منظور ما در اینجا تمام نکات ضروری در این رابطه را بیان خواهیم کرد با سعادت رنت همراه باشید.

شرایط رانندگی در دبی

دبی بهترین و اصولی‌ترین خیابان‌های جهان را دارد، بنابراین شما در هنگام رانندگی نقصی را مشاهده نخواهید کرد. جالب است بدانید که شرایط رانندگی در دبی بسته به نوع ویزا متفاوت است، به طور مثال ایرانیانی که با ویزای گردشگری به دبی سفر می‌کنند، می‌توانند با دریافت گواهینامه‌ی بین المللی در مدت زمان کوتاهی که در این شهر حضور دارند با استفاده از خدمات اجاره خودرو دبی، اقدام به رانندگی کنند.

افرادی که دارای ویزای کاری و بورسیه‌ی تحصیلی در دبی هستند، نمی‌توانند با گواهینامه‌ی بین المللی مدت زیادی رانندگی کنند در نتیجه باید در کلاس‌های آموزشی و آزمون رانندگی این کشور شرکت کنند تا گواهینامه‌‌ی امارات را دریافت کنند. گردشگران پس از دریافت گواهینامه باید در هنگام رانندگی به قوانین راهنمایی و رانندگی در دبی اهمیت بالایی بدهند تا متحمل جریمه‌ی رانندگی در دبی (که مبلغ بالایی دارد) نشوند.

مقاله پیشنهادی: هر آن چیزی که باید درباره رانندگی در خارج از کشور بدانید!

دقت کنید که زمان اعتبار گواهینامه‌ی بین المللی بین سه تا شش ماه است. رانندگی زنان در دبی بدون مانع است و به راحتی با امنیت بالا می‌توانند در هر ساعت از شبانه ‌روز در دبی رانندگی کنند.‌

شرایط رانندگی در دبی

گواهینامه رانندگی در دبی

کسانی که به دنبال دریافت گواهی رانندگی در دبی هستند باید این شرایط را داشته باشند تا بتوانند با ماشین خود یا خودرو اجاره شده در دبی رانندگی کنند:

  1. شرایط سنی (حداقل سن برای دریافت گواهینامه‌ی امارات 18 سال سن است.)
  2. شرکت در کلاس‌های تئوری و عملی (10 ساعت کلاس عملی و 8 تا 9 جلسه‌ی کلاس تئوری)
  3. شرکت در آزمون تئوری (این آزمون در سه بخش انجام می‌شود که در بخش اول و دوم مجموعا سی و پنج سوال وجود دارد، بخش سوم به صورت ویدیویی برگزار می‌شود که در آن فرد موقعیت‌های پر ریسک شبیه سازی شده را شناسایی می‌کند.)
  4. شرکت در آزمون پارکینگ (فرد باید مهارت خود را در پارک دوبل، دنده عقب، پارک روی شیب و… به مربی نشان دهد.)
  5. شرکت در آزمون نهایی (که به آن امتحان جاده نیز گفته می‌شود که به مدت 10 تا 15 دقیقه از متقاضی تست رانندگی گرفته خواهد شد.)

بنر اجاره خودرو در دبی

پس از گذراندن مراحل فوق فرد گواهینامه خواهد گرفت و خوب است بدانید که تمامی آزمون‌ها به دو زبان عربی و فارسی برگزار می‌شود.

مراحل دریافت گواهینامه بین المللی در ایران

  • فرد متقاضی دارای گواهینامه‌ی معتبر ایران با اعتبار (اعتبار 31 روز برای گواهینامه بین المللی یک ساله، اعتبار 3 ساله برای دریافت گواهینامه‌ی بین المللی 3 ساله)
  • یک قطعه عکس تمام رخ (3*4)
  • ارائه‌ی اصل گذرنامه
  • تکمیل فرم درخواست (که به صورت فارسی و لاتین باید تکمیل شود)
  • پرداخت مبلغ صدور (هزینه‌ی بسته به مدت زمان اعتبار متفاوت است)

مقاله پیشنهادی: راهنمای دریافت گواهینامه بین المللی آنلاین + هزینه و شرایط 1402

با گواهینامه چه کشورهایی می‌توان در دبی رانندگی کرد؟

البته داشتن گواهینامه‌ی برخی از کشورها در دبی اعتبار دارد و نیاز به دریافت هیچ مدرک دیگری نیست که در ادامه آن‌ها را نام می‌بریم:

استرالیاجمهوری چکایسلندلوکزامبورگپرتغالاسپانیا
اتریشدانمارکایرلندهلندقطرسوئد
بحرینفنلاندایتالیانیوزیلندعربستان سعودیسوئیس
بلژیکفرانسهژاپننروژسنگاپورترکیه
کاناداآلمانکره جنوبیعماناسلواکیانگلستان
قبرسیونانکویتلهستانآفریقای جنوبیآمریکا

گواهی رانندگی در دبی

رانندگی در دبی با گواهینامه‌ی بین المللی برای گردشگرانی که برای مدت زمان کوتاهی در دبی هستند به خصوص ایرانیان الزامی‌ است؛ زیرا امکان تبدیل گواهینامه‌ی ایران به دبی وجود ندارد و همانطور که مشاهده می‌کنید در لیست فوق قرار ندارد.

مقاله پیشنهادی: اخذ گواهینامه بین المللی و مدارک مورد نیاز آن + هزینه و شرایط 1402

مراکز اخذ گواهینامه بین المللی در تهران

اگر در جستجوی مراکز تبدیل گواهی‌نامه‌ی بین المللی برای سفر به دبی هستید کافی‌ست به وب‌سایت taci.ir و به صورت حضوری مراجعه کرده و درخواست خود را به ثبت برسانید. در صورتی که قصد دارید گواهینامه‌ی خود را در تهران به صورت فوری دریافت کنید، می‌توانید به مراکزی که در ادامه بیان می‌شود مراجعه کنید:

  • تهران، خیابان خرمشهر، خیابان شهید عربعلی، پلاک ۲
  • تهران، خیابان آزادی، بین خیابان خوش و بهبودی، نبش خیابان شهید قانعی، پلاک ۲۳۱
  • تهران، خیابان شهید فیاض بخش، نبش کوچه جهانگردی، پلاک ۳۳

بنر اجاره خودرو در امارات دبی

قوانین راهنمایی و رانندگی در دبی

در اینجا مهم‌ترین قوانین رانندگی در دبی را مشاهده خواهید کرد:

  1. جهت رانندگی در دبی از سمت راست است. (خودروها از سمت راست خیابان حرکت می کنند.)
  2. نشستن کودکان زیر 13 سال روی صندلی جلو ممنوع است. (کودکانی که بین 4 تا 8 سال سن دارند باید روی صندلی مخصوص کودک بنشینند.)
  3. بستن کمربند الزامی است.
  4. برقراری تماس تلفنی پشت فرمان فقط از طریق بلوتوث مجاز است.
  5. توجه به علائم چراغ راهنمایی که در تمام دنیا به یک معنی است.
  6. سن قانونی برای رانندگی در دبی 18 سال به بالاست؛ لطفا توجه داشته باشید که برای این که متقاضیان بتوانند از سعادت رنت ماشین اجاره کرده و در دبی لذت ببرند، داشتن 21 سال سن نیاز است.
  7. بیمه‌ی وسیله‌ی نقلیه بسیار مهم است.
  8. توجه به سرعت مجاز (در خیابان‌های دبی بین 40 تا 80 کیلومتر بر ساعت، اتوبان‌ها بین 110 تا 120 کیلومتر بر ساعت است.)
  9. ایمنی خودرو چک شود. ( خودرو باید دارای مدرک ایمنی و رجیستری باشد.)
  10. رانندگی در حالت مستی ممنوع است.
  11. ماشین تمیز و مرتب باشد.
  12. در هنگام دیدن دانش‌آموز در خیابان، راننده موظف است ایست کامل کند تا او عبور کند.

قوانین راهنمایی و رانندگی در دبی

جریمه‌های رانندگی در دبی

در این بخش از سعادت رنت به مهم‌ترین جریمه های رانندگی در دبی اشاره می‌کنیم:

  1. رانندگی به صورتی که به اموال عمومی آسیب برساند که جریمه نقدی این تخلف را دادگاه مشخص خواهد کرد، امتیاز منفی 23 و 60 روز توقف خودرو را به همراه دارد.
  2. رانندگی تحت تاثیر الکل، داروی مسکن و روانگردان که جریمه نقدی آن توسط دادگاه مشخص خواهد شد و امتیاز منفی 23 و 60 روز توقف خودرو را به همراه دارد.
  3. عدم اجازه به عبور اورژانسی، آمبولانس، پلیس، مبلغ جریمه 3000 درهم، 6 امتیاز منفی و یک ماه توقیف خودرو را به همراه دارد.
  4. بیرون ریختن زباله هنگام رانندگی (از جمله ته سیگار) که مبلغ جریمه 1000 درهم و 6 امتیاز منفی را به همراه دارد.
  5. عدم توجه به چراغ قرمز که جریمه معادل 1000 درهم، 12 امتیاز منفی و 30 روز توقف خودرو را به همراه دارد.
  6. عدم استفاده از چراغ راهنما برای دور زدن و تغییر مسیر که مبلغ جریمه‌ی آن 400 درهم است.
  7. استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی، جریمه نقدی معادل 800 درهم و 4 امتیاز منفی را به همراه خواهد داشت.
  8. توقف ناگهانی در جاده جریمه نقدی معادل 1000 درهم و 6 امتیاز منفی همراه دارد.
  9. دنده عقب در جاده جریمه نقدی 500 درهم و 4 امتیاز منفی همراه دارد.
  10. سبقت گرفتن در جاده جریمه نقدی 1000 درهم و 6 امتیاز منفی را به همراه خواهد داشت.
  11. رانندگی در شب بدون چراغ مبلغ جریمه 500 درهم و 4 امتیاز منفی را به همراه خواهد داشت.
  12. رانندگی بدون بیمه، جریمه نقدی 500 درهم، 4 امتیاز منفی و 7 روز توقیف خودرو را به همراه دارد.

رانندگی با خودروی اجاره ای در دبی

برای اجاره خودرو در دبی کافیست قبل از سفر از طریق وب‌سایت سعادت رنت اقدام به رزرو آنلاین کنید. شما می‌توانید بدون محدودیت خودرو را در هر محلی در دبی تحویل بگیرید. حداقل مدت زمان کرایه ماشین در دبی به صورت بدون راننده 2 روز با محدودیت 250 کیلومتر در روز است. 

مقاله پیشنهادی: راهنمای جامع اجاره خودرو در دبی از شرکت سعادت رنت

شما می‌توانید با همکاران مجموعه هماهنگی‌های لازم را انجام دهید و برای مدت زمان بیشتری خودرو را در اختیار داشته باشید. توجه کنید در صورتی که تصادف کردید حتما از صحنه فیلم برداری کنید، با نماینده‌ی شرکت تماس بگیرید و به پلیس زنگ بزنید. در صفحه‌ی شماره تلفن‌های ضروری دبی شماره تلفن پلیس دبی و سایر شماره تلفن‌های ضروری این شهر درج شده است از شما دعوت می‌کنیم که از این صفحه راهنما نیز استفاده کنید.

رانندگی با خودروی اجاره ای

وضعیت ترافیک در دبی

حاکمان دبی برای جلوگیری از ترافیک اقدام به ساخت جاده‌های مختلف و پل خطی کردند؛ همچنین برای کم شدن ترافیک می‌توانید از وسیله‌های نقلیه عمومی استفاده کنید که از میان آنها تاکسی دریایی بهترین گزینه است.

قیمت سوخت در دبی

بر اساس اطلاعیه‌ی کمیته‌ی قیمت‌گذاری سوخت امارات که در آوریل 2023 صادر شد؛ در حال حاضر قیمت بنزین در دبی 3.01 دهم است.

بهترین اپلیکیشن مسیریاب برای رانندگی در دبی

  • Google Maps
  • Waze
  • MapmyIndia Move
  • HERE WeGo
  • RTA Smart Drive

برای رانندگی در دبی، استفاده از یک اپلیکیشن مسیریابی قابل اعتماد و دقیق ضروری است تا بتوانید به راحتی در شهر و اطراف آن حرکت کنید. در اینجا چندین اپلیکیشن مسیریابی محبوب و مفید برای استفاده در دبی آورده شده است:

Google Maps:

یکی از قابل اعتمادترین و دقیق‌ترین اپلیکیشن‌های مسیریابی در سراسر جهان گوگل مپ است، که اطلاعات جامعی در مورد ترافیک، مسیرهای مختلف، زمان تخمینی سفر و گزینه‌های حمل و نقل عمومی ارائه می‌دهد.

Waze:

یک اپلیکیشن محبوب دیگر است که اطلاعات لحظه‌ای در مورد ترافیک، دوربین‌های سرعت، حوادث و موانع جاده‌ای را فراهم می‌کند. این اپ به طور خاص برای رانندگان مفید است و به آنها کمک می‌کند تا از ترافیک سنگین و موانع دیگر مطلع شوند.

MapmyIndia Move:

اگرچه این اپلیکیشن در هند بیشتر شناخته شده است، اما اطلاعات دقیق و به‌روزی راجع به مسیرها در دبی، را نیز ارائه می‌دهد. این اپلیکیشن ممکن است گزینه خوبی برای کسانی باشد که به دنبال جایگزینی برای گوگل مپ هستند.

HERE WeGo:

این اپلیکیشن مسیریابی دیگری است که نقشه‌های دقیقی ارائه می‌دهد و امکان دانلود نقشه‌ها برای استفاده آفلاین را نیز فراهم می‌کند. این ویژگی برای مناطقی که دسترسی به اینترنت محدود است، مفید است. به همین دلیل بسیاری از گردشگران که در دبی اینترنت همراه ندارند از این مسیریاب برای رفت و آمد در دبی استفاده می‌کنند.

RTA Smart Drive:

اپلیکیشن رسمی سازمان حمل و نقل و جاده‌های دبی (RTA) که نقشه‌ها و اطلاعات مسیر را بدون نیاز به اتصال اینترنت فراهم می‌کند. این اپ ویژگی‌های مفیدی مانند اطلاعات ترافیک زنده، جستجوی لوکیشن مورد نظر (POI) و راهنمای صوتی را ارائه می‌دهد.

سخن آخر

در اینجا تمامی نکات مهم در رانندگی در دبی را آوردیم. شما با توجه به این نکات می‌توانید از رانندگی در دبی لذت ببرید و به تمام مکان‌ها و جاذبه‌های گردشگری دبی بروید و خاطراتی به یادماندنی ثبت کنید. خودروهای لوکس سعادت رنت در تمامی برندهای روز دنیا موجود است و با قیمت استثنایی در اختیار شما قرار می‌گیرند. شرایط اجاره ماشین در دبی از شرکت سعادت رنت بسیار آسان است و شما می‌توانید برای مدت طولانی خودرو را در دبی در اختیار داشته باشید؛ برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه لطفا از طریق راه‌های ارتباطی موجود در وب‌سایت با ما در تماس باشید.

سوالات متداول

در ادامه به چند سوال متداول درباره رانندگی در دبی امارات می‌پردازیم:

برای اجاره خودرو در دبی نیاز به چه مدارکی است؟

در صفحه مدارک لازم برای اجاره خودرو می‌توانید موارد لازم را مورد بررسی قرار دهید.

پرداخت هزینه جریمه رانندگی در دبی بر عهده راننده است یا شرکت اجاره خودرو؟

پرداخت جریمه بر عهده راننده خواهد بود. 

چند روز قبل از سفر به دبی اقدام به رزرو خودرو کنیم؟ 

حداقل یک هفته قبل از سفر به دبی

آیا در سفر نیاز به دریافت گواهی‌نامه امارات دارید؟ 

خیر، زمانی که در دبی اقامت داشتید، می‌بایست به دریافت گواهی‌نامه دبی اقدام کنید. برای سفر کافیست گواهی‌نامه بین المللی داشته باشید. 

(5.00)
:
نظر خود را بنویسید
نظرات
نام کامل : شهروز | تاریخ : یکشنبه ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ ۱۳:۱۳

من گواهینامه بین المللی دارم تا چه مدت میتونم ازش استفاده کنم؟ اعتبارش 3 ساله است چقدر زودتر از اعتبارش باید برای رانندگی تو دبی تمدیدش کنم؟

نام کامل : پشتیبان سعادت رنت | تاریخ : یکشنبه ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ ۰۹:۴۶

سلام و وقت بخیر. گواهینامه های بین المللی قابل تمدید نیستند و اگر قصد دارید در مدت زمانی که این گواهینامه کمتر از 6 ماه اعتبار دارد در دبی یا هر کشور دیگری رانندگی کنید باید برای دریافت مجدد گواهینامه اقدام کنید.