سفر با کشتی به دبی

چگونه با کشتی به دبی سفر کنیم؟

نویسنده
-
نویسنده ویرایشگر
Author picture
سعادت رنت
-
983

-
Author picture
نویسنده ویرایشگر
سعادت رنت
هیچ داده ای یافت نشد

سفر با کشتی به دبی یک تجربه منحصربه‌فرد و سفری نیمه‌اقتصادی است که به مسافران این امکان را می‌دهد تا قبل از رسیدن به مقصد از زیبایی‌های مسیر و خلیج همیشه فارس نهایت لذت را ببرند. ایران به دلیل داشتن مرز آبی مشترک با دبی این امکان را دارد که مسافران با کشتی و قیمتی ارزان‌تر از هواپیما به این شهر مدرن سفر کنند. فرایند گرفتن ویزا، هزینه‌های سفر، مزایا و معایب رفتن به دبی با کشتی از دغدغه‌های مهم مسافران برای رفتن به دبی با کشتی است که در این مقاله به آن‌ها می‌پردازیم.

سرفصل های مقاله

مهم‌ترین نکات و کارهای لازم قبل از سفر با کشتی به دبی

برای اطمینان از یک سفر آرام و لذت‌بخش هنگام سفر با کشتی از ایران به دبی، باید به چند نکته مهم توجه کرد:

  • آگاهی از شرایط ویزا: کشور امارات از طریق کنسولگری یا سفارتخانه خود در ایران ویزا صادر نمی‌کند. تمامی اقدامات لازم برای اخذ ویزا باید توسط مجموعه‌های هواپیمایی، آژانس‌های گردشگری یا هتل محل اقامت در دبی انجام شود.
  • داشتن پاسپورت معتبر: پاسپورت شما باید حداقل شش ماه از تاریخ ورود به دبی اعتبار داشته باشد.
  • رزرو بلیت کشتی: بلیت کشتی خود را از قبل رزرو کنید، به‌خصوص در فصولی مانند تابستان یا تعطیلات کریسمس که حجم سفرها به دبی بالاست حداقل از یک ماه قبل بلیط کشتی را بگیرید. همچنین شایان ذکر است که کشتیرانی در طول تعطیلات نوروز هیچ سرویسی برای رفت‌وآمد مسافر به دبی ندارد.
  • اطلاع از میزان بار مجاز: مقدار مجاز بار برای هر مسافر ۱۰۰ کیلوگرم است که ۴۰ کیلوگرم آن معاف از مالیات بوده و مابقی به ازای هر کیلوگرم اضافه بار مبلغ ۳۶ هزار تومان در گمرک ایران و ۱۰ درهم در گمرک امارات دریافت می‌شود.
  • تهیه بیمه سفر: حتماً بیمه مسافرتی بگیرید تا هنگام بروز مشکلاتی مانند تأخیر، کنسلی و فوریت‌های پزشکی خدمات لازم را دریافت کنید.
  • همراه‌داشتن دارو و لوازم بهداشت شخصی: داروی مصرفی و لوازم بهداشت شخصی خود را به همراه داشته باشید. دریازدگی ممکن است برای برخی از مسافران مشکل‌ساز باشد، به همین دلیل داشتن داروی ضد تهوع از مواردی است که پیشنهاد می‌شود حتماً برای سفر با کشتی به دبی همراه خود داشته باشید.
  • آمادگی با شرایط آب‌وهوا: برای تغییر شرایط آب‌وهوایی آماده باشید. لباس‌های مناسب بپوشید، به‌خصوص اگر قصد دارید زمانی را روی عرشه بگذرانید پتو مسافرتی یا لباس گرم همراه خود داشته باشید.
ایستادن روی عرشه کشتی
منبع: freepik

نظرات گردشگران از سفر با کشتی به دبی

در ادامه نظر چند کاربر را در اینستاگرام برای سفر با کشتی به دبی را درج کرده‌ایم. اکثر تجربیات بر این موضوع تاکید داشتند که این سفر طولانی و خسته کننده است، اما با این وجود برخی افراد دوست دارند برای کسب تجربیات جدید این روش را انتخاب کنند.

نظرات سفر با کشتی به دبی
منبع: instagram

palangi_irani255: يكبار رفتم تو عمرم هرگز نميرم انقدر تكون داد در ضمن يه تندرو ميبره نه كشتی تايتانيك كه شما بخاهين رو عرشه وايستين ووو ..اصلا ارزشش نداره از نظر مسافت هفت الی هشت ساعت تو دريا حالت بهم ميخوره. هوايي بدون اتلاف وقت، شيك و تميز خیلی سفر بهتریه.

lucas.alpi: پنج شیش ساعت بازرسی داره داخل کشتی هم مسافرا هی دریازده میشن و بالا میارن این روش اصلا توصیه نمیشه من از محلی ها شنیدم پنج شیش ساعت بازرسی داره داخل کشتی هم مسافرا هی دریازده میشن و بالا میارن این روش اصلا توصیه نمیشه من ازمحلی ها شنیدم.

m_kazemeini: اشکتون در میاد اینجوری اصلا توصیه نمیشه.

forough.yegaaneh: هم هزینش بیشتره هم زمانش طولانی تره.

نحوه دریافت ویزای امارات برای سفر به دبی با کشتی

اخذ ویزای امارات برای سفر به دبی با کشتی از ایران شامل مراحل مختلفی بوده که به‌طورکلی مشابه با نحوه گرفتن ویزا برای سفرهای هوایی است. همانطور که در بالا اشاره شد کشور امارات تنها از طریق شرکت‌های هواپیمایی، آژانس‌های گردشگری و یا هتل محل اقامت مسافر در دبی به درخواست ویزا پاسخ می‌دهد. مسافرانی که قصد دارند با کشتی به دبی سفر کنند باید نوع ویزا خود را مشخص کرده و شماره پاسپورت، هدف از بازدید و تاریخ رفت و برگشت خود به دبی را به شرکت معتبر خود ارائه دهند. معمولا طی ۵ روز کاری ویزا امارات صادر شده و به مسافر تحویل داده می‌شود. در ادامه مراحل کلی دریافت ویزای امارات برای سفر با کشتی به دبی را معرفی می‌کنیم:

تعیین نوع ویزا

  • ویزا توریستی: این ویزا برای گردشگران ارائه می‌شود.
  • ویزا تحصیلی: این ویزا برای اگر افرادی که قصد تحصیل در دبی را دارند ارائه می‌شود.
  • ویزا کاری: این ویزا برای افرادی که قصد کارکردن یا job offer دارند درخواست می‌شود.
  • ویزا تجاری: این ویزا برای تجار و بازرگانانی که قصد کار تجاری در دبی دارند ارائه می‌شود.
  • ویزا برای ترانزیت فرودگاهی: این ویزا برای مسافرانی که قصد دارد در فرودگاه دبی جابه‌جاشده و به سفر هوایی خود ادامه دهند دریافت می‌شود.

بسته به هدف و مدت اقامت خود، باید تصمیم بگیرید که کدام نوع ویزای امارات برای شما مناسب است. برای اکثر گردشگران، ویزای توریستی کوتاه‌مدت کافی است. هر کدام از ویزاهای بالا می‌توانند برای یک‌بار ورود (سینگل) یا بیش از یک‌بار ورود (مولتی) صادر شوند.

بررسی واجد شرایط بودن

اطمینان حاصل کنید که معیارهای واجد شرایط بودن برای ویزای امارات را دارید. این شامل داشتن پاسپورت با اعتبار حداقل شش ماه، گواهی تمکن مالی و بلیت برگشت است.

درخواست ویزا

شما می‌توانید برای ویزای امارات از روش‌های مختلف اقدام کنید:

  • آنلاین: دولت امارات از طریق پورتال‌های رسمی خود امکان درخواست روادید آنلاین را فراهم کرده است. برای اخذ ویزا امارات می‌توانید از طریق سایت www.onlinedubaivisa.com درخواست آنلاین ویزا دهید.
  • مراجعه به آژانس مسافرتی یا هواپیمایی: بسیاری از ایرلاین‌ها و آژانس‌های مسافرتی خدمات دریافت ویزا را برای مسافران خود ارائه می‌کنند. برای سفر با کشتی به دبی نیز می‌توانید از طریق آژانس مسافرتی خود اقدامات لازم را انجام دهید.

ارائه مستندات لازم

در این مرحله باید مدارک موردنظر را برای دریافت ویزای امارات ارائه دهید:

  • تکمیل فرم درخواست ویزا
  • عکس در اندازه پاسپورت (۶×۴)
  • ارائه پاسپورت و اسکن رنگی صفحه اول و آخر آن
  • ارائه برنامه سفر

البته شایان‌ذکر است که بسته به شرایط خاص شما ممکن است مدارک دیگری نیز موردنیاز باشد.

ارسال درخواست

درخواست خود را به همراه مدارک موردنیاز به‌صورت آنلاین یا از طریق شرکت‌های گردشگری ارسال کرده و هزینه پردازش ویزا را پرداخت کنید. در نظر داشته باشید که سفارت امارات بدون نیاز به مصاحبه حضوری و تنها با بررسی مدارک، ویزای سفر به دبی را ارائه می‌دهد.

هزینه ویزای دبی برای سفر با کشتی

سن/نوع ویزا
۱۰ روز
۱ ماه
۲ ماه
۴۸ ساعت
۹۶ ساعت
بزرگسال/سینگل
۲۹۰ درهم
۲۹۵ درهم
۵۵۰ درهم
۱۵۰ درهم
۱۸۵ درهم
بزرگسال/مولتی
-
۵۵۰ درهم
۸۸۰ درهم
-
-
 زیر ۱۸ سال/سینگل
۱۷۰ درهم
۱۷۰ درهم
۲۸۰ درهم
۹۹ درهم
۱۱۵ درهم
 زیر ۱۸ سال/مولتی
-
۲۷۰ درهم
۳۸۰ درهم
-
-
تمدید بزرگسال و کودک/سینگل
۷۰ درهم
۱۱۰۰ درهم
۲۲۰۰ درهم
-
-

نکته: لازم به ذکر است که این قیمت‌ها تقریبی هستند و ممکن است کمی تغییر داشته باشند.

دریافت ویزا

پس از ارسال درخواست شما، یک مدت‌زمان می‌برد که طی آن درخواست ویزا بررسی می‌شود. این زمان ممکن است بسته به نوع ویزا و مدت‌زمان اقامت متفاوت باشد. اما معمولا طی ۵ روز کاری ویزا امارات صادر می‌شود. پس از تأیید درخواست، ویزای امارات متحده عربی خود را دریافت خواهید کرد که باید آن را پرینت بگیرید و در طول سفر همراه خود داشته باشید.

پیشنهاد خواندنی:
سفر به دبی بدون تور

هزینه سفر با کشتی به دبی

مسیر
هزینه بلیت کشتی یک‌طرفه
هزینه بلیت کشتی رفت‌وبرگشت
هزینه بلیت کشتی رفت‌وبرگشت open
بندر لنگه به دبی
۳.۳۵۰.۰۰۰ تومان
۵.۸۸۰.۰۰۰ تومان
۶.۴۶۸.۰۰۰ تومان
بندرعباس به شارجه
۳.۷۲۰.۰۰۰ تومان
۶.۲۴۰.۰۰۰ تومان
۶.۸۶۴.۰۰۰ تومان

باتوجه‌به نوع بلیط، هزینه سفر با کشتی از ایران به دبی متفاوت است. توجه به این نکته ضروری است که این قیمت‌ها ممکن است بر اساس فصل و سایر عوامل تغییر کنند. در حال حاضر مجموعه کشتیرانی والفجر امکان سفر با کشتی را از ایران به دبی فراهم کرده است. مسافران باید از طریق آژانس‌های معرفی شده در سایت این کشتیرانی بلیط کشتی را خریداری کنند.

مسیر سفر با کشتی به دبی

شما می‌توانید با کشتی از بنادر زیر در ایران به دبی سفر کنید:

  • سفر با کشتی از بندر لنگه به دبی: این بندر خدمات رفت‌وآمد با کشتی را به مقصد بندر راشد دبی ارائه می‌دهد که این سفر به طور معمول حدود ۵ ساعت طول می‌کشد.
  • سفر با کشتی از بندرعباس به شارجه: اگرچه این بندر مستقیماً به دبی کشتی ندارد، اما خدمات رفت‌وآمد با کشتی را به شارجه که نزدیک به دبی است ارائه می‌دهد. مدت‌زمان سفر تقریباً ۶ ساعت است. مسافران می‌توانند پس از رسیدن به شارجه با تاکسی یا ماشین اجاره‌ای خود را به دبی برسانند.

تنها از دو بندر لنگه و بندرعباس می‌توان با کشتی به امارات سفر کرد. در حال حاضر امکان رفت‌وآمد مسافر از جزیره قشم یا کیش به دبی وجود ندارد؛ بنابراین مسافران باید از شهر محل سکونت خود به بندر لنگه بروند تا بتوانند با کشتی به دبی سفر کنند.

زمان رفت‌وآمد کشتی بین بندر لنگه و دبی

  • بندر لنگه به دبی: یکشنبه و چهارشنبه ۹ صبح محلی
  • دبی به بندر لنگه: دوشنبه و پنجشنبه ۱۰ صبح محلی

توصیه می‌شود مسافران حدودا از ۴ ساعت قبل در محل حرکت حاضر باشند تا بررسی‌های لازم برای سوار شدن به کشتی انجام شود.

فاصله بندر لنگه تا دبی با کشتی

یکی از سوالات مهم این است که مسیر بندر لنگه تا دبی که پیش روی شما قرار دارد چند کیلومتر است و در چه مدت زمانی به دبی می‌رسید. فاصله هوایی بین تهران تا دبی در ۷۴۴ مایل یا ۱۱۹۷ کیلومتر است که طی کردن آن حدود ۲ و ساعت و ۱۰ دقیقه زمان می‌برد؛ اما مسیر بندر لنگه تا دبی تقریباً ۸۰ مایل یا ۱۳۰ کیلومتر است که برای سفر با کشتی تقریبا ۵ ساعت زمان می‌برد.

نحوه رفتن به بندر لنگه

  • هواپیما: بندر لنگه فرودگاه دارد و مسافران می‌توانند با پرواز از تهران خود را به این بندر برسانند. اما چون تعداد و روز پرواز از تهران به بندر لنگه بسیار محدود است، پیشنهاد می‌شود با هواپیما به بندرعباس رفته از آنجا با تاکسی یا اتوبوس خود را به بندر لنگه برسانید. مدت زمان پرواز با هواپیما از تهران به بندر لنگه ۱ ساعت و ۱۵ دقیقه است.
  • قطار: بندر لنگه خط ریلی ندارد، بنابراین مسافرینی که قصد دارند با قطار از تهران به بندر لنگه بروند باید با قطار به بندرعباس رفته و سپس با اتوبوس یا ماشین خود را به بندر لنگه برسانند. این روش هزینه پائین‌تری نسبت به هواپیما داشته و از طرفی خستگی سفر با اتوبوس و ماشین سواری را نیز ندارد. مدت زمان سفر با این روش از تهران به بندر لنگه حدودا ۱۹ ساعت است.
  • اتوبوس: مسافران می‌توانند با اتوبوس نیز خود را به بندر لنگه برسانند. در نظر داشته باشید که خط اتوبوس مستقیمی از تهران به بندر لنگه وجود ندارد. مسافران باید با اتوبوس از تهران به شیراز یا بندرعباس رفته و سپس از آنجا خود را به بندر لنگه برسانند. این روش طولانی‌تر و خسته‌کننده‌تر از دو روش قبلی است اما در مقابل هزینه کمتری دارد. مدت زمان رفتن به بندر لنگه با اتوبوس از تهران حدودا ۲۰ ساعت است.
  • ماشین شخصی: آخرین روش رفتن به بندر لنگه از تهران، استفاده از ماشین شخصی است. مدت زمان رسیدن به بندر لنگه با ماشین حدودا ۱۵ ساعت است که باتوجه به زمان توقف در شهرهای بین مسیر می‌تواند طولانی‌تر شود.

مزایا سفر با کشتی به دبی

سفر از ایران به دبی به‌صورت مستقیم تنها از طریق راه هوایی یا سفر با کشتی از بندر لنگه امکان‌پذیر است. در ادامه مزایای منحصربه‌فردی که سفر با کشتی دارد را معرفی می‌کنیم:

مقرون‌به‌صرفه‌تر بودن بلیت

بسته به نوع بلیت و کلاس خدمات انتخابی، سفر با کشتی مقرون‌به‌صرفه‌تر از هواپیما است. شما می‌توانید با هواپیما، قطار، اتوبوس یا خودروی شخصی از محل سکونت خود به بندر لنگه رفته و از آنجا با کشتی به دبی سفر کنید. در ادامه می‌توانید برای راحتی بیشتر و کاهش هزینه‌های جابه‌جایی در دبی از خدمات اجاره خودرو سعادت رنت استفاده کنید.

هزینه حمل بار کمتر

سفرهای دریایی در مقایسه با خطوط هوایی دارای هزینه حمل بار کمتر و امکان داشتن وزن بار بیشتر دارند. به همین دلیل افرادی که قصد دارند در سفر به دبی بار زیادی با خود جابه‌جا کنند بهتر است با کشتی سفر کنند. حمل بار با هواپیما برای بلیت‌های اکونومی ۳۰ کیلوگرم بوده که به ازای هر کیلوگرم اضافه‌بار مبلغی به ارزش ۱% قیمت بلیط دریافت می‌شود. اما در سفر با کشتی مسافران مجاز هستند ۴۰ کیلوگرم بار با خود داشته باشند و برای هر کیلوگرم اضافه‌بار نیز مبلغ ۳۶ هزار تومان در گمرک ایران و ۱۰ درهم در گمرک امارات دریافت می‌شود.

حمل بار بیشتر با هزینه کمتر در کشتی
منبع: freepik

آسیب کمتر به محیط‌زیست

به‌طورکلی، سفرهای دریایی کربن کمتری به‌ازای هر مسافر در مقایسه با سفرهای هوایی آزاد می‌کنند، به همین دلیل سفر با کشتی نسبتاً آسیب کمتری به محیط‌زیست وارد می‌کند.

مناظر دیدنی جذاب

سفر از طریق دریا مناظر خیره‌کننده‌ای از خلیج‌فارس را در اختیار مسافران قرار می‌دهد. مسافران می‌توانند از وسعت آب، طلوع و غروب زیبا و تماشای حیوانات دریایی لذت ببرند.

آرامش بیشتر

سفر دریایی احساس آرامش خوبی به مسافران منتقل می‌کند. در واقع سفر با کشتی به پرهیاهویی سفر با هواپیما نیست به همین دلیل مسافران فرصت بیشتری برای استراحت و لذت‌بردن از مسیر خواهند داشت.

آرامش در سفر با کشتی
منبع: freepik

نداشتن دردسرهای فرودگاه

سفر با کشتی استرس‌های معمول فرودگاه خصوصاً برای افرادی که از هواپیما می‌ترسند را ندارد.
بااین‌حال، توجه به این نکته مهم است که زمان سفر به دبی با کشتی معمولاً طولانی‌تر از پرواز است و شرایط دریا گاهی اوقات می‌تواند برنامه سفر را تغییر دهد. اما کسانی که محدودیت زمانی خاصی ندارند و دوست دارند تجربه جدید و هیجان‌انگیزی از سفر به دبی کسب کنند، کشتی می‌تواند گزینه‌ای لذت‌بخش و به‌یادماندنی باشد.

معایب سفر با کشتی به دبی

سفر با کشتی، ضمن داشتن تجربیات منحصربه‌فرد، در مقایسه با سفر هوایی، دارای معایبی نیز دارد که در ادامه برخی از آن‌ها را بررسی می‌کنیم:

زمان طولانی‌تر سفر

مسافرت با کشتی به دبی خیلی بیشتر از هواپیما زمان می‌برد. این عیب برای افرادی که زمان محدودی دارند یا دوست دارند خیلی سریع‌تر سفر کنند ممکن است مشکلاتی ایجاد کند. همچنین این مورد را در نظر داشته باشید که سفر با کشتی به دبی یک سفر دو مقصدی است. یعنی ابتدا باید شما از شهر خود به بندر لنگه بیایید، سپس با کشتی از بندر لنگه به دبی بروید. مدت‌زمان سفر با کشتی از بندر لنگه به دبی باتوجه‌به شرایط آب‌وهوایی و کلاس کشتی می‌تواند بین ۵ تا ۸ ساعت طول بکشد. درصورتی‌که کل زمان سفر با هواپیما از تهران به دبی حدوداً ۲ ساعت است.

زمان‌بندی و آزادی عمل محدود

زمان‌بندی حرکت کشتی‌ها معمولاً نسبت به هواپیما محدودتر است و گزینه‌ها را برای تاریخ و زمان سفر محدود کند. این می‌تواند برای افرادی که برنامه‌های فشرده‌ای دارند اذیت‌کننده باشد.

محدودیت بیشتر نسبت به آب‌وهوا

سفرهای دریایی نسبت به هواپیما حساسیت بیشتری نسبت به شرایط آب‌وهوایی دارند. دریای مواج یا آب‌وهوای بد می‌تواند سفر با کشتی به دبی را به تأخیر بیندازد یا حتی لغو کند و به‌طورکلی برنامه‌های سفر را مختل کند.

احتمال دریازدگی

برای کسانی که مستعد به دریازدگی هستند، سفر دریایی می‌تواند ناراحت‌کننده و سخت باشد. همچنین افرادی که ترس یا فوبیا از دریا دارند، گزینه مناسبی برای سفر با کشتی به دبی نیستند.

خطرات ایمنی سفر با کشتی

اگرچه نادر است که در سفرهای دریایی خطری پیش بیاید؛ بااین‌حال سفر با کشتی به دبی می‌تواند با خطراتی مانند احتمال وقوع حوادث دریایی یا دزدی دریایی همراه باشد.

امکانات پزشکی محدود

در صورت نیاز به اورژانس پزشکی، دردسترس‌بودن امکانات پزشکی در کشتی معمولاً محدودتر از خشکی است. به عبارتی اگر فردی در هواپیما نیاز به امکانات پزشکی داشته باشد خیلی زودتر و راحت‌تر می‌تواند با فرود اضطراری به بیمارستان یا امداد اورژانس برسد.

ملاحظات لجستیکی

ترتیب هماهنگی با گمرک و حمل نقل بین دو بندر نسبتاً زمان بر است، به همین دلیل زمان تلف شده برای این کارها هنگام سفر با کشتی به دبی طولانی‌تر از هواپیما خواهد بود.
با وجود این معایب، بسیاری از مسافران دوست دارند تجربه یک سفر دریایی داشته باشند. پیشنهاد می‌کنیم هنگام برنامه‌ریزی سفر از ایران به دبی با کشتی، این معایب را با مزایا و ترجیحات شخصی بسنجید تا تصمیم‌گیری بهتری داشته باشید. اگر با آگاهی از این معایب از سفر به دبی با کشتی پشیمان شدید می‌توانید با هواپیما به این شهر سفر کرده و در طول اقامت خود برای کاهش هزینه‌های تاکسی از خدمات اجاره خودرو در دبی استفاده کنید.

walkability of Dubai
پیشنهاد خواندنی:

روش خرید بلیت برای سفر با کشتی به دبی

شما می‌توانید برای تهیه بلیت سفر به دبی با کشتی به مجموعه‌های ارائه خدمات مسافرتی مراجعه کنید. همچنین اگر قصد دارید شخصاً سفر را برنامه‌ریزی کنید باید چک‌لیستی تهیه کرده و تمامی مراحل زیر را برای خرید بلیت سفر با کشتی از ایران به دبی انجام دهید:

  1. جستجو شرکت‌های کشتیرانی: با جستجو در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی یک شرکت کشتیرانی معتبر که حمل‌ونقل مسافر از ایران به دبی را انجام می‌دهد، پیدا کنید. در ادامه با بررسی گزینه‌ها بهترین مورد را باتوجه‌به بودجه و اهداف خود انتخاب کنید. سپس بلیت کشتی را برای تاریخ موردنظر تهیه کنید. برخی شرکت‌ها امکان خرید بلیت آنلاین، حضوری و یا تلفنی به مشتریان ارائه می‌دهند.
  2. بررسی مسیرها و برنامه‌ها: برای رسیدن به بندر لنگه که تنها بندر ایران برای سفر با کشتی به دبی است برنامه‌ریزی کنید. به‌منظور این کار می‌توانید باتوجه‌به شرایط و ترجیحات شخصی با وسایل نقلیه عمومی یا ماشین شخصی خود را به بندر لنگه برسانید.
  3. آمادگی‌های لازم برای ورود به کشتی: از زمان ورود و شرایط حمل بار توسط کشتی آگاه باشید. بهتر است حداقل ۴ ساعت قبل از حرکت کشتی به بندر بروید تا زمان کافی برای ورود، چک‌کردن گذرنامه و هر گونه اقدامات امنیتی داشته باشید.

در انتها آنچه باید هنگام سفر با کشتی به دبی بدانید!

سفر با کشتی از ایران به دبی تجربه‌ای منحصربه‌فرد است که تضاد زیادی با راحتی و سرعت سفر هوایی دارد. شما باید باتوجه‌به شرایط فردی، ترجیحات شخصی و اهدافی که دارید مزایا و معایب سفر به دبی با کشتی را بررسی کرده و در انتها بهترین تصمیم را بگیرید. حتماً در نظر داشته باشید که چون تجربه سفر دریایی برای اکثر مردم ناشناخته‌تر است، این روش ممکن است با چالش‌ها و لذت‌های جدیدی همراه باشد. سعادت رنت به‌عنوان یک مجموعه معتبر برای اجاره خودرو در ایران و شعب خارجی، این امکان را فراهم کرده تا مشتریان بتوانند برای سفر به دبی با کشتی از محل سکونت خود تا بندر خودرو اجاره کرده و در ادامه با اجاره خودرو در دبی، راحتی و لذت بیشتری را تجربه کنند.

سؤالات متداول

در ادامه به چند سؤال متداول درباره سفر با کشتی به دبی پاسخ خواهیم داد.

هزینه خروج از کشور را برای سفر با کشتی به دبی در کجا می‌توانم پرداخت کنم؟

متأسفانه نمی‌توانید در بندر یا اسکله پرداخت کنید. برای پرداخت عوارض خروج از کشور یا باید به‌صورت حضوری به فرودگاه امام خمینی مراجعه کرده و یا به‌صورت آنلاین از طریق سامانه پرداخت الکترونیکی سداد مبلغ آن را واریز کنید.

آیا خدمات رفاهی مانند غذا و اقامت در کشتی‌های سفر به دبی ارائه می‌شود؟

کشتی برای سفر به دبی دارای صندلی‌های اتوبوسی است و محلی برای استراحت و اقامت مسافر ندارد. ضمناً در طول سفر یک وعده‌غذایی (ناهار) سرو می‌شود.

چه زمانی بهترین فصل برای سفر به دبی با کشتی است؟

به‌طورکلی، فصل بهار به‌عنوان بهترین زمان برای سفر به دبی با کشتی محسوب می‌شود، زیرا در این فصل هوا آرام و معتدل است.

چقدر زمان سفر با کشتی به دبی طول می‌کشد؟

مدت‌زمان سفر با کشتی به دبی باتوجه‌به سریع‌السیر یا عادی بودن کشتی بین ۴.۵ الی ۶ ساعت زمان می‌برد.

983
|

2 دیدگاه دربارهٔ «چگونه با کشتی به دبی سفر کنیم؟»

  1. میخواستم ببینم میشه از کیش با کشتی رفت دبی؟ میگن بعضیا با قایق میبرن اما میترسم با قایق برم خطرناک نیست؟

    1. شادی قلی‌خانی

      سلام. سفر با کشتی از ایران به دبی تنها از طریق بندر لنگه امکان‌پذیر است. ممکن است برخی قایق‌ها به‌صورت غیرمجاز و غیرقانونی از کیش به دبی مسافر ببرند که چون قانونی نیست ممکن است با خطراتی همراه باشد. به همین دلیل توصیه می‌کنیم برای سفر با کشتی به دبی حتما از روش‌های قانونی و مجاز اقدام کنید تا خطری برای شما و همراهانتان پیش نیاید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن