راهنمایی کامل اینترنت در دبی: وای‌فای و اینترنت سیم کارت

راهنمایی کامل اینترنت در دبی

در حال حاضر وقتی ایرانیان وارد کشوری خارجی می‌شوند از دو طریق رومینگ سیم‌کارت‌های ایرانسل و همراه اول یا خرید سیم‌کارت آن کشور می‌توانند با دوستان و خانواده و… در ارتباط باشند. امروزه داشتن اینترنت برای بسیاری از مسافران از نکات ضروری در سفر محسوب می‌شود به همین دلیل داشتن اینترنت پرسرعت جرو نکات مثبت هر کشور برای توریست‌ها محسوب می‌شود.

در همین راستا همانطور که می‌دانید سفر به دبی از سفرهای پرطرفدار برای ایرانیان به شمار می‌رود که سالانه مسافران زیادی به این شهر سفر می‌کنند. ایرانیان نیز به دلیل نزدیکی به این شهر به وفور به دبی می‌روند. برای داشتن اینترنت در دبی از دو روش ذکر شده می‌توانید استفاده کنید؛ همچنین امکان استفاده از اینترنت در دبی به صورت رایگان جزو نکات مثبت این شهر است. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه‌ی اینترنت دبی با ما همراه باشید.

اجاره خودرو در دبی با قیمتی ارزان

شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت در دبی 

سرعت و کیفیت اینترنت در سراسر امارات بسیار خوب است و در این کشور دو شرکت بزرگ در حال ارائه‌ی اینترنت به مشتریان خود هستند. سرویس‌هایی که این دو شرکت ارائه می‌کنند در زمینه‌ی اینترنت خانگی و ثابت و اینترنت همراه (اینترنت سیمکارت) می‌باشد؛ این دو شرکت به نام اتصالات Etisalat و دو موبایل du Visitor Mobile Line شناخته می‌شوند که هر دو دارای پلن‌ و گزینه‌های مختلفی برای برقراری تماس‌های محلی و بین المللی، ارسال پیامک و استفاده از اینترنت هستند. 

این دو اپراتور رقابت شدیدی با هم دارند که اپراتور پرسرعت و پرطرفدارتر اتصالات است و باید توجه داشته باشید که قیمت اینترنت در دبی بسته به نوع اپراتور و بسته‌ی انتخابی شما متفاوت خواهد بود. 

پوشش اینترنت در دبی 

اینترنت در دبی چه برای اقامت دائم و چه سفر بدون هیچ مشکلی در اختیار شما قرار خواهد گرفت. پوشش اینترنت موبایل و وای‌فای در سراسر دبی بسیار عالی و یکسان است. در نظر داشته باشید که دبی بالاترین سرعت اینترنت را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. پس جای هیچ‌گونه نگرانی نیست و با سفر به این شهر در هر جایی از دبی حتی صحرا نیز اینترنت خواهید داشت و بدون مشکل می‌توانید با دوستان و خانواده‌ی خود در ارتباط باشید. 

کیفیت اینترنت در دبی

سرعت و کیفیت اینترنت امارات متحده عربی از بهترین‌ها در جهان است. با توجه به شاخص کیفیت زندگی دیجیتال، کیفیت اینترنت امارات متحده عربی سومین کیفیت برتر در جهان است. اینترنت در دبی از نظر کیفیت، سرعت، ثبات و رشد، 54 درصد بهتر از میانگین جهانی است.

اینترنت سیم کارت در دبی 

سیم‌کارت‌های دبی دارای اینترنت هستند و فقط کافیست آنها را فعال کنید. در صورتی که قصد خرید سیم‌کارت‌های موجود در دبی را ندارید، می‌توانید از طریق فعال کردن رومینگ سیم‌کارت ایرانسل و همراه اول خود اینترنت داشته باشید. با فعال کردن رومینگ، به محض حضور در دبی امکان استفاده از اینترنت و تماس را تماس خواهید داشت. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه‌ی نحوه‌ی فعال سازی و تعرفه‌های هر اپراتور از شما دعوت می‌کنیم که از صفحه‌ی راهنمای سیم کارت دبی بازدید کنید. 

اینترنت در دبی

اینترنت رایگان در دبی

برای اینکه در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید، می‌توانید از خدمات اینترنت رایگان دبی استفاده کنید. این سرویس معمولا در رستوران، کافه‌ها و مراکز خرید وجود دارد و شما می‌توانید به راحتی به آن متصل شده و از اینترنت استفاده کنید. در نظر داشته باشید خدمات اینترنت رایگان دبی برای شما عزیزان که برای مدتی کوتاه در این شهر هستید و کمتر به اینترنت نیاز دارید، مناسب خواهد بود در غیر این صورت حتما اقدام به خرید سیم‌کارت یا راه اندازی رومینگ سیم‌کارت ایرانی خود کنید. 

محدودیت‌های استفاده از اینترنت در دبی

دبی شهری از کشور امارات است که جزو کشورهای مسلمان و مذهبی به حساب می‌آید. در این کشور مردم به قوانین شریعت پایبند هستند و تمام تلاش خود را می‌کند تا از نظر علمای دین اسلام پیروی کنند. دولت سازمان تنظیم مقررات مخابرات امارات (نهادی به نام TRA) را در سال 2003 منصوب کرد تا محتواهایی که "در تضاد با اخلاق و سنن مردم امارات متحده عربی است" را کشف و مسدود کنند. 

این امر به منظور بالا بردن امنیت در فضای اینترنت دبی است؛ همچنین مواردی چون فروش و توزیع مواد مخدر به صورت اینترنتی محدود شده است. قوانین، ساکنان و بازدیدکنندگان امارات متحده عربی را از باز کردن وب‌سایت‌های اسرائیلی، صفحات ضد اسلامی، قمار و پورنوگرافی باز می‌دارد و جالب است بدانید حتی به طیف وسیعی از صفحات ویکی‌پدیا و اپلیکیشن‌های غیر عربی همچون اسکایپ و واتس‌اپ هم در دبی نمی‌توان دسترسی داشت.

اینترنت در دبی

اینترنت جهانگردی در دبی

در دبی برای گردشگران سیم‌کارت‌هایی با اعتبار 28 روزه پیشنهاد می‌شود که اطلاعات بسته‌هایشان عبارتند از:

49 درهم = 2 گیگابایت داده + 30 دقیقه انعطاف پذیر 

99 درهم = 6 گیگابایت داده + 30 دقیقه انعطاف پذیر 

139 درهم = 10 گیگابایت داده + 30 دقیقه انعطاف پذیر

189 درهم = 20 گیگابایت داده + 20 دقیقه انعطاف پذیر 

سخن آخر

با توجه به موارد گفته شده، نگرانی در زمینه‌ی نبود اینترنت در دبی را نداشته باشید و فقط اگر از طریق واتساپ در ارتباط هستید باید بدانید که محدودیت‌هایی در این اپلیکیشن وجود دارد. در صورتی که به هر دلیلی نتوانید اینترنت تهیه کنید حتما از اینترنت‌های رایگان استفاده کنید. 

می‌توانید با اجاره خودرو در دبی از شرکت سعادت رنت به مکان‌ها و مراکزی که اینترنت رایگان دارند بروید و به کارهای خود رسیدگی کنید؛ همچنین نمایندگان سعادت رنت فارسی زبان هستند و در صورتی که این مراکز را نمی‌شناسید یا با مشکل راه اندازی سیم‌کارت مواجه شدید، می‌توانند به شما کمک کنند تا بتوانید اینترنت خود را فعال کنید. 

سوالات متداول

آیا در دبی اینترنت رایگان است؟

خیر، ولی می‌توانید به مکان‌هایی همچون رستوران، مراکز خرید و هتل‌ها اینترنت مراجعه کنید که اینترنت در آن‌ها به صورت رایگان در اختیار شما عزیزان قرار می‌گیرد.

بهترین اینترنت سیم‌کارت برای توریست‌ها در دبی چیست؟

اتصالات بهترین سیم‌کارت دبی به شمار می‌رود که بسیار پرطرفدار بوده و اینترنت آن دارای سرعت بالایی است. 

(5.00)
:
نظر خود را بنویسید
نظرات