قوانین رانندگی در کیش چیست؟

قوانین رانندگی در کیش

جزیره کیش که به آن مروارید خلیج‌فارس نیز گفته می‌شود، یکی از جزیره‌های دیدنی و پرجاذبه ایران است که در شمال شرقی خلیج‌فارس قرار دارد. وجود جاذبه‌های طبیعی زیبا و امکانات تفریحی فراوان در این جزیره، سبب شده تا توجه گردشگران بسیاری از سراسر دنیا به این جزیره جلب شود و به فکر سفر به جزیره کیش باشند.
کیش یکی از پرهزینه‌ترین سفرها در ایران است که با استفاده از روش‌های مختلف، می‌توانید هزینه‌‎ها را کنترل کرده و سفری نسبتاً مقرون‌به‌صرفه داشته باشید. یکی از این روش‌ها، اجاره خودرو برای تردد و گردش در جزیره است. به این صورت که می‌توانید با مراجعه به شرکت‌های رنت خودرو، ماشین مورد نظر خود را رزرو کرده و در مقصد انتخابی خود تحویل بگیرید.

بنر اجاره خودرو در کیش

یکی از بهترین گزینه‌ها و خدمات برای اجاره ماشین در کیش، اجاره خودرو از فرودگاه است و شما به محض ورود به کیش یک خودروی شخصی در اختیار دارید و به راحتی می‌توانید با آن در هر کجای جزیره تردد داشته باشید به راحتی از جاهای دیدنی کیش بازدید کنید. همچنین این امر به صرفه‌جویی در هزینه سفر به کیش از جمله هزینه تاکسی و رفت‌وآمد شما نیز کمک می‌کند و بسیار مقرون‌به‌صرفه است.

مقاله پیشنهادی: فرودگاه بین المللی کیش، راهنمای کامل

توجه کنید که به‌منظور اجاره خودرو بدون راننده، لازم است با قوانین رانندگی در کیش آشنایی داشته باشید تا بتوانید سفری ایمن و لذت‌بخش داشته باشید. در صورت عدم توجه به نکات و قوانین رانندگی در کیش با مشکلات و هزینه‌های قابل‌توجهی در این سفر مواجه خواهید شد. در ادامه شما را با قوانین لازم برای رانندگی در این جزیره آشنا می‌کنیم تا با آشنایی با این موارد، هنگام رانندگی دچار تخلف و حادثه‌های ناگوار نشوید. 

شرایط رانندگی در کیش

اگر اولین‌بار است که می‌خواهید به کیش سفر کنید، باید بدانید که به‌محض ورود به این جزیره شگفت‌زده خواهید شد. در میان تمام جاذبه‌هایی که به چشم می‌خورد، آن چیزی که بیشتر از هر چیز توجه افراد را به خود جلب می‌کند، وجود ماشین‌های خارجی لوکس و آخرین‌مدل در سطح خیابان‌های این جزیره است. دلیل این موضوع هم این است که جزیره کیش از مناطق آزاد کشور است و وارد کردن خودروهای لوکس به جزیره آزاد است.

شرایط رانندگی در کیش

به این منظور اغلب توریست‌ها برای گشت‌وگذار و تفریح در خیابان‌های این جزیره، به دنبال اجاره خودرو می‌روند؛ اما نکته‌ی مهمی که باید به آن توجه کنند، شرایط و قوانین رانندگی در کیش است.

قوانین رانندگی در کیش شامل این موارد می‌شود:

  • اتومبیل خود را تمیز نگه دارید تا با جریمه‌ی کثیفی ماشین در کیش مواجه نشوید.
  • رعایت سرعت مجاز در کیش را جدی بگیرید.
  • حتما کمربند ایمنی خود را ببندید.
  • در میادین توقف کنید.
  • حقوق عابر پیاده را جدی بگیرید.
  • در بین خطوط رانندگی کنید.
  • فرامویش نکنید که بوق‌زدن در کیش ممنوع است.
  • بیرون بردن دست یا بدن در حین رانندگی از ماشین ممنوع است.
  • با اتومبیل به محدوده‌ی ساحلی وارد نشوید.
  • سوار کردن سرنشین اضافی ممنوع است.

جرایم رانندگی در کیش 

اگر با قوانین رانندگی در کیش آشنایی ندارید؛ لازم است قبل از سفر به این جزیره، این نکات را مطالعه کنید، زیرا در سفر زمانی برای مطالعه و آگاهی از این قوانین ندارید. در همه جای دنیا، رانندگی قوانینی دارد که در صورت عمل‌نکردن به این قوانین، راننده جریمه‌ی نقدی می‌شود.

قوانین رانندگی در کیش، کمی با شهرهای دیگر متفاوت است. این قوانین شامل موارد زیر است که باید هنگام رانندگی در کیش به آنها توجه کنید:

  • سرعت غیرمجاز در خیابان و جاده
  • سبقت غیرمجاز
  • بوق‌زدن
  • صحبت با تلفن همراه
  • نبستن کمربند ایمنی
  • بیرون بودن دست از پنجره خودروی در حال حرکت
  • ریختن آشغال در سطح معابر
  • کثیف بودن خودرو
  • دنده‌عقب غیرضروری
  • سوار کردن سرنشین اضافی به ازاء هر نفر
  • عدم رعایت حق‌تقدم

جرایم رانندگی در کیش 

جذابیت های رانندگی در کیش

اگر به کیش سفر کرده باشید، حتماً اسم جاده‌ی جهان را شنیده‌اید یا از آن گذر کرده‌اید. این جاده در کنار تمام جاذبه‌های جزیره کیش ساخته شده و بهترین روش برای دسترسی به قسمت‌های مختلف جزیره کیش است. با گذر از جاده جهان می‌توانید دریا، ساحل، پوشش گیاهی، حیوانات و پرواز پرندگان دریایی را دیده و از رانندگی در این مسیر لذت ببرید.

جاده جهان و لذت رانندگی در آن، یکی از تفریحاتی است که پیشنهاد می‌کنیم در سفر به این جزیره از آن غافل نشوید.

مقاله پیشنهادی: راهنمای جامع سفر به کیش

یکی از نکات جذاب و لذت‌بخش رانندگی در کیش، این است که در جزیره پشت هیچ چراغ‌قرمزی نخواهید ماند، زیرا در جزیره کیش هیچ چراغ‌قرمزی وجود ندارد. البته نبود چراغ‌قرمز به این معنا نیست که رانندگان می‌توانند بدون رعایت قوانین، در این جزیره رانندگی کنند؛ زیرا قوانین در کیش با جدیت بالایی اجرا می‌شود و نظارت بالایی روی رانندگی و جاده‌ها وجود دارد.

یکی دیگر از نکات جالب درباره‌ی رانندگی در کیش جذابیت‌هایی که هنگام رانندگی در کیش با آن مواجه می‌شوید، این است که تمامی خودروها در این جزیره تمیز هستند؛ زیرا در غیر این صورت با جریمه مواجه خواهند شد.

بنابراین، می‌توانید برای سفر به این جزیره و تجربه‌کردن لذت رانندگی، برای اجاره خودروی مدنظر خود اقدام کنید. سعادت رنت با اجاره‌ی خودروهایی لوکس و آخرین‌مدل به مسافران در جزیره کیش، تجربه رانندگی با ماشین‌های لاکچری را برای آنها رقم می‌زند.

اجاره انواع خودروی لوکس دنیا در کیش

نکات جالب درباره رانندگی در کیش

بسیاری از توریست‌هایی که قصد سفر به کیش را دارند این سؤال ذهنشان را درگیر می‌کند که آیا جزیره کیش چراغ‌قرمز دارد؟ باید گفت که در این جزیره، برخلاف سایر شهرهای دنیا، چراغ‌قرمز و سرعت‌گیر وجود ندارد؛ اما رانندگان باید به قوانین رانندگی در کیش احترام گذاشته و آنها را رعایت کنند.

برای رانندگی در کیش لازم است با نکاتی در مورد جرایم رانندگی در کیش آشنا شوید تا بتوانید با رعایت آنها، سفری ایمن و به‌یادماندنی داشته باشید. این نکات شامل مواردی است که در ادامه بیان می‌شوند:

  • یکی از قوانین حائز اهمیت برای رانندگان، قوانین رعایت حقوق عابر پیاده در کیش است که در هر صورتی باید آن را جدی بگیرید.
  • با رعایت حق‌تقدم در تمامی خیابان‌ها و میادین، یکی از قوانینی که باید به آن توجه شود، قوانین دور زدن دور میدان در کیش است. به این صورت که در جزیره کیش باید قبل از هر میدان توقف کامل داشته باشید و سپس دور بزنید.
  • یکی دیگر از نکات، قوانین پرداخت خلافی خودرو در کیش است که باید سریعاً پرداخت شود.
  • یک قانون جالب و بامزه در این جزیره، ممنوع بودن بوق‌زدن است. به این صورت که رانندگان نمی‌توانند تحت هیچ شرایطی از بوق ماشین استفاده کنند و قوانین بوق زدن در کیش را زیر پا بگذارند.
  • کورس رفتن، لایی کشی و انجام حرکات آکروباتیک در حین رانندگی، سبب توقیف خودرو به مدت 48 ساعت خواهد شد.
  • جالب است بدانید که یکی از قوانین موتور سواری در کیش این است که تنها موتورهای برقی حق تردد در شهر را دارند.

نکات جالب درباره رانندگی در کیش

چه جرائمی باعث توقیف ماشین در کیش می شود؟

حتماً تاکنون برای شما پیش‌آمده که در حین رانندگی با اخطار پلیس مواجه شده و ماشین شما توقیف شود؛ یا اینکه شاهد توقف ماشین سایر افراد باشید. تخلف در رانندگی امری عادی به شمار می‌رود و ممکن است برای هر راننده‌ای پیش آید.

جرایم رانندگی در کیش انواع مختلفی دارد که شدیدترین آن‌ها منجر به توقیف خودرو می‌شود؛ بنابراین لازم است با مراجعه و آموزش سایت ترافیک کیش، با تخلفاتی که منجر به توقیف خودرو می‌شوند آشنا شوید. این تخلفات شامل:

  • فوت و جراحت فرد در حین تصادف
  • میزان بالای خلافی خودرو
  • نداشتن مدارک مهم ماشین
  • شکایت از پلاک ماشین
  • انجام دو تخلف هم‌زمان باهم
  • استفاده از نوشیدنی‌های الکلی
  • استفاده از پلاک مخدوش یا غیرقانونی

چه جرائمی باعث توقیف ماشین در کیش می شود؟

سخن آخر

قوانین رانندگی در کیش یکی از مشکلات اجاره ماشین در کیش به شمار می‌رود که لازم است پیش از سفر به این جزیره اطلاعات کافی را در این زمینه کسب کنید.

در واقع پیش از آغاز سفر و اجاره خودرو در کیش باید بدانید که چه قوانین و مقرراتی سبب تخلف شما در رانندگی می‌شود تا با رعایت آنها، سفر خاطره‌انگیزی برای خود رقم بزنید.

شرایط رانندگی در جزیره کیش بسیار سخت‌گیرانه است و تمام قوانین در آن توسط مردم و پلیس راهنمایی‌ورانندگی به‌خوبی رعایت می‌شوند. شما نیز با اجاره ماشین در کیش و رعایت قوانین رانندگی می‌توانید سفری لذت‌بخش و امن را برای خود و خانواده رقم بزنید.

سؤالات متداول

در زیر به چند سوال درباره قوانین رانندگی در کیش می‌پردازیم.

چرا در کیش باید قوانین رانندگی را رعایت کرد؟

کیش جزیره‌ای است که در آن قوانین رانندگی بسیار سختی برای رانندگان لحاظ شده است و تمام افراد ملزم به رعایت آن هستند. در غیر این صورت با جریمه‌های سنگین و گاهی توقیف خودرو مواجه خواهند شد.

مهم‌ترین قوانین موتور سواری در کیش چیست؟

استفاده از موتور نیز مانند ماشین، ملزم به رعایت قوانینی است که موتورسوار در صورت رعایت‌نکردن آنها با جریمه مواجه خواهند شد. این قوانین عبارتند از سرعت و سبقت غیرمجاز، عبور از چراغ‌قرمز راهنمایی‌ورانندگی، حرکت به طور مارپیچ، رانندگی در حالت مستی، استفاده از تلفن همراه و نداشتن گواهی معتبر معاینه فنی وسایل نقلیه.

آیا قوانین رانندگی در کیش با سایر نقاط ایران متفاوت است؟

قوانین رانندگی در کیش عمدتاً مشابه با سایر نقاط ایران است. رانندگان باید پیرو قوانین عمومی رانندگی ایران باشند که شامل رعایت حداکثر سرعت مجاز، استفاده از کمربند ایمنی، و پرهیز از استفاده از تلفن همراه حین رانندگی می‌شود. همچنین، استفاده از کلاه ایمنی برای سرنشینان موتورسیکلت الزامی است.

آیا برای رانندگی در کیش به گواهینامه خاصی نیاز است؟

برای رانندگی در کیش، همانند سایر نقاط ایران، به گواهینامه رانندگی معتبر نیاز دارید. اگر گردشگر خارجی هستید، باید گواهینامه بین‌المللی رانندگی داشته باشید. همچنین، اگر قصد دارید خودرو اجاره کنید، شرایط خاصی مانند حداقل سن یا مدت زمان صدور گواهینامه مهم هستند.

(5.00)
:
نظر خود را بنویسید
نظرات